abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:18:23 #126
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117820147
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik eis dat er voortaan native speakers worden ingezet bij vakken die geheel in het Engels worden verzorgd.

Uitspraken als: "koetjoe seej det it is olso posiebol..." zijn niet om aan te horen :(
Over 20 jaar is het probleem opgelost, dan is de oude garde vervangen door de internet generatie, gaat ook gelijk het Engels vooruit.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_117820217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef Keyos het volgende:

[..]

Over 20 jaar is het probleem opgelost, dan is de oude garde vervangen door de internet generatie, gaat ook gelijk het Engels vooruit.
Daar heb ik nu toch niets aan? :'(
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:24:19 #128
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117820378
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Daar heb ik nu toch niets aan? :'(
Stimmt.

Ik kan mij er ook vreselijk aan ergeren, echter kan ik niet veel verwijten maken. Bij de oude garde is het er niet met de paplepel ingegoten.

Overigens merk ik in mijn eigen kring dat alleen de mensen die films kijken, games spelen etc goed in Engels zijn, mijn vrienden die heel hun leven alleen met literatuur en Nederlandse televisie bezig zijn geweest zullen later ook steenkolen Engels praten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_117820462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:24 schreef Keyos het volgende:

[..]

Stimmt.

Ik kan mij er ook vreselijk aan ergeren, echter kan ik niet veel verwijten maken. Bij de oude garde is het er niet met de paplepel ingegoten.

Overigens merk ik in mijn eigen kring dat alleen de mensen die films kijken, games spelen etc goed in Engels zijn, mijn vrienden die heel hun leven alleen met literatuur en Nederlandse televisie bezig zijn geweest zullen later ook steenkolen Engels praten.
Dat was al snel het geval inderdaad, is mijn hobby toch nog ergens goed voor geweest :').
Geen referral hier.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:30:26 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117820651
Nou, de helft van mijn studieweek is in het Engels en het zal je verbazen dat 90% van de 'internetgeneratie' zijn of haar Engelse taalvaardigheden (zeker als het op het spreken van academisch Engels aankomt) schromelijk hard overschat.

Nederlanders denken om een of andere merkwaardige reden dat zij allemaal vloeiend Engels spreken. Wellicht als je comedy central bekijkt of als je in de Pub een discussie aan het voeren bent over voetbaal, maar als het iets moeilijker wordt valt praktisch iedereen door de mand.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117820690
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:24 schreef Keyos het volgende:

[..]

Stimmt.

Eens. Ach, het heeft zo z'n momenten, ik kan namelijk ook best lachen om die mooie uitspraken :P
pi_117820705
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:30 schreef Ryon het volgende:
Nou, de helft van mijn studieweek is in het Engels en het zal je verbazen dat 90% van de 'internetgeneratie' zijn of haar Engelse taalvaardigheden (zeker als het op het spreken van academisch Engels aankomt) schromelijk hard overschat.

Nederlanders denken om een of andere merkwaardige reden dat zij allemaal vloeiend Engels spreken. Wellicht als je comedy central bekijkt of als je in de Pub een discussie aan het voeren bent over voetbaal, maar als het iets moeilijker wordt valt praktisch iedereen door de mand.
En sowieso uitspraak. Daar falen veel Nederlanders ook gewoon hard.
pi_117820847
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:31 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ik weet dat ik ook geen perfecte uitspraak zal hebben. Maar het ligt er wellicht maar net aan hoe vaak je Engels spreekt. Sommige docenten bijvoorbeeld doen het stukken beter dan andere.
pi_117820895
quote:

[..]

Daar zal ik ook hard falen.

Verstaan, lezen of schrijven is geen enkel probleem, maar spreken is gewoon ongeoefend.
Geen referral hier.
pi_117820994
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ik weet dat ik ook geen perfecte uitspraak zal hebben. Maar het ligt er wellicht maar net aan hoe vaak je Engels spreekt. Sommige docenten bijvoorbeeld doen het stukken beter dan andere.
Inderdaad. Sommige zijn echt op het genante af slecht.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:39:13 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117821009
Tv-engels is wat anders dan legal english he, verkijk je daar niet op.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:39:20 #137
256090 Giku
graag verwijderen
pi_117821010
quote:

[..]

Al zijn Nederlanders vaak kritischer over Nederlanders dan bijvoorbeeld de Engelsen of de Amerikanen over ons zijn. Waar wij ons vaak storen aan het 'typische Nederlands-Engelse' accent, vinden zij dat vaak prima.
graag verwijderen
pi_117821026
Hmm denk niet dat dit me gaat lukken...

Noem me dom, maar 4 vakken tegelijk is voor mij denk ik iets te hoog gegrepen. Strafprocesrecht, Aansprakelijkheidsrecht en Volkenrecht tegelijk gaat nog wel, maar ik heb daar belastingrecht momenteel nog bij en dat vak vereist voor mij echt extra veel concentratie en eindeloze herhaling voordat ik het eenmaal snap...

Met straks als grote kans dat ik een groot deel van mijn bachelor binnensleep met de hakken over de sloot, zodat ik straks met een waslijst aan 6jes binnen kom zetten...

Denk dat ik mn studie maar met een jaartje ga verlengen zodat ik per vak iets meer focus heb..
pi_117821082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:39 schreef Giku het volgende:

[..]

Al zijn Nederlanders vaak kritischer over Nederlanders dan bijvoorbeeld de Engelsen of de Amerikanen over ons zijn. Waar wij ons vaak storen aan het 'typische Nederlands-Engelse' accent, vinden zij dat vaak prima.
Zij kijken denk ik gewoon naar of het te begrijpen is. Dat is immers een essentieel onderdeel van communicatie :P
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:43:14 #140
256090 Giku
graag verwijderen
pi_117821176
Overigens over die cijfers, ik haal geen sterrencijfers, maar ik probeer in ieder geval bij de vakken die me wél interesseren en waar ik later iets mee wil doen (privaat/bedrijfsrecht) in ieder geval 7+ te staan. Maakt het dan voor een kantoor uit of ik voor Strafrecht/Staatsrecht/Bestuursrecht voornamelijk tussen 6 en 7 heb staan?
Heb me daar nooit echt blind op gestaard en vooral geprobeerd me te focussen op de vakken waar ik later wat mee wil doen.
graag verwijderen
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:45:10 #141
256090 Giku
graag verwijderen
pi_117821246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:40 schreef H-D het volgende:

[..]

Zij kijken denk ik gewoon naar of het te begrijpen is. Dat is immers een essentieel onderdeel van communicatie :P
Klopt.

Overigens kan ik soms ook wel janken bij hoogleraren die toch wel echt denken dat ze een overduidelijk brits accentje op moeten zetten en daardoor een arrogante uitstraling krijgen. Misschien wel beter dan steenkolen engels, maar soms minder prettig om naar te luisteren.
graag verwijderen
pi_117821285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:45 schreef Giku het volgende:

[..]

Klopt.

Overigens kan ik soms ook wel janken bij hoogleraren die toch wel echt denken dat ze een overduidelijk brits accentje op moeten zetten en daardoor een arrogante uitstraling krijgen. Misschien wel beter dan steenkolen engels, maar soms minder prettig om naar te luisteren.
Nja heb er ook weer niet zò veel ervaring mee..bij mij is alles in het Nederlands :P
pi_117822114
Wat is Nuytinck toch een held. ^O^
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:11:46 #144
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117822236
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:08 schreef VonBallusseck het volgende:
Wat is Nuytinck toch een held. ^O^
:Y :Y :Y .

Ik denk dat hij voor vrouwen wel aardig intimiderend overkomt ;) .

De meeste vrouwen die ik heb gesproken vinden hem niets terwijl ik hem helemaal geweldig vind.
pi_117822347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:11 schreef Keyos het volgende:

[..]

:Y :Y :Y .

Ik denk dat hij voor vrouwen wel aardig intimiderend overkomt ;) .

De meeste vrouwen die ik heb gesproken vinden hem niets terwijl ik hem helemaal geweldig vind.
Valt wel mee toch? Naar die hoorcolleges van Taekema ging ik niet meer, ik vind haar hoorcolleges zo waardeloos. Maar ik zat bij al z'n opmerkingen echt van.. :D

Ik heb trouwens nog steeds geen toegang tot de boeken van Kluwer. Ik heb WEER gebeld, maar ze zijn nog geen steek verder krijg ik het idee. :N (alhoewel die vrouw het erg goed wist te verbloemen)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:17:45 #146
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117822400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:16 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Naar die hoorcolleges van Taekema ging ik niet meer, ik vind haar hoorcolleges zo waardeloos. Maar ik zat bij al z'n opmerkingen echt van.. :D
Ik ben wel als brave student naar alle hoorcolleges geweest vorig blok, maar als ik terugkijk wat deze hebben toegevoegd aan het tentamen en aan de leerstof is dit zeeeeer minimaal. Dat constante gesis in de mic van haar was ook kapot irritant.

Had liever gehad dat Kloosterhuis de hoogleraar was, maar die functie heeft hij nog niet. Was een veel makkelijkere prater en kwam in ieder geval zeer intelligent over.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:24:59 #147
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117822649
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:17 schreef Keyos het volgende:

Ik ben wel als brave student naar alle hoorcolleges geweest vorig blok, maar als ik terugkijk wat deze hebben toegevoegd aan het tentamen en aan de leerstof is dit zeeeeer minimaal. Dat constante gesis in de mic van haar was ook kapot irritant.

Wacht maar totdat je Winkel voor rechtsgeschiedenis gaat krijgen. Hij blaast in de microfoon om hiermee aan te geven dat je het onderwerp op het tentamen gaat/kan krijgen. :+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:34:17 #148
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117822972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Wacht maar totdat je Winkel voor rechtsgeschiedenis gaat krijgen. Hij blaast in de microfoon om hiermee aan te geven dat je het onderwerp op het tentamen gaat/kan krijgen. :+
Haha ^O^ .

Ik heb gehoord dat je bij Flora Goudappel je oren dicht moet doen tijdens het gehele hoorcollege. Als haar stem net zo erg is als haar verschijning ben ik op het ergste voorbereid in ieder geval.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:35:37 #149
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117823015
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:34 schreef Keyos het volgende:

Haha ^O^ .

Ik heb gehoord dat je bij Flora Goudappel je oren dicht moet doen tijdens het gehele hoorcollege. Als haar stem net zo erg is als haar verschijning ben ik op het ergste voorbereid in ieder geval.
Inderdaad, bij Flora Goudappel moet je echt je oren dichthouden tijdens het gehele college of je gaat helemaal achteraan zitten zoals ik. :Y
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:39:00 #150
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117823133
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:30 schreef Ryon het volgende:

Woordenschat is bij sommigen beperkt maar het valt vaak nog te behelpen door te parafraseren. werkwoordsvormen zijn meestal aardig sterk het engels van Nederlanders. Maar de uitspraak en zinsvolgorde :')

En dat heeft geen ruk met oude/nieuwe generatie te maken.. de gemiddelde student heeft zo'n belabberde uitspraak dat je er spontaan diarree van krijgt.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:39 schreef eriksd het volgende:
Tv-engels is wat anders dan legal english he, verkijk je daar niet op.
Dat nog buiten beschouwing gelaten; normale engels is al slecht! Ik wil misschien later wel wat extra naast de studie doen om wat legal english op te steken. Zou het helemaal niet erg vinden om Nederland te verlaten namelijk :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')