Leuk artikel over het trammetje.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:05 schreef Zonnestraal10 het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand die hier meer informatie over heeft?
Dhr Schakelaar leeft inmiddels niet meer..
Het geldt alleen voor dit archiefstuk. Ik heb nog even gevraagd of dit archiefstuk over twee jaar vrijgegeven wordt, dan weten we zeker dat dit hetgeen is wat Aos heeft ingezien. Er zitten pagina's in over het Ronde Huis, ik weet alleen niet hoeveel en in wat voor hoedanigheid.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 09:11 schreef gerhardius het volgende:
Vreemd eigenlijk. Ik was vorig jaar in het Noorhollands Archief, daar gelden ook strenge regels, maar ik mocht wel foto's maken, zonder flits. Geldt deze regel alleen voor dit dossier, of zijn het de huisregels?
Er is nog een artikel van de hand van Schakelaar. Hij wordt ook regelmatig in de kranten genoemd als de opzichter van het Ronde Huis in de advertentie voor het afhalen van hout. Voor dat andere artikel zal ik even mijn aantekeningen in moeten duiken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Leuk artikel over het trammetje.
Misschien weten de nabestaanden van Dhr. Schakelaar nog wel wat meer, hij was tenslotte als boswachter in dienst van Frank van Vloten, dus hij zal wel het een en ander meegekregen hebben van de gang van zaken daar.
Dat zou fijn zijnquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:50 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Er is nog een artikel van de hand van Schakelaar. Hij wordt ook regelmatig in de kranten genoemd als de opzichter van het Ronde Huis in de advertentie voor het afhalen van hout. Voor dat andere artikel zal ik even mijn aantekeningen in moeten duiken.
Ok, bedanktquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:34 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Het Nunspeets Nieuws- en Advertentieblad van 21 juli 1966, op de voorpagina.
We wachten af, ben benieuwd of er nog iets naar boven komt. Maar ook alle andere gegevens m.b.t. het huis en omgeving zelf zijn natuurlijk interessant.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:44 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Het geldt alleen voor dit archiefstuk. Ik heb nog even gevraagd of dit archiefstuk over twee jaar vrijgegeven wordt, dan weten we zeker dat dit hetgeen is wat Aos heeft ingezien. Er zitten pagina's in over het Ronde Huis, ik weet alleen niet hoeveel en in wat voor hoedanigheid.
Een gezicht (soms zie ik dingen..) Aos (je kent hem wel..) had het ooit over een wenkbrauw en een mond met (coniferen)baard. Dit gesitueerd op het RH.quote:
En wat voor psychologisch.... laat maar, zal te flauw zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Nu weet ik dat het een psychologisch gegeven is dat mensen graag gezichten willen herkennen. Wat ik WEL gezien heb is die penis waar ze het continu over hebben.
Volgens mij staat dat in de eerste twee delen van de topics. Daar is zo'n beetje de hele van Vloten-stamboom besproken en uitgezocht.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:29 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Dit stond in deel 3 van Fok, geschreven door bluesdude.
Henriette Vreede was geboren 09-04-1889 te Bojolali, Java
Ze overleed 14-06-1944 te Amsterdam kaart in Den Haag
Ze waren nog gehuwd bij overlijden van Frank van Vloten
overlijdensacte 79 Frank van Vloten
Kan iemand in kaart brengen wie de vrouwen van van Vloten waren?
Eerst was er C. Lans, maar in welk jaartal was dit?
Was Henriette Vreede zijn tweede vrouw? En zij was eveneens het chinees/indische meisje neem ik aan?
daar haal ik het vandaan, dat staat er boven..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat in de eerste twee delen van de topics. Daar is zo'n beetje de hele van Vloten-stamboom besproken en uitgezocht.
Ik heb ook nog even zitten googelen, maar kan het niet meer vinden. Sorry.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:31 schreef Zonnestraal10 het volgende:
[..]
daar haal ik het vandaan, dat staat er boven..
Maar goed het wordt niet bevestigd, anders vroeg ik het niet..
Daarbij een beetje leven hier zou goed zijn..
Bedankt voor je moeite lavenderr ...
Het huwelijk met Constance Lans was in 1888 in Den Haagquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:29 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Dit stond in deel 3 van Fok, geschreven door bluesdude.
Henriette Vreede was geboren 09-04-1889 te Bojolali, Java
Ze overleed 14-06-1944 te Amsterdam kaart in Den Haag
Ze waren nog gehuwd bij overlijden van Frank van Vloten
overlijdensacte 79 Frank van Vloten
Kan iemand in kaart brengen wie de vrouwen van van Vloten waren?
Eerst was er C. Lans, maar in welk jaartal was dit?
Was Henriette Vreede zijn tweede vrouw? En zij was eveneens het chinees/indische meisje neem ik aan?
Dank je!! Daar heb ik wat aan!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het huwelijk met Constance Lans was in 1888 in Den Haag
Het huwelijk met Henriette Vreede was in 1915 in Den Haag.
Mij is geen derde huwelijk bekend en dat Henriette een Chinese afkomst had is ook niet te bevestigen . Haar moeder heette Marina.En ze was een Javaansche vrouw, vlgns de huwelijksacte van 1915
http://www.humanitarisme.nl/personen/index.php?m=family&id=I4549
Nee hoor, mag je rustig zeggen. Ik vond het zelf ook nogal frappant.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:42 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
En wat voor psychologisch.... laat maar, zal te flauw zijn![]()
Dat van die Mythstee kan ik delen, er is dus onderzoek gedaan in opdracht van de eigenaar, en het zijn alleen maar zandwallen. Maar wisten ze dat toen ook al? Waarschijnlijk niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |