abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2003 @ 00:04:36 #76
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_10057798
Mooi, als we geconstateerd hebben dat een dodelijke injectie humaner is dan stenigen, en dan rekening houdend met het feit dat ze in nigeria ook wel dodelijke injecties uit kunnen delen, wil ik er best aan om het 'achterlijk' te noemen.

Zeker als je ook in ogenschouw neemt dat blijkbaar vrouwen die overspel gepleegd hebben er ook in aanmerking voor komen.

En dan aandragen dat een hoger nigeriaans hof dat ongedaan gemaakt heeft is een gotspe, alsof dat soort kuntswerkjes, om zoiets futiels als overspel ergens anders voorkomen.

maandag 28 april 2003 @ 00:21:31 #77
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_10058181
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:04 schreef ExTec het volgende:
Mooi, als we geconstateerd hebben dat een dodelijke injectie humaner is dan stenigen, en dan rekening houdend met het feit dat ze in nigeria ook wel dodelijke injecties uit kunnen delen, wil ik er best aan om het 'achterlijk' te noemen.

Zeker als je ook in ogenschouw neemt dat blijkbaar vrouwen die overspel gepleegd hebben er ook in aanmerking voor komen.

En dan aandragen dat een hoger nigeriaans hof dat ongedaan gemaakt heeft is een gotspe, alsof dat soort kuntswerkjes, om zoiets futiels als overspel ergens anders voorkomen.

vergeet niet dat overspel hier betekent dat ze ruim negen maanden na haar huwelijk beindigde een kind heeft gekregen. Ze heeft dus omgang gehad met een man na de scheiding, en daaruit is het kind geboren
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 28 april 2003 @ 00:25:07 #78
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10058248
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:04 schreef ExTec het volgende:

Nogmaals, wat mij betreft is iedere cultuur die zich bezig houdt met moord van staatswege 'achterlijk', het enige verschil ligt blijkbaar in de methode die sommige Westerse landen (iig gedeeltelijk) 'humaner' uitvoeren.

Of het nu een gotspe is of niet, feit blijft dat dit soort zaken niet langer toegestaan zijn in Nigeria, ik vermoed dat er landen zijn waar het evenwel nog wel gebeurt.
Het is overigens zeker geen aanbeveling voor een cultuur dat men zich uberhaupt aan dit soort walgelijke gedrag schuldig maakt.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  maandag 28 april 2003 @ 00:26:42 #79
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10058281
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:21 schreef Kugari-Ken het volgende:

vergeet niet dat overspel hier betekent dat ze ruim negen maanden na haar huwelijk beindigde een kind heeft gekregen. Ze heeft dus omgang gehad met een man na de scheiding, en daaruit is het kind geboren

Jij loopt achter wat betreft Nigeria iig.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  maandag 28 april 2003 @ 00:37:36 #80
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_10058558
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:26 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Jij loopt achter wat betreft Nigeria iig.

oh leg eens uit hoe de situatie voor deze vrouw DAN was? Aangezien je precies weet wat er niet klopt aan mijn uitspraak mag je eens mooi aanwijzen wat er niet aan klopt en hoe de situatie dan werkelijk was?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 28 april 2003 @ 00:57:24 #81
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10058918
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:25 schreef Tia_Tijger het volgende:
Nogmaals, wat mij betreft is iedere cultuur die zich bezig houdt met moord van staatswege 'achterlijk'
Lees anders dit even:
quote:
The provision of the death penalty can be extended further under Ta'zir. If an act escapes the net of the death penalty under all the above rules, the death penalty can be invoked by the judge under Ta'zir on the grounds of the severity of the act, or the character of the offender. Examples of this include the execution of people for practising magic or witchcraft. As recently as 28 February 2000, Hassan bin 'Awad al-Zubair, a Sudanese national, was beheaded in Riyadh after being convicted of ''magic, charlatanism and sorcery''.
Dat vind jij even achterlijk als de doodstraf voor (massa)-moord?

Bron: Amnesty

pi_10059174
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:37 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

oh leg eens uit hoe de situatie voor deze vrouw DAN was? Aangezien je precies weet wat er niet klopt aan mijn uitspraak mag je eens mooi aanwijzen wat er niet aan klopt en hoe de situatie dan werkelijk was?

Houd je er rekening mee dat dit een topic van 20 augustus 2002 is, en dat er dus ondertussen het een en ander veranderd kan zijn? Dat geldt ook voor Tia-Tijger natuurlijk.

Ik heb trouwens geen idee of er iets veranderd is.

maandag 28 april 2003 @ 01:18:10 #83
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10059233
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:14 schreef Light het volgende:
Houd je er rekening mee dat dit een topic van 20 augustus 2002 is, en dat er dus ondertussen het een en ander veranderd kan zijn? Dat geldt ook voor Tia-Tijger natuurlijk.

Ik heb trouwens geen idee of er iets veranderd is.

De Miss-Universe verkiezingen... ring a bell?
pi_10059302
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:18 schreef Ernst het volgende:

[..]

De Miss-Universe verkiezingen... ring a bell?

dingdongdingdongdingdong

Maar er is dus niet veel veranderd. Of helemaal niets.

maandag 28 april 2003 @ 01:45:01 #85
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10059617
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:22 schreef Light het volgende:
Maar er is dus niet veel veranderd. Of helemaal niets.
Helemaal niets. In 12 staten in Nigeria is nog steeds de Shari'ah wetgeving van kracht...

Verder of Amina Lawal:

quote:
UPDATE:
On 25 March Amina Lawal's appeal hearing in Katsina was adjourned until 3 June. The reason given was that the tribunal should have had five members, but only three serving members were available.
Nog niks zeker dus.

Bron: hiero

FOK!fotograaf maandag 28 april 2003 @ 01:47:44 #86
13368 NiGeLaToR
pi_10059650
Laatst nog beelden van een executie in Afganistan op tv gezien. Ze zijn daar allemaal 'bevrijd'. Behalve de vrouwen en mensen die niet geloven etc etc.
  † In Memoriam † maandag 28 april 2003 @ 07:41:08 #87
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10060708
quote:
Op zondag 27 april 2003 19:33 schreef Kugari-Ken het volgende:

dus je vergelijkt de situatie daar nu, met de situatie hier een kleine twee honderd jaar geleden?

Wat er na de WOII gebeurde met vrouwen is niet van toepassing, of wil je zeggen dat hetgeen er met die foute vrouwen gebeurde wettelijk was bepaald?

50 jaar geleden en blijkbaar geen wet die die vrouwen bescherming kon bieden..
quote:

In Nigeria stenigen ze vrouwen als ze het wagen na hun huwelijk te bevallen van een kind, zo luiden daar nu eenmaal de wetten, maar in Nederland lopen mensen rond op internet-fora die veel ergere dingen roepen hoor. Foei die nederlanders toch! Kijk mij eens een goede vergelijking maken, kijk mij eens intelligent een standpunt innemen. Die wetten van Nigeria die aan de Islamitische cultuur zijn gebonden zijn misschien ergens wel vaag verwerpelijk, maar die stoute, verrotte nederlanders, dat is pas het slijk der aarde. Neen, we mogen niets zeggen van de wetten in Nigeria, zolang er hier mensen rondlopen die over straffen, extreme meningen hebben ingenomen.

Je klinkt nu een beetje als sommige politici die zeer intelligente uitspraken deden na een rechtzaak van dhr Vv/dG onlangs..
quote:
Nigeria is het de WET dat een vrouw gestenigd kan worden. Dat is iets dat NU aan de gang is.
De verkapte oproep om een pleger van een misdrijf te liquideren is in de toekomst, zit daar voor jou het verschil?
quote:
jij vergelijkt het in de eerste instantie met iets van 200 jaar geleden dat hier gebeurde.
Vervolgens vergelijk je het met een situatie waar de wet ver te zoeken is, in de vervolging/verkettering van mensen die tijdens de grootste oorlog tot vandaag besloten om de vijand te steunen tijdens de bezetting.
En ten slotte vergelijk je de situatie met wat een aantal losse figuren over het internet verkondigen over daden die een compleet andere aard hebben.
Neen, nogmaals ik vergelijk het met de primitieve gedachtes die mensen hebben n.a.v iets wat in hun ogen *not done* is..
Emotionele zeer primitieve gedachtes en gevoelens én een ontwikkelingsachterstand..

Waarmee ik dus eigenlijk wl degelijk hetzelfde beweer als mensen die het woord *achterlijk* in hun mond nemen, ik geef het alleen een iets andere benaming.

maandag 28 april 2003 @ 08:45:19 #88
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_10061060
Waarom moet er toch steeds een vergelijking met het westen gemaakt worden? Wij, en tevens onze buurlanden, kennen geen doodstraf, dus schroom je eens niet een mans standpunt in te nemen en deze zaken keihard af te keuren of ze zelfs, ja hou je maar vast, "achterlijk" te noemen. Tenzij je zelf ergens in de staat Texas woont natuurlijk en daar dagelijks met spandoeken voor de gevangenissen staat te demonsteren, wat je iets meer recht tot spreken zou geven, maar ik meen dat dat niet het geval is.

En als je dan toch zonodig de VS er aan de haren bij moet trekken, bedenk je dan even dat de VS haar wetten tenminste nog wel eens herzien of moderniseren, en niet vasthouden aan een die stamt uit het jaar 1400. Je mag de doodstraf verwerpen, maar de straf der straffen wordt daar tenminste slechts toegekend aan plegers van uiterst zware misdrijven als verkrachtingen en moorden. Daar zit dus op zijn minst nog enige logica in, waar die volledig zoek is bij dood door steninging na overspel.
Wat het geheel nog extra bizar maakt is het voortdurend jengelen van "Allah is groot" terwijl je je medemens' schedel open gooit met steentjes. Hoor ik ze ook nooit roepen in de VS.
Geweldig hoor, als je hiermee NOG niet in het afterlive in Allah's armen wordt gesloten en onbeperkt mag rotzooien met het harem van maagden, weet ik het ook niet meer.

maandag 28 april 2003 @ 10:32:24 #89
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10062459
quote:
Op zondag 27 april 2003 23:29 schreef ixion het volgende:

ehm... maar ga je ook nog toegeven dat je uit je nek lulde over die data.
voor een moderator in dit forum discussieer je erg selectief mag ik wel zeggen... en dan natuurlijk wél andersgezinde uitspraken wissen....jammerlijk

Ik heb in mijn stukje de VS helemaal niet genoemd.
quote:
Heb je ook cijfers waaruit blijkt dat steniging de meest gebruikte "Oosterse" methode is? Anders valt het natuurlijk niet te vergelijken.
Om Ernst dan toch tegemoet te komen vraag ik dit, maar daar krijg ik dan geen reactie op..

Tja, don't shoot the messenger.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 28 april 2003 @ 11:22:35 #90
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10063580
quote:
Op maandag 28 april 2003 10:32 schreef robh het volgende:
Om Ernst dan toch tegemoet te komen vraag ik dit, maar daar krijg ik dan geen reactie op..
Nee, die data heb ik niet en die data bestaat ook niet. In de meeste van die landen nemen ze het namelijk niet zo nauw met het naar buiten brengen van die data. Dat maakt verder ook niet uit, het gaat er om dat het nú nog toegepast wordt... notabene zelfs voor 'hekserij en magie'.

Als je dan verder nog de keur aan lijfstraffen bekijkt die daar worden toegepast (zweepslagen en andere vormen van geselingen, handen afhakken, brandmerken etc. etc.), de corruptie in dat soort landen én het feit dat verkrachte vrouwen nogal eens zélf gestraft worden, dan kún je in mijn ogen niet anders concluderen dat het daar op het gebied van rechtsorde één grote achterlijke zooi is.

Dan kun je wel zeggen 'ja, maar in de VS kennen ze de doodstraf ook nog', maar dat is appels en peren vergelijken (en ja, ik ben tegen de doodstraf). In de eerste plaats de manier waarop het gebeurd en in de tweede plaats de vergrijpen waarvoor de doodstraf wordt toegekend. Dat mensen daar geen gradatie in aan kunnen brengen zegt meer iets over hun zwart-wit denken.

Sowieso vind ik dat je de rechtspraak in zijn geheel moet beschouwen om daarover tot een oordeel te komen, in plaats van één enkel element te bekijken.

maandag 28 april 2003 @ 11:24:58 #91
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_10063639
pff wat een achterlijke mensen daar, gaat wel een beetje ver.Maar ja als zo iemand dan naar bv Nederland vlucht dan kijken we ze vast weer met argesogen aan van wat kom je hier doen jij 'allochtoon' .. Mooie praatjes maar we zijn intoleranter dan we denken.

Beetje offtopic btw

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_10102637
ben benieuwd hoeveel resoluties er door de VN moeten om te voorkomen dat Amina gestenigd wordt..... of is ze niet belangrijk genoeg..

Geweldig hoe de wereld hypocriet toe gaat kijken... als ze wordt gestenigd zijn we allemaal medeverantwoordelijk of niet...

een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
  dinsdag 29 april 2003 @ 22:22:38 #93
46511 Linz
held der helden
pi_10102695
Is het stenigen van een moordenaar of verkrachter zo erg dan?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_10102758
heeft ze iemand vermoord? heb ik wat gemist?
een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
  donderdag 5 juni 2003 @ 21:12:25 #95
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_10914706
Weer ff een update:
quote:
Het Sharia Hooggerechtshof in Katsina heeft de hoorzitting van Amina Lawal's beroep tegen haar vonnis tot de doodstraf wegens overspel uitgesteld tot 27 augustus 2003, vanwege de afwezigheid van twee van de rechters. Indien het vonnis door het Hooggerechtshof in Katsina wordt gehandhaafd, zijn er nog beroepsmogelijkheden op federaal niveau.

Het hoger beroep van twee andere veroordeelden, Ahmadu Ibrahim (m) en Fatima Usman (v), die eveneens zijn veroordeeld tot de doodstraf vanwege overspel, was gepland op 4 juni. Deze hoorzitting is inmiddels echter uitgesteld tot eind juni, zonder dat een exacte datum werd genoemd.

† In Memoriam † donderdag 5 juni 2003 @ 23:44:08 #96
34726 Fratz
Max
pi_10919066
hopenlijk komt van uitstel afstel. je moet er toch niet aan denken..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2003 @ 23:54:33 #97
34726 Fratz
Max
pi_12772464
en er is nieuws:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
BINNEN EEN MAAND UITSLAG OVER STENIGING

KATSINA - Een islamitische rechtbank in Nigeria heeft woensdag bepaald dat hij binnen een maand beslist over de eventuele doodstraf voor Amina Lawal. Dat werd woensdag duidelijk na het horen van de partijen in hoger beroep. De alleenstaande moeder wordt verdacht van overspel.

Een lagere islamitische rechtbank veroordeelde de 31-jarige Lawal vorig jaar augustus tot steniging omdat ze naar het oordeel van de rechters te kort na haar echtscheiding een kind van een andere man had gekregen.

'Slapend embryo'

In hoger beroep heeft haar advocate nu aangevoerd dat het kind mogelijk door haar vorige partner is verwekt. In de islamitische wetgeving, de Sharia, wordt de mogelijkheid van een zogenoemd "slapend embryo" opengehouden. Dit betekent dat pas vijf jaar na de bevruchting een embryo tot ontwikkeling zou kunnen komen.

Als het beroep wordt afgewezen, zal het doodvonnis van Lawal waarschijnlijk worden bekrachtigd. Overigens is het niet zeker dat dit door steniging zal gebeuren. Een van de aanklagers zei woensdag dat ook executie of ophanging mogelijk zijn.

De islamitische rechtspraak geldt in twaalf van de 36 staten van Nigeria. De centrale regering en de christelijke gemeenschap zijn daar tegen. Het West-Afrikaanse land is ongeveer gelijk verdeeld over christenen en moslims.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

bron:http://www.nu.nl/news.jsp?n=196044&c=25

nou ik hoop toch maar dat ze gewoon wordt vrijgesproken, dit soort praktijken zijn toch middeleeuws.

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 00:54:55 #98
3542 Gia
User under construction
pi_12773789
Volgens de oudere berichten is ze ruim negen maanden na haar scheiding bevallen. Op het moment van verwekken was ze dus niet getrouwd. Hoe kan er dan sprake zijn van overspel?

Dom gedoe, daar.

Hoop maar dat ze wordt vrijgesproken.

Of anders de vader van dat kind ook doden. Waar twee neuken hebben twee schuld, toch?

pi_12774635
Misschien moet Nigeria (en alle andere landen waar dit soort bizarre wetgeving heerst) eens internationaal aangepakt worden. Als praten niet helpt dan moet er met sancties worden gedreigt. Dit soort gedrag mag niet getolereerd worden.

Ik las dat er in 12 van de 36 provincies van Nigeria dit soort wetegeving heerst. De regering moet die islamitische rechtbanken opheffen. Tevens moet er met alle mogelijke worden voorkomen dat vonnissen, uitgesproken door deze rechtbanken, ten uitvoer worden gebracht.

Klinkt misschien wat idealistisch maar dit is een probleem dat moet worden uitgebannen. Zucht, wat zorgen godsdiensten toch voor een hoop ellende.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')