Zal het proberen als ik er weer eens ben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
probeer eens wat foto's of filmpjes voor me te maken joh![]()
Ja, het valt mij altijd op hoe weinig de moderne stadsmens oog heeft voor de natuur in zijn algemeenheid. Ik geniet altijd van die kwinkelierende spreeuwen.quote:Zaterdag was ik in Delft op het station en er streek eerst een zwermpje spreeuwen neer op het spoor, ze werden weggejaagd door kraaien en eentje bleef er op het perron een concert geven![]()
[ afbeelding ]
Iedereen loopt dan langs zonder het te zien en ik sta te genieten![]()
Ik heb nu ook een catharina trouwens! In een aparte kooi natuurlijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:47 schreef Drektrop het volgende:
Mocht je iets willen wat tammer kan worden zijn catharinaparkieten ook een aanrader. (ik ben een kweker van catharinaparkieten, heb elk jaar wel jongen, de laatste zijn nu net zelfstandig).
Maar mocht je echt gouldamadines willen heb ik genoeg adresjes voor je.
Anders gewoon even flink schudden dan los jet het probleem ook op.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:18 schreef Sorella het volgende:
Ligt eraan of je nu al jonkies wil hebben, je kan er voor alle zekerheid een gaatje in maken (of je het struif ook weg moet laten lopen geen idee)
Foto van je catharina parkiet
Lola the dude legt eieren?quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:20 schreef oh-oh het volgende:
Nee mocht Lola een dude zijn dan laat ik ze gewoon liggen hoor, keileuk. Maar ze zullen wel leeg zijn denk ik. Parkiet staat in het parkietentopic
Nice, welke kleur?quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een catharina trouwens! In een aparte kooi natuurlijk.
Oei ja, zou best eens kunnen... weet je, het verschil tussen vrouwtjes-zoogdieren en vrouwtjes-vogeltjes is niet zo heel erg groot, ze leggen allebei iedere maand (minstens - ik ga even niet in over de verschillende aantallen/details/procedures/tijdschema's bij verschillende beestenquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet dat ze wss onbevrucht zijn, als ik ze weg ga halen blijven ze doorleggen toch?
Het zijn er zoveeeeeeeeeeeeeeeeel
Dit dus.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:17 schreef Miss_Isis het volgende:
Leuk voor Pasen die eitjes; uitblazen, verven en verwerken in een leuk paasstukje of ophangen in een paastak. En met de inhoud kun je een piepklein cakeje, pannenkoekje of omeletje maken. Multifunctionele vogeltjes hoor die vinkjes, wat wil een mens nog meer?
Oh, mss ook even oud allemaal? Of zouden ze toch iets onder de leden hebben?quote:Op woensdag 28 november 2012 14:42 schreef trovey het volgende:
Vorige week lagen ineens 3 van de 4 mannen dood onderin de voličre en de 4de was ook niet lekker.Gelukkig is die opgeknapt (en nu is hij weer helemaal vrolijk met het gezelschap) dus wat er nou gebeurt is..... Kan dat laatste grijze mannetje de genen van de vorige kolonie nog doorgeven. Wellicht komt er hier nog 1 koppeltje bij (weer van een andere bloedlijn) maar dat is even afwachten of dat aan het einde van de week lukt. Als men dan gaat voortplanten zit het met de genetische diversiteit in ieder geval even goed maar bij mij beginnen ze nooit in de winter.
Leukquote:Op woensdag 28 november 2012 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Maandagavond werd deze dame bij me afgeleverd, met kooi en al, 10 euro, en ze kwamen haar brengen, want ze vonden er niks aan, de kinderen![]()
[ afbeelding ]
En gisteren ging ik drie mannen halen voor de dames, kreeg ik er nog een koppel bij van die man, dus nu heb ik er 8, in een hele grote kooi. De nieuwe zijn wel mini vergeleken met de oude![]()
[ afbeelding ]
Ja, ze mocht wel los vliegen, heb ik haar ook meteen laten doen, ze ging zelf weer in de kooi uiteindelijk, maar mijn kooi is zo groot, en vinkjes zijn gezelschapsdieren, dus dit vindt ze nu al helemaal leuk en prachtigquote:Op woensdag 28 november 2012 14:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Leuken een zebravink als huisdier voor kinderen
. Zal dat beestje het leuk vinden bij jou.
![]()
Kleinere en grotere vinken kun je inderdaad hebben, sommige fokkers fokken op hele grote dieren en anderen op de standaard grootte. Ik heb ook wel eens heel grote vrouwen bij een fokker weggehaald (moeder met twee dochters) en mijn mannetjes waren maar wat onder de indruk van zulke reuzenvrouwen
quote:Op woensdag 28 november 2012 14:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze zijn echt wel heel tof. Mijn vriend vind ze ook heel leuk. Dus misschien dat we hier ook een koppeltje nemen.
Ik ben bang dat er toch wat aan de hand was maar blijkbaar was de laatste de sterkste want je merkt niets meer, ook de duiven vertoonden geen verschijnselen. Het is in ieder geval iets geweest wat heel snel toesloeg....'s avonds niets aan de hand en 's morgens 3 lijkjes.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh, mss ook even oud allemaal? Of zouden ze toch iets onder de leden hebben?
Jammer dat je ver woont, anders konden we uitwisselen
Beste is een lage brede schaal met een dun laagje water er in. Ikzelf gebruik van die lage metalen voederschalen voor honden en katten maar je zou ook geglazuurde potttenonderzetters(van terracotta) kunnen gebruiken van het tuincentrum zolang de laag water maar niet te diep is anders kunnen ze verdrinken..quote:Op woensdag 28 november 2012 14:48 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij badderden de twee dames in een voerbak van de parkiet, maar dat zal nu wat klein zijn, dus ik zal wat groters neerzetten voor ze, goeie ja!
Nah, ik ga ze dan gewoon splitsen denk ik, mijn kooi kan heel handig door midden gedeeld wordenquote:Op woensdag 28 november 2012 14:54 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat leuk, nieuwe vinkjes! En vooral leuk als je dan zo'n sneu eenzaam vinkje in een mooie grote kooi met soortgenootjes kan zien opbloeienHopelijk vinden ze allemaal de liefde, en dan heb je er volgend jaar rond deze tijd vast een stuk of 50 met zoveel koppeltjes
Je bent een nieuwe rage aan het starten denk ik, handig om zo van de eventuele jonkies af te komen! Ben benieuwd wanneer je kan merken dat ze koppeltjes gaan vormen. Ze zijn toch soort van monogaam, dacht ik?quote:Op woensdag 28 november 2012 14:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nah, ik ga ze dan gewoon splitsen denk ik, mijn kooi kan heel handig door midden gedeeld wordenEn ik laat ze alleen broeden als ik jongen wil natuurlijk, ik heb best al wat vraag
Ik wil dr niet mee leuren met die jongen. Ik wil wel kijken hoe handtam ik ze kan leverenquote:Op woensdag 28 november 2012 15:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Is ook wel zo verstandig idd om ze dan niet te laten broeden. Maar wel tof dat je al 3 adresjes hebt voor een paar jonkies, het lijkt me toch ook leuk om als je een paar koppels hebt van dichtbij mee te maken hoe ze hun jonkies opvoeden e.d. Kun je hier mooi foto's plaatsen van lelijke kale zebravinkwurmpjes tzt
Haha, herkenbaar! Die uitdaging ga ik ook altijd aan met al het jonge grut dat hier geboren wordt nouja, behalve met kuikentjes dan omdat ik nogal gehecht ben aan m'n vingersquote:Op woensdag 28 november 2012 15:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik wil dr niet mee leuren met die jongen. Ik wil wel kijken hoe handtam ik ze kan leveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |