Je mentale instelling (het niet op willen geven, het blijven aandringen op nieuwe behandelingen) en het hebben van een gezond sportlichaam zal ongetwijfeld meespelen, maar het is niet zo dat een sterker iemand het per definitie wel overleeft. Een kankerpatiënt is en blijft afhankelijk van de behandeling, de gradatie van de ziekte en toevalligheden als het stadium waarin het ontdekt wordt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:19 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Armstrong is echt niet de enige die zegt dat hij tegen kanker 'vecht' en dat hij het 'overwon', maar ik heb altijd al de visie van Maarten gehad.
Maar ik sluit uit niet uit dat een mentale weerbaarheid tijdens de ziekte de kans op overleving iets vergroot. Maar als je het overleeft is het natuurlijk niet zo dat dat is dat je de ziekte hebt verslagen. Armstrong is en blijft een mens en die gaat van zelf een keer dood. Een mens heeft zijn eigen leven niet in de hand.
Goede punt van hem is wel dat ie in elk geval zegt dat Armstrong kanker niet verslagen heeft, maar dat hij gewoon geluk heeft gehad, zoals eigenlijk iedereen die kanker overleeft. Lijkt me wel de waarheidquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toch vond ik die opmerking over kanker behoorlijk onbetamelijk. Zo iets doe je niet, vind ik.
Ik ook. Je kunt nooit met sluitende bewijzen komen. Wij zitten niet in de positie en daarnaast mis je inderdaad vergelijkingsmateriaal. Maar wat we op de Alpe in 2003 zagen (die enorme sprint van Beltran, de versnellingen van Mayo en Vinokourov) deed wel behoorlijk denken aan Riis in 1996.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik was jong en miste de referentiekaders.
Wat daar in staat dacht ik me laatst ook al: er zijn opvallend veel renners die na hun US Postal/Discovery periode óf niet meer hun oude niveau haalden (bijv. Savodelli, Hincapie en Devolder, die nooit meer zo goed klommen als in hun USP-periode) óf betrapt werden op doping (Hamilton, Landis, Beltran, Heras, Contador), terwijl de USPS-renners er telkens goed mee weg kwamen. Dat geeft toch wel aan dat USPS een uniek systeem hadden om dopingcontroles te vermijden/beïnvloeden. Bovendien werd gezegd dat Armstrong een uur van te voren wist dat de controleur eraan kwam en dat verhaal over die positieve test in de RvZ is er ook nog. Er zat (en misschien zit) dus ook iets heel fout bij de UCI/dopingautoriteit.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Heel erg bedankt. Die ga ik lezen
Ik zag op een ander forum dit artikel verschijnen:
http://sportmagazine.knac(...)ie-4000191790272.htm
Zo is ook ongeveer hoe ik die periode beleeft heb
Ik vond Simeoni destijds echt een lul. Achteraf gezien niet terecht natuurlijk. Trouwens wel opvallend dat hij na dat incident nooit meer voor een grote ploeg heeft gereden, terwijl het toch een goede renner was. Geeft maar weer aan hoeveel macht Armstrong had in de wielerwereld.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:33 schreef Wombcat het volgende:
Leuke blog: http://hetiskoers.nl/2012/arme-floyd/
En de reacties eronder, nog steeds mensen die heilig in Armstrong geloven. Ze gaan er ook aan voorbij dat Armstrong niet alleen gebruikte, maar ook anderen intimideerde en dwong te gebruiken.
In één van de commentaren zegt iemand dat hij het vooral erg vind voor Simeoni. Ben ik het mee eens. Maar wmb vooral ook voor Christophe Bassons, die uit het peloton werd weggepest omdat hij geen doping wilde gebruiken (en misschien wel de werkelijke winnaar van de tour van 1999 is).
Ik denk dat ie meer problemen bij deze zou kunnen krijgen.quote:
Door het incident in de Tour met Simeoni heeft Armstrong bij mij juist definitief afgedaan. Ik was nooit een fan van Armstrong, maar in de Tour begon ik 'm voor het eerst te waarderen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:47 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik vond Simeoni destijds echt een lul. Achteraf gezien niet terecht natuurlijk. Trouwens wel opvallend dat hij na dat incident nooit meer voor een grote ploeg heeft gereden, terwijl het toch een goede renner was. Geeft maar weer aan hoeveel macht Armstrong had in de wielerwereld.
Hopen dat ie de bak in gaatquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:52 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ik denk dat ie meer problemen bij deze zou kunnen krijgen.
http://www.telegraph.co.u(...)ADA-allegations.html
Dit zou echt tof zijnquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:52 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ik denk dat ie meer problemen bij deze zou kunnen krijgen.
http://www.telegraph.co.u(...)ADA-allegations.html
Uiteindelijk zijn Hamilton en Landis ook jarenlang op dezelfde manier publiekelijk afgemaakt. Alcoholist, psychisch gestoord, junkie, de lijst van omschrijvingen voor dat duo is eindeloos. Bij elke uitlating van Landis kwam een "ach ja, Landis, die gek, negeren die handel"' terwijl hij vrijwel altijd gelijk bleek te hebben.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Door het incident in de Tour met Simeoni heeft Armstrong bij mij juist definitief afgedaan. Ik was nooit een fan van Armstrong, maar in de Tour begon ik 'm voor het eerst te waarderen.
Toen had 'ie dat incident met Simeoni. En waarom? Omdat Simeoni voor de rechtbank had verklaard wat Ferrari voor hem gedaan had en de Gazzetto dello Sport Ferrari aan Armstrong linkt.
Wat doet Armstrong? Die hangt de 'bully' op het schoolplein uit
Hamilton en Landis zijn wel twee trieste gevallen. Hamilton die drie keer betrokken is geweest bij een dopingschandaal (betrapt op EPO, Operacion Puerto en de positieve test van een paar jaar geleden). Die smoes over het embryo van zijn doodgeboren tweelingbroer maakt het nog triester.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn Hamilton en Landis ook jarenlang op dezelfde manier publiekelijk afgemaakt. Alcoholist, psychisch gestoord, junkie, de lijst van omschrijvingen voor dat duo is eindeloos. Bij elke uitlating van Landis kwam een "ach ja, Landis, die gek, negeren die handel"' terwijl hij vrijwel altijd gelijk bleek te hebben.
Idd. Hier op Fok! is Landis ook door velen belachelijk gemaakt toen hij eindelijk bekende en anderen beschuldigde.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn Hamilton en Landis ook jarenlang op dezelfde manier publiekelijk afgemaakt. Alcoholist, psychisch gestoord, junkie, de lijst van omschrijvingen voor dat duo is eindeloos. Bij elke uitlating van Landis kwam een "ach ja, Landis, die gek, negeren die handel"' terwijl hij vrijwel altijd gelijk bleek te hebben.
Een toevoeging: Armstrong zette bovendien anderen onder druk om doping te gebruiken en degenen die met uitlatingen tegen hem kwamen werden geïntimideerd. Bovendien zijn er sterke aanwijzingen dat hij invloed had binnen de UCI om positieve tests van hemzelf te laten verdwijnen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:40 schreef KatyM het volgende:
Volgens mij moeten we het dopinggebruik in die jaren als onderdeel zien van de training en voorbereiding.
Wat je ook van Armstrong vindt, hij was met afstand de meest professionele en gedisciplineerde renner van het peloton. Met uiterste precisie stemde hij zijn trainingen en voorbereidingen af op de Tour, inclusief zichzelf doperen. Een Jan Ullrich was minder gemotiveerd en gedisciplineerd op gebieden als training, voorbereiding. Wellicht was hij daarom ook minder gedopeerd omdat zijn manier van doperen vergelijkbaar was met zijn manier van training?
Dit betekent wel dat qua doping niet iedereen met gelijke middelen streed...
Ja, de vergelijking met een maffiabaas gaat goed op. Overal connecties hebben en tegenstanders uit de weg ruimen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een toevoeging: Armstrong zette bovendien anderen onder druk om doping te gebruiken en degenen die met uitlatingen tegen hem kwamen werden geïntimideerd. Bovendien zijn er sterke aanwijzingen dat hij invloed had binnen de UCI om positieve tests van hemzelf te laten verdwijnen.
Dus hij gaat idd verder. Waar anderen 'gewone misdadigers' waren, was Armstrong de maffiabaas die alles regelde.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:46 schreef KatyM het volgende:
Trouwens, waar vind ik de passage van Gerardmer 2005 toen het hele team het liet afweten?
Thnx, maar ik doel op het USADA-rapport.quote:
Aha, tuurlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:55 schreef KatyM het volgende:
[..]
Thnx, maar ik doel op het USADA-rapport.
Het komt ter sprake in het chatverkeer tussen Vaughters en Andreu:quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Aha, tuurlijk.
Maar volgens mij staat er in het rapport niets over die etappe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |