dat zijn het aantal exemplarenquote:
En dan nog blijft ie uniek en exclusief. Extreem.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:44 schreef franklop het volgende:
[..]
dat zijn het aantal exemplaren
per druk
Paar quotes uit het stuk van vandaag:quote:Martin Verkerk: Drank, seks en succes
De seks werd een vlucht. Een soort drugs. Hoe het me is gelukt om meisjes te versieren is een raadsel. Ik moest er heel wat drank in gooien om iets van mijn vlotte babbel terug te krijgen.” Dat zegt voormalig tennisprof Martin Verkerk in zijn biografie Extreem over de periode waarin hij uit de roulatie was wegens een slepende schouderblessure.
Hij gaat Zijn woord verspreidenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig ditquote:Op dinsdag 15 april 2014 11:22 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Paar quotes uit het stuk van vandaag:
Na zware schouderoperatie: ''Ik bleef drukken op dat morfinepompje. Ik droomde dat ik op een strand lag met alleen maar mooie vrouwen om me heen. Wat een heerlijk spul.''
Er kwam een depressie: ''Ik heb ook wel kalmeringspillen geslikt, maar de antidepressiva heb ik laten staan. De dokter zei dat het ten koste van mijn seksleven zou gaan en dat was nou net het allerlaatste waar ik nog een beetje lol aan beleefde.''
In het hoofdstuk 'Stappen met Sluit' komen de avonturen met zijn toenmalige boezemvriend Raemon Sluiter aan bod. Ze deelden vaak een kamer, maar daarin was Sluiter tijdens een toernooi in Tasjkent ineens niet meer welkom. Zijn plek was ingenomen door een dame en er hing een briefje op de deur: ''Sorry Sluit, regel even een andere kamer, ik betaal.''
[ afbeelding ]
Martingod? Dat is wel een beetje dubbelop...quote:
Tan zit bij Verkerk aan tafelquote:
Een dubbele God, die titel past goed bij Hem!quote:Op woensdag 16 april 2014 10:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Martingod? Dat is wel een beetje dubbelop...
Tan heeft vanavond vrij gekregen. Hij heeft geen presentator nodig om een interessant praat programma te krijgen.quote:Op donderdag 17 april 2014 06:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Neem idd aan dat het programma van presentator verandert.
quote:Samen met Nick Carr bereikte Martin Verkerk de wereldtop. Samen deelden ze lief en leed. Verkerk was zelfs getuige op het huwelijk van zijn coach. En toen was daar de breuk, eind 2005. Ruzie ook. Geld werd een probleem. Nu, bijna tien jaar later, praten de twee nog steeds niet met elkaar.
In Verkerks vrijdag te verschijnen biografie 'Extreem', over de opkomst en ondergang van de enige Nederlandse finalist ooit op Roland Garros, blijkt dat de twee voormalig boezemvrienden open staan voor een ontmoeting, maar allebei willen ze de eerste stap niet nemen. Terwijl ze maar 35 kilometer bij elkaar vandaan wonen. Er is ook nog een hoop oud zeer.
"Als je alles op een rij zet, dan is het te belachelijk voor woorden dat we elkaar niet meer zien", vertelt Verkerk. "Maar ik vrees wel dat je er dan tien man beveiliging bij moet zetten. Als een van ons iets verkeerds zegt, zouden we elkaar zomaar te lijf kunnen gaan."
Oorsprong conflict
De ellende begon toen Verkerks loopbaan op de tocht kwam te staan. Hij kon heel 2005 niet tennissen vanwege twee schouderoperaties. De Roland Garros-finalist van 2003 raakte in een depressie, sloot zich af van de buitenwereld, had geen inkomsten meer en kreeg ook nog de ziekte van Pfeiffer.
Verkerk wilde af van zijn veeleisende coach, maar zei dat niet. "Dat hij dat niet met mij communiceerde, vind ik eigenlijk het ergste van alles", zegt Carr. De Nieuw-Zeelandse coach zag nog veel toekomst in hun samenwerking, maar de breuk was een feit en toen begon het geruzie om geld. Er was geen contract om op terug te vallen, want Verkerk en Carr spraken alles altijd mondeling af.
Carr voelde zich in de steek gelaten en wilde mede daarom geld zien van Verkerk. Iets dat Verkerk niet had. Carr had nog drie maanden salaris te goed en achteraf gezien baalt hij ervan dat hij niet is ingegaan op een mogelijke samenwerking met de succesvolle Kroaat Mario Ancic. Hij wilde loyaal blijven naar Verkerk toe en stelt daarom dat hij inkomsten (van Ancic) is misgelopen.
Geen hereniging
Martin Vriesema, auteur van 'Extreem', wilde Verkerk en Carr weer bij elkaar te brengen, maar in onderstaande passages van het boek, waarin de twee op uitspraken van elkaar reageren, blijkt de wond bij beiden nog niet geheeld. Voor een hereniging was het te vroeg, ook al staan ze er best voor open.
Verkerk: "Ik vond Nick echt onredelijk. Ik ben immers altijd goed voor hem geweest, ook in de tijden van de blessure. Heel lang had ik geen inkomsten, maar ik heb Nick altijd doorbetaald. Heel veel mensen verklaarden me in die tijd voor gek. Vonden me veel te loyaal naar hem. Waar had ik die felle reactie van Nick aan verdiend?"
"Aan de andere kant verbaasde het me ook weer niet. Nick heeft altijd die extreme focus op geld gehad. Dan zaten we midden in een seizoen, had ik ergens goed gepresteerd en wilde hij een bonus. Maar dat is toch niet professioneel. Je spreekt toch een bepaald salaris af en that's it. En als je dan een nieuwe verbintenis aangaat, onderhandel je opnieuw over het salaris."
Carr: "Hij zegt dat alleen maar om te legitimeren wat hij gedaan heeft. We hadden het nooit over geld. Ik vond het alleen een thema na dat succes in Parijs. Hij stond veertiende van de wereld, het leek me niet onredelijk dat hij mij daarvoor zou belonen. Ik heb hem lang de kans gegeven om het aan te kaarten, maar hij deed het niet."
"Ik ben begin 2004 25 procent meer gaan verdienen. Het was een salaris dat hoorde bij een coach die werkt met een top-20-speler, niet meer, niet minder."
Excuses Verkerk
Verkerk: "Rohan Goetzke en Hugo Ekker, twee vrienden van Nick, hebben vaak tegen hem gezegd dat hij het enorm met mij getroffen had. Juist ook als het om geld ging. Normaal besteedt een coach 25 tot 30 euro per dag aan eten en drinken, maar hij kwam met bonnen van honderd euro. Ik weet niet of hij van mijn geld naar de hoeren ging? Ik heb die bonnen altijd keurig betaald."
"Ik geef toe dat ik die zaak met Nick destijds niet netjes heb afgehandeld. Ik had hem tekst en uitleg moeten geven over die ziekte van Pfeiffer en waarom ik niet meer verder wilde met hem. Daarvoor bied ik mijn excuus aan. Maar Nick moet niet gaan zeuren over dat geld."
Carr: "Ja, logisch dat hij dat zegt, want hij weet dat hij wat dat betreft fout zat. Maar ik wil dat geld helemaal niet meer."
"Kunnen we nog samenwerken?"
Als Carr dat geld niet meer wil, zijn er geen beperkingen meer om elkaar weer te zien, toch? Carr zucht. "Ik kan die vraag niet goed beantwoorden. Ik heb alle ellende inmiddels wel verwerkt, maar bij zo'n hernieuwde ontmoeting komen vast weer emoties los. Ik zou hem goed kunnen helpen in zijn nieuwe carrière, maar wil hij dat? Wil ik het wel? Kunnen we nog samenwerken na alles wat er is gebeurd?"
Verkerk twijfelt. "Dat hij kwaliteiten heeft, staat buiten kijf. Ik zou 'm graag eens willen inhuren voor mijn tennisacademie. Nick is een prachtige man, soms zo gek als een deur, maar een coach met visie en een sterk analytisch vermogen."
"Tachtig procent van wat hij zei ging het ene oor in, het andere uit. Twintig procent was raak en dat zoog ik op. Hij heeft mij gemaakt als tennisser, maar hij is één ding vergeten: ik heb hem gemaakt als coach."
Martin Verkerk keerde in 2007 terug op de ATP Tour en probeerde via futures en challengers terug te keren in de tophonderd. Hij kwam van plaats 2018 en eindigde eind 2008 op 268. Hij raakte weer geblesseerd en stopte. Verkerk runt nu een eigen tennisschool. Nick Carr werkt tegenwoordig op de WTA Tour met speelsters buiten de tophonderd, zoals onlangs Arantxa Rus.
twitter:Sjntl twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:35:32Kan iemand Martin Verkerk en z'n chagrijnige gezicht ook voorzien van ondertiteling? #rtllatenight reageer retweet
twitter:Vincentgdevlugt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:36:25Martin Verkerk zou de Nederlandse Jeff Dunham kunnen zijn #buikspreker #rtlln reageer retweet
twitter:PeevdTee twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:38:15Gelukkig is Martin Verkerk totaal niet zelfingenomen #rtllatenight reageer retweet
twitter:ivovanhal twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:38:40Ik kan nu met volle overtuiging zeggen dat ik geen fan ben van Martin Verkerk. #rtllatenight #rtlln reageer retweet
twitter:WaarIsBeaNL twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:42:23Ooooh kan Martin Verkerk nog een klein beetje lachen of doen alsof hij geïnteresseerd is... #rtllatenight reageer retweet
twitter:daphentria twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:42:43Wat een humorloze tennisbal #martinverkerk #rtllatenight reageer retweet
twitter:AndreValentijn twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:43:28Wat een ongelofelijke zak wind is die Martin Verkerk zeg, in de vorm gebakken lucht. reageer retweet
twitter:mirellekool twitterde op donderdag 17-04-2014 om 23:32:30Wat zit die #MartinVerkerk er chagrijnig bij zeg #rtlln reageer retweet
twitter:krumpeltje twitterde op donderdag 17-04-2014 om 23:22:27die chagrijnige kop van plaatsgenoot #MartinVerkerk. #rtlln reageer retweet
twitter:Sunnyfield76 twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:49:41Leuk dat hij z'n boek mag promoten #MartinVerkerk, maar enthousiast is hij niet echt #kannietlachen #rtllatenight reageer retweet
twitter:M13neke twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:47:26Gottegot zn mama weet hoe t komt hoor: hij is te lief #rtllatenight #rtlln #martinverkerk reageer retweet
twitter:
twitter:olga_mulder twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:45:06Vermoeiend... #martinverkerk en zijn slachtofferrol... reageer retweet
twitter:mrubrech twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:44:26"@M13neke: Hij isnog net zo arro als ie vroeger was. #martinverkerk #rtllatenight #rtlln" lijkt er wel op. reageer retweet
Chantaltwitter:ReneWoldere twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:38:33Arrogant mannetje die Martin Verkerk. Chagrijnige kop bovendien. #rtllatenight reageer retweet
Gorantwitter:IkBenGoran twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:53:08#martinverkerk coole dude #rtlln reageer retweet
Idd! Jezus in een modern jasje op Nederland 1, terwijl de Messias Verkerk gewoon op rtl 4 te zien wasquote:Op vrijdag 18 april 2014 08:22 schreef luckass het volgende:
The Passion kijken en niet zien dat Martin de ware God is.
#hogebomenvangenveelwindquote:Op vrijdag 18 april 2014 04:17 schreef wimderon het volgende:
twitter:Sjntl twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:35:32Kan iemand Martin Verkerk en z'n chagrijnige gezicht ook voorzien van ondertiteling? #rtllatenight reageer retweet
twitter:Vincentgdevlugt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:36:25Martin Verkerk zou de Nederlandse Jeff Dunham kunnen zijn #buikspreker #rtlln reageer retweet
twitter:PeevdTee twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:38:15Gelukkig is Martin Verkerk totaal niet zelfingenomen #rtllatenight reageer retweet
twitter:ivovanhal twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:38:40Ik kan nu met volle overtuiging zeggen dat ik geen fan ben van Martin Verkerk. #rtllatenight #rtlln reageer retweet
twitter:WaarIsBeaNL twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:42:23Ooooh kan Martin Verkerk nog een klein beetje lachen of doen alsof hij geïnteresseerd is... #rtllatenight reageer retweet
twitter:daphentria twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:42:43Wat een humorloze tennisbal #martinverkerk #rtllatenight reageer retweet
twitter:AndreValentijn twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:43:28Wat een ongelofelijke zak wind is die Martin Verkerk zeg, in de vorm gebakken lucht. reageer retweet
twitter:mirellekool twitterde op donderdag 17-04-2014 om 23:32:30Wat zit die #MartinVerkerk er chagrijnig bij zeg #rtlln reageer retweet
twitter:krumpeltje twitterde op donderdag 17-04-2014 om 23:22:27die chagrijnige kop van plaatsgenoot #MartinVerkerk. #rtlln reageer retweet
twitter:Sunnyfield76 twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:49:41Leuk dat hij z'n boek mag promoten #MartinVerkerk, maar enthousiast is hij niet echt #kannietlachen #rtllatenight reageer retweet
twitter:M13neke twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:47:26Gottegot zn mama weet hoe t komt hoor: hij is te lief #rtllatenight #rtlln #martinverkerk reageer retweet
twitter:twitter:olga_mulder twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:45:06Vermoeiend... #martinverkerk en zijn slachtofferrol... reageer retweet
twitter:mrubrech twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:44:26"@M13neke: Hij isnog net zo arro als ie vroeger was. #martinverkerk #rtllatenight #rtlln" lijkt er wel op. reageer retweet
Chantaltwitter:ReneWoldere twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:38:33Arrogant mannetje die Martin Verkerk. Chagrijnige kop bovendien. #rtllatenight reageer retweet
![]()
Vincent G de Vlugt![]()
Paul van der Torre![]()
Ivo van Hal![]()
Bea Pors![]()
Daphne Hendriks![]()
Andre Valentijn![]()
Mirelle Kool![]()
'krumpeltje'![]()
Linda Frensch![]()
Mieneke![]()
Theo'72![]()
Olga Mulder![]()
Marc Rubrech![]()
Rene Woldere![]()
Hoeven we ook nooit meer serieus te nemen
quote:Op vrijdag 18 april 2014 04:17 schreef wimderon het volgende:
Gorantwitter:IkBenGoran twitterde op donderdag 17-04-2014 om 22:53:08#martinverkerk coole dude #rtlln reageer retweet
twitter:Mentalcoaching twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 12:04:08#MartinVerkerk heeft laten zien waar toe hij in staat was. Blessure was een gevolg van niet als een #prof leven. #mentaal #rtlln #topsport reageer retweet
twitter:GijsStaverman twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 16:16:58Martin Verkerk: "Wie mij een eendagsvlieg noemt heeft geen verstand van tennis..!" http://t.co/ScyTuR1FU2 #gijs2punt0 reageer retweet
Kwartfinale Super 9quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:20 schreef -Vaduz- het volgende:
twitter:GijsStaverman twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 16:16:58Martin Verkerk: "Wie mij een eendagsvlieg noemt heeft geen verstand van tennis..!" http://t.co/ScyTuR1FU2 #gijs2punt0 reageer retweet
Wat een eindbaas is het toch.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |