Nee zal nog niet bij 90% zijn... Maar het hangt ook af van de grootte van de SSD. Ik zou toch wel een paar GB vrijhouden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Klinkt ook weer logisch. Maar is dat al bij 90% denk je? Lijkt mij sterk. Ik heb er zelf met nog maar 4GB ruimte of zo, totaal geen last van degradatie in snelheid. In elk geval totaal niet merkbaar. Dan zou een testprogramma dat moeten uitzoeken of dit werkelijk zo is.
[..]
Is alweer een tijdje geleden dat ik daar iets over gelezen heb. Kan best dat dit met een nieuwe firmware update met de Samsung 830 is verholpen maar dat zou dan uitgezocht moeten worden. Toen werd de OCZ Vertex 3 welk toen al een oud model was, nog steeds aangeraden. Vooral de OCZ Vertex 3 Max IOPS omdat deze razendsnel zou zijn.
Ik zie ook dat die OCZ Vertex 3 Max IOPS flink goedkoper is geworden. De 120GB versie dan wel.
Ik ga het, wanneer ik weer thuis ben, eens testen of er echt degradatie plaats vindt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee zal nog niet bij 90% zijn... Maar het hangt ook af van de grootte van de SSD. Ik zou toch wel een paar GB vrijhouden.
Hangt natuurlijk ook af van de tijd die de schijf in gebruik is he... Als je een lege schijf in een keer volgooit zal je er niets van merken. Maak je er veel gebruik van gedurende een half jaar en blijf je de hele tijd schrijven en deleten maar wel constant weinig vrije ruimte, dan zal het denk ik harder gaan met de degradatiequote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ga het, wanneer ik weer thuis ben, eens testen of er echt degradatie plaats vindt.
Probleem is dat ik niet weet of ik wel ocz wilquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Klinkt ook weer logisch. Maar is dat al bij 90% denk je? Lijkt mij sterk. Ik heb er zelf met nog maar 4GB ruimte of zo, totaal geen last van degradatie in snelheid. In elk geval totaal niet merkbaar. Dan zou een testprogramma dat moeten uitzoeken of dit werkelijk zo is.
[..]
Is alweer een tijdje geleden dat ik daar iets over gelezen heb. Kan best dat dit met een nieuwe firmware update met de Samsung 830 is verholpen maar dat zou dan uitgezocht moeten worden. Toen werd de OCZ Vertex 3 welk toen al een oud model was, nog steeds aangeraden. Vooral de OCZ Vertex 3 Max IOPS omdat deze razendsnel zou zijn.
Ik zie ook dat die OCZ Vertex 3 Max IOPS flink goedkoper is geworden. De 120GB versie dan wel.
We zullen zien. Ik heb hem in mijn MBP zitten. Nul problemen gehad bij installatie.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er zijn wat problemen dat de Samsung SSD niet gevonden wordt tijdens de installatie en dit ook na het updaten van de firmware niet lukt. Ook dat de SSD het na een tijdje begeeft en niet meer gevonden wordt tijdens het opstarten.
Ondanks dat uit iedere test van iedere site blijkt dat de Samsung 830 beter is? Ach ja, je hebt altijd mensen die hun eigen aanschaf verantwoorden door het aan anderen te adviserenquote:
inderdaadquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Ondanks dat uit iedere test van iedere site blijkt dat de Samsung 830 beter is? Ach ja, je hebt altijd mensen die hun eigen aanschaf verantwoorden door het aan anderen te adviseren.
Die twee komen bij iedere test gelijk uit de strijd mênquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Ondanks dat uit iedere test van iedere site blijkt dat de Samsung 830 beter is? Ach ja, je hebt altijd mensen die hun eigen aanschaf verantwoorden door het aan anderen te adviseren.
Niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:51 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die twee komen bij iedere test gelijk uit de strijd mên
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |