abonnement Unibet Coolblue
pi_118077893
Tja, maar waar geld is zijn er uitvreters. Alhoewel ik Afrojack in deze wel gelijk wil geven: Zijn naam staat voor een type muziek. Als je dan ineens met iets minder toegankelijks als DnB komt kan een fanbase daar niet zoveel mee.

Daarbij nog even: gefeliciteerd Deeltjesversneller!
Mixes onder de naam Khadber
pi_118078074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:28 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Maar er zijn ook artiesten die niet kiezen voor het grote geld, die muziek blijven maken die aansluit bij hun creatief proces en hoe zij willen dat het klinkt en niet inspelen op waar er zogenaamd vraag naar is.
En die artiesten kunnen nog steeds leven van hun muziek, echter dan wel een "normaal" leven, geen BMW M5, gulfstream 5, en een kast van een huis met gouden kranen, maar gewoon een rijtjeshuis, een auto die je van A naar B brengt en vliegen met een maatschappij.
Dan mag je nog steeds overal optreden en jouw creaties delen met de wereld, mensen zien genieten van wat jij hebt gemaakt, en daar heb ik oneindig meer respect voor dan voor die stakker van een Afrojack (en 99% van zijn mede "pop-house dj's")

Je hebt mensen die het doen uit liefde voor de muziek en mensen die het doen om beroemd te worden..
En als beroemd worden je doel is in het leven, dan vind ik dat vrij sneu...
Goed voorbeeld hiervan vind ik Frontliner. Enorm bekend, maar naar mijn idee doet 'ie toch lekker waar 'ie zin in heeft. Leeft ook in een flat met veel bejaarden (aldus de livestream), zijn studio is echt minimalistisch. Niets akoestisch bewerkt, geen 20 m2 aan flashy studio zoals HHZ..
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:16:16 #203
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_118078770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:52 schreef ElDani het volgende:
Tja, maar waar geld is zijn er uitvreters. Alhoewel ik Afrojack in deze wel gelijk wil geven: Zijn naam staat voor een type muziek.
Hij heeft er voor gekozen om toegankelijkere muziek te gaan maken, de commercie op te zoeken, en het grote geld binnen te gaan harken. Hij is van type muziek veranderd omdat de andere stijl meer oplevert. Dat vind ik sneu want dan doe je het dus niet voor de muziek maar alleen omdat je beroemd wil worden/aandachtsgeil bent.

Vroeger maakte hij hele andere dingen, platen waar minder mee te verdienen is:
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:26:42 #204
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118079150
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:16 schreef Tha_Bartman het volgende:
Hij is van type muziek veranderd omdat de andere stijl meer oplevert.
Het zelfde als de dj's die van hardcore naar hardstyle zijn overgestapt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_118079231
Of die Belgische dj die opeens overstapte naar hardstyle, toen de jump rage voorbij was.
pi_118079305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:29 schreef 16meter het volgende:
Of die Belgische dj die opeens overstapte naar hardstyle, toen de jump rage voorbij was.
Hard driver (Die naam :') )
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_118079317
Mag zo'n switch dan niet? Dat doen toch zoveel ondernemers/bedrijven wat mij vrij logisch lijkt. Als je iets te bieden hebt wat erg gewaardeerd kan worden waarom zou je het dan niet maken?
pi_118079396
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:31 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Hard driver (Die naam :') )
Doelde eigenlijk op Dj Koen, wist niet dat 'hard driver' ( :') ) ook uit de jump kwam.

edit: Dit is blijkbaar 'hard driver'?

_O-
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:40:58 #209
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_118079641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:31 schreef stoeltafel het volgende:
Mag zo'n switch dan niet? Dat doen toch zoveel ondernemers/bedrijven wat mij vrij logisch lijkt. Als je iets te bieden hebt wat erg gewaardeerd kan worden waarom zou je het dan niet maken?
Ze hebben niets te bieden, ze hebben meer van hetzelfde, en veranderen puur omdat het geld daar te halen is.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_118079763
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:31 schreef stoeltafel het volgende:
Mag zo'n switch dan niet? Dat doen toch zoveel ondernemers/bedrijven wat mij vrij logisch lijkt. Als je iets te bieden hebt wat erg gewaardeerd kan worden waarom zou je het dan niet maken?
Ondernemers/bedrijven? Vreemde vergelijking. Jij benadert muziek blijkbaar op dezelfde manier als Afrojack. Als instrument om je zakken mee te vullen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:46:00 #211
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118079822
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:31 schreef stoeltafel het volgende:
Mag zo'n switch dan niet? Dat doen toch zoveel ondernemers/bedrijven wat mij vrij logisch lijkt. Als je iets te bieden hebt wat erg gewaardeerd kan worden waarom zou je het dan niet maken?
In andere bedrijfstakken wordt plagiaat ook niet echt gewaardeerd. Het enige wat deze personen doen is kijken wat de populairste muziekstijl is (wat "uitgevonden" is door andere personen), dat een beetje aanpassen en vervolgens hun "eigen" product door je strot rammen.
Helaas zijn er altijd mensen die die bagger ook nog kopen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_118079860
Waarom zou dat vreemd zijn? Afrojack is toch gewoon een merk net zoals andere sterren. Zo'n ster gaat toch niet voor de lol optreden. K zie het inderdaad als bedrijf en dat is toch niet zo gek.

K benader muziek niet zoals hem maar ik snap het wel. Als hij een keuze heeft maakt hij natuurlijk het vetste maar als de vraag minimaal is dan ga je daarmee niet mee door. Vrij logisch allemaal. Natuurlijk zijn er uitzonderingen in de dance wereld.
pi_118079918
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef mstx het volgende:

[..]

In andere bedrijfstakken wordt plagiaat ook niet echt gewaardeerd. Het enige wat deze personen doen is kijken wat de populairste muziekstijl is (wat "uitgevonden" is door andere personen), dat een beetje aanpassen en vervolgens hun "eigen" product door je strot rammen.
Helaas zijn er altijd mensen die die bagger ook nog kopen.
Als het zo zwart/wit cq makkelijk is dan doet iedereen het natuurlijk wel. Alleen dat is dus blijkbaar niet. De jongen in kwestie heeft talent om een hit te produceren. Dan is het toch prima dat hij dat uitbuit. Zijn muziek luister ik niet maar snap zijn punt wel. Bekijk ook wat het hem oplevert. Later kan hij altijd nog platen uitbrengen wat hij leuker vindt.

We weten niet eens of hij dit niet leuk vindt. Als ik hem zie draaien zie ik wel dat hij plezier erin heeft. En als hardstyle nu ineens veel groter gaat worden zie ik hem niet hardstyle draaien. Jullie wel dan?

Adaro was ook eerst begonnen met techno en zag dat hardstyle groter werd. Hij heeft de switch gemaakt, is dit dan slecht?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:54:30 #214
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118080181
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:48 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Als het zo zwart/wit cq makkelijk is dan doet iedereen het natuurlijk wel. Alleen dat is dus blijkbaar niet. De jongen in kwestie heeft talent om een hit te produceren. Dan is het toch prima dat hij dat uitbuit. Zijn muziek luister ik niet maar snap zijn punt wel. Bekijk ook wat het hem oplevert. Later kan hij altijd nog platen uitbrengen wat hij leuker vindt.
Je bedoelt dat hij de meeste connecties heeft om zijn product te promoten. Dan is kwaliteit niet belangrijk meer.

quote:
We weten niet eens of hij dit niet leuk vindt. Als ik hem zie draaien zie ik wel dat hij plezier erin heeft. En als hardstyle nu ineens veel groter gaat worden zie ik hem niet hardstyle draaien. Jullie wel dan?
Nee, want het is juist andersom. House wordt populairder daarom is Showtek nu overgestapt en werken ze nu samen met house-ondernemers zoals Hardwell.

quote:
Adaro was ook eerst begonnen met techno en zag dat hardstyle groter werd. Hij heeft de switch gemaakt, is dit dan slecht?
Klopt, zijn producties onder de naam Driftwood waren beter.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:04:42 #215
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_118080546
Huh een inhoudelijke discussie !!?!??@#?12#?12#?21$?3?$#?????
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:10:13 #216
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118080755
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:04 schreef Sethje het volgende:
Huh een inhoudelijke discussie !!?!??@#?12#?12#?21$?3?$#?????
Sorry, ik zal het niet meer doen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:14:52 #217
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_118080929
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:10 schreef mstx het volgende:

[..]

Sorry, ik zal het niet meer doen.
Juist goed voor het topic hoor :)

Wie gaan er eigenlijk zaterdag naar tha number 1 in hardstylez the nr 1 dj, dj the headhunterzzzzzzzz ??

Ikke wel want ik ben mainstream en ik heb er heel veel zin in.

ps. dit oogt cynisch en sarcastisch maar het is de waarheid
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_118081196
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:54 schreef mstx het volgende:

Klopt, zijn producties onder de naam Driftwood waren beter.
Weer wat geleerd :)

Freeloader _O_
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:31:02 #219
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_118081463
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef stoeltafel het volgende:
Ik zie het inderdaad als bedrijf en dat is toch niet zo gek.

Ik zie muziek toch echt als een uiting van creativiteit ipv een bedrijf. Slaat je muziek aan, mooi, kudos voor jou, slaat het niet aan, jammer maar dan kun je nog steeds je creativiteit kwijt in je muziek alleen zul je er bij moeten werken.

quote:
Later kan hij altijd nog platen uitbrengen wat hij leuker vindt.
Zie je hem dit al doen? Ik niet, alles voor de fame, cash en punani.

quote:
We weten niet eens of hij dit niet leuk vindt. Als ik hem zie draaien zie ik wel dat hij plezier erin heeft. En als hardstyle nu ineens veel groter gaat worden zie ik hem niet hardstyle draaien. Jullie wel dan?
Ik zie hem er zo voor aan ja, als er meer geld te halen viel bij hardstyle dan bij house :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_118081774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:31 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Ik zie muziek toch echt als een uiting van creativiteit ipv een bedrijf. Slaat je muziek aan, mooi, kudos voor jou, slaat het niet aan, jammer maar dan kun je nog steeds je creativiteit kwijt in je muziek alleen zul je er bij moeten werken.

[..]

Zie je hem dit al doen? Ik niet, alles voor de fame, cash en punani.

[..]

Ik zie hem er zo voor aan ja, als er meer geld te halen viel bij hardstyle dan bij house :Y
Zo kan je het zien vanuit de liefhebber. Hij is natuurlijk een liefhebber echter moet hij nu een switch maken zodat het commercieel beter te verkopen is. Vrij logisch maar hoe weten we zeker dat hij zijn eigen muziek niet leuk vindt? Ja misschien zou hij als hij alleen muziek voor zich zelf de muziek iets anders produceren maar is dat zo'n bigdeal? Denk dat hij deze gemiste kan niet wil laten liggen.

Verder kan ik moeilijk geloven dat hij zijn eigen muziek echt kut vind. Met veel passie maak je de mooiste denken. Als je met tegenzin iets maakt kan het nooit zo goed worden.

Wel meer beroepen maken iets wat ze zelf niet zouden gebruiken/eten/enz dat is toch niet zo heel gek? Blijkbaar wel als ik dit topic mag geloven.

Het heeft verder met de verhoudingen te maken, tenminste dat denk ik.

Voorbeeld 1, hij maakt zijn eigen muziek en heeft wat optreden en pakt 5k
Voorbeeld 2, hij maakt muziek voor zijn fans en vind het niet super en pakt 7.5k
Voorbeeld 3, hij maakt muziek voor zijn fans en vind de muziek wel oke en pakt 100k

Nu voorbeeld 1 en 2 zo dichtbij elkaar liggen pakt hij voorbeeld 1. Voorbeeld 3 zou bijna iedereen pakken.
pi_118082178
Met overstappen naar een commerciėler genre heb ik VEEL minder moeite dan de grens van een genre steeds op te rekken zodat er op dat genre steeds meer mensen af komen. En alleen lukt een artiest dat niet maar bij een zeer kleine markt met enkele dominante partijen dus wel...

Maar goed, voor beide kanten van het verhaal kan ik begrip opbrengen. Gister toevallig nog met mensen uit de scene het er over gehad. Je kan het NOOIT goed doen. En ook dat is waar.
pi_118082248
Ach je kan gewoon niet voorkomen dat hoe bekender en populairder een artiest wordt, hoe meer hij een bedrijf wordt.
In het geval van Afrojack zie ik zijn muziek ook meer als zijn bedrijfsproduct en niet zijn creatieve uitspattingen zoals bij bijvoorbeeld Geck-O. Er is kennelijk een markt voor en hij verdient er flink geld aan, alle credits voor hem dat hij er zo succesvol mee is geworden ^O^
pi_118082381
Even gewoon iets anders, kwam ' m toevallig (weer) tegen.
Wat blijft ie lekker :)

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_118082396
Morgen trouwens de HDE, het zal me benieuwen waar Q nu weer mee komt.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:54:29 #225
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_118082447
Presentatie van Iqon australie ?
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')