Zoiets vermoedde ik al. Heb bewust de series met komedie er in vermeden en de iets serieuzere series gesuggereerd. Er zijn nog veel meer series, maar dit zijn wel een paar goede startpunten. Plus ik heb zelf ook lang niet alles gezien, dus kan alleen aanraden wat ik al kenquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:46 schreef rew- het volgende:
[..]
Thanks voor jullie reacties
Qua smaak.. Verschilt enorm zoals bij iedereen denk ik. Ik ben in ieder geval niet een groot fan van de japanse "humor", heb bijvoorbeeld ook wel Midori No Hibi, Chobits en Love Hina en weet ik wat geprobeerd maar dat gaat wat aan mij voorbij.
Vooral de serieuze ondertoon (die naar mijn mening wel sterk in Beck & Wolfs Rain zit) spreekt mij wel erg aan. Dat gecombineerd met wat actie of een toffe verhaallijn hou ik wel van. Ik denk als ik naar de categorieën in de OP kijk zit mijn animevoorkeur tussen "Jonge Jongens" en "Volwassen Man" in
JoJo over JoJo:quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik blijf JoJo spammen totdat sommigen van jullie de manga gelezen hebben of de anime gaan kijken.
Das niet leuk, want het is een goede seriequote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Das niet leuk, want het is een goede serie
Thanks! Ik ga er wat bekijken, ik laat het wel weten binnenkort!quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:49 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik al. Heb bewust de series met komedie er in vermeden en de iets serieuzere series gesuggereerd. Er zijn nog veel meer series, maar dit zijn wel een paar goede startpunten. Plus ik heb zelf ook lang niet alles gezien, dus kan alleen aanraden wat ik al ken![]()
Succes, laat maar weten wat je er van vindt als je het kijkt! Vers bloed is altijd welkom hier.
Actie en een beetje verhaal erin dus.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:41 schreef rew- het volgende:
Ik heb een jaar of 8 terug als een malle anime gekeken, maar toen kreeg ik wat minder tijd door werk/school/sociale verplichting whatnot waardoor ik nu eigenlijk alleen nog eens in de zoveel tijd een naruto marathon erin gooi. Ik wil de draad echter weer oppakken, ik mis het een beetjeKunnen jullie een paar aanraders doen?
Anime die ik me nog kan heugen die ik heel tof vond waren:
- Wolfs Rain
- Beck
- Samurai Champloo
- Kimi ga nozomu eien
- Seven samurai
- Death Note
en natuurlijk naruto, bleach en fullmetal alchemist.
Het liefst iets zonder fillers en met een bepaalde duur (bijvoorbeeld bij Wolfs Rain en Beck vond ik het heel tof dat ze gewoon een verhaal vertellen in 30 episodes en dat het klaar is). Zijn er inmiddels nieuwe toffe dingen in dit straatje die ik kan gaan kijken?
Begin met Steins;Gatequote:Op maandag 8 oktober 2012 15:58 schreef rew- het volgende:
[..]
Thanks! Ik ga er wat bekijken, ik laat het wel weten binnenkort!
Edit: Kun je je suggesties narrowen naar 1 of 2 topsuggesties? Ik ga nml maar 1 serie per keer kijken.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
die serie die idereen me aanraadde en mij al in slaap liet vallen bij ep 3.
Verder kijken gij.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
die serie die idereen me aanraadde en mij al in slaap liet vallen tijdens ep 3.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
die serie die idereen me aanraadde en mij al in slaap liet vallen tijdens ep 3.
Normaal raad ik af vrouwenadvies op te volgen, maar in dit geval: Doe dit!quote:
Staat op mn 'to watch' list hoor, heb alleen niet echt de tijd om het te kijken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:03 schreef Bakakame het volgende:
[..]
[..]
Normaal raad ik af vrouwenadvies op te volgen, maar in dit geval: Doe dit!
Ik zou zeggen Fate/Zero. Steins;Gate is ook een goede maar misschien wat beter als je weer wat meer series gezien hebt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:58 schreef rew- het volgende:
[..]
Thanks! Ik ga er wat bekijken, ik laat het wel weten binnenkort!
Edit: Kun je je suggesties narrowen naar 1 of 2 topsuggesties? Ik ga nml maar 1 serie per keer kijken.
Ben nu Steins aan het binnen hengelen. Weet niet wanneer je gekwalificeerd "meer" hebt gezien, maar ik denk dat ik wel een stuk of 30 series heb gekeken. Noemde vooral degene op die me het meest bij zijn gebleven. Mocht ik het niets vinden begin ik met Fate/Zero, zal hem ook vast binnen halenquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:09 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Fate/Zero. Steins;Gate is ook een goede maar misschien wat beter als je weer wat meer series gezien hebt.
Ah, ja dan kan het wel. Ik bedoelde het meer omdat er een aantal elementen in voorkomen die je niet echt zal begrijpen tenzij je wat meer gewend bent met japan en anime en de popcultuur enzo. Moé dingen vooral.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef rew- het volgende:
[..]
Ben nu Steins aan het binnen hengelen. Weet niet wanneer je gekwalificeerd "meer" hebt gezien, maar ik denk dat ik wel een stuk of 30 series heb gekeken. Noemde vooral degene op die me het meest bij zijn gebleven. Mocht ik het niets vinden begin ik met Fate/Zero, zal hem ook vast binnen halen
Thanks!
Ik ben onderhand wel bekend met de japanese anime en popcultuur, toch kan ik mij er niet toe zetten om steins af te kijken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:21 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Ah, ja dan kan het wel. Ik bedoelde het meer omdat er een aantal elementen in voorkomen die je niet echt zal begrijpen tenzij je wat meer gewend bent met japan en anime en de popcultuur enzo. Moé dingen vooral.
MOE MOEquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben onderhand wel bekend met de japanese anime en popcultuur, toch kan ik mij er niet toe zetten om steins af te kijken.
Als het mn ding niet is kan ik het wel tot het eind bekijken, maar dan blijft het mn ding niet.quote:
Er is een gast die soms ecchi opmerkingen maakt, maar meer ook niet. Het is meer Seinen en tijdreizen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef rew- het volgende:
Toen ik nog wat meer tijd had hiervoor ben ik ook uit liefde voor de japanse cultuur en anime naar Japan gegaan voor 3 weken. Veel te kort, maar gelukkig wel lang genoeg om moé te kennen. Hoop nu wel dat Steins geen ecchi iets wordt, dat schaar ik namelijk weer een beetje onder de japanse humor wat mij niet zo ligtMaar ik ga het zien!
Zonde.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben onderhand wel bekend met de japanese anime en popcultuur, toch kan ik mij er niet toe zetten om steins af te kijken.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:03 schreef Bakakame het volgende:
[..]
[..]
Normaal raad ik af vrouwenadvies op te volgen, maar in dit geval: Doe dit!
Valt toch wel mee? Ik heb er ook gewoon een.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:05 schreef Kyubey het volgende:
Zo'n nicovideo account aanmaken is best een gedoe als je geen Japans kunt.
YEAH HET IS GELUKT OMG OMG
Ja.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Valt toch wel mee? Ik heb er ook gewoon een.
Nee dat is het zeker niet hoor, no worries. Ik denk dat je hem wel kan waarderen. Hij begint wat langzaam maar ik geloof dat na aflevering 8 de serie echt goed begint te lopen. Al een tijdje geleden dat ik m gezien heb.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef rew- het volgende:
Toen ik nog wat meer tijd had hiervoor ben ik ook uit liefde voor de japanse cultuur en anime naar Japan gegaan voor 3 weken. Veel te kort, maar gelukkig wel lang genoeg om moé te kennen. Hoop nu wel dat Steins geen ecchi iets wordt, dat schaar ik namelijk weer een beetje onder de japanse humor wat mij niet zo ligtMaar ik ga het zien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |