dit inderdaad. Ik vind het allemaal echt super leuk, en daar wil ik ook zeker niet over klagen. Maar het is wel écht wennen allemaal. Heel mijn leven staat op z'n kop, alles veranderd. Sowieso je dagelijkse structuur. Ik ben dag en nacht met F bezig.. Ben inderdaad blij als man thuis is en ik bijv even alleen naar de hema kan rijden ofzo.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:10 schreef LeNeHe het volgende:
Kwisted, herkenbaar hoor! Ik vond de eerste weken echt geen roze wolk. Ik dacht dat ik nooit meer uit huis zou komen. Nu gaat het allemaal wat soepeler gelukkig. Het komt goed!![]()
Ik ga jouw bevallingsverhaal eens lezen.
Wil de mijne binnenkort ook eens posten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Liene is inmiddels 13 maanden (bijna) en slaapt nu net 3 weken echt door, dus ik hoop voor jullie dat je ook snel een omslagpunt zult bereiken...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:40 schreef Vlindur het volgende:
Jelte heeft met zn over-drie-weken-1-jaar misschien 2 nachten doorgeslapen![]()
Zeker nog 1 en soms 2 flessen tussen 22:00 en 06:00 en nog een paar keer speen stoppen.. Of dat je om 04:00 beneden zit omdat hij klaarwakker is![]()
Jeu..
En overdag meeslapen lukt niet meer omdat peuterlief niet meer slaapt overdag.
Wij hebben het gevoel gehad dat er tussen 4 en 6 maanden non stop sprong wasquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:29 schreef SupremeEvil het volgende:
M. is nu acht weken en volgens mij hadden we deze week sprongetje. Hoe lang duren die sprongetjes eigenlijk, denk deze nu twee dagen...Maar kan ook nasleep zijn van de prikjes misschien? Gisteren heeft ze overdag misschien in totaal 2 uur geslapen, elke keer gingen die oogjes weer open met een paar huiltjes. Resultaat: een oververmoeide baby die alleen nog maar kon huilen. Zijn maar even met dr gaan wandelen savonds, en toen heeft ze van een uur of 21 tot 5 geslapen! Is soort van doorslapenmaar telt niet echt omdat ze behoorlijk wat had in te halen. Vandaag heeft ze een betere dag, ligt nu al anderhalf uur te slapen en heb met mezelf afgesproken dat ik vandaag NIKS doe. Niks geen 'oh, nog even stofzuigen' of 'even snel een wasje opvouwen'... Ik heb tijd voor mezelf nodig, hang heerlijk op de bank met een kop thee...(hopend dat ze nog even blijft slapen
)
Ondertussen spookt het 'werkprobleem' (Long story short: 'aanbieding' gekregen, 6maanden loon en na mn verlof niet meer terugkomen) nog door m'n hoofd, ben er nog steeds niet over uit wat ik zal doen...Tinuviel, lukt het solliciteren?
Bedankt voor je reactie! Bram is ook sterk genoeg maar volgens mij gaat het erom dat ze geen prikkel krigen om het hoofdje te draaien als ze geen adem krijgen. Hij slaapt ook op z'n eigen kamer, dat maakt het nog wat enger voor ons.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye slaapt op haar buik, al een behoorlijke tijd nuZe slaapt veel beter, rustiger zo. Toen we zeker wisten dat ze sterk genoeg was om haar hoofd te draaien hebben we haar 's nachts ook op haar buik gelegd. Al sliep ze toen wel nog bij ons in bed, dus we lagen er echt direct naast.
Hier geen aerosleep of iets, gewoon normaal matras.
Euh, Liene is toch van augustus? Dus bijna 14 maanden toch? Of ben ik zo in de war?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Liene is inmiddels 13 maanden (bijna) en slaapt nu net 3 weken echt door, dus ik hoop voor jullie dat je ook snel een omslagpunt zult bereiken...
haha je hebt gelijkquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:37 schreef Susie het volgende:
[..]
Euh, Liene is toch van augustus? Dus bijna 14 maanden toch? Of ben ik zo in de war?
Welkom!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:53 schreef Enfermera het volgende:
Meldt! Onze dochter is woensdag 10 oktober geboren, bij 38+1, woog 3365 gram. Het is een heerlijk meiskewe hebben nu een goed ritme met de bv om de 3 uur, ze klokt alles enorm goed weg
kleine zuipschuit.
Vandaag lekker stuwing, dus ik zit in de koolbladeren.
Papa is ook heerlijk met zijn dochter en we genieten. Ben wel moe, maar het gaat eigenlijk heel goed
Haaiquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:53 schreef Enfermera het volgende:
Meldt! Onze dochter is woensdag 10 oktober geboren, bij 38+1, woog 3365 gram. Het is een heerlijk meiskewe hebben nu een goed ritme met de bv om de 3 uur, ze klokt alles enorm goed weg
kleine zuipschuit.
Vandaag lekker stuwing, dus ik zit in de koolbladeren.
Papa is ook heerlijk met zijn dochter en we genieten. Ben wel moe, maar het gaat eigenlijk heel goed
Ja hij is echt superfijn! En ze kan er nog eventjes mee, de pijpen en mouwen zijn nog iets aan de lange kant. Ben er echt heel blij meequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:40 schreef loeszie het volgende:
Hij past!! Hij staat haar mooi Marjolijn
Liefquote:Op zondag 14 oktober 2012 11:46 schreef bitterend het volgende:
Zoe niemand denk ikstuur hem terug aan mij als je klaar bent!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Oh, donderdag moeten we zie ik nu.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:23 schreef Kyara het volgende:
Wij moeten vrijdag! Wat krijgt hij nu dan op een dag?
Bij ons is dat andersom. Het bezoek van 7,5 maand hebben ze hier laten vallen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:25 schreef bitterend het volgende:
Ik heb geen 9 maanden check gehad...laatste was met 7,5 maand
Oeh, die ga ik ook proberen. En wat heb je rechtsonder bij elkaar gedaan? En links boven?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef Kyara het volgende:
Penne met bloemkool en kip en een heel klein beetje philedelphia.
sowieso eerst laten wellen maar volgens mij kun je ze wel zo geven. En wow, een rauwe wortelquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:44 schreef bitterend het volgende:
Zou ik rozijnen a la Rapley kunnen geven? hmm misschien eerst koken...vandaag had ze voor het eerst rauw wortel op! maar ja ze heeft al 5 tanden
Ik doe vooral veel met aardappel, hou daar zelf niets eens zo van maar voor baby is het makkelijk.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Linksboven: rijst met gehakt, doperwtjes, courgette, boontjes, appel en rozijntjes
Linksonder: pasta met gehakt, tomaat en wortel
Rechtsonder: rijst met kip, broccoli en courgette
(broccoli lust hij eigenlijk niet maar met de courgette er bij vond hij het nog enigzins acceptabel).
Jullie nog receptjes??
Ik heb gekeken naar wat ik eet en daar de dingen uitgelaten wat M. nog niet mag. Zo lust ik graag pilav -waar ik perzik in doe-. Zuurkool met ananas vind ik zelf heel lekker, enz.quote:Op maandag 15 oktober 2012 07:23 schreef Tinuviel het volgende:
Soempie jouw recepten ook, hoewel ik het fruit samen met die andere ingredienten apart vind.
13 van die kleintjes!quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:22 schreef Nirak het volgende:
weer terug van vakantie
Het was zo mooi op Kreta en het is hier zo koud.. Maar ook fijn om weer thuis te zijn![]()
Kleine man deed het best goed met vliegen, natuurlijk zat hij zichzelf een beetje in de weg, maar wat wil je met zo'n hele dag op pad. Er zaten 13 kinderen aan boord onder de 2 jaar, ja mensen 13! Hahaha, je had erbij moeten zijn, maar dat huilkoor tijdens het taxien![]()
Ziet er lekker uit iig.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Linksboven: rijst met gehakt, doperwtjes, courgette, boontjes, appel en rozijntjes
Linksonder: pasta met gehakt, tomaat en wortel
Rechtsonder: rijst met kip, broccoli en courgette
(broccoli lust hij eigenlijk niet maar met de courgette er bij vond hij het nog enigzins acceptabel).
Jullie nog receptjes??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ik zie dat jullie kids veel eten zeg! Hier krijg ik dat er niet in hoor.. 's morgens een fles van 150, rond 9 of 10 fruit, maar dat gaat niet van harte... Rond 12/13 boterham, 15/16 tussendoortje (koekje(s), peperkoek of rijstewaftje(s)) en dan 17/18 avondeten (met de potten mee) en voor het slapen gaan nog fles van 150.
Veel succes vandaag Tinu op je eerste werkdag! Beterschap met de kleine
Susie ook beterschap en succes voor Anouk met de prikjes
Eens kijken wanneer wij weer naar het CB "moeten", ook binnenkort volgens mij..
Die receptjes die ik schreef zijn echt simpel hoor, gewoon alle groente in pan kokend water mikken, 15-20 minuten koken en pureren. Easy does it. Het lastigste is nog leuke combi's bedenken, maar daar zijn ook kookboeken voor. En hier inspiratie opdoen, dankzij Kyara ga ik nu ook maar eens iets met pasta proberenquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:04 schreef Susie het volgende:
En al dat lekkere eten hier! Wat een keukenprinsessen! Ik ben echt een kneus wat dat betreft...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door clauwheee op 15-10-2012 14:06:52 ]Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
gewoon staafmixer. Kun je ook zelf bepalen of je het helemaal glad wilt of juist wat grover. Kip is gewoon gebakken met een heel klein beetje boter. Gehakt ook gewoon rulgebakken maar dan zonder boter.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:47 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit iig.
Pureer je dat dan met een staafmixer, of met zo'n hakding (wat dus ook wel eens bij zo'n staafmixer set zit....Maar die wij dus hebben gesloopt) en hoe maak je dan die kip, en het gehakt?
Ik wil ook zelf eten maken voor cristel, die potjes zijn wel makkelijk, maar wil het ook eens zelf proberen.
Kan dat? Ik vind het zo irritant he. Enquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:44 schreef bitterend het volgende:
PE moet je je hormonen laten checken?
Ik had bij Wesley geen eens lange mouwen rompers...Die heeft dus altijd rompers zonder mouw aangehad, en soms met korte mouw (hij had namelijk behoorlijke spekarmen...niet handig..)quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:03 schreef Tinuviel het volgende:
Doen jullie je kindjes in de winter lange mouwen rompers aan of rompers zonder of met korte mouwen?
R heeft hekel aan uit en aan kleden...mijn god ik word bijna doof elke avondquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:14 schreef Kyara het volgende:
Midas heeft een gruwelijke hekel aan langemouwenrompers. Hij heeft ze nu vooral aan met een t-shirt er overheen
Uhm Hema.ofzo, al waren ze m laatst aan t verbouwen(het zitgedeelte) of deli France hoewel die daar irritant is. Weet.niet of je een wagen heb, maar die kan daar niet naar achteren. Althans ik vind.t zelf.wat fijner niet vol in de loop te zitten, ook met mensen die langs je lopen enzo, kwa eventueel aanstoten.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:37 schreef SupremeEvil het volgende:
Hey nou ga ik morgen met mijn zus een middagje naar Rotterdam. Ik voed M. nog vantevoren maar stel nou dat ze nog wil eten als we nog daar zijn. Iemand een tip waar ik dan daar kan voeden? Ik ben in de buurt van Primark. (Ben verder niet bekend daar)
Ik gebruik ze ook voor onder een tuinbroekje of t-shirt met korte mouwen. Voor jongetjes kan het ook prima hoorquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:32 schreef PureEvil het volgende:
Ik zat me onderlaatst af te vragen, waarom dat meiden zovaak lange mouwen rompers aanhadden....(ik krijg er een heleboel) Dus toen kwam ik erachter dat je die dus gewoon kan gebruiken als shirt!...voor onder een jurkje ofzoJa weet ik veel......ik heb 2 jongens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief dat je het vraagt! Eigenlijk wel goed. Ik was netjes op tijd ondanks niet-rijdende treinenquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:43 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu voor Anouk.
Phaidra, hoe is je 1e werkdag gegaan?
De kolfruimte is erg netjes, met keukentje en koelkast, grote bank en een tafel met stoelen. Ook een enorme stapel tijdschriften. Super geregeld en ook nog dicht bij mijn werkplek (alleen 3 verdiepingen hoger, maar wel in dezelfde vleugel).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:07 schreef Zoë23 het volgende:
Lekker rustig aan Susie!
Fijn phaidra
En kolven & werk heb ik nog geen ervaring mee maar lijkt me ook wel dat er veel tijd in gaat zitten! Lijkt me ook wel anders, op het werk kolven. Heb je er een goede ruimte voor?
Het lukt ons heel soms om S 'wakker'/moe in bed te leggen maar dat is echt een uitzondering, A gaat met haar wandelen of doet haar in huis in de wagen en wiebelt m dan zachtjes heen en weer terwijl hij een spelletje doet op zijn telefoonmultitasken hè?
Als ze zo'n camera hebben, waarom dan evengoed boven kijken?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:58 schreef PureEvil het volgende:
Hier ook geen babyfoon/camera ding, nooit gehad ook. En ik mis het niet. Ik heb bij kennissen gezien die zo'n babyfoon hadden, dat ze bij ELK piepje/zuchtje ed. boven gingen kijken....Ik werd trouwens gek van het geluid (irritant geluid komt eruit zo'n ding, niet alleen van je baby dus..)
NTS, kleine kans dat ze het nog een keer doetAl kun je het nooit voor zijn denk ik. Of zou jij de hele tijd naar die babycamera zitten kijken?
mijn kennissen bedoel je? Die hadden alleen zo'n babyfoon, zonder camera. Maar da's alweer een tijd geledenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:04 schreef Susie het volgende:
[..]
Als ze zo'n camera hebben, waarom dan evengoed boven kijken?Dat is juist het voordeel van een camera....
Oh, dan lees ik het helemaal verkeerd denk ik...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef PureEvil het volgende:
[..]
mijn kennissen bedoel je? Die hadden alleen zo'n babyfoon, zonder camera. Maar da's alweer een tijd geleden
Stomme werkgevertquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:29 schreef SupremeEvil het volgende:
Flink wat gedoe inderdaad. En daarbij ook nog dat gezeik met mn werk who btw vandaag belde 'of ik het al wist'. En ik was te laat met opnemen want zat in de auto dus kreeg daarna een smsje of ik het wilde laten weten. Maar ik weet het echt niet, ik kan gewoon niet kiezen. Welke werkgever doet nou zoiets, een zgn aanbod want ontslag nemen zou beter zijn voor de werknemer? Verdorie, alsof ik niet al genoeg aan mn hoofd heb. Nu eerst maar eens een kopje thee en vanavond maar eens bellen, met vriend erbij en op de speaker. Want vrees dat ik in huilen uitbarst en dan zal vriend t ff over moeten nemen...
Hier wel een babyfoon trouwens, zonder camera. Je kan wel terugpraten maar dat heb ik werkelijk nog nooit gedaan. Vind het snachts wel fijn, hoor ik op tojd dat ze wakker wordt voor eten
Hihi hier hetzelfdequote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:27 schreef bitterend het volgende:
Ik zou geen andere papa voor mijn mormel willen we hebben het echt getroffen
Ik vind het overdag ook zwaar en dan slaapt mijn mini zeker een uur of 6. Alleen ze slaapt nergens anders dan op/bij mij. Als ze wakker is ben ik ook de hele tijd aan het vermaken. Wat dat betreft heb ik wel zin om te werken (nog 3 weken). Zin om mijn mini ergens achter te laten heb ik dan weer niet. Spannend vind ik het!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:59 schreef SupremeEvil het volgende:
Wekker gaat hier om half zes. Die kleine eet wanneer ze wakker wordt, vanochtend was dat toevallig half zes. Maar soms ook een uur eerder. En dan maak je lange dagen... En vriend ook wel, maar die zit overdag natuurlijk op z'n werk. En ik loop de hele dag die kleine te vermaken omdat t dametje ook niet slaapt overdag, een uurtje sochtends en smiddags als t al uurtjes zijn... Ik vind het best zwaar. Plus de rest van het gedoe erbij... Naja genoeg gezeur
Zeg, hoe begint omrollen? Die kleine hier mikt ineens regelmatig dr benen in de lucht... Maar das toch wel vroeg, 9wk?
Ja op het kdv slaapt hij wel (steeds maar een half uur tot 3 kwartier) maar in de bouncer (wieg die aan het plafond hangt). Die hebben we hier nietquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:13 schreef Tinuviel het volgende:
Kuukske en Clauwhee beterschap. Zieke kindjes hebben is niet fijn. Hier was het een tijdje van zij naar rug of buik draaien. Weet niet meer of een kant beter ging. Opeens draaide hij helemaal om, maar bleef op de arm hangen waar hij overheen draaide. Tegenwordig draait hij vaker van rug naar buik omdat hij zo liever ligt, in ieder geval in de box meestal en in bed ook vaak.
PE mooi meiske en wat een leuk shirtje.
SE, leuk kraambezoek.
Phaidra, slaapt jouw uk op het kdv niet ook zonder in slaap voeden? Dan gaat het op de papadag vast ook goed! En anders nog even draagdoek knopen leren
Over taken met de kids. Hier wisselen we af. Als de kleine en de grote aandacht nodig hebben, gelijktijdige maar verschillende bedrituelen enzo doen wij elk een. Vaak doe ik vanwege de bv dan de baby. Lief staat s'ochtends vaak met peuter op, zodat ik nog iets langer kan liggen/ slapen. Natuurlijk mag hij dat wat mij betreft nog vaker en langer doen en erger ik me ook weleens als hij het niet doet. S'nachts sta ik meestal op voor de baby. Als lief iets moet doen moet ik hem wakker maken. Als de baby ontroostbaar is en ik moet even iets halen, maak ik lief weleens wakker om niet de baby door het huis te dragen, zodat hij de peuter niet wakker maakt. Of zoals gisternacht had ik zo'n rugpijn dat ik het boeren echt niettrok, laat staan rondlopen met een krijsende baby.
Ja... Woensdag word ze 1quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Susie, wat gaat dat snel. Moest even spieken in de kalender, maar je meisje is echt al bijna 1..![]()
Heb je het feestje het weekend? Veel plezier, en geniet ervan
Hier nu in 74/80. En soms een 86, maar dat zijn shirts die al voor de 4e ronde gebruikt wordt. Dus zal wel gekrompen zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en susie: ga op het feestje ook lekker genieten van je meisje. En niet alleen de gasten voorzien van hapjes&drankjes![]()
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Janod heeft echt cool spul! Daan krijgt van sint de gereedsschapstrolley van mijn ouders. Beetje op de groei, we moeten een groter huis kopen, maar gewoon tof..Oooh die is leuk!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en susie: ga op het feestje ook lekker genieten van je meisje. En niet alleen de gasten voorzien van hapjes&drankjes
Susie, veel plezier alvast en succes met de voorbereidingen!Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Janod heeft echt cool spul! Daan krijgt van sint de gereedsschapstrolley van mijn ouders. Beetje op de groei, we moeten een groter huis kopen, maar gewoon tof..TofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en susie: ga op het feestje ook lekker genieten van je meisje. En niet alleen de gasten voorzien van hapjes&drankjes![]()
Zou ik die ook aan mijn meid kunnen slijten of is ze tegen die tijd eerder geïnteresseerd in keukentjes?![]()
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |