De vacature staat in het oosten van het land.quote:
ok jammerquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:19 schreef Guidetti het volgende:
[..]
De vacature staat in het oosten van het land.
Bedankt voor je pm, ik spreek helaas de taal niet, dus dat zit er niet in.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:32 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja ik weet nog dat het verblijf erbij zat.
Vervoer geloof ik niet
Precies, ik zou eigenlijk een Van-alles-wat-medewerker moeten wezenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:38 schreef caroline88 het volgende:
Boeie wat je job title is want in Nederland zijn ze daar vaak heel onzuiver in. Mijn allereerste job was ik meteen Office Manager.
Gewoon lekker blij zijn met je zo te horen leuke baan, gefeliciteerd!
Ik sprak de taal ook niet, maar wel engels. Dus ik was gewoon aangenomenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:41 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bedankt voor je pm, ik spreek helaas de taal niet, dus dat zit er niet in.
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:44 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Raar. Simpele baantjes zijn er genoeg. Als ik hier door het winkelcentrum loop zie genoeg vacatures op ramen hangen.
Hoe lullig het ook klinktquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:33 schreef Balisto het volgende:
[..]
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:
"Gezocht: verkoopmedewerkers (18-22 jaar)" of "Verkoopster gezocht".
Ter info, ik ben een man van 29 en heb geen enkele ervaring in het werken in een winkel.
De rest van de vacatures zijn vrijwel allemaal in (dames)kledingwinkels. Denk je nou serieus dat het enige zin heeft om daar te solliciteren?
Wat ik er maar mee wil zeggen is: je hebt gelijk dat die baantjes er zijn. Maar slechts voor een bepaalde doelgroep heeft het zin om erop te solliciteren, een doelgroep waartoe ik niet behoor.
Daarom erger ik me zo aan die figuren die zeggen: "Je hebt geen werk? Niet zeuren, daar en daar en daar kun je zo aan de slag. Je doet niet genoeg je best." Alsof zij er wat vanaf weten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:55 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Hoe lullig het ook klinktIk denk dat dit voor jou onbegonnen werk is om daar werk in te vinden. Ik ben zelf 24 en merk dat het al super lastig is om werk in de retail te vinden. Ze vragen inderdaad mensen tussen de 18-22 jaar, en als je al ouder bent dan kom je er echt niet meer tussen.
Helemaal als je geen ervaring in die sector heb
![]()
Het is jammer maar helaas de realiteit.
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor de ramen! Heb je zo een baan!quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:04 schreef Balisto het volgende:
Daarom erger ik me zo aan die figuren die zeggen: "Je hebt geen werk? Niet zeuren, daar en daar en daar kun je zo aan de slag. Je doet niet genoeg je best." Alsof zij er wat vanaf weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 14-10-2012 15:44:43 ]"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!Idd, ik krijg die woorden constant naar mijn hoofd toegeworpen. Wordt na een tijd wel irritant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaleidoscopiklimax
[..]
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
[..]
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!Ja, of de vacature is 'ter inschrijving' of 'voor poolopbouw'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Maar wacht, we hebben nog wel een andere interessante vacature openstaan." En komen ze vervolgens met callcenterwerk aan.![]()
Bij welke doelgroep pas je wel dan? En met welk werk heb je al wel ervaring?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:33 schreef Balisto het volgende:
[..]
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:
"Gezocht: verkoopmedewerkers (18-22 jaar)" of "Verkoopster gezocht".
Ter info, ik ben een man van 29 en heb geen enkele ervaring in het werken in een winkel.
De rest van de vacatures zijn vrijwel allemaal in (dames)kledingwinkels. Denk je nou serieus dat het enige zin heeft om daar te solliciteren?
Wat ik er maar mee wil zeggen is: je hebt gelijk dat die baantjes er zijn. Maar slechts voor een bepaalde doelgroep heeft het zin om erop te solliciteren, een doelgroep waartoe ik niet behoor.
Ik heb op administratief gebied wel wat ervaring, verder: afwasser en rottige uitzendklusjes zoals schoonmaker en sjouwer.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij welke doelgroep pas je wel dan? En met welk werk heb je al wel ervaring?
Als man van 29 in een kledingwinkel werken lijkt me sterk ja, maar ik heb bijvoorbeeld in een fotografie speciaal zaak gewerkt en daar was ik juist uniek als jong meisje tussen de volwassen mannen. Dus ik weet niet of je een beetje into fotografie of bijvoorbeeld computers bent, maar in zulke speciaal zaken is je leeftijd in ieder geval minder een probleem.
Ik heb wel meer ervaring met computers en kan ook wel dingen vertellen over die onderdelen. Maar verder dan dat houd het bij mij ook wel op.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:27 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb op administratief gebied wel wat ervaring, verder: afwasser en rottige uitzendklusjes zoals schoonmaker en sjouwer.
Ik vind fotografie wel interessant, vind het prachtig om met mijn telefoon foto's te makenmaar van echte camera's weet ik niets. Ik ben ook wel handig met computers, kan goed overweg met diverse software, maar als je me vraagt naar geheugens, processoren en grafische kaarten weet ik niets te vertellen.
Bij een klein(schalig)e winkel of speciaalzaak heb ik inderdaad gezien mijn leeftijd en (gebrek aan) werkervaring waarschijnlijk meer kans, maar het probleem is dat ik voor zulke zaken niet beschik over de juiste expertise.
Ik wil geen carriere maken in de retail, ik zie werken in een winkel slechts als een van de opties voor een (bij)baan om mijn levensonderhoud te kunnen financieren en wat geld opzij te leggen om eventueel opnieuw te kunnen studeren. Een retailopleiding lijkt me dan niet heel zinvol.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Misschien is dat ook wat voor jou, om een opleiding te volgen binnen de retail. Die opleidingen duren ook weer niet te lang, en dan zou je eventueel meer kansen hebben bij winkels
Al eens bij mediamarkt/dixons/dynabyte of een andere "mannen" winkel geprobeerd?quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik wil geen carriere maken in de retail, ik zie werken in een winkel slechts als een van de opties voor een (bij)baan om mijn levensonderhoud te kunnen financieren en wat geld opzij te leggen om eventueel opnieuw te kunnen studeren. Een retailopleiding lijkt me dan niet heel zinvol.
Ah okquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik wil geen carriere maken in de retail, ik zie werken in een winkel slechts als een van de opties voor een (bij)baan om mijn levensonderhoud te kunnen financieren en wat geld opzij te leggen om eventueel opnieuw te kunnen studeren. Een retailopleiding lijkt me dan niet heel zinvol.
Mijn neefje heeft een heel leuke baan bij de Praxis gekregen door er gewoon even binnen te lopenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Al eens bij mediamarkt/dixons/dynabyte of een andere "mannen" winkel geprobeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |