Ik moet zeggen dat Armstrong het wel goed deed. Testen omzeilen 'East German'-style.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, nee, ik bedoel ook niet dat het proces op zich simpel is, maar als je het doet, doe het dan goed
Dus zijn die renners en ander wielervolk die nu in de pers zo verbaasd lopen doen het echt, of spelen ze het allemaal?
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)aal-recept-Armstrongquote:Pevenage: wilden allemaal recept Armstrong
ANP | Gepubliceerd op 12 oktober 2012, 12:33 PARIJS - De dominantie van de Amerikaan Lance Armstrong dwong ook andere wielrenners om verboden middelen te gebruiken. Dat zegt de Belg Rudy Pevenage, de voormalige mentor van de Duitse renner Jan Ullrich, vrijdag in de Franse krant L'Equipe.
,,We wilden allemaal hetzelfde recept als Armstrong. Het is toch ook niet raar dat ook zijn rivalen van toen, Botero, Beloki, Sevilla, Ullrich, Basso, Hamilton, Vinokoerov, allemaal van hun voetstuk zijn gevallen? Ze wilden het allemaal net zo doen als hij. Maar ze hadden niet dezelfde middelen tot hun beschikking en werden ook niet zo beschermd.''
Ullrich, die een schorsing heeft opgelegd gekregen vanwege doping, eindigde drie keer als tweede achter Armstrong. ,,Nu kan men wel zeggen dat we allemaal het slachtoffer zijn geworden van Armstrong en zijn ploegbaas Johan Bruyneel'', stelt Pevenage.
Na Hamilton's boek te hebben gelezen heb ik die gedachte niet meer van Landis. Misschien dat Hammilton's boek ook wel te 'gekleurd' is misschien niet. Ontkennen ontkennen ontkennen is de enige standaard taktiek bij positieve testen al sinds het begin.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:37 schreef matthijst het volgende:
Is Landis de enige bron van het verhaal over die payoff van UCI na een positieve test van Lance?
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)+Floyd+Affidavit.pdf
Da's toch wel de gast die ik het minst vertrouw van al die lui. Vies ratje volgens mij.
Maar had je dan echt geen enkel vermoeden dat dit zich allemaal afspeelde destijds? Dat is wel heel naïef dan. Dit lag er zo dik bovenop, er was alleen altijd te weinig bewijs voor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:45 schreef Tchock het volgende:
Ik denk oprecht dat dit de wielrensport voor mij verpestIk kon er altijd van genieten, maar dit... Live Strong, de ironie
Ah, boek ga ik zsm ook ff lezen!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:40 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Na Hamilton's boek te hebben gelezen heb ik die gedachte niet meer van Landis. Misschien dat Hammilton's boek ook wel te 'gekleurd' is misschien niet. Ontkennen ontkennen ontkennen is de enige standaard taktiek bij positieve testen al sinds het begin.
Let wel dat ik nogal jong ben voor Armstrong's eerste overwinningen. Maar dan nog. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat het een paar slechteriken waren, dat de meerderheid daar niet aan deed. En dat er nog helden waren in de wielersport. Niets van dat alles is waar, het is één rotte bende.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar had je dan echt geen enkel vermoeden dat dit zich allemaal afspeelde destijds? Dat is wel heel naïef dan. Dit lag er zo dik bovenop, er was alleen altijd te weinig bewijs voor.
Daarvan was juist al jaren en jaren duidelijk dat het juist andersom het geval was. Het was juist het merendeel dat er aan meedeed en enkelingen die het weigerden. Daarom dat ik het een beetje naïef vond, want dit was de afgelopen jaren ook al duidelijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Let wel dat ik nogal jong ben voor Armstrong's eerste overwinningen. Maar dan nog. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat het een paar slechteriken waren, dat de meerderheid daar niet aan deed. En dat er nog helden waren in de wielersport. Niets van dat alles is waar, het is één rotte bende.
Het is in zekere zin ook wel naïef. Of in elk geval iets niet willen zien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daarvan was juist al jaren en jaren duidelijk dat het juist andersom het geval was. Het was juist het merendeel dat er aan meedeed en enkelingen die het weigerden. Daarom dat ik het een beetje naïef vond, want dit was de afgelopen jaren ook al duidelijk.
Hoezo 'lijkt je dat duidelijk'? Waarom kan het nu niet zo makkelijk als dat blijkbaar in 2009 nog kon? Enkel en alleen omdat er nu niemand meer echt overheerst?quote:Dat het op dit moment niet meer op zo'n grote schaal verkeerd gaat, lijkt me duidelijk. In hoeverre het oude patroon helemaal is losgelaten, moet nog blijven, maar het was een rotte bende lijkt me dan beter op zijn plaats.
Vooral omdat het onderhouden van zo'n systeem binnen de ploeg me tegenwoordig onmogelijk lijkt. Veel te risicovol. Renners moet het echt meer individueel gaan zoeken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is in zekere zin ook wel naïef. Of in elk geval iets niet willen zien.
[..]
Hoezo 'lijkt je dat duidelijk'? Waarom kan het nu niet zo makkelijk als dat blijkbaar in 2009 nog kon? Enkel en alleen omdat er nu niemand meer echt overheerst?
Het leek mij tien jaar geleden ook onmogelijk, en dat was het dus absoluut niet. Zoals ik al zei, de sport is ongeveer hier mee verpest. Voor mij, bedoel ik. In plaats van afvragen welke renner gebruikt is het nu de vraag wie dat niet doet. Ik richt wel een Rode Lantaarn-supportersclub op ofzo.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vooral omdat het onderhouden van zo'n systeem binnen de ploeg me tegenwoordig onmogelijk lijkt. Veel te risicovol. Renners moet het echt meer individueel gaan zoeken.
Ach, in het wielrennen wordt er tenminste gecontroleerdquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het leek mij tien jaar geleden ook onmogelijk, en dat was het dus absoluut niet. Zoals ik al zei, de sport is ongeveer hier mee verpest. Voor mij, bedoel ik. In plaats van afvragen welke renner gebruikt is het nu de vraag wie dat niet doet. Ik richt wel een Rode Lantaarn-supportersclub op ofzo.
De grap is natuurlijk dat dat in Armstrongs tijd ook al prima te detecteren was.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:04 schreef matthijst het volgende:
Zijn bloedtransfusies icm. minimale EPO doses ondertussen al wel te detecteren, of nog steeds niet?
In tegenstelling tot ... ? En dan nog, wat maakt dat nou uit?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach, in het wielrennen wordt er tenminste gecontroleerd
Huh? Ik lees steeds dat transfusies niet te vinden, of iig niet te bewijzen zijn?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:05 schreef Tchock het volgende:
De grap is natuurlijk dat dat in Armstrongs tijd ook al prima te detecteren was.
Maakt behoorlijk veel uit, of heb je liever een oneerlijke sport maar wat we niet weten, deert niet?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
In tegenstelling tot ... ? En dan nog, wat maakt dat nou uit?
Het punt is dat je bij die Rode Lantaarn jongens en meisjes ook niet weet of ze schoon waren, er komt echt wel talent en hard werken bij kijken en misschien ontbreekt het juist daaraan bij die categorie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het leek mij tien jaar geleden ook onmogelijk, en dat was het dus absoluut niet. Zoals ik al zei, de sport is ongeveer hier mee verpest. Voor mij, bedoel ik. In plaats van afvragen welke renner gebruikt is het nu de vraag wie dat niet doet. Ik richt wel een Rode Lantaarn-supportersclub op ofzo.
Dan ligt dan inderdaad aan jouw naïviteit. Het grote verschil is dat destijds niets uitkwam. Tegenwoordig komt haast alles in de openbaarheid. Je hebt het bloedpaspoort en andere zaken. Tijden zijn niet te vergelijken. Daarmee zeg ik absoluut niet dat doping uitgebannen is, verre van want dat is een utopie, maar de tijd van nu vergelijken met die van 10 jaar terug vind ik quatsch.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wim Vansevenantquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er is altijd wel juridisch getouwtrek geweest toen. Zijn de testen betrouwbaar, niet betrouwbaar? bv. Rutger Beke die van nature veel rode bloedlichaampjes had waardoor de EPO test niet kon toegepast worden in 2005. tja, dan is het terug naar de tekentafel voor de dopinglaboratoria.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat dat in Armstrongs tijd ook al prima te detecteren was.
Armstrong kocht waarschijnlijk mensen bij de controlerende instanties om zodat hij wist op welke dagen gecontroleerd zou worden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Huh? Ik lees steeds dat transfusies niet te vinden, of iig niet te bewijzen zijn?
Alleen EPO in grote dosis tot 1990, of wat was het en daarna overgestapt op transfusies icm pleisters en 'olie'?
Of bedoel je dat ze gewoon vaker hadden moeten controleren en Armstrong ze ontdook.
Nee, dat maakt helemaal geen reet uit. Het gaat namelijk niet om andere sporten. Wat een rare instelling is het om te zeggen Armstrong lichtte wel de hele wielerwereld op, maar in het Judo kunnen ze er ook wat van hoor!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maakt behoorlijk veel uit, of heb je liever een oneerlijke sport maar wat we niet weten, deert niet?
Ja, ik bedoel ook niet te zeggen dat Armstrong een rotte appel op een verse hoop is. Meer dat de hele sport kwaadaardig is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:11 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Er is altijd wel juridisch getouwtrek geweest toen. Zijn de testen betrouwbaar, niet betrouwbaar? bv. Rutger Beke die van nature veel rode bloedlichaampjes had waardoor de EPO test niet kon toegepast worden in 2005. tja, dan is het terug naar de tekentafel voor de dopinglaboratoria.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |