abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:26:01 #251
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118745959
Als ik nu een verhaal schrijf, zeer losjes gebaseerd op alle theorien die hier voorbij zijn gekomen, en het huis in Limburg ofzo plaats...kan iemand me dan aanklagen? Zoalng ik het een roman noem, en geen non-fictie?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 16:30:52 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_118746102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik nu een verhaal schrijf, zeer losjes gebaseerd op alle theorien die hier voorbij zijn gekomen, en het huis in Limburg ofzo plaats...kan iemand me dan aanklagen? Zoalng ik het een roman noem, en geen non-fictie?
Nee hoor, dan is het gewoon een roman.
Je kunt zelfs een sleutelroman schrijven , denk aan Thomas Ross, die doet dat ook regelmatig.
pi_118747093
Wat heb ik gemist vandaag:

-Gevonden tunnels, honderden meters lang
-Archieven, min. 500 pag.
-Authentieke documenten.
-Zwart makkerij
-Lijmpogingen
-Waarschuwingen voor "het boek"

Kan nou niemand eventjes een foto maken, of een scan van een document zodat wij weten wat waar is?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_118750019
Nu ben ik de draad weer kwijt, dat boek van Biesemaat staat toch op het punt van uitkomen?
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 18:54:40 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_118750080
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:52 schreef mootie het volgende:
Nu ben ik de draad weer kwijt, dat boek van Biesemaat staat toch op het punt van uitkomen?
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is er weer ruzie in de tent en wordt het voor de zoveelste keer uitgesteld.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:05:13 #256
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_118750419
Soms is het goed om even afstand te nemen van het onderwerp..
Daarna richt je je op één andere invalshoek, en kom je interessante dingen tegen..
Ga je overal anders (nuchter) over nadenken..

Daarbij, we hoeven elkaar hier nergens van te overtuigen geloof ik.. We helpen elkaar voort.

Ook zijn bepaalde fokkers niet beter of belangrijker dan anderen.. Al doen ze zo wel voorkomen..
Iedereen hier is al met veel leuke/boeiende dingen gekomen..

Amen. :p
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 19:06:39 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_118750458
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:05 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Soms is het goed om even afstand te nemen van het onderwerp..
Daarna richt je je op één andere invalshoek, en kom je interessante dingen tegen..
Ga je overal anders (nuchter) over nadenken..

Daarbij, we hoeven elkaar hier nergens van te overtuigen geloof ik.. We helpen elkaar voort.

Ook zijn bepaalde fokkers niet beter of belangrijker dan anderen.. Al doen ze zo wel voorkomen..
Iedereen hier is al met veel leuke/boeiende dingen gekomen..

Amen. :p
En zo is het ook hoor :Y
Al met al is het een boeiende reeks die we met elkaar gemaakt hebben. Niemand uitgezonderd.
pi_118755359
Als je heel ver afstand neemt, dan neem je een luchtfoto. Veel.
En die plak je dan aan elkaar, alsof je niks beters te doen heb...

Mijn RAF-luchtfoto40-45 collage:



En nu hopen dat iemand anders ook eens iets laat zien..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  vrijdag 2 november 2012 @ 22:18:32 #259
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_118758274
Iemand bekend met munitie uit deze omgeving?
pi_118758580
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:18 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Iemand bekend met munitie uit deze omgeving?
Misschien kan ik je helpen ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 22:30:31 #261
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_118758736
Ok, ik stuur je een PM.
pi_118770811
Om Dissectienaald wat werk te besparen hier is wat ik me van Dirk Septer herinner:
In onze HBS jaren zworven wij niet alleen op het terrein van het RH rond maar ook veel in het Willemsbos en langs de Brandsweg, een gebied dat hij op zijn duimpje kende.
Ook nam hij me een paar keer mee naar het Hulshorster Zand waar hij een paar vuursteen ateliers vond en in kaart bracht. hij vond hier vele tientallen zeer mooie microlieten en honderden vuursteen afslagen. Die lokaties van hem moeten nog wel op de kaarten met archaeologische vondsten bij het ROB te vinden zijn.
Later toonde hij mij zijn verzameling vondsten die hij uit het Midden Oosten terugbracht, o.m. uit Syrie en noord Afrika waar hij een paar jaar zat voordat hij voor het eerst in Canada belandde,
Fraaie vuurstenen voorwerpen, ook brons en veel oude munten: Romeins, Byzantijns maar ook hele mooie zilveren munten van het Ottomaanse Rijk.
In de herfst van 79 toen ik hem in Ontario bezocht, was hij net terug van 5 maanden aan een stuk in het veld in Noord Ontario werkend voor (of de federale of provinciale) geologische dienst. Als nieuw immigrant moest hij beneden aan beginnen en vaak werk doen dat Canadezen liever niet deden.
Zo had hij gedurende die vijf maanden slechts minder dan 20 mensen gezien, de meeste hiervan waren de bushpilots die ze elke twee weken met kleine watervliegtuigjes naar nieuwe werk lokaties vlogen " in the middle of nowhere," zoals hij dat noemde.
Weer later werkte hij voor een mineral exploration maatschappij: geophysisch werk, veelal in de winter over de vele meren in het noorden die dan bevroren waren. Ze kampeerden altijd in tenten en hij liet me fotos zien van hun thermometer bij de tent die vaak -35 of -39 C aanwees! Ook fotos van noord Saskatchewan of de Noordwest Territories, waar hij met een collega electromagnetische metingen aan het doen is op een groot bevroren meer omringd door letterlijk honderden cariboos (Canadese rendieren).
Ik heb hem nog een keer bezocht toen hij in het noorden van British Columbia woonde. De keren dat hij me mee nam in de bergen daar, had hij altijd een puntige rotshamer bij zich en hamerde er altijd op los wanneer hij interesessante gesteenten vond.
Hij is een uitstekend veldtechnicus, kompasman en zeer bekwaam met de interpretatie van luchtfotos.
Tijdens zijn veldwerk vond hij ook dat wrak van die B-36 intercontinentale bommerwerper in een zeer afgelegen lokatie in de bergen daar.
Het groene wereldje waar Dissectienaald het over had is vrij groot in Canada, dat vrijwel geheel bebosd is. Waar men ook werkt daar in het veld, of in de bosbouw, geology, etc. het is altijd wel in het groene wereldje daar.
Hij zond me een kopie van zijn boek (eerste oplage 3.000 exemplaren) Hij schrijft in de Introduction:

"Lost Nuke ..... is a compilation of all the facts and theories that I have gathered over a 20-year period. I have attempted to unravel the true facts behind more than 60 years of secrecy, misdirection and misinformation surrounding the world's first "Broken Arrow" as accidents involving nuclear weapons have come to be known. Running the risk of being called a conspiracy theorist, I have included all possible scenarios, however unlikely. Ultimately. it will be up to you, the reader, to decide what most likely happened on Bomber 075's last flight."

Dus geen aliens en UFO's en volgens zijn bio, heeft Septer zeker de laatse 12 jaar van zijn loopbaan daar geomorphologisch werk gedaan en heeft veel uitgebreide rapporten daarover gepubliceerd:
Dus Dissectienaald: duidelijk niet de bosbouw en geen boswachter hoor!
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:57:45 #263
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118772695
Wat ik me eigenlijk afvraag: Staat Septer eigenlijk nog achter zijn artikel over het Ronde Huis uit 1976? Of ziet hij dat een beetje als een jeugdzonde en zou een artikel over dat onderwerp er compleet anders hebben uitgezien als hij het anno 2012 zou hebben geschreven?
pi_118772985
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:57 schreef Iblardi het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag: Staat Septer eigenlijk nog achter zijn artikel over het Ronde Huis uit 1976? Of ziet hij dat een beetje als een jeugdzonde en zou een artikel over dat onderwerp er compleet anders hebben uitgezien als hij het anno 2012 zou hebben geschreven?
Heel goeie vraag ^O^
pi_118773683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:57 schreef Iblardi het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag: Staat Septer eigenlijk nog achter zijn artikel over het Ronde Huis uit 1976? Of ziet hij dat een beetje als een jeugdzonde en zou een artikel over dat onderwerp er compleet anders hebben uitgezien als hij het anno 2012 zou hebben geschreven?
Walpurgis, kennelijk een goede bekende van Septer zoals hij zich nu presenteert en misschien ook de anonieme bron van AOS ?, noemde een tweede artikel van Septer in 1976, waar Septer ietwat terugkwam op het eerste artikel van juli 1976. Maar dit tweede artikel is niet aanwezig in de krantendatabase online.
Septer maakte de fout van een potentiële 'believer' . Hij gaf wel aan aan dat de volgende verhalen de ronde deden, maar zoals hij het opschreef leek het alsof hij onvoldoende afstand nam van de roddels en zelf geloofde in 'er was echt wel iets ernstig aan de hand.. al die verhalen wijzen erop '
Dat heb je met het doorvertellen van roddels. Zet het in een duidelijke relativerende context, want anders ben je zelf een roddelaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 03-11-2012 14:42:21 ]
pi_118780368
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik nu een verhaal schrijf, zeer losjes gebaseerd op alle theorien die hier voorbij zijn gekomen, en het huis in Limburg ofzo plaats...kan iemand me dan aanklagen? Zoalng ik het een roman noem, en geen non-fictie?
Of je doet het in dichtvorm O+
pi_118780458
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Walpurgis, kennelijk een goede bekende van Septer zoals hij zich nu presenteert en misschien ook de anonieme bron van AOS ?, noemde een tweede artikel van Septer in 1976, waar Septer ietwat terugkwam op het eerste artikel van juli 1976. Maar dit tweede artikel is niet aanwezig in de krantendatabase online.
Septer maakte de fout van een potentiële 'believer' . Hij gaf wel aan aan dat de volgende verhalen de ronde deden, maar zoals hij het opschreef leek het alsof hij onvoldoende afstand nam van de roddels en zelf geloofde in 'er was echt wel iets ernstig aan de hand.. al die verhalen wijzen erop '
Dat heb je met het doorvertellen van roddels. Zet het in een duidelijke relativerende context, want anders ben je zelf een roddelaar.
Dan heeft hij er toch een disclaimer ingezet?
pi_118839516
Kijk, ik ga een weekendje weg en ineens is er weer commotie. Ik ga dit weekend alweer ;-)

Als je voor 'geoloog' het voorvoegsel 'ar' zet, ben je nog geen archeoloog, en ook nog eens slecht in spelling. De uitleg van Walpurgis met betrekking tot 'het groene wereldje' is een beetje spijkers op laag water zoeken. Dat er in de omgeving van Nunspeet/Elspeet veel mooie artefacten gevonden kunnen worden uit de prehistorie van dat gebied is mij wel duidelijk. Daarom maakt dat de Mythstee ook verdacht, omdat daar helemaal geen artefacten zijn gevonden. Die heuvel is wat mij betreft afgeserveerd en doet niet meer mee in de complottheorie. Maar inmiddels is Septer dus een geoloog, een luchtvaarthistoricus en weldegelijk iemand die gelooft in vrijepuntenergie, UFO's en dergelijke want anders post je geen link naar de documentaire 'Thrive' op je Facebookpagina met allerlei vage aanbevelingen. Daarna je FB op slot gooien voor vreemde ogen is dan ook een beetje merkwaardig.

De officiële aanklacht tegen Van Vloten zit mij een beetje dwars. Ten eerste is het toch frappant dat deze ineens opduikt, terwijl de eerste groep deze niet heeft gevonden. Ook Captain Fabulous had een sterk argument door te stellen dat een brief dan wel een egodocument kan zijn, de waarheid hoeft het nog niet te vertellen. Ik heb dan weer via 'anonieme bron' vernomen dat Frank van Vloten niet 'de werkelijke eigenaar' van het Ronde Huis was. Dat ga ik aanstaande zaterdag even verifiëren. Evenals dat ik een aantal andere zaken ga verifiëren, want dat is nu eenmaal wetenschap bedrijven.

En AOS, onze knuffelcomplottheoreticus is weer terug (zoals ik al voorspelde) en eist direct mijn verbanning. Tja, zo hou je het complotcirkeltje compleet en kun je lekker onder elkaar roddelen. Overigens wel weer leuk om te zien hoe AOS zijn eigen belang weer weet te dienen door dit keer een complottheorie over mijn persoontje de wereld in te helpen. Nee, ik werk niet op een universiteit, ik werk niet aan mijn PhD en ik doe dit puur uit eigen interesse en ja, omdat ik erover wil publiceren. En dat elke 'Ronde Huis-onderzoeker' het archief in Arnhem al ondersteboven heeft gehaald, is prima. Ik ga daarheen met een totaal andere agenda. Ik wil bepaalde beweringen verifiëren en ik wil een paar eigen onderzoeksvragen beantwoord zien. En die hebben, wonder oh wonder, niets te maken met kindermisbruik/prostitutie/aanranding en verkrachting in en om het Ronde Huis.
pi_118839616
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik nu een verhaal schrijf, zeer losjes gebaseerd op alle theorien die hier voorbij zijn gekomen, en het huis in Limburg ofzo plaats...kan iemand me dan aanklagen? Zoalng ik het een roman noem, en geen non-fictie?
Ja, dat mag. Zolang het maar duidelijk is dat er geen uitspraken aan ontleend kunnen worden die op werkelijkheid gebaseerd zijn.
pi_118839717
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:51 schreef Walpurgis het volgende:


"Lost Nuke ..... is a compilation of all the facts and theories that I have gathered over a 20-year period. I have attempted to unravel the true facts behind more than 60 years of secrecy, misdirection and misinformation surrounding the world's first "Broken Arrow" as accidents involving nuclear weapons have come to be known. Running the risk of being called a conspiracy theorist, I have included all possible scenarios, however unlikely. Ultimately. it will be up to you, the reader, to decide what most likely happened on Bomber 075's last flight."

Het is de taak van de historicus om een antwoord op de vraag te geven. Die verantwoordelijkheid bij de lezer leggen is equivalent aan het doen van slecht onderzoek. De lezer kan altijd een mening hebben over het geschrevene, hij kan kritiek daarop uiten, maar aan de lezer overlaten dat die maar moet beslissen wat er werkelijk gebeurd is, is precies wat ik ook altijd lees in de zogenaamde UFO-literatuur. Natuurlijk zal de lezer het geloven, want anders koopt hij of zij het boek niet. Er is al sprake van een interesse. Een beetje preken voor eigen parochie, maar dat willen wel meer mensen op dit forum.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 10:48:44 #271
249559 crew  Lavenderr
pi_118840154
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:34 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Het is de taak van de historicus om een antwoord op de vraag te geven. Die verantwoordelijkheid bij de lezer leggen is equivalent aan het doen van slecht onderzoek. De lezer kan altijd een mening hebben over het geschrevene, hij kan kritiek daarop uiten, maar aan de lezer overlaten dat die maar moet beslissen wat er werkelijk gebeurd is, is precies wat ik ook altijd lees in de zogenaamde UFO-literatuur. Natuurlijk zal de lezer het geloven, want anders koopt hij of zij het boek niet. Er is al sprake van een interesse. Een beetje preken voor eigen parochie, maar dat willen wel meer mensen op dit forum.
Ja hoor, niemand uitgezonderd.
  maandag 5 november 2012 @ 11:33:55 #272
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118841449
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:27 schreef Dissectienaald het volgende:

De officiële aanklacht tegen Van Vloten zit mij een beetje dwars. Ten eerste is het toch frappant dat deze ineens opduikt, terwijl de eerste groep deze niet heeft gevonden.
Ik neem trouwens aan dat er rekening is gehouden met het feit dat behalve Hulshorst ook Baarn een Huize Groeneveld heeft? Dat is natuurlijk de gemeente waar Van Vloten in 1930 is overleden. Een eventuele aanklacht zou zich dus ook in het Utrechts Archief kunnen bevinden.
  maandag 5 november 2012 @ 11:45:50 #273
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118841856
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:46 schreef Inquisator het volgende:
Nieuwsflits van de WRH-2:

De WRH-2 laat weten in zijn onderzoek tot nu toe enkele interessante aanwijzingen op het spoor te zijn gekomen:

* officiële aanklacht door dienstpersoneel mbt meervoudige aanranding/verkrachting op Huize Groeneveld ten laste van Frank van Vloten ( met juridisch getuigenverhoor).
Intrigerend...maar roept wel wat vragen bij me op:
Wat is een oficiele aanklacht precies?
Als indertijd bij de politie aangifte is gedaan tegen van Vloten, maar hij niet veroordeed is, of het nooit tot een rechtzaak is gekomen, uit welk archief komt dat dan? Zijn alle politie achieven soms na zoveel jaar openbaar gemaakt? (Dit is een serieuze vraag trouwens, ik vind het een raar idee dat dit soort gegevens openbaar archief zouden worden. Maar mischien is dat gebrek aan kennis aan mijn kant)
Waarom niet zsm een scan van die aanklacht op internet gezet, zodat het duidelijk is waar het om gaat? 'Oficiele papieren', zeker in dit soort verrhalen, verdwijnen nogal eens heel mysterieus vlak voordat ze naar buiten komen. Dus totdat ik ze zie, bestaan ze voor mij niet!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 5 november 2012 @ 11:50:45 #274
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118842004
Worden processen-verbaal niet in de archieven van de arrondissementsrechtbank bewaard?
  maandag 5 november 2012 @ 12:28:56 #275
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118843467
Ja, maar een politie aanklacht, die niet voor de rechtbank is gekomen? Ik zie als ik even in het Gelders archiev kijk wel
quote:
Dossiers van strafzaken, welke zijn behandeld door de rechters van de meervoudige kamer of enkelvoudige kamer of door het openbaar ministerie 1940-1949 108 pakken
109-134 Strafvonnisboeken, waarin zich processen-verbaal van terechtzitting en appelvonnissen (hoger beroep vonnis) en vonnissen door elkaar zijn gerangschikt 1940-49 26 films
dus zaken die voor het gerecht zijn gekomen. Geen losse aangiftes van de politie!
Let wel, dit is niet bedoeld als aanval op de werkgroep, ik vind het mooi dat ze er tijd in steken. Maar dat betekent niet, dat ik niet heel kritisch blijf kijken naar alles wat iedereen zegt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_118844566
Een aanklacht verschilt van een proces verbaal omdat er direct verzocht wordt aan de Ovj of hOvj om tot vervolging over te gaan. Die kijkt ernaar en besluit of er een onderzoek moet komen. Als dit onderzoek er moet komen, gaat het dossier naar de Rechter-Commissaris die dan een rechercheteam samenstelt die de zaak gaan onderzoeken. Dit rechercheteam rapporteert terug aan de rechter-commissaris. Het feit dat Frank van Vloten dus later een bosbouwmaatschappij kon oprichten en een huis kon laten bouwen aan de Plaggenweg en daar in principe gewoon heeft gewoond tot 1929, geeft dus aan dat het niet tot een veroordeling heeft geleid. Dan is natuurlijk de counter van de complottheoretici dat 'de Elite' ervoor gezorgd heeft dat Van Vloten buiten schot bleef. Dan vraag ik mij dus terdege af waar die officiële aanklacht dan vandaan moet komen.

Vergeet ook niet dat Nunspeet in die tijd onder Gemeente Ermelo viel.
  maandag 5 november 2012 @ 13:04:10 #277
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118844697
Als ik het zo lees, zou een aanklacht die niet tot vervolging heeft geleid, dusn niet in het archief van de rechtbank zitten?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_118844789
Een te verwachte reacte van Dissectienaald :), vooral de eerste zin kon ik reeds uitspellen.......een tip; Je kan je boek beter maar onder een pseudonym gaan schrijven, althands als je HRH er daadwerkelijk in wil betrekken....En hoe zit het dan met je PhD. Ben je nu al uitgestudeerd dan? Ik dacht dat je je zo thuis voelde in het veilige academische wereldje?Valt me tegen van je..of heb je je nu genoeg bewezen tegenover je 'arbeidersfamilie'?(dit schreef DN me nog, dat hij zo trots was dat hij doorgeleerd heeft en zich nu verheven voelt boven zijn arbeidersfamilie)
...Een boek schrijven zonder dat je dit uit wetenschappelijk oogpunt gaat gebruiken voor promotie..lijkt me niet verstandig .Aan de andere kant in dit geval juist wel, want dat had het toch niets geworden....of wacht even....Ben je nog steeds bezig met je BA/MA?

Ik probeer dit topic juist te redden van de ondergang...Het is gewoon een FEIT dat het hier stil valt als de 'professionele RH-onderzoekers' niets meer publiceren(daar ze liever nu ondergronds gaan).....wat over blijft zijn de trollen/debunkers blijkbaar, wat napraters....en LX en Toppie die zo'n beetje nu het gehele gebied rondom HRH wel in kaart hebben gebracht via fotos/plattegronden...en dus nu ook wel zo'n beetje klaar zijn....Allen 'amateur Rh-onderzoekers' dus die nu inmiddels alles wat er voor de 'amateur' te vinden is wel hebben gepost....
pi_118845029
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:06 schreef aos het volgende:
over blijft zijn de trollen/debunkers blijkbaar, wat napraters
Stop eens met dat getroll
pi_118845119
Bluesdude ; Ben jij niet begonnen met agressieve reacties en stalkingsvragen waar ik geen antwoord op kon geven?(wat ik reeds heb uitgelegd)...dit heeft uiteindelijk deze vijandige sfeer geschapen zoals Lavenderr aangeeft denk ik....

En daar ik steeds terugkom ; Dit doe ik alleen maar om dit topic van de ondergang te redden uit sympathie met de topicstarters....en 'amateur onderzoekers' op weg te helpen..

final comment voorlopig weer ; Ik weet uit betrouwbare bronnen ,dat er deze week een TOP-overleg gaat plaatsvinden tussen vele 'professionele RH-onderzoekers'........Wat de uitkomst daarvan zal zijn?....Ik ben bang dat dat hier niet gepost wordt.........
pi_118845209
Als de werkgroep even uitlegt in welk archief onder welk nummer ze die aanklacht vonden..... dan kan iemand de moeite nemen dat document te kopiëren en hier in dit topic te zetten.
pi_118845389
quote:
16s.gif Op maandag 5 november 2012 13:15 schreef aos het volgende:
Bluesdude ; Ben jij niet begonnen met agressieve reacties en stalkingsvragen waar ik geen antwoord op kon geven?(wat ik reeds heb uitgelegd)...dit heeft uiteindelijk deze vijandige sfeer geschapen zoals Lavenderr aangeeft denk ik....
Je voelt je veel te snel aangevallen. Ik begon niet met agressieve reacties, dat was jij.
En mijn vragen waren inderdaad vervelend voor je..... Ze deden je twijfelen aan wat je geloofde en daar kan je niet mee omgaan.
Het zijn simpele wezenlijke vragen van wie,wat, hoe, wanneer, waarom.
De kern van de zaak is dat jij de roddels gelooft dat Frank van Vloten jarenlang meisjes gevangen hield, sexueel misbruikte, verkrachtte en vermoordde.
Je hebt daar finaal geen bewijzen voor. .... en je bent niet bereid dat te erkennen.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 13:23:07 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_118845400
Als NIEMAND nu eens zou trollen, dat zou een stuk aangenamer zijn.
  maandag 5 november 2012 @ 13:23:10 #284
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118845402
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik het zo lees, zou een aanklacht die niet tot vervolging heeft geleid, dusn niet in het archief van de rechtbank zitten?
In dat geval misschien in het archief van het Parket van de Officier van Justitie (in het GA of elders)?
quote:
Strafprocedure
Het begin van iedere strafzaak ligt niet bij de rechtbank maar bij een opsporingsambtenaar die een proces-verbaal opmaakt en dit vervolgens naar het parket van het Officier van Justitie zend. Vervolgens wordt het ingekomen proces-verbaal ingeschreven door het parket in het zogenaamde parket- of weeklijstregister (register van aangebrachte strafzaken) en het krijgt een volgnummer (weeklijstnummer, later parketnummer). De officier van Justitie (=het openbaar ministerie) had nu, rekening houdend met de ernst van het strafbare feit, drie mogelijkheden de zaak af te doen, te weten: de zaak seponeren, een transactie aanbieden of de zaak voorleggen aan de kantonrechter, kinderrechter, politierechter, economische politierechter of bij ernstige misdrijven aan de meervoudige strafkamer.
Indien de zaak werd voorgelegd aan de rechter, werden de dossiers die betrekking hadden op deze zaak overgedragen aan de strafgriffie van de arrondissementsrechtbank en werd de zaak ingeschreven op de rol van strafzaken, het rolboek. Behalve het parketnummer kreeg het strafdossier nu ook een numeriek rolnummer. Achteraf worden op het rolboek alfabetische klapperkaartjes gemaakt.

http://www.gahetna.nl/col(...)04/open/c01:0.#c01:0
pi_118846128
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:06 schreef aos het volgende:
Een te verwachte reacte van Dissectienaald :), vooral de eerste zin kon ik reeds uitspellen.......een tip; Je kan je boek beter maar onder een pseudonym gaan schrijven, althands als je HRH er daadwerkelijk in wil betrekken....En hoe zit het dan met je PhD. Ben je nu al uitgestudeerd dan? Ik dacht dat je je zo thuis voelde in het veilige academische wereldje?Valt me tegen van je..of heb je je nu genoeg bewezen tegenover je 'arbeidersfamilie'?(dit schreef DN me nog, dat hij zo trots was dat hij doorgeleerd heeft en zich nu verheven voelt boven zijn arbeidersfamilie)
...Een boek schrijven zonder dat je dit uit wetenschappelijk oogpunt gaat gebruiken voor promotie..lijkt me niet verstandig .Aan de andere kant in dit geval juist wel, want dat had het toch niets geworden....of wacht even....Ben je nog steeds bezig met je BA/MA?

Ik probeer dit topic juist te redden van de ondergang...Het is gewoon een FEIT dat het hier stil valt als de 'professionele RH-onderzoekers' niets meer publiceren(daar ze liever nu ondergronds gaan).....wat over blijft zijn de trollen/debunkers blijkbaar, wat napraters....en LX en Toppie die zo'n beetje nu het gehele gebied rondom HRH wel in kaart hebben gebracht via fotos/plattegronden...en dus nu ook wel zo'n beetje klaar zijn....Allen 'amateur Rh-onderzoekers' dus die nu inmiddels alles wat er voor de 'amateur' te vinden is wel hebben gepost....

Mag ik even hard lachen hierom? Heb je nu echt niet in de gaten dat je jezelf nu heel erg in je kaarten laat kijken? Heb je met dat in het wilde weg conclusies trekken ook je 'onderzoek' gedaan naar Van Vloten? Oh ja, je gaat nu waarschijnlijk WEER beloven dat je gaat uitloggen, maar dat doe je toch niet. Je blijft meelezen, meesmuilend omdat jij 'de waarheid' kent... We zullen het zien. Eerlijk duurt het langst. Wie een kuil graaft voor een ander, enzovoorts...
  maandag 5 november 2012 @ 13:42:20 #286
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118846152
Het lijkt mij eigenlijk logisch, dat dit soort archieven pas na 100 jaar openbaar worden, ALS dit al gebeurt. Misschien ben ik naief, maar stel dat iemand een aanklacht tegen je indiend, en nadat die bekeken is, wordt besloten dat die ongegrond is, of in elk geval niet de moeite waard om iets mee te doen. Dan zou ik nog niet willen, dat het ooit openbaar wordt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_118846181
quote:
16s.gif Op maandag 5 november 2012 13:15 schreef aos het volgende:
Bluesdude ; Ben jij niet begonnen met agressieve reacties en stalkingsvragen waar ik geen antwoord op kon geven?(wat ik reeds heb uitgelegd)...dit heeft uiteindelijk deze vijandige sfeer geschapen zoals Lavenderr aangeeft denk ik....

En daar ik steeds terugkom ; Dit doe ik alleen maar om dit topic van de ondergang te redden uit sympathie met de topicstarters....en 'amateur onderzoekers' op weg te helpen..

final comment voorlopig weer ; Ik weet uit betrouwbare bronnen ,dat er deze week een TOP-overleg gaat plaatsvinden tussen vele 'professionele RH-onderzoekers'........Wat de uitkomst daarvan zal zijn?....Ik ben bang dat dat hier niet gepost wordt.........
Hahahaha, dat staat gewoon op Facebook, dat 'topoverleg'! Kostelijk Aos!
  maandag 5 november 2012 @ 13:44:41 #288
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118846232
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk logisch, dat dit soort archieven pas na 100 jaar openbaar worden, ALS dit al gebeurt. Misschien ben ik naief, maar stel dat iemand een aanklacht tegen je indiend, en nadat die bekeken is, wordt besloten dat die ongegrond is, of in elk geval niet de moeite waard om iets mee te doen. Dan zou ik nog niet willen, dat het ooit openbaar wordt!
Ik neem aan dat hiervoor ook de wettelijke termijn van 75 jaar geldt.
pi_118846263
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk logisch, dat dit soort archieven pas na 100 jaar openbaar worden, ALS dit al gebeurt. Misschien ben ik naief, maar stel dat iemand een aanklacht tegen je indiend, en nadat die bekeken is, wordt besloten dat die ongegrond is, of in elk geval niet de moeite waard om iets mee te doen. Dan zou ik nog niet willen, dat het ooit openbaar wordt!
Niet alle archief wordt ook daadwerkelijk opgeslagen. Als PV of een aanklacht niet verder opgevolgd wordt, zal het mij niet verbazen dat ze na een periode van tijd worden vernietigd. Ik heb een tijdje archiefwerk gedaan, en er zijn verschillende termijnen. Ik ben niet zo vertrouwd met de termijnen voor papierwerk van justitie.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 13:45:56 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_118846277
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:43 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Hahahaha, dat staat gewoon op Facebook, dat 'topoverleg'! Kostelijk Aos!
Niet iedereen zit op Facebook.
pi_118846287
Nee, maar je kunt het wel zo lezen Lavenderr.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 13:47:14 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_118846322
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:46 schreef Dissectienaald het volgende:
Nee, maar je kunt het wel zo lezen Lavenderr.
Is dat zo?
pi_118846511
Laat ik het zo zeggen: IK kan het zien.
  maandag 5 november 2012 @ 14:00:54 #295
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118846857
quote:
Het Ronde Huis Nunspeet
Het schijnt dat het morgen 'big day' is in Nunspeet. Er gaan geruchten een 'geheime bijeenkomst'....
quote:
<username> Het is zo geheim dat er nog geen tijd,locatie,deelnemers of wat dan ook bekend is, genodigde krijgen morgen een mailtje van hoe of wat, het is zelfs onduidelijk wie het organiseert, ik heb alleen een melding gekregen dat er morgen een bijeenkomst is, maar hoe of wat en wie er achter zit is nog een raadse
l

Blijft wel lekker vaag, maar niet echt geheim!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 14:02:52 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_118846947
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:51 schreef Dissectienaald het volgende:
Laat ik het zo zeggen: IK kan het zien.
Ik niet helaas.
pi_118846979
Captain was al zo aardig om het even voor je erop te zetten. Misschien toch maar een FB-account, Lavenderr?
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 14:04:37 #298
249559 crew  Lavenderr
pi_118847022
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:03 schreef Dissectienaald het volgende:
Captain was al zo aardig om het even voor je erop te zetten. Misschien toch maar een FB-account, Lavenderr?
Mmm zal er eens over denken.
En bedankt Captain F ;)
  maandag 5 november 2012 @ 14:06:49 #299
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118847099
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hiervoor ook de wettelijke termijn van 75 jaar geldt.
Maar op basis van het onderstaande lijkt de kans inderdaad groot dat de informatie over de aangifte tegen Van Vloten is vernietigd, als die niet tot een veroordeling heeft geleid.
quote:
Van de archiefbescheiden van het parket van de officier van justitie wordt het overgrote deel na 10 jaar (de bescheiden van geseponeerde strafzaken van de rechtbank na 25 jaar) vernietigd aan de hand van bestaande vernietigingsvoorschriften (vastgesteld bij gemeenschappelijk besluit van de Minister van Justitie en de Minister van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen van respectievelijk 21 januari 1936, 2e afd. A, no. 813 en van 30 januari 1936, Afd. K.W., no. 550; vastgesteld bij gemeenschappelijk besluit van de Staatssecretaris van C.R.M. en de Minister van Justitie van respectievelijk 4 en 27 februari 1981, nrs. MMA/AR-211-028 en DORR 233/881; lijst voor incidentele vernietiging H.D.O.R.R. nr. 821/884 d.d. 17 mei 1984). Tevens geven deze voorschriften bewaartermijnen aan voor kleinere archiefonderdelen.

http://www.archieven.nl/n(...)=1165922&miview=inv2
pi_118847162
Dan werpt dat de legitieme vraag op waar WRH-2 die officiële aanklacht heeft opgeduikeld...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')