Ehm, verder oefenen? Bends niet helemaal zuiver lijkt t maar ook tempo/timing kun je niet (helemaal) bijhouden. Word zelf ook wat nerveus van de vibrato, beetje too much oid.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:06 schreef AliceinChains het volgende:
sweet child o mine cover van mij, wat vinden jullie?
Op een gegeven moment herken ik de solo niet meer...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:06 schreef AliceinChains het volgende:
sweet child o mine cover van mij, wat vinden jullie?
Is dat gewoon Musicstore.de? Ja hoor, in het verleden wel het eea besteld en allemaal prima gegaan... Waren wat pedaaltjes en een gitaartas...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 03:11 schreef Braddie het volgende:
Iemand ervaringen met Musicstore keulen? Heb er net een Hofner 500/1 besteld en 24 Jazz III plectrum, het is m`n eerste bestelling daar (Aangezien Bax-Shop die Viool bas niet had, en de levering bij mijn gitaarzaakje in het centrum maanden kon gaan duren)
Ok, helemaal top. Ja het gaat inderdaad gewoon om Musicstore.dequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:34 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Is dat gewoon Musicstore.de? Ja hoor, in het verleden wel het eea besteld en allemaal prima gegaan... Waren wat pedaaltjes en een gitaartas...
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:03 schreef Witchfynder het volgende:
Geen idee waarom, maar ik ben niet alelen ineens gitaar aan het spelen, maar ook nog eens black metal.
Gister had ik de gitaar in C gestemd.. (Alleen de E/A/G dan..)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:03 schreef Witchfynder het volgende:
Geen idee waarom, maar ik ben niet alelen ineens gitaar aan het spelen, maar ook nog eens black metal.
Ben nu toch niemand tot last? Post amper wat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:46 schreef -Menn0- het volgende:
Braddie? Dacht dat je weg zou blijven?
Wat heeft dat met de inhoud van mijn post te maken?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gister had ik de gitaar in C gestemd.. (Alleen de E/A/G dan..)
Omdat jij zei dat je opeens black metal speelde, ik kom normaal niet verder dan standard pop/rock dingetjes, en had opeens een ingeving om ook metal te gaan spelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de inhoud van mijn post te maken?.
Dan heeft het er alsnog niks mee te maken tochquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat jij zei dat je opeens black metal speelde, ik kom normaal niet verder dan standard pop/rock dingetjes, en had opeens een ingeving om ook metal te gaan spelen.
Oh. Maar ik speelde gewoon in EADGE, hoor. In BM ga je eerder omhoog dan omlaag. Je maakt het evil met je akkoordenprogressies. Sowieso snap ik dat downtunen nietquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat jij zei dat je opeens black metal speelde, ik kom normaal niet verder dan standard pop/rock dingetjes, en had opeens een ingeving om ook metal te gaan spelen.
Ik heb een bariton en daar kan ik ook Black Metal op spelen. Zonder haakarmpje uiteraardquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:43 schreef guitarist het volgende:
Ik speelde vanmiddag nog even op mijn Ukulele, ik heb een nieuwe, een tenor.
Heeft ook niets met Black Metal te maken. Sorry.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Klopt
*37.5 minuten e-gitaar en keyboard gespeeld,komende 13 weken elka dag 2.5 uur oefenen(Zondag 20 Januari 2013 is deadline)*
Wordt 13 drukke weken voor mijquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ja(als amateur!hobby gitarist ) en nee(kan ik eindelijk na 11 jaar, 10 zelf bedachte songs goed live spelen).20 Januari 2013 dus
* Blue_Panther_Ninja zit al sinds februari 2002 met heel wat songs in zijn hoofd,maar weet niet hoe het live klinkt
*6 maanden stil gezeten te lui geweeest en ik moet ook nog eens gaan sporten,na bijna 4.5 jaar(weeg nu 88 kg ipv 75)*![]()
Oooh op die manier, ahh... soms is downtunen wel vet, maar dat is 9 van de 10 x gewoon Drop D voor mij hahaquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oh. Maar ik speelde gewoon in EADGE, hoor. In BM ga je eerder omhoog dan omlaag. Je maakt het evil met je akkoordenprogressies. Sowieso snap ik dat downtunen niet.
Voorbeeldje:
Rrraaaaaaaaaaaaaaah!!.
Jaquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Zijn er dan nog andere tunings dan dat?
Als je gewoon een 7-snarige gitaar haalt, hoef je je alleen die G-snaar een hele toon lager te stemmenquote:
En ik ! Alleen ben ik (nog) geen lid van de incrowdquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:03 schreef Braddie het volgende:
de enige die nog normaal tegen me praat hier in dit forum en advies geeft is Dean.
No shitquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:57 schreef starla het volgende:
[..]
Als je gewoon een 7-snarige gitaar haalt, hoef je je alleen die G-snaar een hele toon lager te stemmen![]()
Ik vind downtuning vaak modderzooi worden. In stoner doom is het wel vet, maar dan houden ze de riffs en akkoorden nog transparant, waardoor het geen zooi wordt, maar als ze gaan hakken in C, lekker midscooped ook, dan klinkt het voor mij gewoon als 5 minuten bluuuurrrrrhhhhhhquote:Op zondag 21 oktober 2012 03:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Oooh op die manier, ahh... soms is downtunen wel vet, maar dat is 9 van de 10 x gewoon Drop D voor mij haha
Waarom niet? Wat gaat er mis?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:57 schreef starla het volgende:
En ik ! Alleen ben ik (nog) geen lid van de incrowd![]()
Kom hier te weinig. En heb helemaal niks met apparatuur waar het 90% van de tijd over gaat.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat gaat er mis?.
Tja. Laten we het over muziek hebben dan!quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:22 schreef starla het volgende:
[..]
Kom hier te weinig. En heb helemaal niks met apparatuur waar het 90% van de tijd over gaat.
in die echte vieze metal wel ja (Lamb Of God/Children Of Bodom/Suicide Silence) Daar word het te snel wat jij leuk noemt "modderzooi"quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind downtuning vaak modderzooi worden. In stoner doom is het wel vet, maar dan houden ze de riffs en akkoorden nog transparant, waardoor het geen zooi wordt, maar als ze gaan hakken in C, lekker midscooped ook, dan klinkt het voor mij gewoon als 5 minuten bluuuurrrrrhhhhhh.
Vieze metalquote:Op zondag 21 oktober 2012 14:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
in die echte vieze metal wel ja (Lamb Of God/Children Of Bodom/Suicide Silence) Daar word het te snel wat jij leuk noemt "modderzooi"
Ja, LoG is inderdaad juist superstrak en verre van modderig.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:43 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vieze metalGast lul toch niet zo slap man. Lamb of God is juist rete strak qua geluid en ook spelen is bizar strak (zelfs live), CoB same story. Suicide Silence nog nooit van gehoord.
Dit dus.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, LoG is inderdaad juist superstrak en verre van modderig.
Dat zei ik dus al, maar ik formuleerde het verkeerd, ik bedoelde dat het "vies"klinkt.. maar meer op de manier van .. het geschreeuw, de gitaren in Drop A/B/C/D en de vette blastbeats..quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, LoG is inderdaad juist superstrak en verre van modderig.
Oow jaquote:Op zondag 21 oktober 2012 17:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat zei ik dus al, maar ik formuleerde het verkeerd, ik bedoelde dat het "vies"klinkt.. maar meer op de manier van .. het geschreeuw, de gitaren in Drop A/B/C/D en de vette blastbeats..
We hebben dan blijkbaar een andere redenatie van Vies.. ik gebruik het in de jongeren term. ofwel, het klinkt TOF.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:32 schreef brother52 het volgende:
Nee, vies klinkt het ook niet.
Je weet gewoon weer eens niet waar je het over hebt....
quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
We hebben dan blijkbaar een andere redenatie van Vies.. ik gebruik het in de jongeren term. ofwel, het klinkt TOF.
Waarom ga JIJ niet gewoon weg?.. JIJ bent hier de gene die MIJ altijd maar loopt uit te dagen/ uit te lokken en te fucken gast.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:40 schreef -Menn0- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan iemand een PM sturen als hij WEER weg is? Topic gaat weer uit m'n AT.
Ga zelf lekker weg, ik stoor mij niet aan Brad.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:40 schreef -Menn0- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan iemand een PM sturen als hij WEER weg is? Topic gaat weer uit m'n AT.
Yep, aanraderquote:Op zondag 21 oktober 2012 14:11 schreef The_Dean het volgende:
Iemand gisteren die docu over Paradiso gekeken? Zo ja, was het interessant?
LoG vind ik ook echt niks. CoB heeft het niet zo erg, maar het is vooral die Amerikaanse zooi. Wordt een muur van geluid je kant op geduwd. Echt, als je in E niet kunt heerschen kun je het in B, C, whatever ook niet, denk ik danquote:Op zondag 21 oktober 2012 14:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
in die echte vieze metal wel ja (Lamb Of God/Children Of Bodom/Suicide Silence) Daar word het te snel wat jij leuk noemt "modderzooi"
Het word in drop D allemaal net wat makkelijker gemaakt om te heersen zeg maarquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
LoG vind ik ook echt niks. CoB heeft het niet zo erg, maar het is vooral die Amerikaanse zooi. Wordt een muur van geluid je kant op geduwd. Echt, als je in E niet kunt heerschen kun je het in B, C, whatever ook niet, denk ik dan.
Precies want dat zou inhouden dat ik gewoon in E wel strak speel maar in drop C ineens weer niet?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:51 schreef Cynic het volgende:
Een andere stemming zorgt voor een heel andere sound, dat lijkt me het voornaamste.
Dat het dan ineens niet meer klinkt/niet strak is lijkt me redelijke flauwekul.
Hij speelt in Meshuggah?quote:Een vriend van me speelt in zon djent-band met 2 8-snarige gitaren en dat is vreselijk strak en gedefinieerd.
Volgens mij is het een andere manier van spelen..... (Maar dat kan ik fout hebben)quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Precies want dat zou inhouden dat ik gewoon in E wel strak speel maar in drop C ineens weer niet?
[..]
Hij speelt in Meshuggah?
quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Precies want dat zou inhouden dat ik gewoon in E wel strak speel maar in drop C ineens weer niet?
[..]
Hij speelt in Meshuggah?
Ze hebben helaas geen zanger, dat mis ik wel een beetje. Heb ze live gezien, echt heel goed. Komt ook geen versterker aan te pas trouwens, allemaal POD HD rechtstreeks de tafel in.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:16 schreef brother52 het volgende:
Ah, een naam om te onthouden. Klinkt wel lekker.
Ja, zonder zanger mist er vaak toch iets. Had ik bij Long Distance Calling.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ze hebben helaas geen zanger, dat mis ik wel een beetje. Heb ze live gezien, echt heel goed.
Dat zie je de laatste tijd ook steeds vaker. Dat digitale spul is de laatste jaren ontzettend verbeterd.quote:Komt ook geen versterker aan te pas trouwens, allemaal POD HD rechtstreeks de tafel in.
Ik begin dat djent de laatste tijd wel meer te waarderen.quote:Ik snap heel die muziek ook niet, je moet daar echt anders voor denken geloof ik. Dit is de nieuwe prog.
Pfoe, ik word er een beetje zenuwachtig van. Het doet me denken aan nare fusion jazz.quote:
Ik neem aan BEADF#Bquote:
Uh, neequote:
Omdat naar F je een grotere interval downtunet dan de rest van de snaren. Dus geen 'hele stappen', maar je hebt er een halve ingesmokkeldquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Uh, nee
Heb alles aantal hele stappen naar beneden gestemd.
Kan je uitleggen waarom F# beter is?
Niet dat ik die snaar vooralsnog gebruik, maar wil straks ook niet valse solo's spelen en me afvragen waar het nou aan ligt
Zelf vind ik op die positie G dan weer makkelijker, omdat je dan de standaard tuning hebt van EADGBE, maar dan met een lage B erbij en de hoge E er af.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat naar F je een grotere interval downtunet dan de rest van de snaren. Dus geen 'hele stappen', maar je hebt er een halve ingesmokkeld. Je gaat overal een kwart omlaag. Een omgekeerde kwart van B is F#.
On tour?quote:
Tof? Eerder verneukt. Wie de fuck denk je dat je bent, Eddie Van Halen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:08 schreef Jeremy_Clarksun het volgende:
Iemand nog interesse in een toffe gitaar?
[ afbeelding ]
[TK]Peavey predator plus elektrische gitaar (met veel upgrades)
Tour, geluidsman voor een band waar ik de naam van vergeten ben. Lucky bastardquote:
Nicequote:Op maandag 22 oktober 2012 21:08 schreef Jeremy_Clarksun het volgende:
Iemand nog interesse in een toffe gitaar?
[ afbeelding ]
[TK]Peavey predator plus elektrische gitaar (met veel upgrades)
Vanaf donderdag of vrijdag bij de Lidl, 12 euro.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nice
Fuck,ik moet een gitaar tuner heben
Deze tuner of deze Fender tuner?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:12 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Vanaf donderdag of vrijdag bij de Lidl, 12 euro.
Dus Korg!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:35 schreef The_Dean het volgende:
Sowieso niks van Fender. Nooit. Never.
Android app?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Tuners werken gewoon allemaal goed. Download net zo goed een tuner app gratis en je bent ook klaar.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Dit blijft toch 1 van m'n betere werken
AlascA.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:07 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tour, geluidsman voor een band waar ik de naam van vergeten ben. Lucky bastard
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:35 schreef The_Dean het volgende:
Tsk. Strats, Precisions en Jazzes zijn tof! Ze hebben alleen met die Telecrashers een rare misstap begaan. Dat ding had nooit de jaren '50 moeten verlatenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:35 schreef The_Dean het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |