abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:32:00 #126
43556 miss_dynastie
pi_118164392
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ok, alleen klopt de info van de HvA dan niet:

[..]

Ja, die klopt wel. Ze verlagen eenzijdig hun bevoegdheid om te machtigen en verklaren naar jou toe niet meer te zullen incasseren dan 1771 euro. Dat betekent dat als de overheid zich toch bedenkt, ze niet meer zullen incasseren dan die 1771 euro, omdat ze die bevoegdheid hebben prijsgegeven. Werkt alleen maar in je voordeel dus ;)
pi_118167464
Hanzehogeschool is snel, 3063 euro bijgeschreven op m´n rekening *O*
pi_118170095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

ik niet -O-
Misschien zelf dan nog maar even contact opnemen met de UvA? Of kan het zijn dat ze het naar een oud e-mailadres hebben gestuurd o.i.d.?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_118171014
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, die klopt wel. Ze verlagen eenzijdig hun bevoegdheid om te machtigen en verklaren naar jou toe niet meer te zullen incasseren dan 1771 euro. Dat betekent dat als de overheid zich toch bedenkt, ze niet meer zullen incasseren dan die 1771 euro, omdat ze die bevoegdheid hebben prijsgegeven. Werkt alleen maar in je voordeel dus ;)
Ik heb ze nooit voor een exact bedrag gemachtigd, alleen voor betaling van het collegegeld in termijnen...
dag
  † In Memoriam † vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:31:09 #130
43556 miss_dynastie
pi_118171089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb ze nooit voor een exact bedrag gemachtigd, alleen voor betaling van het collegegeld in termijnen...
Hmmm, oke, ik heb ze wel voor een bepaald bedrag gemachtigd. Jij hebt als het ware een open cheque ingevuld? Of hoe moet ik dat zien :@ ?
pi_118174149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hmmm, oke, ik heb ze wel voor een bepaald bedrag gemachtigd. Jij hebt als het ware een open cheque ingevuld? Of hoe moet ik dat zien :@ ?
In heb in juni al gemachtigd via studielink voor het wettelijk verschuldigde collegegeld. Maar ik heb dan ook nooit een officiele beschikking gehad dat ik de langstudeerboete opgelegd zou krijgen. Mijn Hogeschool is volgens mij een beetje laks..
dag
pi_118175518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:13 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:

[..]

Contact opgenomen met DUO. Zij zeggen: "De maand oktober is aan de studenten van wie wij de aanvraag hadden verwerkt het verhoogde krediet nog uitbetaald. De maand november zal niet meer worden uitbetaald." :Y

Iemand die aangaande dit toch nog problemen ondervind? Let me know ;)
Het probleem is dat mijn formulier voor de aanvraag helemaal niet meer in behandeling wordt genomen. Dus wanneer m'n uni dan nog een termijn zou afschrijven zou ik 'de l*l* zijn, even plat gezegd.

Mijn uni heeft toegezegd niet meer te incasseren, maar mocht ik alsnog een probleem hebben meld ik het. :-)
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:09:45 #133
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_118179777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

:P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_118213561
RUG:
quote:
Boete voor 1 november teruggestort

Studenten die de langstudeerboete hebben betaald, krijgen die voor 1 november van de RUG terug. Een maand eerder dan het ministerie van onderwijs eist.

Dat maakte universiteitsbestuurder Sibrand Poppema vandaag in de commissievergadering van de universiteitsraad bekend.

De universiteiten stopten begin deze maand met het innen van de boete, nadat ze instructies daarvoor hadden ontvangen van het ministerie. Veel studenten hadden al een deel van de boete aan de instelling betaald.
pi_118220950
Ah man, dit is echt heerlijk :D _O_
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:46:07 #136
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_118226346
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 21:36 schreef Hoogstaande het volgende:
Ah man, dit is echt heerlijk :D _O_
Wacht maar totdat het sociaal leenstelsel er is -O-
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_118226384
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wacht maar totdat het sociaal leenstelsel er is -O-
Daar heb ik toch geen reet meer mee te maken _O-
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:45:23 #138
370039 Morera
more more more
pi_118228971
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:47 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Daar heb ik toch geen reet meer mee te maken _O-
Je toekomstige kind(eren) wel
pi_118231589
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:45 schreef Morera het volgende:

[..]

Je toekomstige kind(eren) wel
Dat zien we dan wel weer.
pi_118231704
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:08 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel weer.
En zo is het maar net!
pi_118247366
Het is dan maar te hopen dat jullie geen kinderen krijgen. Ik kan geen belangrijkere vereiste voor een ouder bedenken dan vooruit kijken.
Enige compassie met de huidige studenten zou netjes zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118263078
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is dan maar te hopen dat jullie geen kinderen krijgen. Ik kan geen belangrijkere vereiste voor een ouder bedenken dan vooruit kijken.
Enige compassie met de huidige studenten zou netjes zijn.

Tevens is het dan alsnog krom wat jullie zeggen, dan zou ik nu liever zelf in de shit zitten zodat mijn toekomstige kinderen geen sociaal leenstelsel hebben? :')

Ik vind persoonlijk een sociaal leenstelsel helemaal niet eens zo slecht, maar wat ik het aller belangrijkste vind is dat er van tevoren een regel is die geldt gedurende het hele proces van studeren.
Nieuwe studenten weten nu wat ze krijgen voor ze er aan gaan beginnen en kunnen op basis daar van hun keuze maken. Of dat nou stufi is of een sociaal leenstelsel of een langstudeerboete, als er maar duidelijkheid is.
Maar niet voor huidige studenten ineens van alles gaan aanpassen.
pi_118264046
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:59 schreef Hoogstaande het volgende:
Maar niet voor huidige studenten ineens van alles gaan aanpassen.
Daarom vind ik het goed dat de langstudeermaatregel wel als nog is gestopt. Maar de inkorting van het studentenreisproduct hebben ze er wel doorheen gejast. Leuk dat ik nu 3083 euro terug krijg, maar in mijn master ben ik dat net zo hard kwijt aan een jaartrajectkaart naar mijn uni omdat ik nog tot 1 januari gebruik mag maken van mijn gratis OV-recht. Dus tja, how about that? }:| Maar gek genoeg hoor je daar niemand over. Regels aanpassen moet kunnen, maar met in begrip van een overgangsregeling. Aka: alleen voor nieuwe gevallen. Waarom die inkorting dan wel ingaat ook voor bestaande gevallen snap ik niet :?

Maargoed, rond 1 november hmm aldus de RuG? ^O^ Zoals gezegd: kan ik het alvast reserveren voor een jaartrajectkaart ŕ raison 3581 euro :'(
mag het weten
pi_118264595
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:21 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Daarom vind ik het goed dat de langstudeermaatregel wel als nog is gestopt. Maar de inkorting van het studentenreisproduct hebben ze er wel doorheen gejast. Leuk dat ik nu 3083 euro terug krijg, maar in mijn master ben ik dat net zo hard kwijt aan een jaartrajectkaart naar mijn uni omdat ik nog tot 1 januari gebruik mag maken van mijn gratis OV-recht. Dus tja, how about that? }:| Maar gek genoeg hoor je daar niemand over. Regels aanpassen moet kunnen, maar met in begrip van een overgangsregeling. Aka: alleen voor nieuwe gevallen. Waarom die inkorting dan wel ingaat ook voor bestaande gevallen snap ik niet :?

Maargoed, rond 1 november hmm aldus de RuG? ^O^ Zoals gezegd: kan ik het alvast reserveren voor een jaartrajectkaart ŕ raison 3581 euro :'(
Mee eens ja, daar krijg ik ook last van.
Ik ben echter allang blij dat 1 van de twee opgelost wordt.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:05:29 #145
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_118275555
Hoe zit het eigenlijk met het collegegeldkrediet, van 3000 euro - de boete dus - als je die al hebt ontvangen van DUO? De staatssecretaris heeft bepaald dat je het renteloos kan teruggeven aan DUO, mits dit voor 1 maart 2013 gebeurt. Maar is dit een verplichting? M'n vriendin wilt het namelijk gewoon houden, voor haar part gooien ze het gewoon bovenop de rest van haar schuld die ze na haar studie zal aflossen. Lijkt me niet dat ze het direct terugbetalen ervan kunnen verplichten of wel? Ze hebben het je immers al geleend?
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:08:24 #146
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118275636
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:05 schreef N0rah het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het collegegeldkrediet, van 3000 euro - de boete dus - als je die al hebt ontvangen van DUO? De staatssecretaris heeft bepaald dat je het renteloos kan teruggeven aan DUO, mits dit voor 1 maart 2013 gebeurt. Maar is dit een verplichting? M'n vriendin wilt het namelijk gewoon houden, voor haar part gooien ze het gewoon bovenop de rest van haar schuld die ze na haar studie zal aflossen. Lijkt me niet dat ze het direct terugbetalen ervan kunnen verplichten of wel? Ze hebben het je immers al geleend?
Het is geen verplichting maar een mogelijkheid. Anders zal het meegenomen worden met haar studieschuld en moet zij daar wel rente over gaan betalen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118276495
Hi Lynda, ik heb bericht terug van de studentenadministratie. Helaas kunnen zij ook nog niets met zekerheid zeggen. We hopen zo snel mogelijk uitsluitsel te krijgen maar adviseren om in principe wel van het hoge bedrag uit te gaan, dan kan het alleen maar meevallen. Zodra wij meer informatie hebben, laten wij het weten via Facebook. ^FB

Voor de Inhollanders.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:55:00 #148
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_118277262
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is geen verplichting maar een mogelijkheid. Anders zal het meegenomen worden met haar studieschuld en moet zij daar wel rente over gaan betalen.
Ja precies, ok. :Y
pi_118303880
Als ze nu toch dat leenstelsel invoeren, waarom wordt het instellingstarief dan niet afgeschaft? Dat bedrag valt toch in het niet in vergelijking met wat de overheid bespaart met het leenstelsel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:27:34 #150
370039 Morera
more more more
pi_118305263
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ze nu toch dat leenstelsel invoeren, waarom wordt het instellingstarief dan niet afgeschaft? Dat bedrag valt toch in het niet in vergelijking met wat de overheid bespaart met het leenstelsel.
Ik ben het met je eens, maar denk je niet dat zij denken van : "waarom zouden we?"
Daar ligt momenteel geen vuur bij hen aan de schenen. Net als dat de hierboven genoemde maatregel om de voorwaarden van het gebruik van het studentenreisrecht tijdens "het spel" even te veranderen, voor de menigte opeens niet meer zo erg opvalt omdat het onder het gejuich van het verdwijnen van de langstudeermaatregel ondersneeuwt en niet tot weinig aandacht krijgt mbt de problematische situaties die daardoor kunnen en in vele gevallen ook zullen ontstaan.

Jammer want heel veel studenten komen inderdaad alsnog in de knoop ivm de aanpassing van het studentenreisproduct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')