Welke maat is 't?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:36 schreef Kreator het volgende:
Haha. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Helaas kan dat niet met die uitstroom. Is gewoon te kort en ook nog eens amerikaanse diameter dus kan niet zomaar verlengen helaas. Heb em al zo hoog mogelijk staan...
ik bedoel dat wittequote:
Slakken heb ik volgens mij er niet in zittenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:23 schreef Samzz het volgende:
Betta, bedoel je.
Ik denk zelf dat het witte een vuiltje is of zo. Of planaria, maar het lijkt er niet echt op.
quote:Ze komen in het aquarium via besmet water, planten en/of dieren (denk aan slakken) en ook diepvries of levend voer kan planaria bevatten
Ik heb vaak eitjes, maar nog nooit wat uitgekomen. Volgens mij moet je het dan wel apart gaan zetten en de zuurgraad aanpassen. Daarna ook bijvoeren. Volgens mij vreten je vissen ze gewoon op, als ze al uitkomen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Volgens mij hebben mijn ramirezi's eitjes gelegd![]()
foto:
[ afbeelding ]
Is er nog iets wat ik kan doen om de kans dat ze het overleven te vergroten? En hoe groot is deze kans uberhaupt?
Het nieuwe huis is 100m verderop. Dus dat is op zich niet zo erg. En ik wil echt proberen om in 1 dag klaar te zijn, ook al omdat ik nog 1000 andere dingen moet doen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ook voor het verhuizen van alles is een goede LFS hartstikke handig (je kan vaak zelfs je dieren even bij hun stallen..)
Nu ja. Dit is maar een meterbak hè. (wel 500kg met alles erop en eraan). Ik heb nu ook een zuurstofpompje draaien, dus die doe ik dan wel in de emmer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het nog verdomd lastig is om alles in 1 klap snel achter elkaar te doen.
Ik deed er alleen al een dag over om de 600l bak leeg te krijgen (incl vissen en bodem), alles loskoppelen en reinigen, opbergen en inpakken zodat alles de volgende dag verhuisd kon worden..Natuurlijk valt het niet mee om zo'n groot gevaarte veilig naar beneden te dragen (frame van 100kilo + glas van zelfde gewicht) Stiekem is het allemaal erg veel werk..
Gelukkig had ik toen nog een meterbak staan, waar de vissen even in konden (weliswaar een bak met een glasplaat er boven en 1 gloeilampDag erna zijn de vissen naar een grote vijver gegaan waar ze nu nog met plezier leven..
Dus als je een grote bak / emmers hebt waar je iets overheen kan leggen zodat de vissen niet springen, zou je er een luchtpomp in kunnen doen, zodat de vissen niet zonder zuurstof komen te zitten, en dat geeft je meer tijd om netjes te verhuizen
Dat klinkt allemaal heel leuk, maar ik moet nog 1000 andere dingen doen in huis én werken en heb geen weken de tijd om het allemaal heel langzaam over te wennen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Als je je vissen langer dan een uurtje in een emmer moet laten zou ik zorgen dat er een klein thermostaatje in zit. Water in een emmer koelt sneller af dan in je aquarium, en met de stress van hun verhuizing heb je zo een ziekte erin.
Als je 50/60% water bewaart dan zou ik in ieder geval een paar dagen wachten tot je het water weer aan gaat vullen met nieuw water, en dat aanvullen in delen doen.
Het zou makkelijker zijn om je vissen even in een tijdelijk 2e aquarium te zetten, zodat je je aquarium rustig weer kunt opstarten. Meestal kun je op marktplaats gratis een bak vinden, zo heb ik het ook gedaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |