Over 20 jaar is het probleem opgelost, dan is de oude garde vervangen door de internet generatie, gaat ook gelijk het Engels vooruit.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik eis dat er voortaan native speakers worden ingezet bij vakken die geheel in het Engels worden verzorgd.
Uitspraken als: "koetjoe seej det it is olso posiebol..." zijn niet om aan te horen
Daar heb ik nu toch niets aan?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Over 20 jaar is het probleem opgelost, dan is de oude garde vervangen door de internet generatie, gaat ook gelijk het Engels vooruit.
Stimmt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Daar heb ik nu toch niets aan?
Dat was al snel het geval inderdaad, is mijn hobby toch nog ergens goed voor geweestquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:24 schreef Keyos het volgende:
[..]
Stimmt.
Ik kan mij er ook vreselijk aan ergeren, echter kan ik niet veel verwijten maken. Bij de oude garde is het er niet met de paplepel ingegoten.
Overigens merk ik in mijn eigen kring dat alleen de mensen die films kijken, games spelen etc goed in Engels zijn, mijn vrienden die heel hun leven alleen met literatuur en Nederlandse televisie bezig zijn geweest zullen later ook steenkolen Engels praten.
Eens. Ach, het heeft zo z'n momenten, ik kan namelijk ook best lachen om die mooie uitsprakenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:24 schreef Keyos het volgende:
[..]
Stimmt.
Ik kan mij er ook vreselijk aan ergeren, echter kan ik niet veel verwijten maken. Bij de oude garde is het er niet met de paplepel ingegoten.
En sowieso uitspraak. Daar falen veel Nederlanders ook gewoon hard.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:30 schreef Ryon het volgende:
Nou, de helft van mijn studieweek is in het Engels en het zal je verbazen dat 90% van de 'internetgeneratie' zijn of haar Engelse taalvaardigheden (zeker als het op het spreken van academisch Engels aankomt) schromelijk hard overschat.
Nederlanders denken om een of andere merkwaardige reden dat zij allemaal vloeiend Engels spreken. Wellicht als je comedy central bekijkt of als je in de Pub een discussie aan het voeren bent over voetbaal, maar als het iets moeilijker wordt valt praktisch iedereen door de mand.
Dat is zeker waar. Ik weet dat ik ook geen perfecte uitspraak zal hebben. Maar het ligt er wellicht maar net aan hoe vaak je Engels spreekt. Sommige docenten bijvoorbeeld doen het stukken beter dan andere.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:31 schreef H-D het volgende:
[..]
En sowieso uitspraak. Daar falen veel Nederlanders ook gewoon hard.
Daar zal ik ook hard falen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Sommige zijn echt op het genante af slecht.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik weet dat ik ook geen perfecte uitspraak zal hebben. Maar het ligt er wellicht maar net aan hoe vaak je Engels spreekt. Sommige docenten bijvoorbeeld doen het stukken beter dan andere.
Al zijn Nederlanders vaak kritischer over Nederlanders dan bijvoorbeeld de Engelsen of de Amerikanen over ons zijn. Waar wij ons vaak storen aan het 'typische Nederlands-Engelse' accent, vinden zij dat vaak prima.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Zij kijken denk ik gewoon naar of het te begrijpen is. Dat is immers een essentieel onderdeel van communicatiequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:39 schreef Giku het volgende:
[..]
Al zijn Nederlanders vaak kritischer over Nederlanders dan bijvoorbeeld de Engelsen of de Amerikanen over ons zijn. Waar wij ons vaak storen aan het 'typische Nederlands-Engelse' accent, vinden zij dat vaak prima.
Klopt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Zij kijken denk ik gewoon naar of het te begrijpen is. Dat is immers een essentieel onderdeel van communicatie
Nja heb er ook weer niet zò veel ervaring mee..bij mij is alles in het Nederlandsquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:45 schreef Giku het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens kan ik soms ook wel janken bij hoogleraren die toch wel echt denken dat ze een overduidelijk brits accentje op moeten zetten en daardoor een arrogante uitstraling krijgen. Misschien wel beter dan steenkolen engels, maar soms minder prettig om naar te luisteren.
quote:
Valt wel mee toch? Naar die hoorcolleges van Taekema ging ik niet meer, ik vind haar hoorcolleges zo waardeloos. Maar ik zat bij al z'n opmerkingen echt van..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:11 schreef Keyos het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Ik denk dat hij voor vrouwen wel aardig intimiderend overkomt.
De meeste vrouwen die ik heb gesproken vinden hem niets terwijl ik hem helemaal geweldig vind.
Ik ben wel als brave student naar alle hoorcolleges geweest vorig blok, maar als ik terugkijk wat deze hebben toegevoegd aan het tentamen en aan de leerstof is dit zeeeeer minimaal. Dat constante gesis in de mic van haar was ook kapot irritant.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:16 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Naar die hoorcolleges van Taekema ging ik niet meer, ik vind haar hoorcolleges zo waardeloos. Maar ik zat bij al z'n opmerkingen echt van..
Wacht maar totdat je Winkel voor rechtsgeschiedenis gaat krijgen. Hij blaast in de microfoon om hiermee aan te geven dat je het onderwerp op het tentamen gaat/kan krijgen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:17 schreef Keyos het volgende:
Ik ben wel als brave student naar alle hoorcolleges geweest vorig blok, maar als ik terugkijk wat deze hebben toegevoegd aan het tentamen en aan de leerstof is dit zeeeeer minimaal. Dat constante gesis in de mic van haar was ook kapot irritant.
Hahaquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je Winkel voor rechtsgeschiedenis gaat krijgen. Hij blaast in de microfoon om hiermee aan te geven dat je het onderwerp op het tentamen gaat/kan krijgen.
Inderdaad, bij Flora Goudappel moet je echt je oren dichthouden tijdens het gehele college of je gaat helemaal achteraan zitten zoals ik.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:34 schreef Keyos het volgende:
Haha.
Ik heb gehoord dat je bij Flora Goudappel je oren dicht moet doen tijdens het gehele hoorcollege. Als haar stem net zo erg is als haar verschijning ben ik op het ergste voorbereid in ieder geval.
Woordenschat is bij sommigen beperkt maar het valt vaak nog te behelpen door te parafraseren. werkwoordsvormen zijn meestal aardig sterk het engels van Nederlanders. Maar de uitspraak en zinsvolgordequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:30 schreef Ryon het volgende:
Nou, de helft van mijn studieweek is in het Engels en het zal je verbazen dat 90% van de 'internetgeneratie' zijn of haar Engelse taalvaardigheden (zeker als het op het spreken van academisch Engels aankomt) schromelijk hard overschat.
Nederlanders denken om een of andere merkwaardige reden dat zij allemaal vloeiend Engels spreken. Wellicht als je comedy central bekijkt of als je in de Pub een discussie aan het voeren bent over voetbaal, maar als het iets moeilijker wordt valt praktisch iedereen door de mand.
Dat nog buiten beschouwing gelaten; normale engels is al slecht! Ik wil misschien later wel wat extra naast de studie doen om wat legal english op te steken. Zou het helemaal niet erg vinden om Nederland te verlaten namelijkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:39 schreef eriksd het volgende:
Tv-engels is wat anders dan legal english he, verkijk je daar niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |