quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 19:19 schreef lobelletje het volgende:Vandaag bood Belle computers aan oo de SC, nou denk ik dat de sc niet bedoeld is om aan een beperkte groep dingen aan te bieden, doe je dat op de FHF, maar het gaast hier om met overheidsgeld gefinancieerde computers, waarvoor normaal scholen dit aanbieden aan een project in binnen of buitenland.
Ik vind het vreemd dsat dit nu niet gebeurt. Er zijn zoveel instellingen, verenigingen ed. dit dit kunnen gebruiken. Maar belle hou het onder vrienden, waarom niet op FHF gezet. Ja ik heb gereageerd om een antwoord te krijgen. Maar ik vind dit FHF onwaardig. en alle shit die ik nu over me heen krijg laat me koud. Een school hoort met rijksoverheid gefinancieerde middelen xzorgvuldig om te gaan en niet de vriendjes van Belle te spekken.
Hallo Lobelletje,
Uiteraard mag je je mening geven, dat is jouw goed recht. Ik ben het er alleen niet helemaal eens met de manier waarop jij dat doet en ik vind het nogal onbeschoft.
Belle zal toestemming hebben om deze computers weg te geven, anders had ze dat echt niet gedaan. Mijn vermoeden is dat ze dat uit eigen beweging aanbiedt om deze computers te redden van de afvalcontainer maar wel met toestemming van de school. Die zal uiteraard ook liever zien dat deze computer hergebruikt worden in plaats van verschroot te worden. Misschien hebben ze zelfs wel eerder aan leerlingen aangeboden, zonder resultaat? Zou zomaar kunnen.
Nu insinueer jij naar mijn mening dat Belle deze niet hier mag aanbieden, omdat de school het had moeten aanbieden aan een project in binnen- of buitenland. Beetje vreemd, want dat lijkt me eigen keuze van de scholen. Kennelijk hebben zij dit niet gedaan, of -en dat is ook mogelijk- hadden deze projecten geen interesse erin. Kan best zo zijn; genoeg bedrijven die overstappen bieden de oude computers aan goede doelen aan. Maar ook genoeg bedrijven laten deze afvoeren door het bedrijf dat de nieuwe computers levert.
Deze computers waren kennelijk afgeschreven en overbodig, mochten of moesten zelfs weg. Is het dan fout om ze weg te geven via FHF als de school heeft besloten dat ze kosteloos weg mogen. Of moeten ze omdat ze ooit gefinancierd zijn door belastinggeld maar verplicht naar Afrika, een stichting, of...
De school had er 20 beschikbaar, waar ze ene goed tehuis voor zoeken of die anders waarschijnlijk gerecycled zouden worden door commerciele bedrijven.
Ik persoonlijk vind ik niet vreemd dat Belle het hier in het SC aanbiedt. Alleen vind jij het kennelijk belachelijk, omdat het computers zijn die afkomstig van een school. Als Belle nu bij een kantoor had gewerkt was er niets aan de hand geweest.
Jij hebt het berichtje ook gelezen. Wat let jou om te vragen of je er ook eentje zou mogen hebben, als je er een kan gebruiken of iemand weet die er dringend een kan gebruiken? Ook het SC gedeelte is voor iedereen toegankelijk en je zou niet de eerste zijn die iemand hulp vraagt of aanbiedt gebaseerd op wat iemand deelt via de SC.Daarnaast noem je het 'uitdelen aan vrienden op de SC'. Welnu, dat is lastig. Ik ken Belle (en de rest) niet persoonlijk. Enige verschil is dat ik hier weleens reageer op berichtjes en dingen lees. Maar jij Lobelletje, jij bent nu wel mijn vriendin. Gewoon, omdat ik reageer op een berichtje van jou hier op de SC ben je nu een vriendinnetje. Is dat niet tof

Ik ben nu al helemaal dol op je en zou je graag toevoegen aan mn facebook en hyves

.
Oh, shit. Ik heb geen hyves en facebook
Maar ik zou je toch graag toevoegen, als echt virtueel online vriendje. Gewoon, omdat ik je hier op Fok! ben tegen gekomen en nu een keertje met je hebt gecommuniceerd
. Mag ik je toevoegen, dan ga ik facebook blij maken en worden wij echt vriendjes
Dat Belle enkele pc's voor een paar pc's een huisje zoekt, kan ook gezocht worden in het feit dat ze van sommige mensen weet dat ze een pc kunnen gebruiken omdat ze bijv. elk duppie moeten omdraaien. Prima toch? Dikke kans dat als je Belle gevraagd had of ze voor jou ook een pc had, dat ze dat ook wel had gehad. En dat terwijl je niet eens een vriendin van haar bent! Wat een tof wijf is Belle toch!
Ik vind je reactie bekrompen om het zo maar te zeggen.
quote:
En dan deze reactie van jou. Hoe zou je jezelf willen omschrijven als je iemand die je niet kent zomaar omschrijft als 'tokkie' ? Zelf kom je op deze manier niet echt over als een sociaal iemand, vind ik.
Mag ik jou vragen wat jouw verdere bijdragen aan FHF zijn trouwens? Heb jij weleens iemand spontaan hulp aangeboden, of bijv. iets gratis aangeboden dat je ook op marktplaats had kunnen zetten?
In het laatste geval vraag ik af: hoe weet jij zeker dat de persoon die reageert op FHF ook echt in de FHF doelgroep valt? Ik heb zo mn twijfels weleens namelijk.
En wat betreft de computers: geen idee wat ze waard zouden zijn en of ze nog wel gewild zijn. Als ik bijv. kijk wat er met de kleding gebeurt die naar Afrika/Oost-Europa zou moeten

Oh, geen merkje: dat hoeven we niet

En, misschien heb je daar overheen gelezen. Het is echt puur toeval, maar geloof het of niet. Mn windows computer staat op overlijden inmiddels. Grafische kaart die stuk is.
En dat is jammer; ik zit niet in de bijstand en kan ook geen nieuwe computer vragen aan de gemeente

Maakt verder ook niet uit. Mijn thans redelijk aan het overlijden windows PC'tje is inmiddels 7 jaar oud, maar had gerust nog 1 jaartje extra dienst mogen doen. Ik maal daar niet om... deed nog prima zn werk. Met de nadruk op deed
Heb je trouwens Belles school al vragen gesteld trouwens, waarom zij hebben gekozen om deze pc niet naar Afrika te sturen of te doneren aan het verpleeghuis om de hoek voor het internetcafe?
[ Bericht 1% gewijzigd door Inlognaam op 12-10-2012 22:18:10 ]