quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:26 schreef tammepiet het volgende:
Zal ik jou de rest van je leven opsluiten met 2 personen in een wc?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand op basis van deze foto op of aanmerkingen op deze bak met guppy's?
Kan hier een klein type algeneter bij?Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
Hihi!quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:09 schreef Prowl het volgende:
[..]
Zal ik jou de rest van je leven opsluiten met 2 personen in een wc?
Ik weet niet hoe groot jouw WC is maar ik pas in die van ons niet 5000 keer.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:09 schreef Prowl het volgende:
[..]
Zal ik jou de rest van je leven opsluiten met 2 personen in een wc?
Oke thanks. Streven is om er maximaal 5 in te houden maar heb er nu 12 inclusief jongen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe groot jouw WC is maar ik pas in die van ons niet 5000 keer.
Het is een ongelukkig hoge nanobak (snap de fabrikant ook niet want in de helft lager is het enkel geschikt voor garnaaltjes. Die hoogte is nutteloos.) Ik hoop van harte dat die twee guppen zich niet voort kunnen planten maar dan kan het wel in geschat 11 liter.
Als je van guppen houdt geef je ze wel de ruimte want ik weet uit ervaring dat ze flink groot kunnen worden.
@ tammepiet, zou er echt niks meer bij doen. Hou er rekening mee, hoe kleiner hoe moeilijker in balans te krijgen. En kijk uit dat je niet aan overbelichting doet want dan wordt het een algenellende. En niet bij de verwarming zetten.
Om te janken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:14 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Oke thanks. Streven is om er maximaal 5 in te houden maar heb er nu 12 inclusief jongen.
Dit is voor de guppen prima imo. Ze kleuren prima en heb ze veel kleiner gehuisvest zien worden.
In het voorjaar gaan ze naar buiten in een 90 liter speciekuip.
Zelfs mijn garnalen hebben meer ruimte...quote:
Prima, omdat ze leuk kleuren?quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:14 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Oke thanks. Streven is om er maximaal 5 in te houden maar heb er nu 12 inclusief jongen.
Dit is voor de guppen prima imo. Ze kleuren prima en heb ze veel kleiner gehuisvest zien worden.
quote:Op donderdag 6 december 2012 13:10 schreef Byte_Me het volgende:
Weet iemand waar je T5 TL buizen kunt halen (24W 55cm)? Ben al bij Hornback en praxis geweest, maar die hebben ze niet. T8 kocht ik altijd gewoon in de bouwmarkt. Zijn die tijden voorbij?
Denk je niet dat wanneer er geen antwoord komt, niemand het weet?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef Byte_Me het volgende:
sorry, maar ik quote even mezelf
[..]
dat is 1 optie, de andere optie is dat niet iedereen het gezien heeft. de LFS heeft het vast, maar het voordeel van bouwmarkten is, dat de prijs meestal een factor 5 lager is.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Denk je niet dat wanneer er geen antwoord komt, niemand het weet?
Dan ga je alle bouwmarkten langs. Ik zou het iig niet weten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:19 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat is 1 optie, de andere optie is dat niet iedereen het gezien heeft. de LFS heeft het vast, maar het voordeel van bouwmarkten is, dat de prijs meestal een factor 5 lager is.
Ik weet dat in Nieuwegein een dierenwinkel is waar ze heel veel TL-buizen hebben!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
De bouwmarkt die er vlakbij zit heeft ook T5 buizen wel maar een beperkt aantal maten, Wel op de Aquarium afdeling. De prijs met T5 buizen verschilt niet zoveel, de bovengenoemde dierenwinkel heeft tegen dezelfde prijs wel de keuze uit de kleur van de buis. Ander verschil is dat T5 voor normale doeleinden vaak een veel lager vermogen heeft dan een aquarium buis met dezelfde lengte.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:31 schreef Twinky het volgende:
[..]
Ik weet dat in Nieuwegein een dierenwinkel is waar ze heel veel TL-buizen hebben!
Dit is die dude van de vorige pagina, hij houdt die guppen op een zolderkamer met water van 10 graden, in een bak van 13 liter.quote:
Dat nog net wel ja...quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:53 schreef oh-oh het volgende:
Er hangt toch wel een verwarming in?
Niet dat dat het nou zoveel beter maakt in dit geval
Je hebt die twee serieus laten voortplanten in die nano? Nu zijn het 10 jongen, over een maand heb je er 30, over drie maanden heb je er 80+. Guppen hebben niet voor niets de naam miljoenenvisjes. Nee, dat ging niet over de staatsloterij he. En die wil je dan in het voorjaar in een speciekuip in de tuin zetten. En dan het najaar? Wat dan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:14 schreef tammepiet het volgende:
[..]
http://www.tlight.nl/quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Het zal in elk geval toch niet serieus zijn ontworpen om als een aquarium te dienen, hoop ik. De dimensies zijn daarvoor gewoon te achterlijk voor woorden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:11 schreef ook_gek het volgende:
Waar ze nu in zitten is gewoon een vaas
Nou ja, mijn conclusie is na vier jaar vissen houden dat je als je het echt goed met die beestjes voor hebt je gewoon het Amazonegebied moet kopen. Ik stop er dan ook mee als de laatste vis het loodje legt. Een echte vissenliefhebber houdt er simpelweg geen aquarium op na.quote:Op zondag 9 december 2012 00:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het zal in elk geval toch niet serieus zijn ontworpen om als een aquarium te dienen, hoop ik. De dimensies zijn daarvoor gewoon te achterlijk voor woorden.
Een speciekuip lijkt me trouwens ook niet echt heaven on earth voor vissen, maar misschien zijn de meningen daarover wel verdeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |