quote:Momenteel uitgesteld tot 18:30
Deze man lijkt het woord hoogtevrees noch angst te kennen: de skydiver Felix Baumgartner. Hij zal vandaag de hoogste sprong ooit maken, van 36 kilometer hoog.quote:AMSTERDAM - De Oostenrijkse stuntman Felix Baumgartner doet dinsdag een poging om het record parachutespringen van grote hoogte te breken.
Het oude record staat op naam van de Amerikaan Joe Kittinger, die op 16 augustus 1960 op een hoogte 31 kilometer uit zijn capsule sprong en in een ruim vier minuten durende val net niet door de geluidsbarrière ging.
De 43-jarige Baumgartner maakte al twee oefensprongen in het Amerikaanse Roswell, van 24 en 29 kilometer hoogte. In zijn werelrecordpoging is de voormalige militair-parachutist van plan om op 37 kilometer hoogte uit zijn capsule te springen. Hij kan de eerste 'skydiver' worden die door de geluidsbarrière gaat.
De capsule wordt hoog in de atmosfeer gebracht door een enorme heliumballon van 130 meter breed en 102 meter hoog.
Een speciaal pak moet Baumgarnter beschermen tegen de omstandigheden. Hij loopt bijvoorbeeld de kans dat er door het snel wisselende drukverschil luchtbelletjes in zijn bloed ontstaan, wat een dodelijke afloop kan hebben.
Tollen
Ook bestaat de mogelijkheid dat Baumgartner tijdens zijn val de controle verliest en razendsnel gaat tollen. Door de daarbij optredende middelpuntvliegende kracht kan hij buiten bewustzijn raken.
Baumgartner begint om 14.30 uur Nederlandse tijd aan zijn recordpoging, die live is te volgen op de website van zijn sponsor Red Bull.
Ja ik weet het ook niet, kwam het toevallig tegenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:57 schreef Doodloper het volgende:
Wat gaan we precies zien op de livestream?
Live beeld van een gopro op z'n hoofd lijkt me wel tof namelijkterwijl een camera op de grond ofzo me niet echt kan boeien.
Redbull kennende: reken maar op meerdere camera's.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:57 schreef Doodloper het volgende:
Wat gaan we precies zien op de livestream?
Live beeld van een gopro op z'n hoofd lijkt me wel tof namelijkterwijl een camera op de grond ofzo me niet echt kan boeien.
als hij dood neervalt wordt die slogan wat ongepast denk ikquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:43 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
hoezo, redbull geeft je vleugels
Redbull, geeft je drilboren??quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
als hij dood neervalt wordt die slogan wat ongepast denk ik
het begint over 3 kwartierquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:44 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Doe eens een spoiler volgende keer ja.
sorryquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:45 schreef Doodloper het volgende:
[..]
daarom, moet je niet nu al verklappen of ie dood gaat of niet
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:45 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
sorry
maar ik heb de popcorn al klaar hoorHeb nog nooit iemand van zo hoog te pletter zien vallen
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:46 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Indd, zeker niet met een livestream erbij en hopelijk een slomo op het moment van impact
en die overleefde het?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:48 schreef Doodloper het volgende:
Val van het huidige record duurde 4 minuten staat in de OP, dus zal nu ook wel zoiets zijn.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:51 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat vandaag het wat spannender wordt
En iedereen op de grond:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En dan van de spanning per ongeluk na 10 seconde je enige parachute open doen. Mooi man, ff paar uurtjes rondvliegen
Of de verkeerde kant op springen en op de maan eindigenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En dan van de spanning per ongeluk na 10 seconde je enige parachute open doen. Mooi man, ff paar uurtjes rondvliegen
ff snel in de trein springenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:00 schreef Doodloper het volgende:
[..]
JUAH!maar dat red ik helaas niet meer in 30 minuten
heeft vast vertraging en dan mis ik de fatale landingquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:03 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
ff snel in de trein springen
haal je best
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:03 schreef Doodloper het volgende:
[..]
heeft vast vertraging en dan mis ik de fatale landing
"LOADING EXPERIENCE (REQUIRES JAVASCRIPT)..."quote:
ff f5 drukken en hij is terugquote:
bedankt zusquote:
Hoop het nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:11 schreef kwiwi het volgende:
Waar is dit eigenlijk? Ergens waar het vliegverkeer even stil is gelegd mag ik hopen?
OOOHHH dat zou ook kick zijnquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:11 schreef kwiwi het volgende:
Waar is dit eigenlijk? Ergens waar het vliegverkeer even stil is gelegd mag ik hopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |