abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117899991
Allo,

Regelmatig open ik een blikje tonijn en maak ik een broodje gezond van, het reseterende uit de blik doe ik in een bakje met plastic erover heen. En deze bewaar ik 3 a 4 dagen in de koelkast voor een lekker broodj.., Is dit wel gezond?
pi_117900077
Zolang er geen schimmel op zit of niet raar ruikt of smaakt is het ok hanteer ik altijd :+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:05:46 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_117900115
Als het daadwerkelijk bedorven zou raken in die tijd, dan krijg je, zeker bij vis-producten, de klassieke symptomen van voedselvergiftiging : braken en diarrhee, binnen 2-4 uur na het nuttigen. Als je daar geen last van hebt, dan kan het niet echt kwaad.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:06:40 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117900144
Tonijn op basis van water of op basis van olie uit blik?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_117900182
mijn mama zegt altijd (maar goed dat is ook geen wikipedia natuurlijk dus misschien geen betrouwbare bron :P ) dat je dingen niet in het blikje zelf moet bewaren omdat dat niet goed is maar in een plastic bakje of zo

hoe lang het goed blijft zou ik niet weten, want ik heb het zelf nooit
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117900194
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:05 schreef mvdejong het volgende:
Als het daadwerkelijk bedorven zou raken in die tijd, dan krijg je, zeker bij vis-producten, de klassieke symptomen van voedselvergiftiging : braken en diarrhee, binnen 2-4 uur na het nuttigen. Als je daar geen last van hebt, dan kan het niet echt kwaad.
Kan een kogel door je kop schieten kwaad? Leef je daarna nog, dan kun je dat prima doen.

Wat is dat nou voor advies :')
Gewoon checken of het raar smaakt/ruikt en anders wegflikkeren.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_117900223
Als het bedorven is, is het volgens mij toch niet te eten.
pi_117900240

Tevens tonijn :9
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:10:39 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_117900242
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:08 schreef DuTank het volgende:

[..]

Kan een kogel door je kop schieten kwaad? Leef je daarna nog, dan kun je dat prima doen.

Wat is dat nou voor advies :')
Gewoon checken of het raar smaakt/ruikt en anders wegflikkeren.
TS geeft in de OP aan dat hij het regelmatig doet, dus kan hij aan de reacties van zijn maag en darmen bij de vorige gelegenheden beoordelen of er een probleem is.

Dus je zou hoogstens de vergelijking kunnen trekken met iemand die al een paar keer een spelletje Russisch roulette heeft overleefd en dan zich afvraagt of het kwaad kan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_117900562
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:10 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]

Tevens tonijn :9
Deze man weet. Meeste bliktonijn is spijtig genoeg niet vreetbaar
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:08:10 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_118413959
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:21 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Lik mayo erover en hapslikweg.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_118414033
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:21 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Vooral tonijn uit blik met water :r Dan kun je er nog zo veel mayo/andere troep bij flikkeren het wordt nooit lekker. Tonijn met olijfolie daarentegen :9
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_118414853
quote:

[..]

Tonijn van Fishes. Komt tenminste een moot(je) tonijn uit zo'n blikje, ipv een hand kattenvoer.Qua smaak en structuur lekkerder dan andere tonijn.

En lijngevangen albacore; dus verantwoord (MSC-keurmerk). Wel duurder dan die blikjes kattenvoer, maar zeker de moeite.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:53:04 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_118425476
Fishes? Dat was toch een winkel in Utrecht. Die nu failliet is? Of is het nog niets anders ook.?
pi_118425896
quote:

[..]

Sterker nog, meestal is het geen tonijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:01:31 #16
97745 Thorical
finding a way
pi_118467095
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sterker nog, meestal is het geen tonijn.
Dat mag je uitleggen.
pi_118467686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:08 schreef rhubarbje het volgende:
mijn mama zegt altijd (maar goed dat is ook geen wikipedia natuurlijk dus misschien geen betrouwbare bron :P ) dat je dingen niet in het blikje zelf moet bewaren omdat dat niet goed is maar in een plastic bakje of zo

hoe lang het goed blijft zou ik niet weten, want ik heb het zelf nooit
Ik zou dingen eerder in het blikje bewaren dan het overgooien in een andere verpakking.

Als je dat doet krijg je bacteriėn uit blikje + bacteriėn in plastic bakje, omdat je het tijdens het afwassen van dat bakje het nooit helemaal steriliseert.

Het enige waar je op moet letten is dat je je eten uit blik niet te veel contact moet laten maken met de snijrand, want dat is nu bloot ijzer, en kan gaan roesten.
Ik laat het te veel gewoon in het originele blikje zitten, met een stukje huishoudfolie er overheen (blikjes die je met een lipje open trekt), of leg het deksel weer terug, ik heb zo'n blikopener.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_118468148
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:01 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat mag je uitleggen.
Het mag hier als tonijn verkocht worden, het is geen fraude of zo. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar de vis die meestal in blik zit als tonijn is een soort die een slag verder afstaat van de blauwvin en de geelvin dan die van elkaar, je zou hem net zo goed makreel kunnen noemen. Niks mis mee verder, maar ik denk niet dat er in Japan veel sashimi van gesneden wordt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:40:08 #19
97745 Thorical
finding a way
pi_118468203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het mag hier als tonijn verkocht worden, het is geen fraude of zo. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar de vis die meestal in blik zit als tonijn is een soort die een slag verder afstaat van de blauwvin en de geelvin dan die van elkaar, je zou hem net zo goed makreel kunnen noemen. Niks mis mee verder, maar ik denk niet dat er in Japan veel sashimi van gesneden wordt.
Je bedoelt bonito = skipjack= gestreepte tonijn.
De gestreepte tonijn is voor de visserij van groot commercieel belang; In de blikjes tonijn die in Nederlandse en Belgische supermarkten verkocht wordt zit standaard deze vis. In de hengelsport wordt er weinig op de vis gejaagd. Het is een heel belangrijke vissoort die ondanks het feit dat hij niet tot het geslacht 'tonijn' behoort, toch als tonijn verkocht wordt. De vangstmethode is meestal met purse-seinevisserij.

Voor de mens is de gestreepte tonijn potentieel gevaarlijk, omdat er vermeldingen van ciguatera-vergiftiging zijn geweest.

[ Bericht 26% gewijzigd door Thorical op 27-10-2012 07:41:36 (info wiki) ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:12:03 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_118469290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik laat het te veel gewoon in het originele blikje zitten
Echt nooit,nooit, nooit doen. :N
pi_118477224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt skipjack? Dit is inderdaad geen blauwvin of geelvin, maar nog altijd van de zelfde geslachtgroep. Dit komt omdat geelvin maar vooral de blauwvintonijn met uitsterven bedreigd zijn (je kan bij wijze van spreke beter panda eten dan blauwvintonijn).
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_118490211
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:01 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Je bedoelt skipjack? Dit is inderdaad geen blauwvin of geelvin, maar nog altijd van de zelfde geslachtgroep. Dit komt omdat geelvin maar vooral de blauwvintonijn met uitsterven bedreigd zijn (je kan bij wijze van spreke beter panda eten dan blauwvintonijn).
Ik doe ook niet mee aan het uitroeien van soorten, hoewel ik daar voor de panda graag een uitzondering op zou maken. Daar had ik het met iemand over en die zij die uit blik kun je rustig eten want dat is eigenlijk geen tonijn. Dan is het een definitiekwestie van wat nou tonijn is en wat niet, feit is dat het een andere vis is en dat biologen hem geen 'thunnus' noemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:40 schreef Thorical het volgende:

[..]

Je bedoelt bonito = skipjack= gestreepte tonijn.
De gestreepte tonijn is voor de visserij van groot commercieel belang; In de blikjes tonijn die in Nederlandse en Belgische supermarkten verkocht wordt zit standaard deze vis. In de hengelsport wordt er weinig op de vis gejaagd. Het is een heel belangrijke vissoort die ondanks het feit dat hij niet tot het geslacht 'tonijn' behoort, toch als tonijn verkocht wordt. De vangstmethode is meestal met purse-seinevisserij.
De bonito is ook weer een verwarrende benaming, want je hebt de echte en de onechte, waarbij de skipjack de onechte is. En dan heb je de echte tonijn, en dat zijn de geelvinnen en blauwvinnen, en daar hoort de skipjack ook niet bij.

Dus mensen die zeggen dat je beter geen tonijn kunt eten als je niet wil helpen met laten uitsterven hebben gelijk, en mensen die zeggen dat je rustig tonijn uit blik kan eten ook.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:23:19 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_118490810
Die tonijn uit blik mocht je toch niet eten om de zielige dolfijnen die bij die tonijnvangst ook per ongeluk mee opgevist worden? Niet omdat die tonijnen uitsterven.

(grappig van die panda's, ik heb dat met ijsberen)
pi_118491144
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:23 schreef RobinOok het volgende:
Die tonijn uit blik mocht je toch niet eten om de zielige dolfijnen die bij die tonijnvangst ook per ongeluk mee opgevist worden? Niet omdat die tonijnen uitsterven.

Zou kunnen dat dat de reden is waarom je geen tonijn uit blik moet eten.
Vissoorten die je in ieder geval echt niet moet eten in verband met zeldzaamheid zijn blauwvin/geelvintonijn en paling.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_118491309
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:23 schreef RobinOok het volgende:
Dat zou ik niet weten, ik eet alleen tonijnvriendelijke dolfijn.

quote:
IJsberen kunnen op zich zelfstandig voortbestaan. Ik vind het prima om een paar panda's in leven te houden voor wetenschappelijk onderzoek naar het raadsel dat ze de 21e eeuw hebben gehaald, maar dat maakt ze niet minder ergerlijk. Ze zijn hun hele leven eigenlijk al aan het oefenen voor een toekomst als haardkleedje.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:58:15 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_118491576
Panda's zijn tenminste lief. Die kutijsberen niet.
pi_118492464
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:58 schreef RobinOok het volgende:
Panda's zijn tenminste lief. Die kutijsberen niet.
Ze zijn laf en lui, hooguit lief zoals oesters ook lief zijn, die doen ook niemand kwaad, hoewel de kans dat je je aan een oester verwondt groter is dan bij een pandabeer. Een beer ja, ze hebben de tanden, klauwen en het spijsverteringskanaal van een beer, maar bamboe is de enige prooi waar ze niet bang van zijn. Een zalm uit het water vangen vinden ze eng want het beweegt en ze krijgen er koude pootjes van. En dan zijn het ook nog bamboesnobs, het moet het juiste soort bamboe dat in dat ene kleine stukje bos in dat kleine stukje van de wereld groeit zijn.

En dat eten ze dan, maar alle energie die ze dat geeft hebben ze nodig voor de activiteit van het eten zelf. Een mannetje of vrouwtje zoeken is te vermoeiend, en neuken al helemaal. Als het in uitzonderlijke omstandigheden dan toch een keer lukt en ze ook nog geen miskraam hebben dan krijgen ze meestal een tweeling, terwijl ze maar 1 jong in leven kunnen houden. Geen probleem, de natuur is hard zou je zeggen, heel veel soorten moeten het gros van hun nakomelingen afschrijven, maar de panda is niet hard en de moeder kan niet kiezen en probeert ze allebei in leven te houden zodat ze allebei doodgaan.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:37:10 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_118492524
Dat vind ik juist mooi. De oblomovjes van het dierenrijk. Heeeeeeeerlijk, daar hou ik van!
pi_118492538
Panda's verdienen het gewoon om uit te sterven :')
pi_118493655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:53 schreef RobinOok het volgende:
Fishes? Dat was toch een winkel in Utrecht. Die nu failliet is? Of is het nog niets anders ook.?
Die hebben/hadden ook een reeks visconserven (en hun verse vis was bij Schmidt te krijgen). Jumbo hier heeft in elk geval de vis op blik nog...

(Snel een paar kilo inslaan dus :') ).
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:42:28 #31
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118667314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zijn laf en lui, hooguit lief zoals oesters ook lief zijn, die doen ook niemand kwaad, hoewel de kans dat je je aan een oester verwondt groter is dan bij een pandabeer. Een beer ja, ze hebben de tanden, klauwen en het spijsverteringskanaal van een beer, maar bamboe is de enige prooi waar ze niet bang van zijn. Een zalm uit het water vangen vinden ze eng want het beweegt en ze krijgen er koude pootjes van. En dan zijn het ook nog bamboesnobs, het moet het juiste soort bamboe dat in dat ene kleine stukje bos in dat kleine stukje van de wereld groeit zijn.

En dat eten ze dan, maar alle energie die ze dat geeft hebben ze nodig voor de activiteit van het eten zelf. Een mannetje of vrouwtje zoeken is te vermoeiend, en neuken al helemaal. Als het in uitzonderlijke omstandigheden dan toch een keer lukt en ze ook nog geen miskraam hebben dan krijgen ze meestal een tweeling, terwijl ze maar 1 jong in leven kunnen houden. Geen probleem, de natuur is hard zou je zeggen, heel veel soorten moeten het gros van hun nakomelingen afschrijven, maar de panda is niet hard en de moeder kan niet kiezen en probeert ze allebei in leven te houden zodat ze allebei doodgaan.
Leuk geschreven. Heb je nog meer van dit soort stukjes?
Moet wel zeggen en dat was wrs. niet helemaal je bedoeling, dat ik pandaberen nu nog liever vind.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoūt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_118668274
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:42 schreef Staal het volgende:

[..]

Leuk geschreven. Heb je nog meer van dit soort stukjes?
Moet wel zeggen en dat was wrs. niet helemaal je bedoeling, dat ik pandaberen nu nog liever vind.
Ik ben zelf ook niet helemaal ongevoelig voor het Oblomov-argument, en bij mensen in de smaak vallen is ook een 'overlevingsstrategie' waar menig huisdier, veesoort en gewas succesvol mee is.

Maar mij interesseert het uitsterven niet zoveel, maar stel je voor dat je je inzet voor de populatie, dan word je toch horendol van zoveel tegenwerking van het beest zelf? Wat betreft de complimenten, bedankt daarvoor, ik schrijf wel eens vaker iets wat tussen een gewone post en een 'stukje' in zit, en waarvan ik dan denk dat als ik het twee keer zou herschrijven, het echt een stukje zou zijn. Maar dat doe ik dan niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')