Ja klopt, daar wees de school ons ook al op. Maar anders moet hij zich alsnog voor de maand november uitschrijven bij zijn studie.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:25 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Pas hier wel mee op! Je betaalt in principe dan een deel van het wettelijk collegegeld niet en de onderwijsinstelling kan je op basis hiervan uitschrijven!!
LSVb is hier op het moment hard mee bezig. Héél veel studenten zitten nu in financiële problemen doordat onderwijsinstellingen blijven innen en DUO doodleuk zegt dat het krediet niet meer nodig is. Ik hou jullie op de hoogte!
ik heb een machtiging voor het reguliere collegegeld lopen bij de hva. Vanuit de hva dan een bbc + machtiging voor 3036 richting de uva. Lijkt mij dat als de uva alsnog afschrijft ik gewoon kan storneren?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:25 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Pas hier wel mee op! Je betaalt in principe dan een deel van het wettelijk collegegeld niet en de onderwijsinstelling kan je op basis hiervan uitschrijven!!
LSVb is hier op het moment hard mee bezig. Héél veel studenten zitten nu in financiële problemen doordat onderwijsinstellingen blijven innen en DUO doodleuk zegt dat het krediet niet meer nodig is. Ik hou jullie op de hoogte!
Nog echt ook!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:44 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Ja klopt, daar wees de school ons ook al op. Maar anders moet hij zich alsnog voor de maand november uitschrijven bij zijn studie.
Hij heeft overigens net een mail binnen van Studielink, dat de hoogte van zijn collegegeld gewijzigd is?!
De administratie van de UvA kennende kan het ook nog wel een tijdje duren.. Ook al staat er op hun site dat ze op korte termijn met de betrokken studenten contact gaan opnemenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:38 schreef Mss het volgende:
Ik heb ook nog geen enkel signaal van de UvA gehoord wat betreft terugbetalen. Wel mooi klote, want ik heb de eerste maand al voorgeschoten, en als er nu 300 extra afgeschreven gaat worden die ik van IBG niet krijg, is dat niet zo handig.
Ach ja natuurlijk, hoe simpel eigenlijk :-)quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:47 schreef Tochjo het volgende:
Misschien wordt er in oktober niet geïnd?
Ja stom van mij! Dank voor je uitleg!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:51 schreef Omentuva het volgende:
Je hebt 306 (?) euro extra betaald in september en het maandbedrag is 177 euro - 177 * 2 = 354. Ze innen dus niets in oktober, waarschijnlijk, en dan het restant van die 354 (~50 euro) in november. Vanaf december is alles weer bij het oude.
Als er letterlijk staat dat je voor elke termijn een deel administratiekosten moet betalen wel. Ik moet echter bij de eerste betaling 24 euro administratiekosten betalen.. Dan lijkt het me moeilijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De universiteit moet dan echter ook een deel van het 'administratie'geld (ofwel boete voor het in termijnen betalen) terugbetalen aangezien je een deel van het collegegeld eerder hebt betaald dan op basis waarvan dat administratiegeld is berekend. Het zal niet meer dan pak hem beet 4 Euro zijn maar toch...
Zo gauw zij ook maar een cent missen omdat je in termijnen betaalt en ze hierdoor minder rente krijgen op het tegoed laten ze je een boete betalen, dan moeten ze in dit geval ook een deel van die boete terugbetalen.
Goede oplossing en duidelijke communicatiequote:Beste ,
De langstudeerdermaatregel wordt met terugwerkende kracht per 1 september 2012 afgeschaft. Met dit bericht informeert de HvA je over de gevolgen voor jouw collegegeldtarief en -betaling.
Wat doet de HvA?
· past je collegegeldtarief en machtiging aan naar ¤ 1771,-
· incasseert niets eind oktober 2012;
· incasseert eind november 2012 ¤ 53,26 van het door jouw aangegeven rekeningnummer;
· incasseert vanaf december tot en met mei 2013 maandelijkse termijnen van ¤ 196,77;
Toelichting
Een machtiging in termijnen voor ¤ 1.771,- betekent dat de HvA in september, oktober en november 1 keer ¤ 196,84 en twee ¤ 196,77 = ¤ 590,38 zou incasseren. Eind september is al ¤ 537,12 geïncasseerd.
Na een incasso van ¤53,26 eind november is geen sprake meer van teveel of te weinig geïncasseerd collegegeld volgens het collegegeldtarief van ¤ 1771,-
Deze oplossing is in overleg met de studenten van de Medezeggenschapsraad en het Ministerie OCW tot stand gekomen.
Nee, dat is niet raar, omdat ze minder incasseren dan waarvoor gemachtigd is. Ze kunnen het bedrag niet ineens verhogen of zoquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Raar dat ze zomaar de machtiging kunnen aanpassen
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:06 schreef essnhills het volgende:
Jeej! Nu ook bericht van de UvA!![]()
Ze innen eind oktober helemaal niks, dus ook niet het gewone collegegeld, en dat wordt verrekend met wat ik aan boete betaald heb. Het resterende bedrag krijg ik begin november teruggestort
ik nietquote:
Als je 10.000 euro mag afschrijven, mag je natuurlijk ook 8.000 afschrijven. Net als met treinkaartjes. Met een kaartje Amsterdam -> eindhoven mag je natuurlijk ook gewoon tot utrecht reizen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Raar dat ze zomaar de machtiging kunnen aanpassen
Contact opgenomen met DUO. Zij zeggen: "De maand oktober is aan de studenten van wie wij de aanvraag hadden verwerkt het verhoogde krediet nog uitbetaald. De maand november zal niet meer worden uitbetaald."quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:25 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Ok, alleen klopt de info van de HvA dan niet:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet raar, omdat ze minder incasseren dan waarvoor gemachtigd is. Ze kunnen het bedrag niet ineens verhogen of zo
quote:Wat doet de HvA?
· past je collegegeldtarief en machtiging aan naar ¤ 1771,-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |