Smeets zat altijd tot aan z'n schouder in het achterwerk van Lance. Ben benieuwd hoe hij zich daar weer uitgeluld heeft.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft hij doping gebruikf? Ja, hij heeft doping gebruikt.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:30 schreef golfer het volgende:
Smeets zat altijd tot aan z'n schouder in het achterwerk van Lance. Ben benieuwd hoe hij zich daar weer uitgeluld heeft.
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Smeetsmakelijk. Het was een beetje een droevige uitzending met weinig inhoud. Smeets was idd een groot Lance fan. Not pleased. Moest zich ook nog verdedigen t.o. de presentator, hoe heet die ook alweer, vanwege niks gemerkt te hebben al die jaren. Alsof ze daar met de gordijntjes van de teambus open zitten te spuiten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Smeets zat altijd tot aan z'n schouder in het achterwerk van Lance. Ben benieuwd hoe hij zich daar weer uitgeluld heeft.
Voelde ik zijn hart? Ja, ik voelde zijn hartquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Nja, ik zag iets anders. Oprechte verbazing dat er niets gezien is terwijl ze er bovenop zaten en een Smeets die ouderwets uit eigen initiatief in de verdediging schiet. Als hij anders reageert is de vraag ook anders..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Smeetsmakelijk. Het was een beetje een droevige uitzending met weinig inhoud. Smeets was idd een groot Lance fan. Not pleased. Moest zich ook nog verdedigen t.o. de presentator, hoe heet die ook alweer, vanwege niks gemerkt te hebben al die jaren. Alsof ze daar met de gordijntjes van de teambus open zitten te spuiten.
quote:Mart Smeets betrapt op EGO-gebruik
NOS trekt wielerjournalist terug uit De Avondetappe
DOOR CORNELIS TJAKKE EN DIRK-JAN HOEK • VRIJDAG 1 JULI 2011, 10:30
Kort voor het begin van de van Tour de France is de wielerwereld opgeschrikt door een nieuw dopinggeval. Mart Smeets, de zelfbenoemde Boss van de wielerjournalisten, testte bij een ‘out of competition’-controle positief op het zelfversterkende middel EGO. Dat maakte de UCI vanochtend bekend.
In het bloed van televisiepresentator troffen dopingcontroleurs abnormaal hoge eigenwaardes aan, een indicatie voor het gebruik van EGO. Dit middel vergroot de zelfingenomenheid en verkleint het vermogen tot zelfrelativering. Bijwerkingen zijn vetzucht, clichématig taalgebruik en een liefde voor opvallend gekleurde overhemden.
In afwachting van de contra-expertise heeft de NOS de presentator op non-actief gesteld. Smeets zal niet deelnemen aan de komende serie Avondetappes, een praatprogramma dat Smeets de laatste jaren domineerde. “We beraden ons nog op volgende stappen”, zegt NOS-directeur Jan de Jong, “De heer Smeets heeft de ethische code van Studio Sport ernstig geschonden. Misschien sturen we hem wel met vervroegd pensioen.”
“Ik ben hier echt doodziek van”, zegt collega sportjournalist Herbert Dijkstra. “Mart heeft al die jaren de uitzendingen van de Tour gedomineerd. Als geen ander wist hij het wielrennen met het goede van het leven te combineren. Terwijl anderen aan tafel een gesprek probeerden te voeren, luisterde Mart alleen naar zichzelf en hief hij een goed glas rode wijn. En het leek allemaal zo natuurlijk te gaan.”
Niet iedereen in de Tourkaravaan is verrast. Een sportcommentator die anoniem wil blijven: “Vaak zat ik naar De Avondetappe te kijken en dacht ik: dit kan helemaal niet, dit is gewoon onmogelijk. Drie weken lang iedere dag met een aantal nietszeggende Nederlanders aan tafel zitten en het leuk blijven vinden, kan gewoon niet zonder af en toe wat te snoepen uit de pot met de verboden middelen.” Smeets zelf ontkent het dopinggebruik. “Ik heb van nature gewoon een enorm ego.”
http://www.speld.nl/2012/(...)op-oneerlijke-wijze/quote:USADA: “Lance Armstrong won strijd tegen kanker op oneerlijke wijze”
Anti-dopingagentschap eist dat wielrenner tumor terugkrijgt
DOOR RUDOLF JULIUS EN DIRK-JAN HOEK • ZATERDAG 22 SEPTEMBER 2012, 11:00
Lance Armstrong heeft verboden middelen gebruikt in zijn strijd tegen kanker. Dat stelt de Amerikaanse dopingwaakhond USADA.
Het anti-dopingagentschap zegt te beschikken over een bloedstaal van de renner waaruit onomstotelijk blijkt dat hij medische preparaten en zelfs een chemokuur heeft gekregen. De staal onderschrijft getuigenverklaringen van artsen en medepatiënten die de laatste tijd steeds vaker opduiken.
Een anonieme arts van het Indiana University Medical Center noemde in de New York Times de medicijnen etoposide, ifosfamide en cisplatine. Volgens de arts onderging Armstrong zelfs een complete hersenoperatie: “Lance greep alles aan om de tumor te verwijderen. Hij had maar één doel: zo snel mogelijk weer gezond worden. Hoe maakte niet uit.”
Ex-kankerpatient Tiger Lloyd schreef het boek ‘De oneerlijke strijd’ over medicijngebruik in de oncologische wereld. Hij verbleef in het zelfde ziekenhuis als Armstrong. “Ik zag hoe hij iedere dag pillen kreeg. Af en toe stond er zelfs een infuus naast zijn bed. Armstrong zette me er toe aan om ook medicijnen te gaan gebruiken. Ik heb mijn leven aan hem te danken, maar achteraf voel ik me er niet lekker bij.”
Jaco de Jong, neurochirurg bij het VU Medisch Centrum, vindt de aantijgingen plausibel. “Hij was zo snel genezen. Binnen anderhalf jaar zat hij zelfs alweer op de fiets. Zo’n agressieve vorm van kanker overwin je echt niet met water en brood.” De Jong vindt het goed dat USADA nu een voorbeeld stelt. “Het gebruik van medicijnen in de strijd tegen kanker loopt de laatste jaren de spuigaten uit.”
Het merk Armstrong lijkt onherstelbaar beschadigd. Armstrong-volger Mart Smeets: “Hij heeft ons normale mensen al die jaren met twee vingers in de neus voor de gek gehouden. Dit is een klap in het gezicht van al die kankerpatiënten die wél op basis van wilskracht en doorzettingsvermogen hun ziekte overleven. Ik walg hiervan.”
Lance Armstrong wil niet op de beschuldigingen reageren. De kans is aanwezig dat hij ook de belangrijkste overwinning in zijn leven moet inleveren: wanneer USADA zijn zin krijgt, krijgt de Amerikaan zijn tumor terug.
Internationaalquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind het stom dat je met vreemden moet spelen. Hou ik niet van..
en bedankt.quote:
Ik heb er alleen niet echt de tijd meer voorquote:
Zoveel tijd zit er niet in, een verloren kwartiertje, half uurtje even lekker hersenloos een spelleke doenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:23 schreef borisz het volgende:
Ik heb er alleen niet echt de tijd meer voor. Of besteedt mijn vrije tijd aan iets anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |