abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zondag 20 januari 2013 @ 22:16:16 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_121823631
Geen co2. Maak regelmatig schoon maar de doorstroming is idd wel minder geworden. het filter doe ik elke acht tot twaalf weken maar is net gedaan. Ga over een paar weken verhuizen dus zal dan de slangen ook eens goed schoonmaken en morgen even een zuurstofpompje aanzetten. Paar uur per dag moet wel genoeg zijn denk ik.
Het water is 26 graden.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2013 @ 17:44:22 #277
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_121853032
Het is idd een zuurstofprobleem, Perry. Pompje aangezet en ze zijn weer veel actiever en zitten weer laag. 1 ramirezi vindt dat de zuurstof een achtbaan is. Grappig om te zien.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2013 @ 18:01:25 #278
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_121853649

Veel beter zo. Binnenkort maar eens een iets krachtigere pomp kopen.
pi_121854321
Goed om te zien dat het al beter gaat met de vissen.
Als tip kan ik je meegeven dat je es moet kijken of je de stroming van je pomp niet wat meer richting het oppervlak kan krijgen. Als dat water wat meer in beweging komt, zal de zuurstofuitwisseling ook wat beter moeten zijn.

Ik begin echt een aqua te missen in huis ;( ;(
Vijver is nu ook geen ding om ff in de winter aan te leggen, dus wie weet dat er toch weer een aqua in huis komt :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2013 @ 18:36:30 #280
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_121854825
Haha. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Helaas kan dat niet met die uitstroom. Is gewoon te kort en ook nog eens amerikaanse diameter dus kan niet zomaar verlengen helaas. Heb em al zo hoog mogelijk staan...
pi_121858360
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:36 schreef Kreator het volgende:
Haha. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Helaas kan dat niet met die uitstroom. Is gewoon te kort en ook nog eens amerikaanse diameter dus kan niet zomaar verlengen helaas. Heb em al zo hoog mogelijk staan...
Welke maat is 't? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2013 @ 21:56:42 #282
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_121864894
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Welke maat is 't? ;)
Weet het niet uit mijn hoofd. Iets van 32 of 34mm.
pi_121944280
Dit ligt bovenin in mijn aquarium weet een van jullie wat et is ?

Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:18:46 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121944685
:P Een betastaart!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121944736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 17:18 schreef oh-oh het volgende:
:P Een betastaart!
ik bedoel dat witte
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:23:32 #286
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121944903
Betta, bedoel je :P.

Ik denk zelf dat het witte een vuiltje is of zo. Of planaria, maar het lijkt er niet echt op.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_121945090
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2013 17:23 schreef Samzz het volgende:
Betta, bedoel je :P.

Ik denk zelf dat het witte een vuiltje is of zo. Of planaria, maar het lijkt er niet echt op.
Slakken heb ik volgens mij er niet in zitten

quote:
Ze komen in het aquarium via besmet water, planten en/of dieren (denk aan slakken) en ook diepvries of levend voer kan planaria bevatten
pi_121945250
Ik haal et voor de veiligheid het er sowieso maar uit
pi_121990891
Volgens mij hebben mijn ramirezi's eitjes gelegd w/

foto:

Is er nog iets wat ik kan doen om de kans dat ze het overleven te vergroten? En hoe groot is deze kans uberhaupt?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 januari 2013 @ 10:24:27 #290
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_122021457
Iemand een idee hoe ik makkelijk 250 liter water kan verhuizen?
Ga binnenkort verhuizen en dacht even wat jerrycans op te halen, maar die zijn vies duur.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 januari 2013 @ 10:26:24 #291
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_122021511
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Volgens mij hebben mijn ramirezi's eitjes gelegd w/

foto:
[ afbeelding ]

Is er nog iets wat ik kan doen om de kans dat ze het overleven te vergroten? En hoe groot is deze kans uberhaupt?
Ik heb vaak eitjes, maar nog nooit wat uitgekomen. Volgens mij moet je het dan wel apart gaan zetten en de zuurgraad aanpassen. Daarna ook bijvoeren. Volgens mij vreten je vissen ze gewoon op, als ze al uitkomen.
pi_122021744
Nadeel is het gewicht..
Ik zou proberen de helft van het water mee te nemen. Wellicht ff met je LFS overleggen, vaak kun je bij hun grotere emmers/tonnen lenen, en dan de rest aanvullen met nieuw water.

Ook voor het verhuizen van alles is een goede LFS hartstikke handig (je kan vaak zelfs je dieren even bij hun stallen..)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 januari 2013 @ 10:44:17 #293
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_122022042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ook voor het verhuizen van alles is een goede LFS hartstikke handig (je kan vaak zelfs je dieren even bij hun stallen..)
Het nieuwe huis is 100m verderop. Dus dat is op zich niet zo erg. En ik wil echt proberen om in 1 dag klaar te zijn, ook al omdat ik nog 1000 andere dingen moet doen.
gelijk 's morgens water er voor 90% uit, 50/60% bewaren, planten en hout eruit. Dan hopelijk vrij vlot de vissen vangen, glas van de kast af. Daarna kastje uit elkaar (want ik heb er een nieuwe voorplaat voor die beschadigd is), spul allemaal schoonmaken. Snel verhuizen en hopelijk na een paar uurtjes helder genoeg om de vissen er weer in te doen.
Maar ik heb nog genoeg twijfels of dit een werkend plan is. ;(. Moet eigenlijk iemand zoeken die er ervaring mee heeft en wil helpen.
pi_122022264
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het nog verdomd lastig is om alles in 1 klap snel achter elkaar te doen.

Ik deed er alleen al een dag over om de 600l bak leeg te krijgen (incl vissen en bodem), alles loskoppelen en reinigen, opbergen en inpakken zodat alles de volgende dag verhuisd kon worden.. ;( Natuurlijk valt het niet mee om zo'n groot gevaarte veilig naar beneden te dragen (frame van 100kilo + glas van zelfde gewicht) Stiekem is het allemaal erg veel werk..

Gelukkig had ik toen nog een meterbak staan, waar de vissen even in konden (weliswaar een bak met een glasplaat er boven en 1 gloeilamp :P Dag erna zijn de vissen naar een grote vijver gegaan waar ze nu nog met plezier leven..

Dus als je een grote bak / emmers hebt waar je iets overheen kan leggen zodat de vissen niet springen, zou je er een luchtpomp in kunnen doen, zodat de vissen niet zonder zuurstof komen te zitten, en dat geeft je meer tijd om netjes te verhuizen ;)
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 januari 2013 @ 10:56:19 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_122022389
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het nog verdomd lastig is om alles in 1 klap snel achter elkaar te doen.

Ik deed er alleen al een dag over om de 600l bak leeg te krijgen (incl vissen en bodem), alles loskoppelen en reinigen, opbergen en inpakken zodat alles de volgende dag verhuisd kon worden.. ;( Natuurlijk valt het niet mee om zo'n groot gevaarte veilig naar beneden te dragen (frame van 100kilo + glas van zelfde gewicht) Stiekem is het allemaal erg veel werk..

Gelukkig had ik toen nog een meterbak staan, waar de vissen even in konden (weliswaar een bak met een glasplaat er boven en 1 gloeilamp :P Dag erna zijn de vissen naar een grote vijver gegaan waar ze nu nog met plezier leven..

Dus als je een grote bak / emmers hebt waar je iets overheen kan leggen zodat de vissen niet springen, zou je er een luchtpomp in kunnen doen, zodat de vissen niet zonder zuurstof komen te zitten, en dat geeft je meer tijd om netjes te verhuizen ;)
Nu ja. Dit is maar een meterbak hè. (wel 500kg met alles erop en eraan). Ik heb nu ook een zuurstofpompje draaien, dus die doe ik dan wel in de emmer.
Mijn glas is 75kg en het zand 30kg. Dat is met 4 man goed te tillen (moet een trap af). Het meubel is op zich niet zo heel zwaar.

Ik denk dat het wel te doen is in 1 dag, maar dat het wel eens een lange dag kan worden idd.
pi_122022546
Oh ik dacht dat mijn bak (1.60x60x60x1cm) een goeie 100kilo woog :') Blijkbaar meer dus.. Was met 3 man amper goed te tillen namelijk :P Frame dat er onder zat was wel lomp en overkill. Maar dat stort iig de komende 100 jaar niet in (compleet verzonken)

Een lange dag zal het wrs wel worden.
Persoonlijk zou ik de uiteindes die aan de pomp en in/uitstroom zit wel een paar centimeter afsnijden, zodat de aansluiting weer strak is (ze leuteren altijd een beetje uit na een jaar). Maargoed, das ook een minuutje werk.

Succes alvast met de verhuizing! :D
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 januari 2013 @ 11:28:25 #297
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_122023389
Da's wel een goeie tip idd. Volgens mij is dit echter van dat speciale spul dat niet uitrekt, maar ik zal het voor de zekerheid wel doen. Niets vervelender dan een lekkende bak als ie weer vol zit. :').
pi_122023730
Dat hadden mijn slangen ook niet moeten doen, maar ik denk combinatie licht/vocht/warmte dat het niet tegen te houden is. En als alles leeg is, is het zo gedaan zonder een bak water over de vloer :P
Prrrrttt
pi_122028250
Als je je vissen langer dan een uurtje in een emmer moet laten zou ik zorgen dat er een klein thermostaatje in zit. Water in een emmer koelt sneller af dan in je aquarium, en met de stress van hun verhuizing heb je zo een ziekte erin.
Als je 50/60% water bewaart dan zou ik in ieder geval een paar dagen wachten tot je het water weer aan gaat vullen met nieuw water, en dat aanvullen in delen doen.

Het zou makkelijker zijn om je vissen even in een tijdelijk 2e aquarium te zetten, zodat je je aquarium rustig weer kunt opstarten. Meestal kun je op marktplaats gratis een bak vinden, zo heb ik het ook gedaan :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 januari 2013 @ 14:01:30 #300
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_122028924
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Als je je vissen langer dan een uurtje in een emmer moet laten zou ik zorgen dat er een klein thermostaatje in zit. Water in een emmer koelt sneller af dan in je aquarium, en met de stress van hun verhuizing heb je zo een ziekte erin.
Als je 50/60% water bewaart dan zou ik in ieder geval een paar dagen wachten tot je het water weer aan gaat vullen met nieuw water, en dat aanvullen in delen doen.

Het zou makkelijker zijn om je vissen even in een tijdelijk 2e aquarium te zetten, zodat je je aquarium rustig weer kunt opstarten. Meestal kun je op marktplaats gratis een bak vinden, zo heb ik het ook gedaan :)
Dat klinkt allemaal heel leuk, maar ik moet nog 1000 andere dingen doen in huis én werken en heb geen weken de tijd om het allemaal heel langzaam over te wennen.
Een 2e aquarium gaat ook niet werken, dan moet ik 2 extra bakken hebben als ik geen stress wil wegens overbevolking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')