abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117777043
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:47 schreef Luigi het volgende:
Bron is de speld.nl ofzo?
Dat mag ik inderdaad hopen. Al weet je het bij berichten van en over de PVV nooit zeker...
pi_117777453
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:
Okee, het verhaal komt van dezelfde bron als dit verhaal:

Centraal Joods Overleg (CJO) wil staking ICE-treinen

Hopelijk vonden jullie het leuk. Wellicht kan ik iets doen voor De Speld inderdaad.
Huzarenstukje. _O_ Ik was voor de zekerheid gaan kijken op Speld.nl en las daar het volgende:

quote:
Bestuur PVV zegt vertrouwen in Wilders op
Leden verbolgen over ondemocratisch besluit

Geert Wilders is opgestapt als fractievoorzitter van de PVV. Aanleiding is het verlies van vertrouwen in het hoofdbestuur. Het hoogste partijorgaan ziet geen draagvlak meer voor Wilders na de verkiezingsnederlaag in september.

Partijvoorzitter Geert Wilders spreekt van een ‘pijnlijk besluit’, maar gaf aan geen andere keuze te hebben: “Wij konden niet anders. Als je al zo lang fractieleider bent en je verliest negen zetels, dan kun je niet aan het pluche blijven kleven. Wij hebben Wilders de ruimte gegeven zelf die conclusie te trekken. Helaas heeft hij dat niet gedaan.” Volgens Wilders staat het volledige bestuur achter de beslissing: “Wij spreken altijd met één mond.”

Onder de leden van de partij is ophef ontstaan over de plotselinge zet van het partijbestuur. Het lokale Venlose lid Geert Wilders is furieus. Hij spreekt van een eenmansactie van het bestuur: “Je kunt zo’n belangrijke beslissing niet nemen zonder de leden te raadplegen. Dit is een regelrechte coup.” Volgens Wilders is hij niet de enige die er zo over denkt. “Ik weet zeker dat honderd procent van de leden dit met mij eens is.”

Geert Wilders zelf liet in een korte verklaring weten zich bij de beslissing van het bestuur neer te leggen. “Zonder hun steun kan ik niet geloofwaardig functioneren. Dan krijg je schizofrene politiek. Dit is nu eenmaal hoe de politiek werkt. Ik heb mij daarbij neer te leggen.”

Wilders gaat onder de naam ‘Groep Wilders’ voorlopig verder als eenmansfractie. Hij overweegt een nieuwe partij op te richten.
Ik moest toen toch weer even denken aan mijn post van 12 juli: [Centraal] De PVV #63 Waar R. de Mos een petitie is begonnen.

Ik denk dat ik dan ook maar bij De Speld ga solliciteren ;)
pi_117781443
Haha wat een mongolen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:23:28 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117789433
NMa verbiedt coalitie VVD en PvdA
‘Marktwerking is onvoldoende gegarandeerd’

DOOR IJSBRAND NIMMER EN CORNELIS TJAKKE • MAANDAG 1 OKTOBER 2012, 12:23

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft de politieke partijen VVD en PvdA gesommeerd om met onmiddellijke ingang hun formatiebesprekingen te staken. Als de geplande fusie van de partijen doorgaat, wordt volgens de toezichthouder de politieke markt ernstig verstoord.

De NMa stelt in een verklaring dat door een fusie er te veel macht bij te weinig partijen komt te liggen: “Een democratie kan alleen functioneren als er voldoende aanbieders van ideeën zijn.” Volgens de kartelwaakhond zullen door de afspraken de ideeën van de kleine spelers van de markt worden gedrukt.

Een woordvoerder: “Als niet wordt ingegrepen, loopt Pechtold straks vier jaar lang voor niets naar de interruptiemicrofoon. En er zal van de ideeën van de marktleiders niets meer dan een slap compromis overblijven. De Nederlandse kiezer is niet gebaat bij een minister die vier jaar lang op Nieuwsuur halfslachtig beleid verdedigd.”

De NMa beschuldigt de partijen ook van het maken van illegale koopkrachtafspraken en het opwerpen van handelsbarrières voor kleine partijen. Dit wordt bevestigd door SP-lijsttrekker Emile Roemer: “Ze nemen de telefoon niet eens op.”

Onder Paars in de jaren negentig was volgens de NMa al te zien waar bederf van de markt toe leidde. “Een enorme economische groei, welvaartstoename, werkgelegenheid, en de invoering van het homohuwelijk. Zo iets moeten we nooit meer willen. De consumenten zijn in 2002 niet voor niets in opstand gekomen.”

Rutte reageerde gepikeerd op de beschuldigingen. “De kartelwaakhond moet zich niet bemoeien met interne partijpolitieke aangelegenheden.”

Volgens de NMa moet Nederland een voorbeeld nemen aan de Amerikaanse interne markt. “De Republikeinen werken ook niet samen met de Democraten en de democratie functioneert prima daar.”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117789681
Is dit een 1 april grap?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_117797505
Dit is toch niet serieus?
pi_117797696
Kan niet anders dan van De Speld komen. _O_
pi_117797917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:29 schreef heiden6 het volgende:
Is dit een 1 april grap?
Nee het is serieus. Kan ook niet anders, want het is oktober.

:|W
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:13:04 #34
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_117798270
Ik vond hem leuk, Nielsch. _O-

Je hebt schrijftalent. Kan je misschien een rubriek openen op Fok! met dit soort berichten?
Non possumus non loqui
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')