Ik ga ook naar Radioheadquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Moet heel wat gebeuren wil ik niet gaan
Oke dit maakt het iets gemakkelijkerquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:59 schreef Xennia het volgende:
Welkom Lutte.
Wat is jouw lengte en gewicht en was is jouw streefgewicht? Wat eet je doorgaans op een dag? Sport je? Wat zijn jouw valkuilen?
Gezond eten is goed plannen. Ik heb een kast vol met bakjes waarin ik van alles mee neem naar het werk, zoals nootjes, gekookt ei, yoghurt, sla, wraps etc. Genoeg drinken is idd ook erg belangrijk. Mij helpt het om altijd een flesje water op tafel te hebben staan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:36 schreef Lutte het volgende:
[..]
Oke dit maakt het iets gemakkelijker
Ik ben 1.58, een ukkie dus. Ik weeg euhm.. Niet veel
Een normale dag (fatsoenlijke tijd thuis):
O: Yoghurt
T: Boterham
L: Twee boterhammen
T: Iets lekkers
D: 'Wat de pot schaft' (AGV, spaghetti, vaak met soep erbij.)
T: 's Avonds nog wat lekkers
Valkuilen: ik drink te weinig en het gebrek aan ritme. Ik studeer, maar woon nog thuis. Dat betekent dus vaak om zes uur op en pas acht uur thuis, of juist dagen waarop je van kwart voor vijf tot kwart voor zes les hebt maar toch van drie tot acht in de weer bent. Ook heb ik soms zeven uur tussendoor (snaaien), of juist weer een hele dag les zonder pauzes. Heel wisselend dus!
Ook sport ik nietIk weet niet goed wat ik wil, sportclub is geen optie omdat ik vaak niet zal kunnen omdat laat thuis en dan kom je al gauw bij iets als hardlopen, maar om na achten in het donker nog een rondje te rennen vind ik eng
Dus verder dan dagelijkse beweging en een folderwijk kom ik niet. Hopelijk hebben jullie hier ook tips voor, aangezien iemand vast hetzelfde probleem heeft gehad!
Thx trouwens, MaJo jij ook! Precies daarom dacht ik dat dit wel de juiste plek is
Bakjes is een goed planquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:43 schreef Xennia het volgende:
[..]
Gezond eten is goed plannen. Ik heb een kast vol met bakjes waarin ik van alles mee neem naar het werk, zoals nootjes, gekookt ei, yoghurt, sla, wraps etc. Genoeg drinken is idd ook erg belangrijk. Mij helpt het om altijd een flesje water op tafel te hebben staan.
Wat versta je onder ''iets lekkers''? Twee keer per dag vind ik wel vaak.
Qua sporten vind ik hardlopen ideaal, want je kunt je eigen tijden kiezen. Met Evy kun je snel je conditie opbouwen. Als het al donker is, blijf je gewoon in de bebouwde kom daar is bijna alles verlicht. Verder de fiets pakken naar school en werk. Of in de weekenden sporten. Regelmatig een stuk wandelen.
En/of thuis sporten met Jillian Michaels
Mijn rooster wisselt iedere week, elke dag is echt anders. Daarnaast krijg ik iedere maand een nieuw rooster dus vooruit plannen gaat ook niet. Dat is ook ontzettend lastig met een baantje of gewoon afspreken met vriendenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:45 schreef MaJo het volgende:
Het is wel lastig om regelmatig te eten als je zo'n onregelmatig leven hebt, en volgens mij is juist de regelmaat in het eetpatroon wel van belang
Qua sporten: kun je niet een of andere groepsles gaan doen, zoals zumba, body pump etc.? Een keer in de week op een vaste tijd of wisselt je rooster ook per week? Anders kun je inderdaad ook thuis iets doen: hometrainer, buikspieroefeningen, fitness enz. Je kunt meer dan je denkt thuis
Jillian heeft in haar video's ook veel buikspieroefeningen opgenomen en vertelt precies hoe dat moet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:57 schreef Lutte het volgende:
[..]
Mijn rooster wisselt iedere week, elke dag is echt anders. Daarnaast krijg ik iedere maand een nieuw rooster dus vooruit plannen gaat ook niet. Dat is ook ontzettend lastig met een baantje of gewoon afspreken met vrienden
Ik Zumba wel eens voor de laptop, met YouTubeEr is hier een zumbaklasje waar je mee kunt doen met een strippenkaart, dat is ideaal als je niet elke week kunt. Maar wel weer duur
De ideetjes voor thuis zijn leuk, weten jullie een goede app of site voor bv buikspieroefeningen? Ben ontzettend bang verkeerd te werk te gaan en zo schade te veroorzaken.
Als je dat zelf gelooft...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:21 schreef MaJo het volgende:
Vriendlief heeft al het gezonde beleg opgegeten dus nu moet ik wel brood met vlokken
Uh ja dat was echt zoquote:
Goede tips dit, bedankt!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi Lutte, gezonder worden heeft ALLES te maken met planning en ook met routine. Wat je altijd in huis moet hebben volgens mij:
Diepvriesgroentes, vlees/vis diepvries, tonijn in blik, rode kool/ dop,wortel/spinazie/sperziebonen in blik of pot (voor nood of makkelijk), brood (vriezer), fruit, kwark, yoghurt enz....
Ow nog een tipje, poosje geleden was bijv. bij de c1000 de filet americain (vers) een bak vol voor 1 euro (normaal 3.75)
Ben zelf de enige die het eet dus binnen 3 dagen krijg ik het niet op (krijg het wel op maar het moet wel lekker blijven) wat ik dan doe is de overgebleven filet in diepvriesijsblok zakjes stoppen, kan ik eens per week een blokje afknippen om bevroeren mee te nemen naar het werk en daar op brood kwakken
Was het zo'n pak met van die witte en zwarte strepen (en rode letters)? Die ken ik nog, die zijn ev0l!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:42 schreef MaJo het volgende:
Trouwens nog even op de hometrainer geweest en klusjes in huis gedaan dus de vlokken zijn weer verbrand
Yup that's the onequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Was het zo'n pak met van die witte en zwarte strepen (en rode letters)? Die ken ik nog, die zijn ev0l!
Dan heb je 'm eindelijk open, schud je rustig komt er niets uit, uit frustratie geef je 'm een mep en heb je 2x zoveel vlokken op je bord dan brood.
En dan met zonder tegenzin gaan al die vlokken ook nog eens op
Foute tip: die troep is heerlijk op brood samen met pindakaas!![]()
De frustratiequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Was het zo'n pak met van die witte en zwarte strepen (en rode letters)? Die ken ik nog, die zijn ev0l!
Dan heb je 'm eindelijk open, schud je rustig komt er niets uit, uit frustratie geef je 'm een mep en heb je 2x zoveel vlokken op je bord dan brood.
En dan met zonder tegenzin gaan al die vlokken ook nog eens op
Foute tip: die troep is heerlijk op brood samen met pindakaas!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |