abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:03:31 #201
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_145198360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zitten al een paar dagen te twijfelen tussen een paar steden om de week van kerst in te vieren. Iemand hier ervaring met Rome in December / rond kerst? Is het weer een beetje te doen? Temperatuur maakt ons niet veel uit, zolang het maar niet dagelijks regent zeg maar :P

We zijn van plan om aan te komen op maandag en dan 6 nachten te blijven. Dat is genoeg tijd om de stad goed te ontdekken?

Probeer ook te kijken naar de optie om een dagtrip te nemen naar Florence vanuit Rome, maar ik kom alleen maar zeer dure kaartjes tegen voor een rit die 1.5 uur duurt. Nu weet ik dat er ook ritjes zijn die er 3 uur over doen. Dat is voor ons prima ( gewoon vroeg opstaan en laat gaan slapen ) maar waar kun je die boeken? Ik kom niks tegen op internet. Of gewoon ter plekke?
Over Florence: wellicht met de trein? ;)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:10:08 #202
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_145198562
Ik kan alleen reageren op de 6 dagen, wij zitten er namelijk nu. Mijn ervaring is dat het nooit genoeg is. Al is het wel genoeg om alle "grote trekpleisters" te zien en daarbij wel gewoon rustig aan te kunnen doen. Zoals veel mensen hier al zeggen is heel Rome één groot open lucht museum.

Paar tips die we inmiddels zelf hebben ervaren: Vaticaanstad op woensdag bezoeken, heel even bij de Paus kijken een daarna direct door naar het museum, omdat iedereen nog bij de Paus staat hoef je niet lang in de rij te wachten (tip kregen we van een vriendin en bij beiden heeft het gewerkt). Daarnaast hebben wij een kaartje gekocht voor het Forum Romanum dat ook geldig is voor het Colosseum. Bij ons was de rij voor het Forum heel kort (zeg 3 minuten) waardoor we een rij van zeker 1,5 uur tot 2 uur bij het Colosseum konden overslaan.

Ook bij Ostia Lido geweest voor het strand, was goed te doen met de trein waarbij je hetzelfde kaartje kunt gebruiken van de bus & de metro. Voor ¤1,50 dus heel je rit betaald. Ik vond het ook wel een fijn strand, een grof soort zand wat niet al te heet was en het water was nog goed te doen. Wel even lekker om onze benen rust te geven na al het lopen dat we hebben gedaan. ;)
Fuck the EBU
pi_145199581
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:10 schreef Yesse het volgende:
Ik kan alleen reageren op de 6 dagen, wij zitten er namelijk nu. Mijn ervaring is dat het nooit genoeg is. Al is het wel genoeg om alle "grote trekpleisters" te zien en daarbij wel gewoon rustig aan te kunnen doen. Zoals veel mensen hier al zeggen is heel Rome één groot open lucht museum.

Paar tips die we inmiddels zelf hebben ervaren: Vaticaanstad op woensdag bezoeken, heel even bij de Paus kijken een daarna direct door naar het museum, omdat iedereen nog bij de Paus staat hoef je niet lang in de rij te wachten (tip kregen we van een vriendin en bij beiden heeft het gewerkt). Daarnaast hebben wij een kaartje gekocht voor het Forum Romanum dat ook geldig is voor het Colosseum. Bij ons was de rij voor het Forum heel kort (zeg 3 minuten) waardoor we een rij van zeker 1,5 uur tot 2 uur bij het Colosseum konden overslaan.

Ook bij Ostia Lido geweest voor het strand, was goed te doen met de trein waarbij je hetzelfde kaartje kunt gebruiken van de bus & de metro. Voor ¤1,50 dus heel je rit betaald. Ik vond het ook wel een fijn strand, een grof soort zand wat niet al te heet was en het water was nog goed te doen. Wel even lekker om onze benen rust te geven na al het lopen dat we hebben gedaan. ;)
Dankje voor de tips! Hoeveel betaal je ongeveer voor het Colosseum en Forum samen? Kan je ook zo'n kaartje halen bij het Collosseum ( dus eerst Colosseum en dan Forum )? Ik verwacht dat het in December niet heel druk zal zijn..hoop ik :P

Zitten nog te twijfelen tussen 6 of 7 nachtjes, maar waarschijnlijk 6. Vorig jaar ook in 1.5 dag tijd zowat heel Londen gezien..super veel gelopen, dus dan moet 6 nachtjes in Rome wel voldoende zijn...hoop ik weer :)

Florence wouden we inderdaad met de trein doen. Maar op het internet kom ik alleen maar de 1.5 uur durende ritjes tegen en die zijn super duur. Wij vinden het niet erg de rit van 3 uur te doen, maar die kan ik nergens vinden.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:42:36 #204
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_145199717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dankje voor de tips! Hoeveel betaal je ongeveer voor het Colosseum en Forum samen? Kan je ook zo'n kaartje halen bij het Collosseum ( dus eerst Colosseum en dan Forum )? Ik verwacht dat het in December niet heel druk zal zijn..hoop ik :P
Volgens mij kan dat wel, kaartjes zijn ¤12,- p.p.
quote:
Zitten nog te twijfelen tussen 6 of 7 nachtjes, maar waarschijnlijk 6. Vorig jaar ook in 1.5 dag tijd zowat heel Londen gezien..super veel gelopen, dus dan moet 6 nachtjes in Rome wel voldoende zijn...hoop ik weer :)
Wij zijn er in totaal 7 (al vertrekken we dinsdagochtend al om 6:30 ;( ) , omdat dit onze "zomervakanie" is doen we alles lekker rustig aan met af en toe een druk dagje tussendoor. Dus ik denk dat beiden wel mogelijk is. Zoals ik al zei; alles zien in Rome daar heb je volgens mij een half jaar voor nodig ;)
Fuck the EBU
pi_145199997
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef Yesse het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat wel, kaartjes zijn ¤12,- p.p.

[..]

Wij zijn er in totaal 7 (al vertrekken we dinsdagochtend al om 6:30 ;( ) , omdat dit onze "zomervakanie" is doen we alles lekker rustig aan met af en toe een druk dagje tussendoor. Dus ik denk dat beiden wel mogelijk is. Zoals ik al zei; alles zien in Rome daar heb je volgens mij een half jaar voor nodig ;)
Heel veel plezier nog dan! Laat maar weten hoe het was als je weer thuis bent :D En dankjewel voor de tips nogmaals :) Nog maar even kijken of wij 6 of 7 nachtjes doen. Qua budget even kijken.

Was al moeilijk zat om tussen Rome, Praag of Londen te kiezen rond kerst...ik twijfel nu nog steeds, zelfs als ik weet dat Rome eigenlijk wel op 1 staat :P
pi_145201119
Wij hadden gedacht toen we er waren: we gaan naar Pompeii, helaas hadden we te weinig tijd om daar nog naartoe te gaan, maar mocht je nog een dagje over hebben...
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:29:39 #207
286575 Roces18
Chef de party
pi_145208822
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heel veel plezier nog dan! Laat maar weten hoe het was als je weer thuis bent :D En dankjewel voor de tips nogmaals :) Nog maar even kijken of wij 6 of 7 nachtjes doen. Qua budget even kijken.

Was al moeilijk zat om tussen Rome, Praag of Londen te kiezen rond kerst...ik twijfel nu nog steeds, zelfs als ik weet dat Rome eigenlijk wel op 1 staat :P
Ik zou Londen met kerst doen, is heel gezellig. Vind dat je Rome toch wel moet bezoeken in de zomer-nazomer voor de echte ervaring.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_145226870
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik zou Londen met kerst doen, is heel gezellig. Vind dat je Rome toch wel moet bezoeken in de zomer-nazomer voor de echte ervaring.
Londen zijn we op zich al geweest, en we willen er wel een week tussenuit, dus dat is wellicht iets te lang als we de stad al hebben gezien grotendeels ( al waren we er toen maar 2 nachtjes ). Rome zou echt compleet nieuw zijn en iets warmer :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:29:44 #209
286575 Roces18
Chef de party
pi_145227972
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Londen zijn we op zich al geweest, en we willen er wel een week tussenuit, dus dat is wellicht iets te lang als we de stad al hebben gezien grotendeels ( al waren we er toen maar 2 nachtjes ). Rome zou echt compleet nieuw zijn en iets warmer :P
Inssbruck, Granada, Reykjavik, of bijv. Venetie als je iets later gaat kan je Carnival meepakken. Ik zou eerlijk gezegd ook geen hele week in Rome willen zitten, maar ieder zijn ding ;)
pi_145228375
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inssbruck, Granada, Reykjavik, of bijv. Venetie als je iets later gaat kan je Carnival meepakken. Ik zou eerlijk gezegd ook geen hele week in Rome willen zitten, maar ieder zijn ding ;)
Daarom wouden we 1 dag ook een dagtrip maken naar Florence bv. Echter kom ik alleen de 1.5 uur durende treinritjes tegen, terwijl er ook treinen zijn die er 3 uur over doen en veel goedkoper zijn las ik ergens. Geen idee waar ik die kan fixen :P

Venetie zaten we ook een hele tijd aan te denken, maar dat schijnt in December niet fijn te zijn.
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:44:12 #211
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_145228661
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarom wouden we 1 dag ook een dagtrip maken naar Florence bv. Echter kom ik alleen de 1.5 uur durende treinritjes tegen, terwijl er ook treinen zijn die er 3 uur over doen en veel goedkoper zijn las ik ergens. Geen idee waar ik die kan fixen :P

Venetie zaten we ook een hele tijd aan te denken, maar dat schijnt in December niet fijn te zijn.
Geen idee of je er al over gelezen hebt, maar als je een dagtripje wil:
Ostia Antica is ongeveer een half uurtje reizen met de trein, en daar kan je je ook zeker een dagje vermaken :Y
Soort Pompei, maar iets minder bekend :P
pi_145228770
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:44 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Geen idee of je er al over gelezen hebt, maar als je een dagtripje wil:
Ostia Antica is ongeveer een half uurtje reizen met de trein, en daar kan je je ook zeker een dagje vermaken :Y
Soort Pompei, maar iets minder bekend :P
Dat zal dan ook al zeker in de planning ja! :D
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:56:12 #213
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_145324894
Weer terug in het koude Nederland (wat is Rome dan lekker deze tijd van het jaar, we vertrokken gisteren om 06:30 uit het appartement met een t-shirtje aan, goed te doen. In Nederland hadden we aan een trui + jas nog niet genoeg om 12:30... :') )

Eén tip qua restaurant sowieso is Il Gatto e L'Uva. Super leuk restaurantje waarbij het 'on the house' ook nog echt 'on the house' is en waar je met alle vriendelijkheid wordt behandeld. Het eten is heerlijk maar de service maakt het een ervaring om nooit te vergeten. Oh en qua prijs ook echt zeer goed te doen. :)
Fuck the EBU
pi_145325911
Krijg je dan ook echt een kat op je bord, met in zijn bek een druifje? :P
pi_145325935
Wij zijn voor kerst toch voor Londen gegaan. Rome voor de lente!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 14:40:32 #216
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_145330301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:30 schreef JohnB52 het volgende:
Krijg je dan ook echt een kat op je bord, met in zijn bek een druifje? :P
Hahaha nee, de zwarte kat staat wel op het raam ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zijn voor kerst toch voor Londen gegaan. Rome voor de lente!
Ik denk een goede keuze, Londen is geweldig met kerst heb ik gehoord. Rome is natuurlijk met een beetje lekker weer wel leuker :) (veel is niet overdekt)
Fuck the EBU
pi_145336757
Ach je moet er een beetje geluk mee hebben. Ik hoorde pas van mensen die in augustus waren over 17 graden met regen. Wij waren in december met 12 graden en zon. Was heerlijk, de terrassen waren nog volop bezet. En anders zijn er overal overkappingen met warmtelampen (Italianen roken graag, dus zorgen ze wel dat dat kan).
  zondag 25 januari 2015 @ 08:33:18 #218
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_149032696
Na al drie keer in Rome te zijn geweest (vorige zomer nog zelfs O-) ), ga ik deze zomer weer. *G*
Dit keer met mijn moeder, die wil wel eens zien waarom ik Rome zo geweldig vind. :P
pi_149036727
Deze zomer voor de 2e keer naar Rome met mijn vriendin :)
5 dagen bij het Vaticaan en 5 dagen bij de San Clemente :P
  maandag 26 januari 2015 @ 14:43:17 #220
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_149073527
Deze zomer ben ik vier volle dagen in Rome! Hopelijk genoeg tijd om vaticaan en hoogtepunten van Rome zelf te bezoeken? Langer hebben we namelijk niet want dan komen we niet uit met trein enz. Ik heb er echt zin in :)
  maandag 26 januari 2015 @ 15:15:37 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_149074530
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:43 schreef Karbonkel95 het volgende:
Deze zomer ben ik vier volle dagen in Rome! Hopelijk genoeg tijd om vaticaan en hoogtepunten van Rome zelf te bezoeken? Langer hebben we namelijk niet want dan komen we niet uit met trein enz. Ik heb er echt zin in :)
Vier dagen is prima om alle hoogtepunten te bezoeken.
pi_149426681
We gaan eind deze maand naar Rome. Is een romantisch uitje wegens een verjaardag en heb ook andere plannen daar..dus dan is een romantische sfeer wel handig :)

Ik boek sowieso via ebookers.nl, gezien we daar korting hebben en je het meteen kan combineren met vliegticket. We zien enkel zoveel hotels dat we niet meer weten wat nou echt een goed hotel is voor ons. Liefst niet een hele kleine kamer (al hoeft hij ook niet super groot te zijn - gewoon groot genoeg voor de avonden en om bij te komen), met een comfortabel bed. Beetje centraal kan ook geen kwaad. Ontbijt inbegrepen ook. Iemand een persoonlijke aanrader?
pi_149427099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
We gaan eind deze maand naar Rome. Is een romantisch uitje wegens een verjaardag en heb ook andere plannen daar..dus dan is een romantische sfeer wel handig :)

Ik boek sowieso via ebookers.nl, gezien we daar korting hebben en je het meteen kan combineren met vliegticket. We zien enkel zoveel hotels dat we niet meer weten wat nou echt een goed hotel is voor ons. Liefst niet een hele kleine kamer (al hoeft hij ook niet super groot te zijn - gewoon groot genoeg voor de avonden en om bij te komen), met een comfortabel bed. Beetje centraal kan ook geen kwaad. Ontbijt inbegrepen ook. Iemand een persoonlijke aanrader?
Ik was erg enthousiast over het Hip Suites Hotel in Trastevere. Het ontbijt is in twee gelegenheden om de hoek naar keuze, ook heel leuk. De ene is een echt Italiaans barretje, dan ander meer een Starbucks, maar dan ook op zijn Italiaans. Mooie ruime kamer, laptop met wifi aanwezig, aardige mensen die er niet altijd zijn, soms is het een beetje appartementachtig. Maar dat vonden wij juist wel prettig.
En een prima locatie ook, overdag ben je zo bij alle bezienswaardigheden en 's avonds is de buurt heel gezellig, leuke restaurantjes en barretjes in Trastevere en op de Campo dei Fiori.
pi_149436644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik was erg enthousiast over het Hip Suites Hotel in Trastevere. Het ontbijt is in twee gelegenheden om de hoek naar keuze, ook heel leuk. De ene is een echt Italiaans barretje, dan ander meer een Starbucks, maar dan ook op zijn Italiaans. Mooie ruime kamer, laptop met wifi aanwezig, aardige mensen die er niet altijd zijn, soms is het een beetje appartementachtig. Maar dat vonden wij juist wel prettig.
En een prima locatie ook, overdag ben je zo bij alle bezienswaardigheden en 's avonds is de buurt heel gezellig, leuke restaurantjes en barretjes in Trastevere en op de Campo dei Fiori.
Thanks voor de tip, zal kijken :)
pi_149450782
Reis is geboekt. 5 nachtjes uiteindelijk in het Mecenate Palace Hotel Rome. Erg goede ligging en eigenlijk alleen maar goede verhalen gehoord. Bovendien betaalbaar. Vervoer van en naar het vliegveld lijkt ook erg makkelijk met treinen/shuttle. 25 Februari tot 2 maart. Is een cadeau voor m'n vriend voornamelijk, maar de stad stond bij ons allebei op nummer 1 in Europa..qua steden die we nog wouden bezoeken. Lijkt me zo'n romantische stad O+ Wel veel te zien, want ook buiten de stad ligt er veel interessants..mooie natuur en berggebieden.

Gezien we er 5 dagen zijn....wat is het handigste qua vervoer in de stad? Metro card aanschaffen? En zo ja, waar kan dat het beste? Willen ook nog wel een dagje met de trein de natuur in..geldt zo'n metro/bus card dan ook?

Moet je reserveren voor Vaticaanstad? Zo ja, waar kan dat het beste?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2015 21:18:20 ]
pi_149517468
Even een vraag over het reizen vanaf Fiumicino naar Termini.
Als ik kijk op http://www.trenitalia.com moet ik een specifiek tijdstip selecteren. Je weet natuurlijk nooit of je vertraging hebt en hoe lang je bezig bent met koffers enzo.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Kaartjes gereserveerd voor een bepaald tijdstip of ter plekke kaartjes gekocht?
pi_149521512
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:33 schreef 12bhippy het volgende:
Even een vraag over het reizen vanaf Fiumicino naar Termini.
Als ik kijk op http://www.trenitalia.com moet ik een specifiek tijdstip selecteren. Je weet natuurlijk nooit of je vertraging hebt en hoe lang je bezig bent met koffers enzo.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Kaartjes gereserveerd voor een bepaald tijdstip of ter plekke kaartjes gekocht?
http://www.terravision.eu(...)micino-airport-rome/?

Shuttle is nog handiger volgens mij..en goedkoper :)
pi_149523267
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

http://www.terravision.eu(...)micino-airport-rome/?

Shuttle is nog handiger volgens mij..en goedkoper :)
Thx voor de tip. Maar bus is wel 55 minuten en Leonardo Express (trein) 35 minuten. Iemand ervaring met het vooraf kopen van kaartjes?
pi_149523681
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:42 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Thx voor de tip. Maar bus is wel 55 minuten en Leonardo Express (trein) 35 minuten. Iemand ervaring met het vooraf kopen van kaartjes?
Ja, wij gaan zelf ook voor de eerste keer later deze maand en de shuttle leek ons het fijnste. Half uurtje langer, maar wel heel wat goedkoper. Kopen daar ter plekke wel een kaartje denk ik, of anders gewoon een kaartje vooraf en dan gewoon vrij ruim nemen.

Hoe groot is het vliegveld? We landen om 12.05...hoe laat zal ik dan de shuttle bestellen? Half 2?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 22:21:26 ]
pi_149552206
Iemand nog tips voor goedkoop (taxi)vervoer van Fiumicino airport naar de wijk Flaminio?

Heb zitten kijken voor de shuttle bus, maar moet dan in Termini nog bus 910 nemen en 20 haltes later uitstappen (Melozzo da Forli)

-Wat kost de lijnbus?
-Hoe lang duurt het ongeveer voor ik van Termini in Melozzo da Forli ben?

Bedankt!
Abracadabra, tapate guarra!
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:34:57 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_149564556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:18 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Iemand nog tips voor goedkoop (taxi)vervoer van Fiumicino airport naar de wijk Flaminio?

Heb zitten kijken voor de shuttle bus, maar moet dan in Termini nog bus 910 nemen en 20 haltes later uitstappen (Melozzo da Forli)

-Wat kost de lijnbus?
-Hoe lang duurt het ongeveer voor ik van Termini in Melozzo da Forli ben?

Bedankt!
De lijnbus kost niet zoveel, volgens mij een paar euro en dan mocht je een paar uur erin blijven. En Melozzo da Forli is niet echt goed bereikbaar (behalve met de bus dan natuurlijk) dus er zit niets anders op. Daarom kon je ook beter een hotel in de buurt van een metrostation nemen, dat gaat een stuk sneller.
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:36:48 #232
286575 Roces18
Chef de party
pi_149564592
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, wij gaan zelf ook voor de eerste keer later deze maand en de shuttle leek ons het fijnste. Half uurtje langer, maar wel heel wat goedkoper. Kopen daar ter plekke wel een kaartje denk ik, of anders gewoon een kaartje vooraf en dan gewoon vrij ruim nemen.

Hoe groot is het vliegveld? We landen om 12.05...hoe laat zal ik dan de shuttle bestellen? Half 2?
Shuttle bus tickets hoef je niet van tevoren te kopen hoor. Altijd genoeg plek en anders wacht je op de volgende bus (half uurtje later meestal)
pi_149565119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:36 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Shuttle bus tickets hoef je niet van tevoren te kopen hoor. Altijd genoeg plek en anders wacht je op de volgende bus (half uurtje later meestal)
Online kon je ze net wat goedkoper kopen, dus vandaar dat ik het vroeg. Maar dan halen we het wel ter plekke. Betaal je in de shuttle zelf, of moet je ergens anders betalen?

En kun je op Termini meteen zo'n card nemen dat je 3/5 dagen onbeperkt gebruik mag maken van de metro/bus/trein naar Ostia? Dan fixen we die meteen bij aankomst.
pi_149565539
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

De lijnbus kost niet zoveel, volgens mij een paar euro en dan mocht je een paar uur erin blijven. En Melozzo da Forli is niet echt goed bereikbaar (behalve met de bus dan natuurlijk) dus er zit niets anders op. Daarom kon je ook beter een hotel in de buurt van een metrostation nemen, dat gaat een stuk sneller.
Bedankt, het voornaamste bij het boeken was dat we dicht bij Stadio Olimpico zaten :+

Heb al een taxi kunnen fixen van Fiumicino naar appartement en terug voor 80 euro, vind ik een prima prijs.
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:06:31 #235
286575 Roces18
Chef de party
pi_149566672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Online kon je ze net wat goedkoper kopen, dus vandaar dat ik het vroeg. Maar dan halen we het wel ter plekke. Betaal je in de shuttle zelf, of moet je ergens anders betalen?

En kun je op Termini meteen zo'n card nemen dat je 3/5 dagen onbeperkt gebruik mag maken van de metro/bus/trein naar Ostia? Dan fixen we die meteen bij aankomst.
Op het vliegveld zijn van die verkooppunten. Maar zo'n roma pass heb ik niet genomen, is ook niet nodig vind ik zelf, met de benenwagen kan je alles goed bereiken.
pi_149566820
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Op het vliegveld zijn van die verkooppunten. Maar zo'n roma pass heb ik niet genomen, is ook niet nodig vind ik zelf, met de benenwagen kan je alles goed bereiken.
Bedoelde ook niet echt een Roma pass. Kwam een site tegen waar ze het hadden over ''Metrebus'' cards voor 16,50 (3 dagen) en de 5 dagen variant.

BTI - Biglietto Turistico Integrado

Kaart voor 3 dagen.
Ongelimiteerd geldig in de bus, metro en tram.
Ook geldig voor de trein naar Ostia (2e klas).
Geldig tot 00:00, twee dagen nadat deze gestempeld wordt.

Die verkooppunten wat je noemde had betrekking tot de shuttle kaartjes? Dan weet ik dat, dankjewel!
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:17:31 #237
286575 Roces18
Chef de party
pi_149566927
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

Die verkooppunten wat je noemde had betrekking tot de shuttle kaartjes? Dan weet ik dat, dankjewel!
Ja, en de chauffeurs van die bussen verkopen ook kaartjes. Maar zoals ik al zei, als het lekker weer is kan je alles best te voet doen zelfs het vaticaan. Maar dat is een beetje afhankelijk van waar je zit natuurlijk :P
pi_149566995
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja, en de chauffeurs van die bussen verkopen ook kaartjes. Maar zoals ik al zei, als het lekker weer is kan je alles best te voet doen zelfs het vaticaan. Maar dat is een beetje afhankelijk van waar je zit natuurlijk :P
Nja, van het vliegveld naar Rome lopen leek ons een slecht idee :P Maar ik snap wat je bedoeld. We zitten in het Mecenate Palace Hotel, dus heel erg dicht bij Termini. Alleen wat verder weg van het Vaticaan en de marktjes van oa Piazza Navona :(
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:21:22 #239
286575 Roces18
Chef de party
pi_149567017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nja, van het vliegveld naar Rome lopen leek ons een slecht idee :P Maar ik snap wat je bedoeld. We zitten in het Mecenate Palace Hotel, dus heel erg dicht bij Termini. Alleen wat verder weg van het Vaticaan en de marktjes van oa Piazza Navona :(
Oh dat is een prima locatie :p lekker centraal toch.
pi_149572979
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oh dat is een prima locatie :p lekker centraal toch.
Weet jij toevallig of het park van Villa Borghese gratis is, of niet? Weet dat er een museum staat en dat je daar wel voor moet betalen. Ik heb wat plaatjes gezien van hele romantische plekjes in dat park en die zou ik graag willen zien. Vooral dit punt : http://en.wikipedia.org/w(...)e-TempleEsculape.jpg

Weet je zo of dat park continue open is, of moet je er rond bepaalde tijden zijn?
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:53:03 #241
286575 Roces18
Chef de party
pi_149573191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Weet jij toevallig of het park van Villa Borghese gratis is, of niet? Weet dat er een museum staat en dat je daar wel voor moet betalen. Ik heb wat plaatjes gezien van hele romantische plekjes in dat park en die zou ik graag willen zien. Vooral dit punt : http://en.wikipedia.org/w(...)e-TempleEsculape.jpg

Weet je zo of dat park continue open is, of moet je er rond bepaalde tijden zijn?
Dat park is wel gratis maar het merendeel stelt niet zoveel voor, en het is ook best groot dus een best eind wandelen. Qua tijden weet ik het niet, lijkt me dat het constant open is.
pi_149573234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat park is wel gratis maar het merendeel stelt niet zoveel voor, en het is ook best groot dus een best eind wandelen. Qua tijden weet ik het niet, lijkt me dat het constant open is.
pi_149573840
Villa Borghese in de lente of de zomer O+

Oh, en dat museum is ook het bezoeken waard, maar je moet wel vooraf reserveren. :P
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:10:41 #244
286575 Roces18
Chef de party
pi_149593364
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:12 schreef KaBuf het volgende:
Villa Borghese in de lente of de zomer O+

Oh, en dat museum is ook het bezoeken waard, maar je moet wel vooraf reserveren. :P
Ik vond het wel mooi binnen maar verder niet zo interessant, maar dat zal vast aan mij liggen :P
pi_149593458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik vond het wel mooi binnen maar verder niet zo interessant, maar dat zal vast aan mij liggen :P
Ik vind die kunst daar mooi _O_ O+

pi_149593461
Om er maar eens twee te noemen. :P
pi_149598248
We komen om 12.05 aan op woensdag (over iets minder dan twee weken) en keren de maandag daarop om 17.00 weer terug naar huis. Vier volle dagen dus en dan nog 1 halve dag. Heb gisteravond een heel dagschema gemaakt. Heb het veel uitgebreider neergezet, maar in grote lijnen:

Dag 1: Aankomst in hotel rond +-3 uur. Bagage dumpen, heel even rusten tot etenstijd. Lekker eten bij het hotel op het dakterras of binnen, mits kutweer. 's avonds (mits energie - maar ik gok dat dat er dan wel weer is :P) langs bij de Trevi Fountain en Spaanse Trappen.

Dag 2: Forum, Palatijn & Coloseum. Geen idee hoe lang zoiets in neemt, dus verder niet echt iets ingepland. Als we de energie hebben en mits er nog tijd is, wouden we richting Villa Borghese (afhankelijk van tijd dus...en dan vooral het park zelf) of anders Trevi Fountain en Spaanse Trappen (als we die gemist hebben op dag 1 wat me sterk lijkt).

Dag 3: Richting het Vaticaan en de St Pieter. Daar kun je je wel een groot gedeelte van de dag vermaken, al gaan we waarschijnlijk niet de musea in (bewaren voor volgende keer), dus dan hou je al wat meer tijd over gok ik. Willen wel de St Pieter beklimmen natuurlijk en gewoon de sfeer in het Vaticaan ervaren. Mits we de tijd hebben nog kunnen we alsnog naar Villa Borghese gaan als we die nog niet gezien hebben.

Dag 4: Pantheon. Rond 5 uur bij Piazza Navona zijn, om daar wat te hangen en 's avonds wat te eten. Wat we in de tussentijd willen doen weet ik niet. Zitten te denken om vanaf het Pantheon zuidelijk te gaan om de Tiber over te steken en de wijk Trastevere even te bezoeken.

Dag 5: Dagje Ostia Antica

Dag 6: Moeten 12.00 uitchecken, dus wellicht even bagage dumpen bij de receptie en nog even in de buurt van het hotel gewoon wat rondlopen. Dan op tijd weer richting vliegveld.

Heb het gevoel alsof we dan nog steeds heel veel missen, maar we komen vast en zeker nog wel terug gok ik :P Is het schema wat haalbaar? Tips? Geen idee hoeveel tijd bepaalde dingen in beslag nemen namelijk.
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:46:12 #248
286575 Roces18
Chef de party
pi_149599642
Het schema is zeker haalbaar, in principe kan je dat in 3 dagen proppen, maar dan heb je niet echt tijd om te relaxen. En voor het St. Pieter zou ik een mooie zonnige dag kiezen, dus als het bewolkt is zou ik het overslaan en het op een andere dag doen.
pi_149599927
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:46 schreef Roces18 het volgende:
Het schema is zeker haalbaar, in principe kan je dat in 3 dagen proppen, maar dan heb je niet echt tijd om te relaxen. En voor het St. Pieter zou ik een mooie zonnige dag kiezen, dus als het bewolkt is zou ik het overslaan en het op een andere dag doen.
Mooi schema, als ik dit in 2 dagen wil doen, wat kan ik dan het beste overslaan?
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:03:51 #250
286575 Roces18
Chef de party
pi_149600148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:56 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Mooi schema, als ik dit in 2 dagen wil doen, wat kan ik dan het beste overslaan?
Dat is natuurlijk subjectief en afhankelijk van het weer vind ik dan.
pi_149600518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:46 schreef Roces18 het volgende:
Handige tip!
pi_149604096
Oh, voor het geval dat:
Ik geloof dat de Trevi nog steeds wordt gerestaureerd. Je kan wel kijken, maar verwacht dus niet zijn reguliere glorie :P
(Voor als je het niet wist, voorkomt een grote teleurstelling straks :) )
pi_149604956
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:23 schreef KaBuf het volgende:
Oh, voor het geval dat:
Ik geloof dat de Trevi nog steeds wordt gerestaureerd. Je kan wel kijken, maar verwacht dus niet zijn reguliere glorie :P
(Voor als je het niet wist, voorkomt een grote teleurstelling straks :) )
Jammer! Zal hopelijk nog steeds mooi zijn.

We doen ook nog ons best om naar villa d'Este te gaan in Tivoli. Even kijken wanneer alleen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:22:42 #254
286575 Roces18
Chef de party
pi_149605600
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jammer! Zal hopelijk nog steeds mooi zijn.

Niet bepaald. Geen water, overal steigers, er is alleen een saaie loopbrug erover heen
pi_149605840
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Niet bepaald. Geen water, overal steigers, er is alleen een saaie loopbrug erover heen
Damn. Had ik nou net daar gedacht de grote vraag te stellen 😊 dan maar andere plek bedenken :)
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:36:16 #256
286575 Roces18
Chef de party
pi_149605897
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Damn. Had ik nou net daar gedacht de grote vraag te stellen 😊 dan maar andere plek bedenken :)
Boek een restaurant bij het pantheon in de avond ;)
Wel wat duurder maar wel erg mooi
pi_149605974
Zal het in gedachten houden, Thanks! Zit vooral te denken aan een mooi plekje in Villa Borghese of Tivoli. In ieder geval niet bij het Vaticaan in de buurt..homo huwelijk is daar zwaar taboe, dus lijkt me niet heel comfortabel :P
pi_149606127
Onderaan de Spaanse Trappen? :P
Genoeg publiek. :7
pi_149608352
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:47 schreef KaBuf het volgende:
Onderaan de Spaanse Trappen? :P
Genoeg publiek. :7
Zou ik het eerder bovenaan de trappen vragen denk ik :) ik ga het sowieso doen in Rome, maar het precieze moment wordt spontaan denk ik. Gewoon op een plek waar het goed voelt. Het weer moet ook beetje mee werken natuurlijk
pi_149610579
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar wel leuk om zo'n duo fiets te huren a 10 euro voor een uur (dat was iig zo in 2009 en 2012..) Ik heb me twee keer krom gelachen op dat ding! :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_149624932
Villa Borghese _O_

Samen met Villa D'Este een van de mooiste plekken van Italie.
pi_149659944
Vraagje : We hebben een dag ingepland voor het Vaticaan. We willen de St Pieter in en die beklimmen, maar de musea slaan we waarschijnlijk over om wat tijd te besparen. Kan altijd een volgende keer. Hoeveel tijd moeten we daarvoor inschatten? Het plein bekijken en de St Pieter beklimmen heb ik het dan over. Als we daar op tijd zijn, is er dan nog genoeg tijd om 's middags naar Villa Borghese te gaan?
pi_149661659
Bekijken en klimmen ben je geen hele dag zoet mee. Het lijkt me dat je 's middags nog prima de tijd hebt voor Villa Borghese.
pi_149661870
Niet naar de musea? :o
pi_149663057
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:32 schreef KaBuf het volgende:
Niet naar de musea? :o
Musea hebben wij weinig mee helaas. Willen er nog wel naar toe, maar liever bewaren voor volgende keer Rome. Prioriteiten enzo :)
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:21:32 #266
286575 Roces18
Chef de party
pi_149663183
Ik vond het vaticaan museum nou niet zo interessant, het sint pieter is 100x beter (en in principe ook een museum ;) )
pi_149663264
Ik vind de Vaticaanse Musea zo mooi he O+
Zo veel collecties: Egypte, Romeins, enzovoort. Hele gangen voor kleden met kaarten.
School van Athene, Sixtijnse Kapel.

Volgend jaar weer _O_ *O*
pi_149666059
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:24 schreef KaBuf het volgende:
Ik vind de Vaticaanse Musea zo mooi he O+
Zo veel collecties: Egypte, Romeins, enzovoort. Hele gangen voor kleden met kaarten.
School van Athene, Sixtijnse Kapel.

Volgend jaar weer _O_ *O*
Duurt helaas nog even voor je :( Hoe vaak ben je al geweest?
pi_149666249
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Duurt helaas nog even voor je :( Hoe vaak ben je al geweest?
3 keer al :@ :P
pi_149667414
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:22 schreef KaBuf het volgende:

[..]

3 keer al :@ :P
Impressive! Ga er ook wel van uit dat als we er eenmaal geweest zijn dat we nog wel een paar keer willen :P
pi_150018692
Eeen we zijn onderweg :) ben benieuwd!
pi_150019238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 07:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Eeen we zijn onderweg :) ben benieuwd!
Veel plezier!
pi_150026129
Iemand ervaring met Campo Santo Teutonico?
( http://nl.wikipedia.org/w(...)ici_e_dei_Fiamminghi )

Bezoekje waard?
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:18:03 #274
286575 Roces18
Chef de party
pi_150027437
quote:
2s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:37 schreef KaBuf het volgende:
Iemand ervaring met Campo Santo Teutonico?
( http://nl.wikipedia.org/w(...)ici_e_dei_Fiamminghi )

Bezoekje waard?
Grappig. Het is alleen toegankelijk voor inwoners die vroeger tot het voormalig heilig romeins rijk hoorden. Dus ook Nederlanders. Verboden voor friezen ;)
pi_150029507
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Grappig. Het is alleen toegankelijk voor inwoners die vroeger tot het voormalig heilig romeins rijk hoorden. Dus ook Nederlanders. Verboden voor friezen ;)
:D Vraag me af of ze zo streng zijn. :P
pi_150171538
Laatste dag Rome en zitten er aan te denken om naar Villa d'Este te gaan in Tivoli. Het is alleen onduidelijk of je vooraf moet reserveren daar en hoe duur het is. Gaat ons vooral om de tuinen en dergelijke..niet eens de villa zelf zeg maar. Iemand met wat info? Anders wordt het ostia antica, maar daar schijnt het op zondagen erg druk te zijn, helemaal met lekker weer, wat het nu is :)
  zondag 1 maart 2015 @ 10:26:21 #277
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_150171608
Villa d'Este ken ik niet, maar Ostia Antica is geweldig O+ _O_
En het is er vrij groot, dus weet niet of je veel last zal hebben van de drukte :P

Geniet nog van je laatste dag _O_
pi_150172791
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2015 10:26 schreef KaBuf het volgende:
Villa d'Este ken ik niet, maar Ostia Antica is geweldig O+ _O_
En het is er vrij groot, dus weet niet of je veel last zal hebben van de drukte :P

Geniet nog van je laatste dag _O_
Thanks! :D aanzoek is trouwens geslaagd! Uiteindelijk gedaan op een rustig plekje op Palatine Hill bij een mooi uitzichtpunt :)
  zondag 1 maart 2015 @ 11:32:11 #279
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_150172802
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Thanks! :D aanzoek is trouwens geslaagd! Uiteindelijk gedaan op een rustig plekje op Palatine Hill bij een mooi uitzichtpunt :)
Jaa, gefeliciteerd! :D ^O^
pi_150177009
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laatste dag Rome en zitten er aan te denken om naar Villa d'Este te gaan in Tivoli. Het is alleen onduidelijk of je vooraf moet reserveren daar en hoe duur het is. Gaat ons vooral om de tuinen en dergelijke..niet eens de villa zelf zeg maar. Iemand met wat info? Anders wordt het ostia antica, maar daar schijnt het op zondagen erg druk te zijn, helemaal met lekker weer, wat het nu is :)
Villa d'Este is echt heel mooi en dan vooral de tuinen me al die fonteinen. Je hoeft niet te reserveren het is zo toegankelijk. Ik zou wel even kijken wat de openingstijden zijn, zodat je er niet tevergeefs aan komt. Toegangskaartje zal een normale prijs hebben, ik kan me tenminste niet herinneren dat daar iets mee was. Bezoek dan ook meteen Villa Adriana in Tivoli, dat is ook heel mooi.
pi_150188178
We zijn net terug en zijn naar de villa geweest. Was de eerste zondag van de maand, dus gratis toegang wat dus mooi meegenomen was. Prachtige tuinen..echt met een WOW gevoel vertrokken. Morgen helaas alweer naar huis, al is het ergens ook wel weer fijn eigenlijk. Rome als stad is ons zeer goed bevallen. Prachtige geschiedenis en veel mooie herinneringen erbij. Gaan zeker een keer terug komen. Het weer zat ons ook mee. Alleen op de heenweg vanaf het vliegveld regende het. Sindsdien heeft de zo'n eigenlijk alleen maar geschenen, naast wat bewolking af en toe.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:43:49 #282
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_150843443
Al ga ik pas eind juni, nu alvast een reservering gemaakt.
Ik ga de Necropolis bezoeken onder de Sint Pieter *O*
pi_150846915
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:43 schreef KaBuf het volgende:
Al ga ik pas eind juni, nu alvast een reservering gemaakt.
Ik ga de Necropolis bezoeken onder de Sint Pieter *O*
Cool!
  zondag 22 maart 2015 @ 10:32:24 #284
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_150905226
Ik wil in mei/juni naar Rome gaan. Waarschijnlijk met een vriendengroep ( 4 tot 6 personen )

Hoeveel dagen raden jullie aan om Rome een beetje te bekijken?
Wat moet ik als budget aannemen per dag ( eten/drinken, excursies etc)
Wat is een goede plaats om te overnachten (niet al te duur)

Ik heb gekeken voor vliegtickets vanaf eindhoven/weeze. Deze landen op het vliegveld Rome Chiampino. Hoe kom ik vandaar naar de stad en wat moet ik daarvoor aan kosten denken?

Alvast wat kleine vraagjes voor deze citytrip :)

[ Bericht 65% gewijzigd door egelhond op 22-03-2015 10:47:44 ]
pi_150943560
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:32 schreef egelhond het volgende:
Ik wil in mei/juni naar Rome gaan. Waarschijnlijk met een vriendengroep ( 4 tot 6 personen )

Hoeveel dagen raden jullie aan om Rome een beetje te bekijken?
Wat moet ik als budget aannemen per dag ( eten/drinken, excursies etc)
Wat is een goede plaats om te overnachten (niet al te duur)

Ik heb gekeken voor vliegtickets vanaf eindhoven/weeze. Deze landen op het vliegveld Rome Chiampino. Hoe kom ik vandaar naar de stad en wat moet ik daarvoor aan kosten denken?

Alvast wat kleine vraagjes voor deze citytrip :)
Voor een eerste keer? Liefste 3 volle dagen daar. Je ziet niet alles, maar je krijgt een goede indruk van de stad.

Budget is heel persoonlijk.

Als groep zou ik kijken naar een appartement. Wij hebben eerder met een groep van 6 geslapen via rentalinrome.com We hadden een plekje 100 meter van metro cipro en 100 meter van een grote supermarkt, ideaal.

Terravision is een busmaatschappij die voor weinig geld naar Termini rijdt. Als je vroeg boekt heb je een enkeltje vanaf 3 of 4 euro volgens mij.
Be brave. Be kind.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:11:34 #286
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_150943876
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:58 schreef Esje-lief het volgende:
Terravision is een busmaatschappij die voor weinig geld naar Termini rijdt. Als je vroeg boekt heb je een enkeltje vanaf 3 of 4 euro volgens mij.
Is niet eens vroeg boeken, voor die prijs kan je ook gewoon op het vliegveld een kaartje kopen :)
pi_153949742
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:11 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Is niet eens vroeg boeken, voor die prijs kan je ook gewoon op het vliegveld een kaartje kopen :)
Top, zat er aan te denken om te reserveren maar dan ben je weer tijdgebonden :P
Is die bus verder goed te doen? :)

En is het verstandig om een kaartje voor het Colosseum alvast online te boeken?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:24:40 #288
286575 Roces18
Chef de party
pi_153950173
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:09 schreef rickyszz het volgende:

[..]

Top, zat er aan te denken om te reserveren maar dan ben je weer tijdgebonden :P
Is die bus verder goed te doen? :)

En is het verstandig om een kaartje voor het Colosseum alvast online te boeken?
Bus is prima , gewoon airco en zelfs wifi.
Kaartje voor het colosseum zou ik wel boeken, je weet nooit hoe lang de rij is. Toen ik er was kon ik zo doorlopen en naar binnen terwijl er een rij van 50+ mensen stond... en ik zo;

dinsdag 30 juni 2015 @ 12:56:50 #289
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_153950949
Of een combiticket kopen bij Roman Forum. Was bij ons de rij een stuk korter (lees 5 minuten) en konden we bij 't colloseum lekker doorlopen terwijl de rest in een rij van minimaal 2 uur stond.
Fuck the EBU
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:11:58 #290
286575 Roces18
Chef de party
pi_153951350
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Yesse het volgende:
Of een combiticket kopen bij Roman Forum. Was bij ons de rij een stuk korter (lees 5 minuten) en konden we bij 't colloseum lekker doorlopen terwijl de rest in een rij van minimaal 2 uur stond.
Ja dat bedoel ik :P En nog een tip, ga naar het colosseum als het helder weer is en niet bewolkt, dan is het meteen een stuk minder.
pi_153951622
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Yesse het volgende:
Dat hoeft dus dan niet online neem ik aan?

En bedankt voor de tips :)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:29:23 #292
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162565914
Onze prachtige vakantie in Rome heeft een bittere nasmaak gekregen. Vandaag moesten we van het Termini naar het vliegveld per trein. 1 uur voor vertrek hadden we een de tickets gekocht en gingen daarna nog even wat eten en drinken. We stapten een uur later in de trein en werden 10 minuten na vertrek gecontroleerd. We hadden tijdens de rit gezien dat we de tickets moesten bevestigen bij zo'n automaat maar dachten dat het niet zo vaart zou lopen. Helaas dacht de conducteur daar anders over en gaf ons beide een boete van ¤100... :( Het schrijnende was dat we die apparaten helemaal niet prominent voorbij hebben zien komen en zelfs toen ons ticket gecontroleerd werd om op het perron te komen is er niks gezegd. Jammer dat er niet zoiets bestaat als een 'grijs gebied' hier. We zijn duidelijk toeristen, koffers bij ons, vliegtickets paraat en kunnen zo laten zien dat we over een paar uur het land uit zijn. Ook knipte hij onze kaarten; waarom is daarmee niet de kous af?

Ik snap wel dat de conducteur in zijn recht staat maar toch vind ik het jammer dat er niet iets meer coulance wordt getoond...
pi_162576536
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:29 schreef sonnyspek het volgende:
Onze prachtige vakantie in Rome heeft een bittere nasmaak gekregen. Vandaag moesten we van het Termini naar het vliegveld per trein. 1 uur voor vertrek hadden we een de tickets gekocht en gingen daarna nog even wat eten en drinken. We stapten een uur later in de trein en werden 10 minuten na vertrek gecontroleerd. We hadden tijdens de rit gezien dat we de tickets moesten bevestigen bij zo'n automaat maar dachten dat het niet zo vaart zou lopen. Helaas dacht de conducteur daar anders over en gaf ons beide een boete van ¤100... :( Het schrijnende was dat we die apparaten helemaal niet prominent voorbij hebben zien komen en zelfs toen ons ticket gecontroleerd werd om op het perron te komen is er niks gezegd. Jammer dat er niet zoiets bestaat als een 'grijs gebied' hier. We zijn duidelijk toeristen, koffers bij ons, vliegtickets paraat en kunnen zo laten zien dat we over een paar uur het land uit zijn. Ook knipte hij onze kaarten; waarom is daarmee niet de kous af?

Ik snap wel dat de conducteur in zijn recht staat maar toch vind ik het jammer dat er niet iets meer coulance wordt getoond...
Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar dan naar Florence. Die apparaten zijn niet prominent aanwezig, en bij haast, is het makkelijk deze te missen. De conducteur wilde ons een boete geven, maar dankzij een Italiaanse vrouw, die vloeiend Engels sprak en het ook niet netjes vond van de conducteur, hoefden wij uiteindelijk alleen maar 5 euro extra te betalen. Balen dat je vakantie hierdoor een nare smaak heeft gekregen!
pi_162581656
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:29 schreef sonnyspek het volgende:

Heb je die boete gelijk moeten betalen?
  zondag 29 mei 2016 @ 11:39:33 #295
306109 francoisdublanc
pi_162586497
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 01:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je die boete gelijk moeten betalen?
Ja, gelijk pinnen...
pi_162586559
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:39 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ja, gelijk pinnen...
Blijkbaar is de regel afgeschaft indien je gelijk betaald dat de boete dan maar 50 euro is.
pi_162588649
Ook net terug uit Rome, heerlijke vakantie gehad!
Wat zonde sonnyspek, ik vond dat ook maar een omslachtig systeem!
Ze kunnen beter een knop maken in het systeem voor "Vandaag reizen" en dan het kaartje automatisch afstempelen met datum, en een aparte knop voor "Reizen zonder datum" die je dan wel apart moet afstempelen..
Zelfde geldt voor de bus en de tram, alleen bij de grote haltes kun je kaartjes uit de automaat kopen, anders moet je bij zo'n gaar tabakswinkeltje je kaartje kopen (en ook weer afstempelen) :')
  zondag 29 mei 2016 @ 18:40:32 #298
306109 francoisdublanc
pi_162598299
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Blijkbaar is de regel afgeschaft indien je gelijk betaald dat de boete dan maar 50 euro is.
We waren wel met zijn tweeën...
  zondag 12 juni 2016 @ 16:53:34 #299
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_162947330
Hoi!
Ik wil binnenkort met m'n pa naar Rome voor een weekend. Iemand tips wat fijne liggingen zijn om een hotel/appartement te boeken? Wil liever geen halve dagen besteden aan metro's etc :P
Of eventuele aanraders van hotels ook zeer welkom.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 00:18:13 #300
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_162995573
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 16:53 schreef VeerEli het volgende:
Hoi!
Ik wil binnenkort met m'n pa naar Rome voor een weekend. Iemand tips wat fijne liggingen zijn om een hotel/appartement te boeken? Wil liever geen halve dagen besteden aan metro's etc :P
Of eventuele aanraders van hotels ook zeer welkom.
In de buurt van piazza Navona. Centrum is sowieso vrij compact.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')