Dat je in London woont en een Zweedse vriendin hebt zegt mij ook niet zoveel. Ik heb 2 jaar een relatie gehad met een Koreaan. Betekent niet dat ik weet hoe Koreaanse mannen over het algemeen zijn, of dat ik meer verstand heb van de Koreaanse cultuur. Zou pas wat zijn als ik 30 Koreanen had gedate.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:43 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Woon al zeven jaar in Londen, dus kan lekker verschillende nationaliteiten vergelijken. En ben al 5 jaar samen met mijn Zweedse, dus dat laatste ken ik nog iets beter.
Ik vind dat Zweedse vrouwen meer dan Nederlandse vrouwen ambities en carrieres hebben. Daar kan je ook gewoon het CBS op naslaan, Nederlandse vrouwen werken bijna het minste van heel Europe (qua uren). Dat maakt ze in omgang zelfstandiger, ik vind Nederlandse vrouwen snel afhankelijk van hun man (niet gek, als je gemiddelde vooral parttime werkt). Daarnaast blijven ze zich vrouwelijk kleden, en een stijlvolle, verzorgde, zelfstandige vrouw met ambities is snel aantrekkelijk...
Niet bijten, ik geef alleen (net als jij) even wat achtergrond.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dat je in London woont en een Zweedse vriendin hebt zegt mij ook niet zoveel. Ik heb 2 jaar een relatie gehad met een Koreaan. Betekent niet dat ik weet hoe Koreaanse mannen over het algemeen zijn, of dat ik meer verstand heb van de Koreaanse cultuur. Zou pas wat zijn als ik 30 Koreanen had gedate.
Smaken verschillen. Ik vind het zelfstandige en ambitieuse zich vertalen in meer zelfvertrouwen, en daarmee komt dan vaak met spontaniteit, etc...quote:Nederlandse vrouwen werken het minst van Europa. En nu? Ik begrijp niet waarom ze dat minder aantrekkelijk maakt. De tijd dat ze niet werken kunnen ze toch mooi in hun kinderen, het huishouden of andere dingen steken. Ik zou niet weten waarom het een vrouw aantrekkelijker maakt als ze een carrieretijger is die elke dag van 9 tot 5 op haar werk zit. Maakt dat de klik voor jou? Uiteindelijk is een leuke vrouw gewoon een leuke vrouw, waarmee je een klik hebt of niet. En dan vond ik Zweedse dames echt niet vriendelijker/warmer/grappiger/spontaner dan Nederlandse dames. Eerder juist wat stiller en afstandelijker.
Ik neem het niet persoonlijk. Ik ben van orgine maar een kwart Nederlands. Mijn vader is Zweeds en mijn moeder half Braziliaans. Maar ik word soms een beetje moe van bepaalde mannen die bijna een soort afkeer jegens de Nederlandse vrouw hebben. Terwijl ik toch hele leuke, lieve, mooie, zelfstandige, hardwerkende Nederlandse vrouwen ken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:17 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Niet bijten, ik geef alleen (net als jij) even wat achtergrond.
[..]
Smaken verschillen. Ik vind het zelfstandige en ambitieuse zich vertalen in meer zelfvertrouwen, en daarmee komt dan vaak met spontaniteit, etc...
Je lijkt mijn post te interpreteren als kritiek op de Nederlandse vrouwen, maar je moet het leren relativeren. Ik geef alleen aan waar ik verschillen zie, en hoe ik daardoor iets anders prefereer. Ik zou met niet schamen voor een Nederlandse vrouw verder, die zijn verder top. Neem het niet te persoonlijk...
Ik heb nu meerdere posts achter elkaar herhaald, tot vermoeiens toe, dat ik geen afkeer van de Nederlandse vrouw heb. Blijf daar dan niet over doorgaan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik neem het niet persoonlijk. Ik ben niet van orgine maar een kwart Nederlands. Mijn vader is Zweeds en mijn moeder half Braziliaans. Maar ik word soms een beetje moe van bepaalde mannen die bijna een soort afkeer jegens de Nederlandse vrouw hebben. Terwijl ik toch hele leuke, lieve, mooie, zelfstandige, hardwerkende Nederlandse vrouwen ken.
Je begrijpt toch wel dat ik het nu niet alleen over jou heb. Ik heb het over sommige mannen hier in dit topic. Er zitten me toch een paar figuren tussen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:24 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik heb nu meerdere posts achter elkaar herhaald, tot vermoeiens toe, dat ik geen afkeer van de Nederlandse vrouw heb. Blijf daar dan niet over doorgaan.
Natuurlijk, maar lees je reacties op mijn posts eens na. Je bent zelf ook niet bepaald vriendelijk, en lijkt mij wel gelijk te trekken met de figuren die je noemt. Kneuzen hoe je altijd, filter ze eruit en je hebt best een leuke discussie.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:27 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat ik het nu niet alleen over jou heb. Ik heb het over sommige mannen hier in dit topic. Er zitten me toch een paar figuren tussen.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:14 schreef Chahna het volgende:
Ik hoor het ook regelmatig dat mannen het niet meer zo hebben op de Nederlandse vrouwen. Uiteraard, als je wereldwijd kijkt staan de Nederlandse vrouwen goed bekend. Maar die mannen zien vooral de Nederlandse modellen voorbij komen en niet de vrouwen als bijvoorbeeld Seven, en daar zijn er nogal wat van.
Ik zie het op de sportschool ook, van die vrouwen die in een relatie zitten en dan hun haar afknippen en ondertussen rustig dichtslibben, daar helpt die 2km fietsen op een hometrainer niet tegen.
Maar als je er iets van zegt springen ze op de achterste van hun beentjes en zijn ze boos. Ik snap dat niet, als jij je zo kleedt en op die manier in het leven staat...so be it. Maar dan moet je niet gaan piepen als iemand er iets van/over zegt.
Zo zie ik trouwens ook wel aardig wat Nederlandse kerels, om het dan even gelijk te trekken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:14 schreef Chahna het volgende:
Ik hoor het ook regelmatig dat mannen het niet meer zo hebben op de Nederlandse vrouwen. Uiteraard, als je wereldwijd kijkt staan de Nederlandse vrouwen goed bekend. Maar die mannen zien vooral de Nederlandse modellen voorbij komen en niet de vrouwen als bijvoorbeeld Seven, en daar zijn er nogal wat van.
Ik zie het op de sportschool ook, van die vrouwen die in een relatie zitten en dan hun haar afknippen en ondertussen rustig dichtslibben, daar helpt die 2km fietsen op een hometrainer niet tegen.
Maar als je er iets van zegt springen ze op de achterste van hun beentjes en zijn ze boos. Ik snap dat niet, als jij je zo kleedt en op die manier in het leven staat...so be it. Maar dan moet je niet gaan piepen als iemand er iets van/over zegt.
Ik ook maar daar gaat het in dit topic niet om. Waar ik vooral niet tegen kan is het spasme waarmee sommige meiden reageren zodra ze ergens lezen dat Nederlandse mannen liever een vrouw van buitenlandse komaf heeft omdat de Nederlandse vrouwen vaak zo 'mannelijk' zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zo zie ik trouwens ook wel aardig wat Nederlandse kerels, om het dan even gelijk te trekken.
Spasmes, typisch mannelijk gedrag hequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:32 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik ook maar daar gaat het in dit topic niet om. Waar ik vooral niet tegen kan is het spasme waarmee sommige meiden reageren zodra ze ergens lezen dat Nederlandse mannen liever een vrouw van buitenlandse komaf heeft omdat de Nederlandse vrouwen vaak zo 'mannelijk' zijn.
Waarom moet iemand daar iets van zeggen? Wat boeit het eigenlijk, als iemand je type niet is => links laten liggen en geen aandacht aan besteden toch?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:14 schreef Chahna het volgende:
Agreed. De doorsnee Nederlandse kerel is vreselijk. Arrogant, niet charmant, gierig, niet modieus, zelden echt aantrekkelijk, zichzelf gruwelijk serieus nemen, kuthumor, en ze vinden zichzelf doorgaans heel wat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zo zie ik trouwens ook wel aardig wat Nederlandse kerels, om het dan even gelijk te trekken.
Luister, wanneer God Himself helemaal naar beneden komt en de moeite neemt om tot Mij persoonlijk te spreken om Mij te vertellen dat Ik een Godenzoon ben, wie ben Ik dan om Hem tegen te spreken!?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Agreed. De doorsnee Nederlandse kerel is vreselijk. Arrogant, niet charmant, gierig, niet modieus, zelden echt aantrekkelijk, zichzelf gruwelijk serieus nemen, kuthumor, en ze vinden zichzelf doorgaans heel wat.
Maar gelukkig zijn er ook normale Nederlandse mannen die wel wat passie in hun donder hebben zonder zichzelf een geschenk van God himself te vinden.
Wat ik bedoel met ' als je er iets van zegt' is bijvoorbeeld op een forum, net als in dit topic.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom moet iemand daar iets van zeggen? Wat boeit het eigenlijk, als iemand je type niet is => links laten liggen en geen aandacht aan besteden toch?
Leg mij eens uit wat dat betekent, 'vrouwen zoals Seven'?
Het probleem is hier dat ondanks het charmante zelfbeeld dat ik hier postte, ik alsnog lastig gevallen wordt door allerhande losers die ikzelf geen blik waardig gun. En dat komt doordat mijn vrouwelijkheid niet zit in door anderen gestereotypeerde eigenschappen. Niemand heeft zich ooit vergist in mijn geslacht ondanks het eerder geschetst beeld. En voor alle haters (mannen die hier niet mee om kunnen gaan en vrouwen die zich haasten om zich hiervan te distantieren): kus. mijn. reet.
Het gaat mij niet aan maar ik ben wel nieuwsgierig wat er is gebeurt, je moet wel heel erg benadeeld zijn als je zoveel woede en haat jegens de Nederlandse man hebt. Je maakt het bonter dan de gemiddelde poster in dit topic over vrouwen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Agreed. De doorsnee Nederlandse kerel is vreselijk. Arrogant, niet charmant, gierig, niet modieus, zelden echt aantrekkelijk, zichzelf gruwelijk serieus nemen, kuthumor, en ze vinden zichzelf doorgaans heel wat.
Maar gelukkig zijn er ook normale Nederlandse mannen die wel wat passie in hun donder hebben zonder zichzelf een geschenk van God himself te vinden.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:15 schreef Seven. het volgende:
Ik zal dan maar eens eerlijk zijn tegenover mezelf, in plaats van in de verdediging te schieten. Ik denk dat de haters hier best een punt kunnen hebben, al weet ik niet of onderstaand beeld opgaat voor alle NL vrouwen.
Ik ben Nederlands, niet uitgesproken vrouwelijk => ik laat scheten in bed, ik heb een grote bek van hier tot Tokio, ik heb kort haar, niet bijster modieus, ik maak misbruik van mijn vrouwelijke kanten als het me zo uitkomt (stampvoeten, pruilen, huilen, zeuren) en als ik echt iets gedaan moet krijgen, dan komt het mannetje in mij naar boven en dan maai ik alles neer in mijn pad.
Ik ben niet lief, ik besteed zeer weinig aandacht aan mijn uiterlijk, ik scheer me rustig een week niet als ik er geen zin in heb, ik laat de afwas met het grootste gemak staan, ik haat het huishouden, ik rij rond als een lompe boerin in mijn vriend zijn auto, ik ben absoluut niet diplomatiek, ik rook, en deze lijst kan nog wel even doorgaan.
Verafschuw mij hier. Ik ben alles wat jullie haten. Veel plezier!
Als ik dat lijstje van seven zo lees begrijp ik best dat mensen haar niet echt aantrekkelijk vinden. Ik snap alleen haar woede niet zo, het is toch haar eigen keuze? Verzorgd en/of onverzorgd zijn heeft niets met uiterlijk te maken, wel alles met hygiëne.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:23 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Misschien omdat ik het tegenovergestelde ben dat ik het dus niet zo zie ( heb er ook niks tegen hoor, iedereen moet lekker doen wat diegene zelf wil)
Ik ben niet super modieus maar zorg er wel voor dat ik er netjes en verzorgd uit zie.
Ik heb geen grote mond maar ben wel mondig, ben maar klein van stuk, loop haast altijd op hakken, heb langere blonde haren.
Ik ben zorgzaam, over het algemeen wordt ik lief genoemd en het huishouden is niet mijn grootste hobby maar doe het wel, alleen misschien niet zo goed als het zou moeten omdat ik liever die tijd met mijn kinderen door breng.
Van wat ik begrijp heeft ze toch nog genoeg aanspraak van mannen en ze heeft ook op dit moment een vriend.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
Als ik dat lijstje van seven zo lees begrijp ik best dat mensen haar niet echt aantrekkelijk vinden. Ik snap alleen haar woede niet zo, het is toch haar eigen keuze? Verzorgd en/of onverzorgd zijn heeft niets met uiterlijk te maken, wel alles met hygiëne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |