abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:22:54 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_117862270
quote:
Willem Holleeder te gast in College Tour
AMSTERDAM - Willem Holleeder is dit seizoen te gast in College Tour. De Heineken-ontvoerder wordt op 11 oktober geïnterviewd door Twan Huys.

Een dag later wordt het interview uitgezonden. Dat meldt de NTR. Holleeder werd op 27 januari van dit jaar vrijgelaten nadat hij in 2007 was veroordeeld voor afpersing en mishandeling van onder anderen vastgoedmagnaat Willem Endstra.

Sinds een aantal weken is hij columnist bij tijdschrift Nieuwe Revu.
Bron: http://www.nu.nl/media/29(...)in-college-tour.html

De College Tour was tot dusver een programma waarin mensen werden geïnterviewd die iets bijzonders hadden bereikt, of die op een bepaald terrein erg succesvol zijn geweest. Waarom wordt deze topcrimineel zo op een voetstuk geplaatst?

Is dit te bizar voor woorden, of heeft de NTR gewoon groot gelijk en is het interessant om Holleeder aan het woord te laten?

Ik ben benieuwd wat de verboden vragen zijn.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:23:59 #2
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_117862314
hoelaat welke zender?
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_117862389
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:23 schreef Studeur het volgende:
hoelaat welke zender?
Je hebt toch internet of niet.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:26:04 #4
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_117862406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:25 schreef Abed het volgende:

[..]

Je hebt toch internet of niet.
ja maar geen tv
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:01:47 #5
97111 ukga
Siewosie baas
pi_117863791
Elke avond krijgen we actie films vol mrt gangsters en criminelen voorgeschoteld die we allemaal graag kijken. Nu er een crimineel die zn straf uitgezeten heeft, geinterviewd wordt, is het land te klein
pi_117867324
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:01 schreef ukga het volgende:
Elke avond krijgen we actie films vol mrt gangsters en criminelen voorgeschoteld die we allemaal graag kijken. Nu er een crimineel die zn straf uitgezeten heeft, geinterviewd wordt, is het land te klein
Ja want dat is wel hetzelfde ja :O
pi_117868452
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:04 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Ja want dat is wel hetzelfde ja :O
Eerlijk gezegd vind ik wel dat dit de lading dekt, ja.
-nee-
pi_117869241
Niet echt want dit is geen film.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:08:22 #9
97111 ukga
Siewosie baas
pi_117871122
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:21 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik wel dat dit de lading dekt, ja.
het gaat om verheerlijking van criminaliteit.
Elke dag gebeurt dit op tv.

Maarja ik wil zeker niks goedpraten, maar dit is types als Holleeder de enige mogelijkheid tot legaal geld verdienen. Wees blij dat ie nu zo zn knaken verdient dan op onorthodoxe methodes
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:27:25 #10
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_117872305
quote:
Dat klopt. Ik hoop dan ook dat de acteur die straks de rol van Dutroux vertolkt, net zo hard wordt aangepakt als Dutroux zelf.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:53:03 #11
97111 ukga
Siewosie baas
pi_117874024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:27 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik hoop dan ook dat de acteur die straks de rol van Dutroux vertolkt, net zo hard wordt aangepakt als Dutroux zelf.
Met mensen die redeneren zoals jij zit die kans er dik in.
pi_117883271
quote:
Holleeder vindt ophef onterecht

Willem Holleeder vindt de ophef over zijn deelname aan de College Tour onterecht. Alle media hebben hem benaderd voor interviews, liet hij tijdens de opnames van het NTR-programma weten. De andere interviewaanvragen heeft hij zelf in de wind geslagen. Dat zeggen studenten die donderdagavond aanwezig waren bij de opnames van het interviewprogramma van Twan Huys.

De 54-jarige Holleeder zei dat hij niet zelf de media-aandacht heeft opgezocht die hij nu krijgt. Hij haalde volgens enkele studenten hard uit naar journalist John van den Heuvel, die hem een brief zou hebben gestuurd met een uitnodiging voor een luxe-interview in een beveiligde villa. De brief werd ter plaatse in Utrecht voorgelezen door Huys. Er wordt nog uitgezocht of de brief echt is.

De Heineken-ontvoerder maakte volgens enkele aanwezige studenten aan het begin van de avond een zenuwachtige indruk. “Hij zat te draaien op zijn stoel”, zegt Floris Herculeijns. Toch reageerde Holleeder op de meeste vragen ontspannen en maakte hij regelmatig grappen. “Alsof hij het vaker had gedaan”, liet een student weten.

Hoewel benadrukt werd dat de aanwezigen alles mochten vragen, gaf Holleeder niet overal antwoord op. Vragen over zijn familie, de vermeende miljoenen die hij nog zou hebben of over andere criminelen of geliquideerden in zijn omgeving, wilde hij niet beantwoorden. Dit deed hij volgens een aanwezige ‘als een echte Jordanees; door grappen te maken’.

Student Hesse van der Werk was na de opnames onder de indruk, al zegt hij dat Holleeder weinig nieuws heeft verteld. “Hij was charmant. Eigenlijk een knuffelcrimineel. Als je niet zou weten wat hij gedaan heeft en hij zou een bankdirecteur zijn, zou je dat niet verbazen.”

De opnames werden volgens de aanwezigen twee keer stilgelegd. Beide keren was dat omdat iemand, ondanks geboden om mobieltjes en opnameapparatuur van tevoren in te leveren, een zendertje of mobieltje mee zou hebben. Dat het inderdaad zo was, bleek tijdens de uitzending van PowNews, waarin beelden te zien waren van het interview.

De van tevoren aangekondigde beveiliging leek volgens een van de studenten ‘zo lek als een mandje’. Mensen werden niet gefouilleerd of gecontroleerd voordat ze het Educatorium van de Universiteit Utrecht binnengingen.

Holleeder liet verder weten te genieten van zijn column in de Nieuwe Revu. Het journalist zijn, liet hij weten, is het enige wat hij nu doet.

College Tour wordt vrijdagavond vanaf 20.25 uur op Nederland 3 uitgezonden.
http://www.nd.nl/artikele(...)indt-ophef-onterecht
pi_117883757
quote:
Net op radio 3 werd john van de heuvel te kakken gezet die de meeste ophef vanuit de krant van dom en wakker nederland over dit interview teweeg heeft gebracht. En het komt er gewoon op neer dat eigenlijk de telegraaf dit interview had willen doen omdat dat niet gelukt is heeft men het maar over een andere boeg gegooid.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:15:07 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117884267
Grappen maken bij moeilijkere vragen over zijn 'verleden' en zich na drie columns een journalist wanen. Ja, dit werd zo te lezen precies het gezellige, oppervlakkige uurtje dat ik verwachtte: lekker keuvelen met een inspirator.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_117885142
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net op radio 3 werd john van de heuvel te kakken gezet die de meeste ophef vanuit de krant van dom en wakker nederland over dit interview teweeg heeft gebracht. En het komt er gewoon op neer dat eigenlijk de telegraaf dit interview had willen doen omdat dat niet gelukt is heeft men het maar over een andere boeg gegooid.
Volgens v/d Heuvel wilde hij dat interview tijdens de detentie .
Hypocriete rancuneuze man.
pi_117886247
Ik sluit niet uit dat vd Heuvel uit rancune gehandeld heeft, maar er is natuurlijk wel een verschil of je iemand interviewt, of dat je hem in een programma als College Tour zet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117886605
Gister bij pownews al een preview. 't Lijkt erg triest te gaan worden.
pi_117886735
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:
Ik sluit niet uit dat vd Heuvel uit rancune gehandeld heeft, maar er is natuurlijk wel een verschil of je iemand interviewt, of dat je hem in een programma als College Tour zet.
Ja tuurlijk want college tour is geen veredeld interview. 8)7

Het is te triest voor woorden die zielige vd heuvel waneer je het niet gehoord hebt, luister het eens terug zou ik zeggen.
pi_117886897
quote:
^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:
Want College Tour is geen interviewprogramma? :O
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:59:23 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117886945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:52 schreef Basp1 het volgende:

Ja tuurlijk want college tour is geen veredeld interview. 8)7

Het format van College Tour is totaal anders dan dat van een een op een interview waarin het vuur wel na aan de schenen wordt gelegd. Maar dat wil deze knuffelcrimineel natuurlijk niet.
Net als gisteren: vooral geen moeilijke vragen en naar wat ik begreep, het liefst studenten van de eigen advocaat.

Ik blijf erbij dat ik het een volkomen misplaatst charmeoffensief vind.
pi_117886966
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het format van College Tour is totaal anders dan dat van een een op een interview waarin het vuur wel na aan de schenen wordt gelegd. Maar dat wil deze knuffelcrimineel natuurlijk niet.
Net als gisteren: vooral geen moeilijke vragen en naar wat ik begreep, het liefst studenten van de eigen advocaat.

Luister dat stuk van 3fm eens terug, Twan Huys geeft aan dat de voorwaarde was gesteld dat studenten JUIST alles mochten vragen wat ze maar wilden, en dat Holleeder zelf maar een passend antwoord moest bedenken.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:03:15 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117887049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

Luister dat stuk van 3fm eens terug, Twan Huys geeft aan dat de voorwaarde was gesteld dat studenten JUIST alles mochten vragen wat ze maar wilden, en dat Holleeder zelf maar een passend antwoord moest bedenken.
Zal het straks als ik gelegenheid heb even luisteren.

Maar aan die o zo strenge voorwaarde is kennelijk dus niet voldaan. En wat blijft er dan over? Een wassen Neus en een leeg charmeoffensief van een knuffelcrimineel. Geen pittig gesprek, geen diepte-interview.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:04:45 #24
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117887098
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar aan die o zo strenge voorwaarde is kennelijk dus niet voldaan. En wat blijft er dan over? Een wassen Neus en een leeg charmeoffensief van een knuffelcrimineel. Geen pittig gesprek, geen diepte-interview.
Je kan de man moeilijk dwingen tot antwoorden lijkt me ? Voor mij hoeft het ook niet zo, maar goed, hetzelfde zag je bij b.v. de Tokkies die bijna op een voetstuk werden geplaatst.
pi_117887099
Dat fragment bij Giel _O- wat een man die vd Heuvel.
pi_117887159
quote:
De 54-jarige Holleeder zei dat hij niet zelf de media-aandacht heeft opgezocht die hij nu krijgt. Hij haalde volgens enkele studenten hard uit naar journalist John van den Heuvel, die hem een brief zou hebben gestuurd met een uitnodiging voor een luxe-interview in een beveiligde villa. De brief werd ter plaatse in Utrecht voorgelezen door Huys. Er wordt nog uitgezocht of de brief echt is.
De brief is echt volgens John v.d. Heuvel. _O-
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:07:23 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117887189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef gnaeus het volgende:

Je kan de man moeilijk dwingen tot antwoorden lijkt me ? Voor mij hoeft het ook niet zo, maar goed, hetzelfde zag je bij b.v. de Tokkies die bijna op een voetstuk werden geplaatst.
Nu vind ik persoonlijk de Tokkies van een ander kaliber. Maar dat daargelaten.

Zeggen dat geen vraag geschuwd zal worden en vervolgens ja en amen zeggen als moeilijke, maar o zo relevante vragen niet worden beantwoord, is in mijn boek zwak.
En geeft eens en temeer aan dat het vooral om de primeur en niet om de inhoud ging.
In een programma dat jongeren wil inspireren met zijn gasten.
pi_117887282
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Twan gaf aan dat de studenten best kritische, to-the-point vragen stelden. Wat Holleeder vervolgens antwoordde weet ik niet, niet veel zeg jij? Ik ga het in ieder geval wel kijken, ben benieuwd. De kritiek jegens John vd Heuvel is in ieder geval gerecht.
pi_117887326
Gewoon in een villa met vrienden uitnodigen die John van de Heuvel _O- , wie neemt die man nog serieus :W .
pi_117887383
quote:
Wat laat John zich kennen zeg. Echt een afgang. _O-
pi_117887483
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:59 schreef Copycat het volgende:

Precies.

Het is natuurlijk wezenlijk anders dan ondervraagd worden door een journalist die doordrukt als het jeukt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:20:53 #32
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117887641
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies.

Het is natuurlijk wezenlijk anders dan ondervraagd worden door een journalist die doordrukt als het jeukt.
Dat doet v.d. Heuvel ook niet.
pi_117887973
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:11 schreef FredVleespet het volgende:
Gewoon in een villa met vrienden uitnodigen die John van de Heuvel _O- , wie neemt die man nog serieus :W .
En erna uiteraard alle vrijheid om zelf te bepalen wat er mag worden uitgezonden . :D
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:34:15 #34
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_117888182
Gatverdamme, dis zaakje wordt steeds smeriger.
pi_117888535
Wanneer is Robert Mickelsons?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:04:18 #36
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_117893457
De kritiek van Van de Heuvel is enigszins terecht, maar hij doet zelf precies hetzelfde gewoon. In het radiofragment zegt hij dat zij geen podium bieden maar CollegeTour wel, maar dat is onzin natuurlijk, De Telegraaf biedt hem net zo goed een podium. Of sterker nog, ze bieden hem nog veel meer een podium aangezien Holleeder zelf mag oordelen over het eindresultaat. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_117893637
En een lekkere vakantie natuurlijk, inclusief vrienden en familie. :')
pi_117893697
Ik weet niet wat ik vanavond moet gaan kijken...
http://watvoor.blogspot.n(...)kijken-vanavond.html
pi_117893733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:04 schreef TC03 het volgende:
De kritiek van Van de Heuvel is enigszins terecht, maar hij doet zelf precies hetzelfde gewoon. In het radiofragment zegt hij dat zij geen podium bieden maar CollegeTour wel, maar dat is onzin natuurlijk, De Telegraaf biedt hem net zo goed een podium. Of sterker nog, ze bieden hem nog veel meer een podium aangezien Holleeder zelf mag oordelen over het eindresultaat. :')
Er is wel degelijk een verschil tussen een interview of voor een zaal vol studenten. Net zoals dat je verschil kan maken tussen verschillende interviews, zo wordt het vuur je niet aan de schenen gelegd als je geinterviewd wordt door Donald Duck
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:14:11 #40
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_117893850
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een verschil tussen een interview of voor een zaal vol studenten. Net zoals dat je verschil kan maken tussen verschillende interviews, zo wordt het vuur je niet aan de schenen gelegd als je geinterviewd wordt door Donald Duck
Dat klopt. Maar zeg nou zelf: een zaal met honderden mensen die alles mogen vragen lijkt me eigenlijk nog beter dan iemand een week lang in een villa zetten en hem over de inhoud laten oordelen. Bij dat aanbod van De Telegraaf verandert het interview wellicht in een soort promotiepraatje voor Holleder, oncontroleerbaar aangezien alleen Holleeder en De Telegraaf erbij betrokken zij. In een zaal vol studenten zijn er net zo veel ooggetuigen als er studenten zijn, censuur is nagenoeg onmogelijk.

Dat eerste heeft als nadeel dat je eigenlijk bij voorbaat weet dat Holleeder zich niet heel erg open zal opstellen, maar je weet iig zeker dat er geen censuur is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:41:06 #41
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_117894796
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wanneer is Robert Mickelsons?
Bij welke universiteit?

Bij welke was holleeder gisteren trouwens?
:')
pi_117895012
tja. 95% van de actualiteitenprogramma´s en "journalistiek verantwoordelijke" tv programma´s zijn dan ook gewoon promotiepraatjes voor de gasten. dwdd, pauw en witteman, knevel en van den brink, etc. etc. etc.

échte journalistiek wordt nauwelijks meer bedreven. niets nieuws dus.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:51:57 #43
pi_117895207
John v/d Heuvel verliest hard _O- _O-
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:52:51 #44
383477 DrommelsDrommels
StommelingUilskuikenFrikandel!
pi_117895237
Als ik Powned mag geloven sloeg die hele aflevering nergens op
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:53:46 #45
pi_117895281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:52 schreef DrommelsDrommels het volgende:
Als ik Powned mag geloven sloeg die hele aflevering nergens op
De kritiek lijkt te zijn dat hij niet veel zinnigs zei, veel zeggen maar weinig wat er uit kwam
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:55:28 #46
383477 DrommelsDrommels
pi_117895349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

De kritiek lijkt te zijn dat hij niet veel zinnigs zei, veel zeggen maar weinig wat er uit kwam
dacht juist korte antwoorden en het ontwijken van kritische vragen.
edit : dat hij niet wilde ingaan op vragen over zijn criminele verleden
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:02:38 #47
pi_117895626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:55 schreef DrommelsDrommels het volgende:

[..]

edit : dat hij niet wilde ingaan op vragen over zijn criminele verleden
Ja, dan blijft er weinig over
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:03:29 #48
pi_117895661
Aan die beelden heb je ook geen drol :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:06:07 #49
383477 DrommelsDrommels
pi_117895791
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Aan die beelden heb je ook geen drol :')
de gezichten van de studenten vind ik al genoeg zeggen
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:07:46 #50
pi_117895855
Ik ben ook benieuwd naar wat hij nu eigenlijk doet, behalve de column voor revu schrijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')