Ben je bekend met het destilatieproces ?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:45 schreef Rio het volgende:
Ik wil zelf limoncello gaan maken, maar begrijp dat het moeilijk/onmogelijk/erg duur (want accijns) is om de benodigde 95% alcohol (geschikt voor consumptie dus) te krijgen in NL.
Of weet er iemand toch een adres?
Andere tips erg welkom!
Ook in België is het volgens mij prijzig, reken minimaal op iets van 30 Euro per liter:quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:00 schreef Deetch het volgende:
En ja dat kost wel wat, accijnzen kun je in NL niet ontduiken. In belgie, Frankrijk en Luxemburg is het een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen.
Nee, in ons land mag alcohol met 80%+ (ongeveer) niet verkocht worden. In Duitsland, Frankrijk en Italïe ligt het wel in de (betere) winkels.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:00 schreef Deetch het volgende:
Misschien ook wel bij de groothandels zoals Makro en Hanos.
Die is niet voor niks zo goedkoop!!quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:14 schreef Rio het volgende:
Iets gevonden, tientje de liter: http://www.brcinternation(...)rowse&category_id=10
Ah, je had het al gezien denk ikquote:Ethanol 99%, alcohol
Ethanol is de bekendste en meestvoorkomende alcohol.
Onze ethanol is ongeschikt gemaakt voor consumtie door toevoeging van 1% Bitrex en Butanon.
Bel Nedalco.quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:28 schreef Rio het volgende:
Ik heb ook al gegoogled en een recept heb ik ook. Met wodka wil ik liever niet, dat is zo'n we-hebben-niks-anders-dus-we-doen-maar-wodka-oplossing vind ik.
Mijn concrete vraag:
Weet iemand fysieke adressen + prijzen in de Benelux of desnoods Duitsland, Frankrijk?
Er gaan best veel mensen dood door alcohol..quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou geen oosteuropashit halen, zijn in Tsjechie net meer dan dertig mensen overleden door die troep.
In dit geval was het omdat het vergiftig was met Methanol.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:26 schreef Rio het volgende:
[..]
Er gaan best veel mensen dood door alcohol..
Jij woont in Duitsland toch? Daar wel eens in de winkel gezien?
Much obliged, thanks alvast!quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In dit geval was het omdat het vergiftig was met Methanol.
Ik kom hier nooit bij een slijter, maar zal eens kijken.
Ben Vrijdag in de buurt van een Duitse groothandel, weet nog niet of ik tijd heb.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:37 schreef Rio het volgende:
[..]
Much obliged, thanks alvast!
Groothandel kom je wellicht vaker, mss dat daar ook wat is. Ik hou me aanbevolen voor info zoals je merkt :-)
ik ben een monarchistquote:Op woensdag 10 oktober 2012 02:35 schreef bl_henkie2 het volgende:
P.S. Wat is er mis met Republikeinen? Abraham Lincoln was een Republikein...
Ik wil graag achteraf kunnen verdunnen, niet vooraf reeds verdund beginnen. Wil graag vanaf de basis werken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 02:35 schreef bl_henkie2 het volgende:
In NL is het maximale 81% voor consumptie. Surinaamse Marienburg rum bijvoorbeeld. 70cl fles voor 26.95 gezien bij een chinese slijterij in Amsterdam.
Maar nogmaals, waarom moet je per se een 100% alcohol hebben, Limoncello is tenslotte ook maar 30%...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |