abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2012 @ 18:32:59 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117822912
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

http://forum.fok.nl/topicchain/prev/1861121

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
pi_117825880
Ik ga morgen even informatie vragen mbt twee vacatures :) Volgens mij heeft de desbetreffende manager mij bij mijn vorige werk aangenomen, dus wellicht ga ik dat even op het woord gooien :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_117827265
Vanmiddag uitnodiging voor gesprek 2 (dit keer wel face 2 face) binnen.. Solliciteren direct bij bedrijf ftw!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2012 @ 08:17:43 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117842852
Zo... the day after de teleurstelling maar weer van me af laten glijden en vooruit kijken.
pi_117843329
Heeft iemand misschien met tips mbt solliciteren?

Ik heb mijn CV op vrijwel alle jobsites geplaatst , heb op jobbird een zgn. karakterprofiel aangemaakt en stuur die vanaf nu mee met mijn sollicitaties , heb mijn netwerk aangesproken , hou dagelijks de jobsites in de gaten.

Wat kan ik nog meer doen?
pi_117843347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:58 schreef lavacaloca het volgende:

Ik heb mijn CV op vrijwel alle jobsites geplaatst , heb op jobbird een zgn. karakterprofiel aangemaakt en stuur die vanaf nu mee met mijn sollicitaties , heb mijn netwerk aangesproken , hou dagelijks de jobsites in de gaten.

Als je een bepaald vakgebied hebt en er een vakblad is dan willen daar ook nog wel eens goede vacatures in staan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117843374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:58 schreef lavacaloca het volgende:

LinkedIn profiel aanmaken / update posten dat je op zoek bent..

Zelf naar websites van potentiële werkgevers gaan en de vacature pagina's zoeken..
pi_117843524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je een bepaald vakgebied hebt en er een vakblad is dan willen daar ook nog wel eens goede vacatures in staan.
Check.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:01 schreef From het volgende:

[..]

LinkedIn profiel aanmaken / update posten dat je op zoek bent..

Zelf naar websites van potentiële werkgevers gaan en de vacature pagina's zoeken..
Ahh , LinkedIn heb ik nog niet aangemaakt , is het niet zo dat iedereen dan mijn gegevens e.d. kan zien?
pi_117843822
Welke gegevens? Er zijn verschillende privacy niveaus die je zelf kan instellen zoals volledig zichtbaar voor iedereen, alleen zichtbaar voor connecties of connecties van connecties .
pi_117844315
Jobbird is een hopeloze vacaturesite. Je krijgt daar de meest debiele vacatures toegestuurd, vergelijkbaar met werk.nl.
pi_117845112
Vergeet niet beschikbaar in je titel te zetten. Daar zoeken veel recruiters op op LinkedIn.

Een en ander afhankelijk van je werkveld, opleiding en ervaring natuurlijk.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_117845140
Ik vind LinkedIn tot nu toe niet echt handig ofzo, maar dat komt misschien ook omdat ik niet goed weet waar ik alles weg moet zetten _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_117845229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:27 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind LinkedIn tot nu toe niet echt handig ofzo, maar dat komt misschien ook omdat ik niet goed weet waar ik alles weg moet zetten _O-
Twee vingers in de neus en gaan met die banaan. Gewoon net als je CV en motivatie maken. Alles invullen wat je ook in je CV hebt staan (zo zag ik het althans, en zo doen de meesten het)

En nog een tip: maak een e-mail aan alleen voor werk gerelateerde zaken. Niet dat je solliciteert met Halo_gamer_1337_41@hotmail.com ofzo :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:06:32 #14
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117846341
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:27 schreef automatic_ het volgende:
Het is wel heel handig, zo ben ik al eens aan een baan gekomen :)
Vanmorgen een telefonisch gesprek gehad met een W&S Bureau en vanmiddag heb ik een afspraak met die recruiter omdat ze me ook in het echt wilde zien. Ik ben erg benieuwd want de vacature is echt heel leuk! Veel mogelijkheden tot doorgroeien, internationaal bedrijf en precies de werkzaamheden die ik leuk vind...duimen maar! *)
pi_117849522
Geachte (achternaam),

Wij hebben uw sollicitatie, heb je toegepast op ons, door middel van een van de jobsite, maar helaas konden we het niet verwerken, omdat we je CV niet hebben in de juiste formaat met ons.

Om uw sollicitatie te kunnen verwerken, wordt u verzocht om te behagen uw bijgewerkte cv uploaden op onze website.

---

Vaag, website staat ook vol spelfouten
pi_117849646
Google Translate
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117850030
Nou,

Ik kan weer uit dit topic weg. Maandag begin ik weer! Aan een nieuwe baan!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2012 @ 12:58:37 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117850093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:56 schreef Ordos20 het volgende:
Nou,

Ik kan weer uit dit topic weg. Maandag begin ik weer! Aan een nieuwe baan!
Gefeliciteerd :)
pi_117850919
Ik twijfel soms of ik strak in pak moet gaan voor een gesprek of nette broek / shirt / colbert ..
Doen jullie standaard pak of minder ?
pi_117850957
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef From het volgende:
Ik twijfel soms of ik strak in pak moet gaan voor een gesprek of nette broek / shirt / colbert ..
Dat ligt echt aan de branche/setting.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117851048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef From het volgende:
Ja dat heb ik dus ook.
Vanmiddag sollicitatiegesprek voor pakketbezorger.Dan ga ik natuurlijk niet in nette broek enzo.

Dus skinny nette jeans, zwarte laarzen, wit shirtje en een groene blazer. Netjes maar toch casual.
pi_117851224
Ik had misschien wat meer informatie moeten geven, ik geef toe..

Marketing functies (coördinator / manager / marketeer) etc..
Accountmanagement functies is duidelijk wel een pak.
pi_117851305
Bij twijfel altijd in pak.
Je kan beter overdressed dan underdressed zijn :s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117851576
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:26 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja dat heb ik dus ook.
Vanmiddag sollicitatiegesprek voor pakketbezorger.Dan ga ik natuurlijk niet in nette broek enzo.

Dus skinny nette jeans, zwarte laarzen, wit shirtje en een groene blazer. Netjes maar toch casual.
Bij PostNL toevallig? Zoja dan kan je gewoon in je vrije tijds kleding komen hoor ;)
pi_117851633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:43 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Daar hoef je toch niet heel netjes voor te zijn mag ik hopen :') Bij PostNL toevallig? Zoja dan kan je gewoon in je vrije tijds kleding komen hoor ;)
Nee bij Sandd.
Maar ik heb net beschreven hoe ik mij kleed, dus super netjes is dat niet.

En als ik mijn blazer aan heb, en mijn haar zit goed enzo. Dan voel ik mijn zelfverzekerder. Geen idee waarom :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')