Ja, die klopt wel. Ze verlagen eenzijdig hun bevoegdheid om te machtigen en verklaren naar jou toe niet meer te zullen incasseren dan 1771 euro. Dat betekent dat als de overheid zich toch bedenkt, ze niet meer zullen incasseren dan die 1771 euro, omdat ze die bevoegdheid hebben prijsgegeven. Werkt alleen maar in je voordeel dusquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok, alleen klopt de info van de HvA dan niet:
[..]
Misschien zelf dan nog maar even contact opnemen met de UvA? Of kan het zijn dat ze het naar een oud e-mailadres hebben gestuurd o.i.d.?quote:
Ik heb ze nooit voor een exact bedrag gemachtigd, alleen voor betaling van het collegegeld in termijnen...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, die klopt wel. Ze verlagen eenzijdig hun bevoegdheid om te machtigen en verklaren naar jou toe niet meer te zullen incasseren dan 1771 euro. Dat betekent dat als de overheid zich toch bedenkt, ze niet meer zullen incasseren dan die 1771 euro, omdat ze die bevoegdheid hebben prijsgegeven. Werkt alleen maar in je voordeel dus
Hmmm, oke, ik heb ze wel voor een bepaald bedrag gemachtigd. Jij hebt als het ware een open cheque ingevuld? Of hoe moet ik dat zienquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit voor een exact bedrag gemachtigd, alleen voor betaling van het collegegeld in termijnen...
In heb in juni al gemachtigd via studielink voor het wettelijk verschuldigde collegegeld. Maar ik heb dan ook nooit een officiele beschikking gehad dat ik de langstudeerboete opgelegd zou krijgen. Mijn Hogeschool is volgens mij een beetje laks..quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm, oke, ik heb ze wel voor een bepaald bedrag gemachtigd. Jij hebt als het ware een open cheque ingevuld? Of hoe moet ik dat zien?
Het probleem is dat mijn formulier voor de aanvraag helemaal niet meer in behandeling wordt genomen. Dus wanneer m'n uni dan nog een termijn zou afschrijven zou ik 'de l*l* zijn, even plat gezegd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:13 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Contact opgenomen met DUO. Zij zeggen: "De maand oktober is aan de studenten van wie wij de aanvraag hadden verwerkt het verhoogde krediet nog uitbetaald. De maand november zal niet meer worden uitbetaald."![]()
Iemand die aangaande dit toch nog problemen ondervind? Let me know
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm, oke, ik heb ze wel voor een bepaald bedrag gemachtigd. Jij hebt als het ware een open cheque ingevuld? Of hoe moet ik dat zien?
quote:Boete voor 1 november teruggestort
Studenten die de langstudeerboete hebben betaald, krijgen die voor 1 november van de RUG terug. Een maand eerder dan het ministerie van onderwijs eist.
Dat maakte universiteitsbestuurder Sibrand Poppema vandaag in de commissievergadering van de universiteitsraad bekend.
De universiteiten stopten begin deze maand met het innen van de boete, nadat ze instructies daarvoor hadden ontvangen van het ministerie. Veel studenten hadden al een deel van de boete aan de instelling betaald.
Daar heb ik toch geen reet meer mee te makenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wacht maar totdat het sociaal leenstelsel er is
Je toekomstige kind(eren) welquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:47 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Daar heb ik toch geen reet meer mee te maken
Dat zien we dan wel weer.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is dan maar te hopen dat jullie geen kinderen krijgen. Ik kan geen belangrijkere vereiste voor een ouder bedenken dan vooruit kijken.
Enige compassie met de huidige studenten zou netjes zijn.
Daarom vind ik het goed dat de langstudeermaatregel wel als nog is gestopt. Maar de inkorting van het studentenreisproduct hebben ze er wel doorheen gejast. Leuk dat ik nu 3083 euro terug krijg, maar in mijn master ben ik dat net zo hard kwijt aan een jaartrajectkaart naar mijn uni omdat ik nog tot 1 januari gebruik mag maken van mijn gratis OV-recht. Dus tja, how about that?quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:59 schreef Hoogstaande het volgende:
Maar niet voor huidige studenten ineens van alles gaan aanpassen.
Mee eens ja, daar krijg ik ook last van.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daarom vind ik het goed dat de langstudeermaatregel wel als nog is gestopt. Maar de inkorting van het studentenreisproduct hebben ze er wel doorheen gejast. Leuk dat ik nu 3083 euro terug krijg, maar in mijn master ben ik dat net zo hard kwijt aan een jaartrajectkaart naar mijn uni omdat ik nog tot 1 januari gebruik mag maken van mijn gratis OV-recht. Dus tja, how about that?Maar gek genoeg hoor je daar niemand over. Regels aanpassen moet kunnen, maar met in begrip van een overgangsregeling. Aka: alleen voor nieuwe gevallen. Waarom die inkorting dan wel ingaat ook voor bestaande gevallen snap ik niet
Maargoed, rond 1 november hmm aldus de RuG?Zoals gezegd: kan ik het alvast reserveren voor een jaartrajectkaart ŕ raison 3581 euro
Het is geen verplichting maar een mogelijkheid. Anders zal het meegenomen worden met haar studieschuld en moet zij daar wel rente over gaan betalen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:05 schreef N0rah het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het collegegeldkrediet, van 3000 euro - de boete dus - als je die al hebt ontvangen van DUO? De staatssecretaris heeft bepaald dat je het renteloos kan teruggeven aan DUO, mits dit voor 1 maart 2013 gebeurt. Maar is dit een verplichting? M'n vriendin wilt het namelijk gewoon houden, voor haar part gooien ze het gewoon bovenop de rest van haar schuld die ze na haar studie zal aflossen. Lijkt me niet dat ze het direct terugbetalen ervan kunnen verplichten of wel? Ze hebben het je immers al geleend?
Ja precies, ok.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is geen verplichting maar een mogelijkheid. Anders zal het meegenomen worden met haar studieschuld en moet zij daar wel rente over gaan betalen.
Ik ben het met je eens, maar denk je niet dat zij denken van : "waarom zouden we?"quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ze nu toch dat leenstelsel invoeren, waarom wordt het instellingstarief dan niet afgeschaft? Dat bedrag valt toch in het niet in vergelijking met wat de overheid bespaart met het leenstelsel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |