Fuck me, ik klikte...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat idee hebben ze gejat van
Hadden ze moeten patenteren, hadden ze de hostingkosten mee kunnen terugverdienen
Ja en waar wil je je voedsel, wapens goed/zilver dan opslaan?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Yep... in voedsel, brandstof, wapens en goud/zilver wel te verstaan
Je steentje weer bijgedragenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:06 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Fuck me, ik klikte...
Ben er 2 jaar niet geweest en nu toch weer een hit van mijn zijde...
Dus, je bent gestopt met school, daardoor geen opleiding, en dan vindt je het gek dat je salaris niet echt steeg? En je vindt t gek dat je dan gedumpt wordt door je werkgever? Voor jou tig jongere gastjes die een paar euro goedkoper zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Story of my life, toen ik van school af kwam (was nog erg jong want ik was school erg gauw zat), steeg mijn salaris bijna niet. Vervolgens werd ik later ook afgedankt door mijn werkgever.... Toen begon de ellende. De WW bied even wat ruimte maar de verplichtingen lopen gewoon door.
Vandaar dat ik zing uit volle borst: 'Olé, olé de WSNP is oke, olé, olé'
De starters zijn toch reeds aan alle kanten geholpen? Verhoogde NHG (was goed voor de banken om nog wat funding te kunnen doen, dus feitelijk hulp aan de banksters)quote:NVM: Prijs uw huis scherp
HYPOTHEKEN Huiseigenaren moeten scherp gaan zitten met hun prijs, zegt makelaarstopman Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM). Volgens hem is de prijsdaling niet het grootste probleem, maar eerder de bijeffecten hiervan.
De Nederlandse woningmarkt beleefde in het derde kwartaal de slechtste driemaandsperiode sinds het begin van de crisis eind 2008, blijkt donderdag uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM). Zie ook het artikel Woningmarkt nog verder in het slop .
Vijf vragen over de ontwikkelingen aan NVM-topman Ger Hukker:
De huizenprijzen zijn met 7,5 procent gedaald en er zijn 17 procent minder woningen verkocht. Maakt u zich zorgen?
„Ik maak me zorgen over de neveneffecten van de prijsdaling. Die zijn fors. Het betekent dat veel meer huizen technisch gezien onder water zijn komen te staan. Als mensen om wat voor reden dan ook moeten verhuizen, houden ze een forse restschuld over. Ze zitten gevangen in hun huis en ook bij de bank.”
Wat moet er gebeuren om deze groep te helpen?
„Laat die mensen de fiscale aftrek op de restschuld meenemen zodat ze niet ineens over het deel dat ze tekortkomen, geen hypotheekrenteaftrek meer krijgen. De bank moet ze helpen die restschuld mee te nemen naar de volgende woning. En zorg dat de Nationale Hypotheek Garantie een rol krijgt bij de topfinancieringen.”
Wat kan de politiek doen om de woningmarkt uit het slop te trekken?
„Duidelijkheid verschaffen. Huurders en kopers willen weten welke kant de markt opgaat. Mensen willen weten wat er met de huurprijzen gaat gebeuren en met de hypotheekrenteaftrek. Wordt die afgebouwd of niet? Dan kunnen ze een duidelijke afweging maken of ze gaan kopen of niet. Voor de korte termijn moet het probleem van geldgebrek worden opgelost. Veel starters willen wel maar ze kunnen niet omdat ze een tijdelijke arbeidsovereenkomst hebben, flexwerkers zijn, of omdat ze gewoon 'nee' krijgen te horen. We weten dat banken een probleem hebben omdat ze minder hypotheken kunnen verstrekken. De brandstof is feitelijk op bij de bank. Ik merk op dit moment geen enkele bereidheid bij de bank om mee te denken met de consument.”
Wat voor advies geeft u mensen die nu hun woning willen verkopen?
„Ze moeten scherp gaan zitten met de prijs. Het voordeel is dat het andere huis dat ze kopen, fors in prijs is gedaald. Het verschil tussen de huidige woning en de nieuwe woning is dus gewoon veel kleiner geworden.”
Vooral de prijzen van appartementen staan onder druk. Hoe komt dat?
„De prijzen zijn zo hard gedaald. Veel starters moesten vroeger een appartement kopen omdat een eengezinswoning onbereikbaar was. Je ziet nu dat starters die het nog wel goed hebben, een stap overslaan en een eengezinswoning kopen. Een tweede oorzaak voor de prijsdaling is dat er veel meer aanbod van corporaties is bijgekomen. De concurrentie is enorm toegenomen.”
bron: Telegraaf
Het imf wil dat noordeuropa de inflatie gaat aanwakkeren, hoeveel konijn wil je nog erbij hebben om de schulden hier zo snel mogelijk te laten afnemen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De starters zijn toch reeds aan alle kanten geholpen? Verhoogde NHG (was goed voor de banken om nog wat funding te kunnen doen, dus feitelijk hulp aan de banksters)
Startersleningen, subsidies, koop terug garanties etc... etc... welk konijn denkt men nog meer uit de hoge hoed te kunnen trekken? Ik denk persoonlijk een heel mager of zelfs dood EN mager konijn.
Het IMF wil dat omdat ze enorm geschrokken zijn van het deflatiespookquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het imf wil dat noordeuropa de inflatie gaat aanwakkeren, hoeveel konijn wil je nog erbij hebben om de schulden hier zo snel mogelijk te laten afnemen.
Dat heeft alleen maar zin als de lonen stijgen. Ik weet niet hoe het bij jullie in de bedrijfstak zit, maar ik zit al 5 jaar op de nullijn...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het imf wil dat noordeuropa de inflatie gaat aanwakkeren, hoeveel konijn wil je nog erbij hebben om de schulden hier zo snel mogelijk te laten afnemen.
In dat opzicht ben ik blij met mijn cao en heb ik jaarlijks nog wel wat bijgekregen, en zo nu en dan ook nog wel wat boven de cao.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:47 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Dat heeft alleen maar zin als de lonen stijgen. Ik weet niet hoe het bij jullie in de bedrijfstak zit, maar ik zit al 5 jaar op de nullijn...
Ik stijg in mijn huidige schaal de komende jaren nog ongeveer ¤1200 bruto/maand, dus dat vertekent het ontzettend, maar feitelijk gezien ben ik er al zo'n 5 * 2,5% = 12,5% op achteruit gegaan. Hoera semi-overheid.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In dat opzicht ben ik blij met mijn cao en heb ik jaarlijks nog wel wat bijgekregen, en zo nu en dan ook nog wel wat boven de cao.
Maar het imf vond dan ook idd dat de lonen in noordeuropa moesten gaan stijgen om de zuideuropeesche landen een betere concurrentie te laten krijgen.
quote:do 11 okt 2012, 14:56
Oproep: Huizenmarkt in slop
AMSTERDAM - De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) heeft vandaag opnieuw dramatische cijfers gepresenteerd over de woningmarkt.
Daaruit blijkt onder meer dat steeds meer gezinnen in de problemen komen. Huizenbezitters krijgen te maken met een forse restschuld of dubbele woonlasten.
Tot overmaat van ramp tonen banken vaak weinig bereidheid om te helpen.
Gelukkig maar dat ik op een heuvel woon dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:01 schreef Terrorizer het volgende:
Volgens mij is er een dijkdoorbraak geweest.
Ik sta ook al drie jaar stil, dus effectief ben ik zo'n 10% omlaag gegaan. Gelukkig ben ik wel weer een schaal omhoog gegaan, dus blijft het netto gelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:04 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Ik stijg in mijn huidige schaal de komende jaren nog ongeveer ¤1200 bruto/maand, dus dat vertekent het ontzettend, maar feitelijk gezien ben ik er al zo'n 5 * 2,5% = 12,5% op achteruit gegaan. Hoera semi-overheid.
Lolwhut? 350K hypo, en je hoopt dat die hypotheek incl overwaarde was(?) terwijl het voor 240K verkocht wordt?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:29 schreef Mistertje_E het volgende:
Gaar helemaap niet goed. Dacht eerst, loopt wel los. Zie het nu om me heen. 2007 hyp 350, wordt nu verkocht voor 240. Euh...hopen dat die 350 incl stuk overwaarde was, anders 110 restschuld!
Indaldeed. Gelemag niet goed zelfs.quote:Gaar helemaap niet goed.
Volg het niet helemaal. Dikke duim heb ik wel, gezien typvaardigheid. Verder niet. Huisje zit 350k hypotheek op, mag voor 240k weg van de bank. Ipv executie.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lolwhut? 350K hypo, en je hoopt dat die hypotheek incl overwaarde was(?) terwijl het voor 240K verkocht wordt?
Begrijp je zelf wat je zegt? Of heb je een heel erg dikke duim?
[..]
Indaldeed. Gelemag niet goed zelfs.
:-))quote:
Dat is ook correct. Maar leg het Xeno en zijn posse maar eens uit...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:53 schreef Mistertje_E het volgende:
Zolang ik mooi goedkoop kan kopen hoef ik het ook niet te snappen.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:53 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
:-))
Ach, wat maakt het ook uit.
Zolang ik mooi goedkoop kan kopen hoef ik het ook niet te snappen.
LOL, zo kun je zijn uitspraak inderdaad ook opvatten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:47 schreef CoolGuy het volgende:
dat is de gedachtengang die heel veel mensen hadden...beter snap je wel waar je mee bezig bent.
dus je vader en moeder hebben je geen / nooit nog een belastingvrije schenking gedaan??quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb geen groter huis nodig, ik wil ook geen huis in het buitenland, en ik heb een leaseauto, dus een eigen auto koop ik ook niet. Omdat je beschikking hebt over geld wil niet zeggen dat je het per se maar op moet maken natuurlijk.
quote:Het aantal huiseigenaren dat moeite heeft de hypotheekkosten te betalen, stijgt in rap tempo.
Circa 72.367 woningbezitters hebben momenteel moeite om hun hypotheek te betalen, een stijging van bijna 10.000 sinds de start van het jaar.
Dat blijkt uit cijfers van het Bureau Krediet Registratie (BKR), die vrijdag zijn gepubliceerd.
BKR verwacht dat het aantal huiseigenaren met ernstige betalingsproblemen op de hypotheek aan het eind van dit jaar uitkomt op ongeveer 76.000, een toename van dik 20 procent. BKR-directeur Peter van den Bosch maakt zich zorgen. "Een hypotheek niet betalen, is een van de laatste dingen die je doet. Daar is waarschijnlijk al veel andere ellende aan voorafgegaan. Vlak ook de gevolgen van een gedwongen verkoop niet uit", aldus Bosch.
Nou, mijn vader doet hoe dan ook niks meer, aangezien hij overleden is. Voor de rest denk ik dat jij je niet zo heel druk hoeft te maken over mijn financiële situatie, aangezien die prima geregeld is. Al moet ik over het volledige bedrag belasting betalen, prima, het gaat er om wat er over blijft, en dat wat overblijft is meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
dus je vader en moeder hebben je geen / nooit nog een belastingvrije schenking gedaan??
gok je niet erop dat je het dan ook nooit zult krijgen ??
Nou ik hoop dan maar dat je moeder een leuke vriend zal vinden , waar ze nog 30 jaar vette pret mee heeftquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, mijn vader doet hoe dan ook niks meer, aangezien hij overleden is. Voor de rest denk ik dat jij je niet zo heel druk hoeft te maken over mijn financiële situatie, aangezien die prima geregeld is. Al moet ik over het volledige bedrag belasting betalen, prima, het gaat er om wat er over blijft, en dat wat overblijft is meer dan genoeg.
Maar, echt, denk nou niet dat je het beter weet dan datgene wat al lang in de papieren is vastgelegd, want daar vaar ik heel wel bij. Overigens, het is leuk allemaal, maar voorlopig hou ik mijn moeder nog liever de komende 30 jaar bij me.
Dat hoop ik ook voor haar inderdaad, maar, nogmaals, maak jij je nou maar niet zo druk over mij, richt jij je nou maar lekker op jezelf, lijkt me een veel beter ideequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
[..]
Nou ik hoop dan maar dat je moeder een leuke vriend zal vinden , waar ze nog 30 jaar vette pret mee heeft
ja das waar, er zijn zat huwelijkskandidaten voor haar lijkt me, die ook kinderen hebben en kleinkinderenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor haar inderdaad, maar, nogmaals, maak jij je nou maar niet zo druk over mij, richt jij je nou maar lekker op jezelf, lijkt me een veel beter idee
Alsof de banksters bang zouden zijn voor de AFMquote:Financiën gaat vastleggen hoeveel geld banken mogen uitlenen voor een hypotheek
DEN HAAG - HYPOTHEKEN Het ministerie van Financiën gaat vanaf volgend jaar bepalen hoeveel geld banken mogen uitlenen voor een hypotheek. Daarmee moet een einde worden gemaakt aan de onduidelijkheid over de leennormen in de hypotheekmarkt. Dat schrijft minister Liesbeth Spies (Wonen) in een brief aan de Tweede Kamer.
Banken stellen nu zelf hun normen vast op basis van berekeningen van het budgetbureau Nibud. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) vond die normen vorig jaar niet streng genoeg en dreigde met boetes als de banken niet strenger zouden zijn. Die situatie zorgde voor onduidelijkheid en irritatie.
Onafhankelijk advies
Een onafhankelijk instituut zal de minister van Financiën voortaan een advies geven over de inkomenscriteria voor hypotheken. Dat advies zal onder meer zijn gebaseerd op overleg met de AFM, De Nederlandsche Bank en de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen. Daarna moet Financiën het advies goedkeuren.
Strenger of soepeler
Of de normen in de toekomst strenger of soepeler zullen worden, laat Spies in het midden. Volgens PvdA-Kamerlid Jacques Monasch zorgt het nieuwe systeem in elk geval voor duidelijkheid. „Banken hebben steeds gezegd dat zij veel hypotheken niet verstrekken, omdat zij bang zijn voor boetes van de AFM. Nu er over de normen geen twijfel meer kan bestaan, kunnen er dus meer huizen verkocht worden”, zegt hij in de Volkskrant.
Woningmarkt in het slop
En dat is hard nodig, want donderdag liet de Nederlandse Vereniging van Makelaars nog weten dat de situatie op de woningmarkt in het derde kwartaal van dit jaar verder is verslechterd (zie ook het artikel Woningmarkt nog verder in het slop . Het aantal verkochte woningen daalde met 17 procent. De huizenprijzen daalden in het afgelopen kwartaal met 7,5 procent ten opzicht van dezelfde periode een jaar eerder.
bron: Telegraaf
Ik vermoed zo dat ze niet meer trouwt, en los daarvan, dat geld gaat helemaal nergens anders heen. Ik zei al, er is meer over nagedacht dan jij kunt vermoeden, dus maak je nou maar echt zo druk niet daar over. Ik snap ook niet wat je daarmee wil bereiken, maar ik denk dat jij je handen vol hebt aan jezelf, dus maak je daar maar druk overquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja das waar, er zijn zat huwelijkskandidaten voor haar lijkt me, die ook kinderen hebben en kleinkinderen
Nou ze zou dus , zomaar verliefd kunnen worden op een papa zonder geld en wel met heel veel kinderen en dan wil ze wel vaak trouwen, geen sex voor t huwelijk hequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vermoed zo dat ze niet meer trouwt,
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:57 schreef HD9 het volgende:
[..]
Nou ze zou dus , zomaar verliefd kunnen worden op een papa zonder geld en wel met heel veel kinderen en dan wil ze wel vaak trouwen, geen sex voor t huwelijk he
Ja dan zal t delen worden, zou je niet vragen om toch een storting vast te doen?
Belastingvrij ?/
van 50.000 euro ??
Ik lees voornamelijk: "gaat vastleggen" en "volgend jaar"... Kan dat allemaal niet wat sneller, zoals de overdrachtsbelasting op spontaan geregeld was?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:55 schreef HD9 het volgende:
Ja nu gaan de teugels echt aangehaald worden, als de overheid regels gaat maken , hou je dan maar vast
Soort preventief nationaal bankentoezicht dus
Die regels komen er om de banksters te beschermen, maar men gaat ze presenteren als regels om het publiek te beschermen (de ironie wil dat ze daar nog gelijk in hebben ook). Momenteel hebben zowel starters als banksters geen baat bij verdere expansie van de zeepbel. Echter willen starters een huis en willen banksters hun uitgeleende doekoes terug. Dat laatste word erg lastig omdat je van een kale kip niet kan plukken, voor starters word het indikken en sparen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik lees voornamelijk: "gaat vastleggen" en "volgend jaar"... Kan dat allemaal niet wat sneller, zoals de overdrachtsbelasting op spontaan geregeld was?
De banken zijn anders maar wat blij met de AFM zijn 'keiharde' opstelling, hoe gaan ze anders uitleggen aan de kredietjunks dat het geld OP is. Waarom denk jij dat de overheid de NHG norm fors verhoogde? Ik zeg dat ze dit deden omdat de banken niet meer tegen 'normale' voorwaarden geld uit de markt konden halen voor de financiering van Hollandse hypotheken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:08 schreef michaelHD9 het volgende:
Wat begrijpen jullie niet aan dat de regering de AFM gaat overrulen om de leennormen te verruimen door het in een wettelijk kader te gieten, zodat het een zaak van de politiek wordt?
Wonen 2.0 jeweetz.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De banken zijn anders maar wat blij met de AFM zijn 'keiharde' opstelling, hoe gaan ze anders uitleggen aan de kredietjunks dat het geld OP is. Waarom denk jij dat de overheid de NHG norm fors verhoogde? Ik zeg dat ze dit deden omdat de banken niet meer tegen 'normale' voorwaarden geld uit de markt konden halen voor de financiering van Hollandse hypotheken.
Feitelijk zijn de banken gewoon stuk en als de overheid wil dat de lucht in de bel blijft dan zal ze toch echt zelf hypotheken moeten gaan uitgeven. Misschien een mooi klusje voor de ABN-AMRO
De marges lijken zo hoog omdat het echte afboeken nog moet gaan beginnen. De tsunami aan defaults die in de pijplijn zit gaat de banken heel veel geld kosten (lees: de overheid die er garant voor staat).quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:26 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Het is dat je geen druppel spaargeld hebt, maar anders zou je wel weten of banken tegen 'normale' voorwaarden geld uit de markt kunnen halen. Tenzij je onder normaal een rente van drie keer niks verstaat. Mag je het van ze lenen tegen het drievoudige. Kunnen ze ook wel een paar defaults lijden. De marges zijn in de afgelopen 10 jaar niet zo hoog geweest.
Banken lachen zich de ballen uit hun broek. Nog even het kunststukje van die megawinsten verstoppen in voorzieningenpotjes, en oh wat gaat het slecht, de hand van de politici forceren zoals ze dat ook in de jaren '80 hebben gedaan,
En jij loopt er in polonaisse achteraan, en helpt de banken erbij
Nou doe je het weer!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De marges lijken zo hoog omdat het echte afboeken nog moet gaan beginnen. De tsunami aan defaults die in de pijplijn zit gaat de banken heel veel geld kosten (lees: de overheid die er garant voor staat).
Ik heb geen belang bij een lage rente, ik zie liever de rente naar 10% gaan, banken kunnen inderdaad tegen lagere tarieven lenen maar dat geld komt vrijwel niet in de huizenmarkt terecht hoor. De megabedragen die men leent van de ECB zijn enkel en alleen bedoelt om de banken en landen in leven te houden. Onderling is het wantrouwen zo groot dat men vrijwel geen cent kan krijgen om nieuwe leningen voor hypotheken af te geven. De marges op hypothecair krediet zijn volgens mij zelfs negatief als men eens ging beginnen met afboeken van slechte leningen i.p.v. ze in zogenaamde 'bad banks' onder te brengen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:38 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Nou doe je het weer!
Waarom probeer je die bankiers te helpen bij verdoezelen van die mega-marges?
Ik heb het over de rente die jij en ik beuren. Nou, ik dan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik heb geen belang bij een lage rente, ik zie liever de rente naar 10% gaan, banken kunnen inderdaad tegen lagere tarieven lenen maar dat geld komt vrijwel niet in de huizenmarkt terecht hoor. De megabedragen die men leent van de ECB zijn enkel en alleen bedoelt om de banken en landen in leven te houden. Onderling is het wantrouwen zo groot dat men vrijwel geen cent kan krijgen om nieuwe leningen voor hypotheken af te geven. De marges op hypothecair krediet zijn volgens mij zelfs negatief als men eens ging beginnen met afboeken van slechte leningen i.p.v. ze in zogenaamde 'bad banks' onder te brengen.
ok nou dan slaap lekker en ik hoop dat je mama een leuke vent zal vinden voor haar toekomstquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]je bent echt een beetje triest. Zoals ik zei, dat geld gaat helemaal nergens anders heen. Dan kun je wel leuk allerlei verhaaltjes verzinnen, maar dat verandert niks aan de realiteit
Je doelt op de spaarrente? Banken moeten de rente laag houden om destructieve instorting van de huizenmarkt te voorkomen. In de jaren 80 waren de rentestanden hoog maar de uitstaande kredieten vrij laag. Men kon het zich toen wel veroorloven om wat mensen te laten defaulten, nu kan dat echter niet meer. Te veel lucht, aflossingsvrije hypotheken en een forse toename van het aantal mensen dat top gefinancierd is. Tja... de omstandigheden zijn compleet anders. De centrale banken komen ter hulp door de rente heel laag te houden. Helaas komt die poen niet in de reële economie terecht omdat er teveel ellende rond gaat in het shadow banking system. De reële economie word gewoon kapot gemaakt en tegen de tijd dat de banksters dit door beginnen te krijgen verhuizen ze gewoon naar een deel van de wereld waar nog geen chaos is uitgebroken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:53 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik heb het over de rente die jij en ik beuren. Nou, ik dan.
Duidelijk dat ze echt enorm om geld verlegen zitten. Not.
De banken hebben net al 30 jaar dik profijt gehad van de politiek, helaas heeft hun eigen hebzucht geleid tot de staat waar de economie nu in verkeerd. Banksters regeren de wereld en zijn hard bezig haar kapot te maken.quote:Ze weten van gekkigheid niet wat ze met het geld moeten doen, maar één ding hebben ze wel geleerd uit de jaren '80: forceer de hand van de politiek en je hebt er een decennium profijt van.
Vandaar dat ik niet opkijk dat de regering de AFM gaat overrulen. Je gaat in de komende maanden nog wel wat meer verruimingen zien
En alle banken zijn toch 'bad' in jouw wazige optiek?
Werk je soms voor E&Y of PWC dat je nog gelooft wat er op papier staatquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:53 schreef michaelHD9 het volgende:
Wat er overigens in de VAR voorzieningen opgepot zit, alsmede ander balanstechnisch trapezewerk kun je zomaar het begrotingstekort mee wegpoetsen. Meerdere malen
'we'?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Werk je soms voor E&Y of PWC dat je nog gelooft wat er op papier staat![]()
Juist waardevinding moet op alle mogelijke manieren vermeden worden, stel je voor dat we moeten afboeken naar marktwaarde
Dat is waar, Xenobinol achterlatend, zwelgend in zijn verdriet, achtervolgingswaan en zelfmedelijden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
De reële economie word gewoon kapot gemaakt en tegen de tijd dat de banksters dit door beginnen te krijgen verhuizen ze gewoon naar een deel van de wereld waar nog geen chaos is uitgebroken.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:08 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
'we'?
Zie je wel, hier spreekt de duivel zelf.
Paranoia is just a heightened sense of awarenessquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:10 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Dat is waar, Xenobinol achterlatend, zwelgend in zijn verdriet, achtervolgingswaan en zelfmedelijden.
Slaap lekker? Het is 11 uur op een werkdag, ben je wel helemaal lekker?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
ok nou dan slaap lekker en ik hoop dat je mama een leuke vent zal vinden voor haar toekomst
Nou.... nou.... een beetje gezonde achterdocht word hier zelfs door de voorstanders van hoge huizenprijzen aangemoedigd. Geen BNW achtige toestanden hier dusquote:
Sterker nog Gerrit Zalm is door de AFM afgekeurd als bestuurder door zijn verleden bij DSB en is nu de baas bij ABNAMROquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
Excuus Truus Spies gaat de bankstertjes vertellen 'what to do'![]()
.....
Alsof de banksters bang zouden zijn voor de AFM![]()
....
Maakt niet uit, alsof iemand zich ook maar wat aantrekt van de AFMquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sterker nog Gerrit Zalm is door de AFM afgekeurd als bestuurder door zijn verleden bij DSB en is nu de baas bij ABNAMRO
Maar wie trekt zich hier wat aan van de zeepbel website.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maakt niet uit, alsof iemand zich ook maar wat aantrekt van de AFM![]()
Allemaal praatjes van de bankstertjes om het publiek te misleiden, de AFM is een schoothondje die af en toe even mag blaffen maar zodra de wolven gaan eten mag ze blij zijn dat ze niet op de menukaart staat
Jij misschien niet maar lurk maar eens op andere fora.... daar worden 'we' meestal vervloektquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wie trekt zich hier wat aan van de zeepbel website.
Dus jij moet naar andere fora gaan wijzen waar ik niet kom om je gelijk te kunnen halen en dan moeten we ook nog eens jou gebrabbel in de ruimte hoe serieus AFM niet genomen wordt wel geloven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij misschien niet maar lurk maar eens op andere fora.... daar worden 'we' meestal vervloekt
Een toename van 10k en dat terwijl de ellende nog maar net begonnen is. Toen ik laatst bij de locale frietkot was begon zelfs deze tegen mij te klagen dat het zo slecht ging met de bestedingen.quote:BKR Hypotheekbarometer: ruim 72.000 huiseigenaren met een betalingsachterstand op de hypotheek
Het aantal betalingsproblemen op de hypotheek is in 2012 verder toegenomen. Op dit moment hebben 72.367 huiseigenaren moeite om hun hypotheek te betalen. Een stijging van bijna 10.000 achterstanden sinds 1 januari 2012. Dit blijkt uit de halfjaarlijkse BKR Hypotheekbarometer.
Verwachting eind 2012
Op basis van de laatste cijfers verwacht BKR dat het aantal huiseigenaren met betalingsproblemen op de hypotheek, aan het eind van dit jaar op zo’n 76.000 uitkomt. Hoewel het probleem procentueel beperkt is, is het een serieus signaal. ”Een hypotheek niet betalen, is een van de laatste dingen die je doet. Daar is waarschijnlijk al veel andere ellende aan vooraf gegaan”, zegt Peter van den Bosch, algemeen directeur van BKR. “En vlak ook de gevolgen van een gedwongen verkoop niet uit. Door de dalende huizenprijzen staan steeds meer huizen onder water.”
Vroegsignalering
De schuldenproblematiek in Nederland stijgt al jaren. De meeste betalingsachterstanden doen zich voor bij de belastingdienst, nutsbedrijven, woningcorporaties en ziektekostenverzekeraars.
“Op al deze betalingsachterstanden heeft BKR geen zicht. Bij ons aangesloten kredietverstrekkers zien deze dus ook niet als iemand bij hen voor een lening aanklopt.” zegt Van den Bosch. “BKR heeft nu slechts zicht op zo’n 20% van de betalingsachterstanden, dat is te weinig. We moeten snel nieuwe wegen inslaan, zoals vroegsignalering, om mensen te helpen.”
Over de BKR Hypotheekbarometer
De BKR Hypotheekbarometer is een meetinstrument dat trends en ontwikkelingen laat zien in het betalingsgedrag van Nederlandse hypotheeknemers. De onderzoekspopulatie betreft alle consumenten die staan vermeld in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI), dat door BKR wordt beheerd. Er wordt van een betalingsprobleem gesproken bij een betalingachterstand van meer dan 120 dagen op een lopend hypotheekcontract.
De BKR Hypotheekbarometer wordt twee keer per jaar uitgebracht. De volgende editie verschijnt in april 2013
bron: BKR
Serieus? Denk jij dat de bankmannetjes zitten te bibberen als ze gebeld worden door zo'n ambtenaartje van de AFMquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus jij moet naar andere fora gaan wijzen waar ik niet kom om je gelijk te kunnen halen en dan moeten we ook nog eens jou gebrabbel in de ruimte hoe serieus AFM niet genomen wordt wel geloven.
Goed dat je het even meldt als je iets serieus postquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Even een serieuze vraag tussendoor voor de kenners van hypotheken. Is het mogelijk dat de ene kredietverstrekker akkoord gaat met een tweede hypotheek op zijn onderpand door een andere kredietverstrekker?
M.a.w. is het 'delen' van een onderpand door meerdere kredietverstrekkers een gangbare norm?
Mwa serieuse vraag.... Hij vraagt of iets mogelijk is en tegelijk concludeert hij dat het dan ook gangbaar is...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:23 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Goed dat je het even meldt als je iets serieus post
(In theorie) wel mogelijk, de facto niet gangbaar.
In het geval van dit subject kan de lat nou eenmaal niet zo hoog gelegd wordenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Mwa serieuse vraag.... Hij vraagt of iets mogelijk is en tegelijk concludeert hij dat het dan ook gangbaar is...
Liggend of staand? Is namelijk een significant verschilquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:37 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
In het geval van dit subject kan de lat nou eenmaal niet zo hoog gelegd worden
(twee stuivers hoog ongeveer)
Allebei uiterst laag-bij-de-gronds, een normaal mens ziet geen verschilquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Liggend of staand? Is namelijk een significant verschil
Omdat het que zekerheid geen zak uitmaakt voor de eerste hypotheeknemer. Die heeft namelijk voorrang boven de tweede hypotheeknemer in geval van uitwinning.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Liggend of staand? Is namelijk een significant verschil
Maar om even terug te komen op die dubbele hypotheek, waarom zou een huidige kredietverstrekker toestaan dat een andere kredietverstrekker ook hypotheekrecht krijgt op een reeds verpand object?
Dat is toch heel erg onlogisch? Wie kan er zo een paar goede redenen geven waarom de eerste hypotheeknemer daar genoegen mee zou nemen?
Normale mensen zien maar zelden de details, was dat wel het geval dan zag onze wereld er heel anders uit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:49 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Allebei uiterst laag-bij-de-gronds, een normaal mens ziet geen verschil
sorry, hoogheid.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Normale mensen zien maar zelden de details, was dat wel het geval dan zag onze wereld er heel anders uit.
Is dat zo? Maar waarom zou een tweede kredietverstrekker dan geld verlenen op basis van hypothecair onderpand? Hopende dat de overwaarde hoog genoeg is dat bij executieverkoop er toch nog iets te claimen valt?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:50 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Omdat het que zekerheid geen zak uitmaakt voor de eerste hypotheeknemer. Die heeft namelijk voorrang boven de tweede hypotheeknemer in geval van uitwinning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |