Wat ik lees in de OP is dat ze de lage btw willen afschaffen op van alles en nog wat. Dus dat is een automatische verhoging. Het zou ze sieren als ze het omdraaien en de hoge btw afschaffen op diverse producten en diensten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
Dit betekent natuurlijk niet automatisch dat de tarieven in Nederland stijgen. Ik lees vooral dat Brussel streeft naar meer uniformiteit op het gebied van btw.
Maar welke burger accepteert dat?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 06:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lidstaten hebben minder uitgaven nodig.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:17 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dit. Ga maar 'ns minder uitgeven ipv nog meer opvreten.
Naïviteitquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
Dit betekent natuurlijk niet automatisch dat de tarieven in Nederland stijgen. Ik lees vooral dat Brussel streeft naar meer uniformiteit op het gebied van btw.
Ja, want je moet eerst totaal ongerelateerd probleem A aanpakken voor je over B begint.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:22 schreef StarmanFR het volgende:
Laat ze maar eens beginnen de betalingsverschillen aan Europa (de afdracht) tussen de verschillende landen zoveel mogelijk te verkleinen, daarna praten we wel verder.
De tarieven zullen niet zo snel stijgen, daar wij in Nederland met beide categorieën BTW al boven het voorgeschreven EU minimum zitten.quote:
Het is gewoon (omzet)belasting. Eentje die niet inkomsten maar product/ dienst (waarde) afhankelijk is. Waarom betaal je belasting?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie sowieso de rechtvaardiging van BTW niet zo. Nog voordat je onder de streep iets verdiend hebt moet je al belasting betalen? Waarom?
Ik betaal graag belasting omdat een overheid zaken collectief veel beter en efficienter kan regelen dan ik in mijn eentje en ik daardoor onder andere ontzettend veel meer kan verdienen, dan zonder die overheid. Best leuk voor vakanties en weekendjes, met een 4x4 door ruig terrein en te voet door rivieren waden, maar als je naar een klant moet dan is het toch wel prettig dat er wegen en bruggen liggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is gewoon (omzet)belasting. Eentje die niet inkomsten maar product/ dienst (waarde) afhankelijk is. Waarom betaal je belasting?
Ah, en jij gelooft ook zeker dat Europese rechters niet corrupt zijn?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, want je moet eerst totaal ongerelateerd probleem A aanpakken voor je over B begint.Handig toch juist, parallelle sporen. Gebeurt er misschien nog wat.
En ik ben het er mee eens dat de 'nieuwe inkomstenbronnen' misschien wat ongelukkig is. Wel helder. En dat moet toch altijd van iedereen?
[..]
De tarieven zullen niet zo snel stijgen, daar wij in Nederland met beide categorieën BTW al boven het voorgeschreven EU minimum zitten.
Het kan kloppen dat er wel meer gelijk getrokken wordt, dus dat sommige producten dan in het hoge tarief gaan vallen, wat betreft mijn eerder genoemde voorbeeld. Ik kan dat alleen maar aanmoedigen eigenlijk.
Ik geloof dat we daar wel vanuit mogen gaan ja. Maar wat hebben die rechters hiermee te maken?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Ah, en jij gelooft ook zeker dat Europese rechters niet corrupt zijn?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik geloof dat we daar wel vanuit mogen gaan ja. Maar wat hebben die rechters hiermee te maken?
Zijn we het in ieder geval ergens over eens!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:26 schreef PizzaMizza het volgende:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit bedoelde ik nou met naïviteit. Met jou kan je dus niet discussiëren, omdat jij alles gelooft wat de regering en/of Europa zegt. Einde discussie.
Als het alternatief Nederlandse rechters zijn, waarom zouden die dan niet corrupt zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:13 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, en jij gelooft ook zeker dat Europese rechters niet corrupt zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |