Wat dacht je van zulke types gewoon mijden?quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:44 schreef Friek_ het volgende:
Persoonlijk heb ik dit altijd de naarste trek aan vrouwen gevonden. Zodra ik merkte dat een vriendin het ging doen verzette ik me volledig. Het komt denk ik omdat een vrouw een ideaalbeeld in haar hoofd heeft en de werkelijkheid zich moet voegen naar dat beeld (totdat ze eindelijk eens leren dat zoiets niet gaat). Mannen hebben dit veel minder, aangezien ze al snel tevreden zijn wanneer de vrouw een beetje kan koken en goede seks levert.
Het ironische aan dit gedrag is trouwens dat wanneer ze slagen in het manipuleren, ze de man in kwestie niet meer zo interessant vinden. Want tsja, wie heeft er nu zin in een figuur dat nul weerstand biedt? Uiteindelijk is het beste om er nooit aan toe te geven, maar te zorgen dat alle communicatie redelijk van aard blijft en te zorgen voor flink wat tegengas zodra dit niet meer het geval is.
neequote:Op maandag 8 oktober 2012 09:47 schreef Scorpie het volgende:
Alle vrouwen zijn hoeren. Het is aan de man om daar in alle opzichten weerstand aan te bieden.
Vergis je er niet in hoe geraffineerd dat spel (zelfs door leuke, redelijke vrouwen) gespeeld kan worden. Al moet ik toegeven dat labiele vrouwen (borderline-achtige types) wat openlijker en dommer erin zijn (resulterend in bovenstaande uitspraken in de OP die vrij typerend zijn).quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat dacht je van zulke types gewoon mijden?
Ben jij met je tips van hierboven niet net zo goed bezig om zoveel mogelijk 'je zin' te krijgen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:02 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vergis je er niet in hoe geraffineerd dat spel (zelfs door leuke, redelijke vrouwen) gespeeld kan worden. Al moet ik toegeven dat labiele vrouwen (borderline-achtige types) wat openlijker en dommer erin zijn (resulterend in bovenstaande uitspraken in de OP die vrij typerend zijn).
BPS heeft dat ook, maar dat is niet 1 van de grootste kenmerken..quote:Op maandag 8 oktober 2012 04:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wtf? Geen enkele vrouw heeft ooit een van die dingen tegen mij gezegd.![]()
"Als je echt om me zou geven dan..." even serieus, zulke dingen heb ik echt nog nooit gehoord. Behalve toen een vriend me omschreef hoe zijn ex-vriendin zich dan precies gedroeg. Hij noemde haar een borderliner en dat ze zulke opmerkingen maakte was volgens hem waar hij dat duidelijk aan merkte.
Volgens TS komt dit echter vaak voor?![]()
Wie praat er nou zo?![]()
Iets als een discussie (waar dit forum voor dient) waarin je de ander probeert te overtuigen van jouw mening d.m.v. rationele argumenten vind ik iets heel anders dan proberen iemand te veranderen qua persoon via middelen die ik afkeur.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben jij met je tips van hierboven niet net zo goed bezig om zoveel mogelijk 'je zin' te krijgen?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Iets als een discussie (waar dit forum voor dient) waarin je de ander probeert te overtuigen van jouw mening d.m.v. rationele argumenten vind ik iets heel anders dan proberen iemand te veranderen qua persoon via middelen die ik afkeur.
Voorts ben ik wel van mening dat elke relatie een kwestie van het cliché 'geven en nemen', compromissen en het aanpassen aan elkaar is (zonder hierbij jezelf te verliezen). Zonder enige aanpassing aan elkaars wensen kom je er ook niet.
Op het hoeren-deel na, ben ik het met je eens!quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:47 schreef Scorpie het volgende:
Alle vrouwen zijn hoeren. Het is aan de man om daar in alle opzichten weerstand aan te bieden.
Manipulatie is er toch niet per definitie op gericht om die ander als persoon te veranderen? In de OP staan daar misschien wel voorbeelden van, maar als de discussie vooral daar over gaat, vind ik 'm minder interessant. Gedrag dat tegen een grens aanzit, is interessanter dan gedrag dat die grens ver te buiten gaat.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Iets als een discussie (waar dit forum voor dient) waarin je de ander probeert te overtuigen van jouw mening d.m.v. rationele argumenten vind ik iets heel anders dan proberen iemand te veranderen qua persoon via middelen die ik afkeur.
Voorts ben ik wel van mening dat elke relatie een kwestie van het cliché 'geven en nemen', compromissen en het aanpassen aan elkaar is (zonder hierbij jezelf te verliezen). Zonder enige aanpassing aan elkaars wensen kom je er ook niet.
Probleem is wel dat het dan vrij vaag wordt wat je verstaat onder iets als manipulatie?quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Manipulatie is er toch niet per definitie op gericht om die ander als persoon te veranderen? In de OP staan daar misschien wel voorbeelden van, maar als de discussie vooral daar over gaat, vind ik 'm minder interessant. Gedrag dat tegen een grens aanzit, is interessanter dan gedrag dat die grens ver te buiten gaat.
Moet voor TS toch niet zo moeilijk zijn om daar een aardige definitie voor te geven.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Probleem is wel dat het dan vrij vaag wordt wat je verstaat onder iets als manipulatie?
wtf?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:02 schreef Poem het volgende:
Mja, als er in onze vriendengroep een mannenstapavond gepland wordt, gaan er bij de dames de knoppen om. Kop als een oorwurm, afstandelijk, gemene opmerkingen maken. Ze willen hun vriend niet 'alleen' laten, uit angst voor de concurrentie. Ze vinden mij naïef, omdat ik mijn vriend vertrouw.
Afijn, de jongens houden hun poot wel stijf, maar gaan dan toch met een tikje tegenzin stappen. Als ze dan thuis komen, staan er glazen water voor ze klaar, maar daar zit dan zó veel zout in, dat ze moeten overgeven...
Eén keer hadden ze foto's gemaakt van twee zoenende meisjes. Huis was te klein!
Dus nu hebben we afgesproken, dat áls ze er nog eens naar vragen, ik moet zeggen dat míjn vriend de foto's gemaakt heeft..
Verder zijn ze wel aardig, trouwens...
Ja, ik verzin het niet!quote:
Weten die gasten dat van die glazen water al? Voor mij zou zoiets wel een goede reden zijn om verder te kijken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:07 schreef Poem het volgende:
[..]
Ja, ik verzin het niet!
Is echt gebeurd.
Om één of andere reden gaan ze voornamelijk over de zeik als ik er niet bij ben, want met één 'nou en?' sla ik hun hele redenatie aan gruzelementen.
Maar zout in een glas water?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:07 schreef Poem het volgende:
[..]
Ja, ik verzin het niet!
Is echt gebeurd.
Om één of andere reden gaan ze voornamelijk over de zeik als ik er niet bij ben, want met één 'nou en?' sla ik hun hele redenatie aan gruzelementen.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord!quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:11 schreef HyperViper het volgende:
Grappig dat met dat zout. Ik zou haar gelijk een klap verkopen.
Ja, deze "wraakactie" hebben ze al ondergaan. Vonden ze heel lief van hun vriendinnetjes en begonnen gulzig te drinken, want dan is de kans op een kater kleiner. Gelukkig waren ze in de keuken blijven staan bij de gootsteen...quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:08 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Weten die gasten dat van die glazen water al? Voor mij zou zoiets wel een goede reden zijn om verder te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |