Foute mannen en foute vrouwen, ze bestaan en zullen altijd blijven bestaan.
Mannen zullen foute mannen altijd herkennen, en gewone vrouwen zullen de foute vrouwen altijd herkennen.
Annie M.G. Schmidt was als geëmancipeerde vrouw al zo ver dat ze "huilende vrouwen" als feeksen en manipulators durfde neer te zetten... zover ben ik als man nog niet. Maar ik ben dan ook in dat opzicht nog ouderwets.... ik wil mijn vleugels om 'haar' heenslaan om haar te beschermen.
Toch ben ik niet helemaal blind; ik heb sommige vrouwen ineens ruzie zien maken met hun ex, puur alleen omdat ik bij deze vrouwen was. Ik heb hun lichaamstaal in de gaten gehouden, evenals de lichaamstaal van de mannen.
Soms viel ik stijl achterover... waren de vrouwen de hele tijd aggresief hun ex aan het bejegenen, terwijl de mannen niets terug deden... Nou dan had ik het wel gehad, dan ging ik naar huis en dan mochten deze vrouwelijke manipulators zich zelf er maar uit redden (al dan niet met de portier aan de deur).
Dus ja; ik besef me ook dat sommige vrouwen manipuleren.
Wat betreft mezelf in verhouding tot mijn vrienden... ik schik me wel enigszins in de wensen van de vrouw waar ik mee ga... maar tot aan een zekere grens. Ik maak daar doorgaands geen probleem van... maar als ik op de "laatste paar dagen per maand of kwartaal ben aangekomen, dan claim ik dit gewoon. Kortom laat ze me beter los wanneer ik dit zo nu en dan wil... of ze moet me een paar weekenden achter elkaar loslaten. Dit werkt meestal goed genoeg... In elk geval na het eerste kwartaal weet ze waar ze aan toe is. Ik maak tenslotte ook geen moeilijkheden van haar avondjes uit.
Anderzijds wil ik ook geen foute man zijn (okay, misschien zou ik het ergens wel willen... ) maar in dat opzicht ben ik er doorgaands de man niet naar.
Maar hoe dan ook... ik kies er zelf voor om me tot op zekere hoogte te laten manipuleren om te voorkomen dat ik te snel in de verdediging (of aanval) schiet, richting vrouwen die eerder te maken hebben gehad met een foute man.
Maar om even spreekwoordelijk te spreken... soms laat ik de helft van het beleg van mijn brood eten, maar als dat te vaak gebeurt, dan weet ik dat ik met een foute vrouw te maken heb.
En dan houdt het ergens ineens heel resoluut op. Dan zeg ik verder niets, maar zend alleen wat signalen uit. De vrouw die deze signalen niet weet op te pikken, is de term vrouw amper waardig. En dan weet ik dat mijn beslissing de juiste is.
Ik hou van vrouwen, ze krijgen altijd meerdere kansen... (als ze me een keer ingepakt hebben)... maar ik geef geen grenzen aan... om te voorkomen dat ze me kunnen manipuleren.
En een oprechte vrouw zal de grenzen niet opzoeken naar mij toe.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.