quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:06 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Wie weet raad / hulp ?! Een vriend van mij zit in nood. Vrijdag is hij dakloos.
Zijn vriendin (nu ex dus, ze verwachten binnenkort samen een kindje) heeft hem voorgehouden dat ze samen zouden verhuizen.
Ze heeft hem laten helpen tot op het laatst. Op het moment dat alles over verhuisd was heeft ze hem verteld dat hij niet welkom was in het nieuwe huis ! Eerder hield ze hem voor dat hij niet op het huurcontract stond vermeld als mede-huurder omdat er sprake zou zijn van een administratief foutje, dat ze nog wel zou laten rechtzetten.
Ze heeft borderline en trauma's, ze is erg wisselvalig en heeft hem al eerder op niks af op straat gezet maar nu is het definitief. (Borderliners kunnen om kleine dingen giga ruzie maken en je op om elk wissewasje keihard de straat op schoppen, ik ken het helaas ook.)
Zij was de huurder van het vorige huis, hij is bij haar ingetrokken en heeft in die gemeente pas rechten om als mede huurder te mogen worden bijgeschreven na 2 jaar.
Aangezien ze "pas" ruim een jaar samen wonen heeft hij geen rechten en moet hij de woning vrijdag, per waneer zij de huur opgezegd heeft de woning verlaten.
Hij is rond de 40, netjes, vriendelijk, pienter, dankbaar en sociaal.
Hij heeft geen familie (Vanaf heel jong in tehuizen gezeten) en geen vrienden waar hij op terug kan vallen. (hij had zijn stad achtergelaten om bij haar te kunnen wonen) Hij heeft alleen mij, maar ik heb een erg jaloerse knipperlicht vriend (it's complicated ;-) die hem niet accepteerd dus kan hem niet in huis halen. Helaas heb ik ook geen geld om de jongen te steunen, op eens een paar tientjes in nood na misschien.
Hij is bereid te werken al heeft hij nu tijdelijk een ww uitkering.
De vraag is weet iemand woonruimte, die hij pas NADAT hij salaris of uitkering ontvangen heeft mag betalen, niet te duur, niet te hoge borg of sleutelgeld, een simpel dak boven zijn hoofd en een plekje om zich veilig en geborgen terug te kunnen trekken, tijdelijk is ook welkom ; een kamertje, vakantie huisje, woon project, whatever (maakt echt niet uit wat, overal dankbaar om) waar nu liefst per direct plek is, liefst in Utrecht, (daar heeft hij nog de meeste binding mee) maar overal zou super zijn, anders Amsterdam, of elders in de randstad. (Geen veraf dorpje i.v.m. werkgelegenheid en betaalbaar / vlot naar Utrecht kunnen)
En zijn er vervolgens mensen die wat huisraad zoals bed, tafel, bank, koelkast, kastje, (wat dan ook, hij heeft helemaal niets) en kleding (hij is lang en slank) etc. over hebben of weten heel erg graag een berichtje !
Hij is nu compleet wanhopig en aan het eind van zijn latijn.
ik had een berichtje van hem over het hoofd gezien, hij bleek al 6 dagen zonder eten in een compleet leeg huis te zitten ! Waar hij vrijdag dus weg moet...
heb t topic niet gevolgd en ook niet echt zin om alles te gaan lezen,quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:42 schreef ElisaB het volgende:
Misschien nog even de posts met de echt goede tips in de OP zetten, dan hoeven die niet opnieuw gegeven te worden
Dat het allemaal waar is ben ik best geneigd te geloven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:12 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Ik lach me helemaal slap hiero... Wat nou als het allemaal waar blijkt te zijn ? Dan misschien wat meer medeleven en respect ? Ik kan het simpel bewijzen hoor... Ik heb een getuige... Maar die is er van schrik omdat ze wellicht ook iets te persoonlijks elders las en mij mijn privacy gunt tussenuit geknepen ;-)) het grappige was ook dat vriend en ik vanmiddag nog verzuchten niemand gelooft ons niet te filmen dit gewoon. Maar het echte leven is soms echt nog bizarder dan een soap...
prijs jezelf gelukkigquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 07:15 schreef Evienne het volgende:
Ja goh, hoe toevallig.
Ik zal nog es zoiets aanbieden.
Maar een relatie hoort gelijkwaardig te zijn. Je kan niet iedereen redden, als je zelf niet beter wordt in een relatie of jezelf laat ondersneeuwen is het gewoon niet goed en kan je er beter een punt achter zetten voor jezelf. En niet maar door laten sudderen omdat het zo zielig is 'want hij heeft borderline'.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 07:00 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Dank je wel voor het openen van een vervolg. Ik ben vrij nieuw hier, wist niet hoe dat moest. Ik hoop dat men het nu niet weer onleesbaar maakt met teveel ongein het is een seriues bedoeld topic om iemand te helpen en de discussie eromheen vind ik wel zinnig. Mijn enter / return knop is inderdaad stuk ; ik typ meestal op mijn iphone waarvan het scherm onderin stuk is. Moet steeds draaien. Ik schrik ook steeds van wat ik aan lappen tekst blijk te hebben geschreven maar ik wordt vanalles gevraagd wat ik seriues en genuanceerd probeer te beantwoorden en schrijf graag, vlot en makkelijk, ben alleen niet goed in spelling licht dislectisch er is al veel verbeterd als ik het hier zet. Degenen die me niet geloven en geen zin hebben in wat nuance, verantwoording (die men mij vroeg af te leggen) en verdieping ; wat doe je hier nog ? Partnerkeuze ; een partner hoeft niet perfect te zijn, maar had niet kunnen bevroeden dat ie zo moeilijk zou zijn in eerste instantie sociaal aangepast en erg lief voor mij. En ik laat nu eenmaal niet iemand als ie problemen blijkt te hebben zomaar in de steek je deelt en steunt elkaar in goede en slechte tijden maar vindt het wel fijn om hier eens anoniem stoom af te blazen en wat steun en begrip te vinden. Er zitten hier genoeg lotgenoten die hun probleem kind of partner met bv borderline of autisme oid niet zomaar bij het grof vuil zetten. Mag ik hopen. En vrijwillig is daar al meteen hulp, therapie en medicatie bij gezocht. Maar blijft moeilijk maar ook mensen met problemen handicaps en stoornissen horen erbij. De vraag en uitdaging is hoe kan je ze verlichten op een manier waar de betrokene zich in kan vinden. Dat zijn toch geen onzinnige gedachtes en vragen ?
en daar zelf voor kiezen is nog tot daar aan toe maar (pleeg)kinderen in jouw puinhoop trekken vind ik echt bizarquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:45 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Maar in een relatie hoort gelijkwaardig te zijn. Je kan niet iedereen redden, als je zelf niet beter wordt in een relatie of jezelf laat ondersneeuwen is het gewoon niet goed en kan je er beter een punt achter zetten voor jezelf. En niet maar door laten sudderen omdat het zo zielig is 'want hij heeft borderline'.
En dat jeugdzorg dat allemaal maar OK vind vind ik ook erg.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
en daar zelf voor kiezen is nog tot daar aan toe maar (pleeg)kinderen in jouw puinhoop trekken vind ik echt bizar
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:21 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Het lijstje ;
Hij heeft een tentje gekocht,
verschillende leger des heils gebeld, en een opvanghuis, geen plek.
Hij heeft uitgebreid met jeugdzorg gebeld.
ik heb
Eten geregeld voor eerste energie (hij zat gewoon verlamd van verdriet en wanhoop en echt half te flippen van de honger).
Emotionele steun gegeven, (food for soul) hij sliep de nacht voor het eten al hierdoor voor het eerst in een week goed.
Uwv gebeld, gaat ie zelf morgen nu ie weer beltegoed heeft ook doen.
Gemeente gebeld, soos gesproken.
Maatschappelijk werk gebeld.
Woonrecht advocaten gebeld.
Woningbouw vereniging gebeld.
Zeggen allemaal dat ie geen enkel recht op behoud woonruimte heeft opgebouwd in een jaar tijd, geen zin om het op te eissen of een kort geding aan te spannen.
Verder zeggen ze allemaal dat ie aan vrienden en familie onderdak moet vragen.
We gaan nu uitzoeken of hij recht heeft op een urgentie maar dat geeft ook niet direct nu woonruimte vermoed ik, daar staan ook jarenlange wachtlijsten voor.
Crisis opvang in Utrecht, Gouda, Hilversum gebeld.
Me verdiept in verschillende aanbieders van woonruimte (ook anti-kraak, heb je 3 maanden loonstrook voor nodig)
Hem ingeschreven op verschillende kamer aanbied sites, blijken als je wilt reageren of een oproep wilt doen alllemaal inschrijf geld te vragen als je je eerst gratis registreerd.
Woonproject de arm gebeld (hij heeft echter geen indicatie want geen problemen en geen recht dus op pgb)
Hier gepost,
Weet niet wat nog allemaal meer,
Oneindig met elkaar gebeld om tot ideeen te komen en de koers te bepalen...
We weten er is een oplossing, maar we weten alleen nog niet waar.
ik dacht er ook aan om een caravan te proberen te lenen voor the time being. Leek hem fantastisch... maar ja ik kan mij voorstellen dat dat niet iets is dat men makkelijk aan een vreemde uitleent...
.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:54 schreef Evienne het volgende:
TS, ik wil het op zich graag doen hoor, maar mijn eigen leven staat ook een beetje op zijn kop.
Voor een paar dagen kan ik wel wat betekenen zodat hij niet op straat hoeft te slapen. Veel te koud 's nachts. Mocht het hem en mij goed bevallen, is van alles bespreekbaar maar ik hou een slag om de arm omdat ik hem natuurlijk niet ken en derhalve niet goed kan inschatten hoe zijn aanwezigheid mij zal beïnvloeden.
Het is in Brabant. Er is een bed, beddengoed en ik kan hem van basic eten voorzien, maar veel geld heb ik zeker niet. Hij zal moeten helpen in het huishouden en vooral heel lief moeten zijn voor mijn dieren. Ik hoor wel (evt. via pm of dm) of het op prijs gesteld wordt.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:18 schreef phluphy het volgende:
TS, wat zouden we op korte termijn daadwerkelijk kunnen bijdragen / betekenen?
Zolang hij nog geen huis heeft, is spullen inzamelen tamelijk zinloos en logistiek moeilijk oplosbaar.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:37 schreef Copycat het volgende:
Het CJG is inderdaad een goed startpunt. Morgenochtend meteen bellen.
Je werkt toch vanuit je huis?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:19 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Evienne, ik vond het zoals al eerder gezegd vreselijk lief dat je het aanbood,
ik zag je aanbod doordat ik moest werken echter pas na mijn werk.
Had je dit topic niet open staan ofzo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:52 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Voor de mensen die het volgden ; ik heb inderdaad 2 internet bedrijven aan huis,
nee dat kan toch ook niet? als haar vriend het ziet word ie boosquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je werkt toch vanuit je huis?
[..]
Had je dit topic niet open staan ofzo?
Dat klinkt allemaal heel nobel écht waar, maar als jij een vriend of man met problemen hebtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 07:00 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Dank je wel voor het openen van een vervolg. Ik ben vrij nieuw hier, wist niet hoe dat moest. Ik hoop dat men het nu niet weer onleesbaar maakt met teveel ongein het is een seriues bedoeld topic om iemand te helpen en de discussie eromheen vind ik wel zinnig. Mijn enter / return knop is inderdaad stuk ; ik typ meestal op mijn iphone waarvan het scherm onderin stuk is. Moet steeds draaien. Ik schrik ook steeds van wat ik aan lappen tekst blijk te hebben geschreven maar ik wordt vanalles gevraagd wat ik seriues en genuanceerd probeer te beantwoorden en schrijf graag, vlot en makkelijk, ben alleen niet goed in spelling licht dislectisch er is al veel verbeterd als ik het hier zet. Degenen die me niet geloven en geen zin hebben in wat nuance, verantwoording (die men mij vroeg af te leggen) en verdieping ; wat doe je hier nog ? Partnerkeuze ; een partner hoeft niet perfect te zijn, maar had niet kunnen bevroeden dat ie zo moeilijk zou zijn in eerste instantie sociaal aangepast en erg lief voor mij. En ik laat nu eenmaal niet iemand als ie problemen blijkt te hebben zomaar in de steek je deelt en steunt elkaar in goede en slechte tijden maar vindt het wel fijn om hier eens anoniem stoom af te blazen en wat steun en begrip te vinden. Er zitten hier genoeg lotgenoten die hun probleem kind of partner met bv borderline of autisme oid niet zomaar bij het grof vuil zetten. Mag ik hopen. En vrijwillig is daar al meteen hulp, therapie en medicatie bij gezocht. Maar blijft moeilijk maar ook mensen met problemen handicaps en stoornissen horen erbij. De vraag en uitdaging is hoe kan je ze verlichten op een manier waar de betrokene zich in kan vinden. Dat zijn toch geen onzinnige gedachtes en vragen ?
En daar sluit ik mij dus weer bij aan wat je nu zegt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
prijs jezelf gelukkig
volgens mij dodge je nu een bullet
Haast iedereen die het eind een beetje zoek is geraakt wil wel op een boerderij terecht kunnen. Trek maar een nummertje.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:19 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Evienne, ik vond het zoals al eerder gezegd vreselijk lief dat je het aanbood,
ik zag je aanbod doordat ik moest werken echter pas na mijn werk.
Toen had hij dus al zelf onderdak bij het Leger des Heils weten te regelen vanaf gister avond tot Maandag. Dat kan toch ? ?
Zoals je kunt zien op de die dag reeds gedaan list had hij daar al eerder contact mee opgenomen.
Toch logisch dat we daar druk mee bezig waren, dat pleit toch alleen maar voor hem ? Dat hij zelf ook actief al aan een oplossing werkte ?
Als je het niet gelooft ; ik kan je ter referentie het nr. van het leger des heils geven en prive zijn naam als je wilt.
ik moet hem omdat we gister daarvoor geen gelegenheid meer hadden nog jouw aanbod doorgeven, als je dat nog wilt tenminste.
Als hij verder geen hulp op gang krijgt via het leger des heils in Utrecht of Gouda of een andere redelijke oplossing hier in de buurt dan zal hij vermoed ik zo heel dankbaar van jouw fantastische aanbod gebruik maken. mits je dat nog aanwil (je bood het wel aan nadat ik alle mogelijke informatie had verstrekt, dus neem aan dat jij hem niet oppeens als eerst niet en nu wel bullet inschat)
Als je nu toch oppeens twijfelt ; doe het dan niet want we waren hier niet op uit (wel op een kamer, opvangplek of caravan of project of anti kraak oid) het is absoluut niet mijn en zijn bedoeling iemand persoonlijk en prive binnen de huiselijke sfeer te belasten.
Hij zou echter heel graag op iets van een boerderij willen zitten, en vrijwilligers werk verichten en is dankbaar met alles. (vandaar dat ik ook bij de arm had gekeken of ie daar terecht kon, hij zag zichzelf al in een wei rondkeutelen (wat dus niet gaat omdat hij geen recht heeft op een ggz indicate) en dat ik ook nog even bij de Emmaus ga informeren of hij daar misschien wel terecht kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |