Bron: http://www.nu.nl/media/29(...)in-college-tour.htmlquote:Willem Holleeder te gast in College Tour
AMSTERDAM - Willem Holleeder is dit seizoen te gast in College Tour. De Heineken-ontvoerder wordt op 11 oktober geïnterviewd door Twan Huys.
Een dag later wordt het interview uitgezonden. Dat meldt de NTR. Holleeder werd op 27 januari van dit jaar vrijgelaten nadat hij in 2007 was veroordeeld voor afpersing en mishandeling van onder anderen vastgoedmagnaat Willem Endstra.
Sinds een aantal weken is hij columnist bij tijdschrift Nieuwe Revu.
Ja want dat is wel hetzelfde jaquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:01 schreef ukga het volgende:
Elke avond krijgen we actie films vol mrt gangsters en criminelen voorgeschoteld die we allemaal graag kijken. Nu er een crimineel die zn straf uitgezeten heeft, geinterviewd wordt, is het land te klein
Eerlijk gezegd vind ik wel dat dit de lading dekt, ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:04 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ja want dat is wel hetzelfde ja
het gaat om verheerlijking van criminaliteit.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik wel dat dit de lading dekt, ja.
Dat klopt. Ik hoop dan ook dat de acteur die straks de rol van Dutroux vertolkt, net zo hard wordt aangepakt als Dutroux zelf.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:01 schreef ukga het volgende:
Elke avond krijgen we actie films vol mrt gangsters en criminelen voorgeschoteld die we allemaal graag kijken. Nu er een crimineel die zn straf uitgezeten heeft, geinterviewd wordt, is het land te klein
Met mensen die redeneren zoals jij zit die kans er dik in.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:27 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik hoop dan ook dat de acteur die straks de rol van Dutroux vertolkt, net zo hard wordt aangepakt als Dutroux zelf.
http://www.nd.nl/artikele(...)indt-ophef-onterechtquote:Holleeder vindt ophef onterecht
Willem Holleeder vindt de ophef over zijn deelname aan de College Tour onterecht. Alle media hebben hem benaderd voor interviews, liet hij tijdens de opnames van het NTR-programma weten. De andere interviewaanvragen heeft hij zelf in de wind geslagen. Dat zeggen studenten die donderdagavond aanwezig waren bij de opnames van het interviewprogramma van Twan Huys.
De 54-jarige Holleeder zei dat hij niet zelf de media-aandacht heeft opgezocht die hij nu krijgt. Hij haalde volgens enkele studenten hard uit naar journalist John van den Heuvel, die hem een brief zou hebben gestuurd met een uitnodiging voor een luxe-interview in een beveiligde villa. De brief werd ter plaatse in Utrecht voorgelezen door Huys. Er wordt nog uitgezocht of de brief echt is.
De Heineken-ontvoerder maakte volgens enkele aanwezige studenten aan het begin van de avond een zenuwachtige indruk. “Hij zat te draaien op zijn stoel”, zegt Floris Herculeijns. Toch reageerde Holleeder op de meeste vragen ontspannen en maakte hij regelmatig grappen. “Alsof hij het vaker had gedaan”, liet een student weten.
Hoewel benadrukt werd dat de aanwezigen alles mochten vragen, gaf Holleeder niet overal antwoord op. Vragen over zijn familie, de vermeende miljoenen die hij nog zou hebben of over andere criminelen of geliquideerden in zijn omgeving, wilde hij niet beantwoorden. Dit deed hij volgens een aanwezige ‘als een echte Jordanees; door grappen te maken’.
Student Hesse van der Werk was na de opnames onder de indruk, al zegt hij dat Holleeder weinig nieuws heeft verteld. “Hij was charmant. Eigenlijk een knuffelcrimineel. Als je niet zou weten wat hij gedaan heeft en hij zou een bankdirecteur zijn, zou je dat niet verbazen.”
De opnames werden volgens de aanwezigen twee keer stilgelegd. Beide keren was dat omdat iemand, ondanks geboden om mobieltjes en opnameapparatuur van tevoren in te leveren, een zendertje of mobieltje mee zou hebben. Dat het inderdaad zo was, bleek tijdens de uitzending van PowNews, waarin beelden te zien waren van het interview.
De van tevoren aangekondigde beveiliging leek volgens een van de studenten ‘zo lek als een mandje’. Mensen werden niet gefouilleerd of gecontroleerd voordat ze het Educatorium van de Universiteit Utrecht binnengingen.
Holleeder liet verder weten te genieten van zijn column in de Nieuwe Revu. Het journalist zijn, liet hij weten, is het enige wat hij nu doet.
College Tour wordt vrijdagavond vanaf 20.25 uur op Nederland 3 uitgezonden.
Net op radio 3 werd john van de heuvel te kakken gezet die de meeste ophef vanuit de krant van dom en wakker nederland over dit interview teweeg heeft gebracht. En het komt er gewoon op neer dat eigenlijk de telegraaf dit interview had willen doen omdat dat niet gelukt is heeft men het maar over een andere boeg gegooid.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:01 schreef ukga het volgende:
Volgens v/d Heuvel wilde hij dat interview tijdens de detentie .quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net op radio 3 werd john van de heuvel te kakken gezet die de meeste ophef vanuit de krant van dom en wakker nederland over dit interview teweeg heeft gebracht. En het komt er gewoon op neer dat eigenlijk de telegraaf dit interview had willen doen omdat dat niet gelukt is heeft men het maar over een andere boeg gegooid.
Ja tuurlijk want college tour is geen veredeld interview.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:
Ik sluit niet uit dat vd Heuvel uit rancune gehandeld heeft, maar er is natuurlijk wel een verschil of je iemand interviewt, of dat je hem in een programma als College Tour zet.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Conflict Twan Huys en John van den Heuvel over Holleeder
Dit is nou mooie radio
Want College Tour is geen interviewprogramma?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:
Ik sluit niet uit dat vd Heuvel uit rancune gehandeld heeft, maar er is natuurlijk wel een verschil of je iemand interviewt, of dat je hem in een programma als College Tour zet.
Het format van College Tour is totaal anders dan dat van een een op een interview waarin het vuur wel na aan de schenen wordt gelegd. Maar dat wil deze knuffelcrimineel natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Ja tuurlijk want college tour is geen veredeld interview.![]()
Luister dat stuk van 3fm eens terug, Twan Huys geeft aan dat de voorwaarde was gesteld dat studenten JUIST alles mochten vragen wat ze maar wilden, en dat Holleeder zelf maar een passend antwoord moest bedenken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het format van College Tour is totaal anders dan dat van een een op een interview waarin het vuur wel na aan de schenen wordt gelegd. Maar dat wil deze knuffelcrimineel natuurlijk niet.
Net als gisteren: vooral geen moeilijke vragen en naar wat ik begreep, het liefst studenten van de eigen advocaat.
Ik blijf erbij dat ik het een volkomen misplaatst charmeoffensief vind.
Zal het straks als ik gelegenheid heb even luisteren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Luister dat stuk van 3fm eens terug, Twan Huys geeft aan dat de voorwaarde was gesteld dat studenten JUIST alles mochten vragen wat ze maar wilden, en dat Holleeder zelf maar een passend antwoord moest bedenken.
Je kan de man moeilijk dwingen tot antwoorden lijkt me ? Voor mij hoeft het ook niet zo, maar goed, hetzelfde zag je bij b.v. de Tokkies die bijna op een voetstuk werden geplaatst.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zal het straks als ik gelegenheid heb even luisteren.
Maar aan die o zo strenge voorwaarde is kennelijk dus niet voldaan. En wat blijft er dan over? Een wassen Neus en een leeg charmeoffensief van een knuffelcrimineel. Geen pittig gesprek, geen diepte-interview.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |