abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117990402
Wat super dat Diva bij Candaasje gaat wonen *O* Als ze ergens goed terechtkomt is het bij haar O+
pi_117991983

O+

Ik heb alle vertrouwen in Candaasje!

Mijn kleine Diva gaat een heerlijk leventje krijgen daar!
S. 2014
J. 2016
pi_117998456
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]

O+

Haha, wat lief O+

Fijn dat Diva onderdak is!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_118000632
quote:
[ afbeelding ]

O+

:@ O+

Nokken allemaal hoor met die complimentjes , ik moet het nog wel waar kunnen maken _O-
( :@ :* )

Hooi, stro en een zak biks (Supreme Science Selective dat je in je pm noemde :) ) zijn binnen, nu dus enkel wachten op dat hok *ongeduldig is* *O*
(En het balkon schrobben :') )

Ik heb er zin in!
  † In Memoriam † maandag 15 oktober 2012 @ 20:00:35 #55
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_118010499
quote:
[ afbeelding ]

O+

Wat een leukerd! Zo zou Tashi er uit zien als hij een konijn was! O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_118063092
Pakketje met het hooiruifje, houten-balletje-met-belletje en de 'boomstam' zin vanavond gebracht! *O*
Nu het hok natuurlijk nog...maar in elk geval is de 'boomstam' erg tof! Zal even kijken of ik morgen de camera kan vinden. (Het is écht net een forse boomstronk, met kiertjes en al, maar dan van speciaal kurk-achtig spul dat niet schadelijk is voor knaagdieren, maar dat zou je zo op het eerste gezicht echt niet zeggen :) )

EDIT: in de categorie 'later op de avond ben ik niet meer zo helder: er bestaan natuurlijk ook gewoon 'kurkbomen'. Ik vond het al zo knap gemaakt :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Candaasje op 17-10-2012 08:08:13 ]
pi_118070781
wat leuk dat die spullen al binnen zijn! *O*

heb je toevallig ook interesse in de emmer die ik gebruik voor het voer?
S. 2014
J. 2016
pi_118077417
Dit is de boomstam, met telefoon en een best flinke mandarijn om de grootte een beetje te kunnen inschatten:

En met mijn wazige hand (ik kan niet omgaan met fototoestelen :') ), die hield ik er vlak voor ook al weergeeft de foto dat toch een beetje anders:

En het balletje wekt ook nieuwsgierigheid op bij mijn knuffel-elanden :P
(sorry, flauw, maar ik ze zaten er zo mooi voor dat ik het niet kon laten even een foto te maken ;) )

En als je de emmer zelf niet meer kan gebruiken, dan graag! (Ik kom echt trommels/emmers tekort, :) )
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 12:55:32 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_118078006
O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118078124
Het hok is gebracht *O*
(Ik ben zo blij dat we een lift hebben, ook al betalen we er idioot veel extra voor. Maar dat pakket is 30kg :') )

*Gaat balkon nu echt maar eens schrobben*
pi_118081017
jeeeej *O*

de emmer met voer krijg je mee, ik begreep dat mijn ma gister nog een nieuwe zak voer heeft gehaald dus je krijgt zelfs een volle emmer mee ;)

de speeltjes zijn ook echt superleuk!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:22:56 #62
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118081198
Oh die boomstam is leuk, is die ook van Zooplus? Ga ik voor mn vogels bestellen O+
Hebben jullie al een DivaVerhuisDatum?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118081583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
jeeeej *O*

de emmer met voer krijg je mee, ik begreep dat mijn ma gister nog een nieuwe zak voer heeft gehaald dus je krijgt zelfs een volle emmer mee ;)

de speeltjes zijn ook echt superleuk!
Luxe! :D :* :*

Oh en ik sprak iemand die bij de Dierenambulance werkt, en die raadde me de opvang hier een beetje af. (Ze deden daar niet aan castratie/sterralisatie, er werden vaak twee voedstertjes meegegeven om die reden ipv een ex-ram en een voedster, en de man die de opvang runt verkoopt muizenlijmplankjes.....) Ze kwam er zelf wel vaker door het werk, want hij vangt wel alles op, maar erg dubbel gevoel dus. Ze verbood het me niet, maar ze vertelde dat ik misschien bij de dierenebscherming in Utrecht kon kijken. Daar koppelen ze ook zelf ter plekke, en krijg je een gecastreerde, ingeënte en nagekeken ram als je aan alle eisen voldeed en het natuurlijk klikt tussen de konijnen :)

Daar hebben ze alleen nu weinig beschikbare rammen, maar ik ga er wel even een mailtje tegenaan gooien. Dan wordt het misschien nu niet gelijk, maar kunnen ze wellicht wel even in de gaten houden welke konijnen die binnenkomen eventueel bij Diva zouden passen. :)

Oh en tussenstand (dat verpakkingsmateriaal is chemisch! :r ). Ik had toch meer zin in schroeven dan schrobben... :@

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:22 schreef oh-oh het volgende:
Oh die boomstam is leuk, is die ook van Zooplus? Ga ik voor mn vogels bestellen O+
Hebben jullie al een DivaVerhuisDatum?
Jups, bij Zooplus. :) Je weet alleen nooit vantevoren wat voor vorm je precies krijgt, want het is een natuurproduct dus elke is anders. (Ik las dat iemand anders er ée'n met een zijtak had gekregen, dat is ook leuk. Ik heb een wat bredere dan het voorbeeldplaatje.)

En ik zou TS een berichtje sturen wanneer het hok klaar staat en Diva haar intrek kan nemen. Vandaag ga ik het hok dus in elkaar timmeren, en van het weekend vind ik het wel een mooi moment om samen met vriend even het balkon een beetje onder handen te nemen en de onderbak in elkaar te knutselen (voor het zand.) :) Precieze datum hebben we nog niet, maar heel binnenkort!
pi_118093541
Het hok staat! (Al een tijdje eigenlijk, maar er moest tussendoor nog even gegeten worden ;) )

Met de deurtjes dicht, met mijn voet (bijna) tegen het hekwerk aan (maat 39/40) ter 'referentie':

En met de deurtjes open:

Close-upje nachthokje

Close-upje 'Living Room" 8-) met het trapluik dicht

Met het luikje open:

Zo, nou, zo ziet dus een konijnenhok er uit, weten jullie dat ook weer :+
pi_118093731
Candaasje, even een kleine tip. Koop bij je lokale bouwmarkt aluminium hoekprofielen om de randen even netjes weg te werken aan de binnenkant van de kooi. Gemiddeld konijn knaagt zichzelf nog wel eens dit hok uit. Zoiets dus:

Mocht ie buiten komen te staan, is het ook raadzaam om het jaarlijks te beitsen.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 20:11:25 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_118095783
Gouden tip inderdaad, van die hoekprofieltjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118096332
Die ga ik zeker even halen ja :Y Dank!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:13:46 #68
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_118099305
Knaagdierenopvang Utrecht is idd goed! Daar is ons konijn ooit naar toe gegaan toen wij hem niet meer konden houden :'( Hij is daar geholpen, gematched en herplaatst :D Hebben daarna nog regelmatig contact gehad met zijn nieuwe baasjes O+
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_118104101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:13 schreef Ireth het volgende:
Knaagdierenopvang Utrecht is idd goed! Daar is ons konijn ooit naar toe gegaan toen wij hem niet meer konden houden :'( Hij is daar geholpen, gematched en herplaatst :D Hebben daarna nog regelmatig contact gehad met zijn nieuwe baasjes O+
Oh tof! Goed om te horen! ^O^

En m'n vriend wil dit weekend wel aan de slag, dus dat is fijn :)
pi_118105784
das een villa! en ik zie nu ook dat dit het hok is wat ze nu ook heeft alleen in veel betere staat ;)

kan ik je ook gelijk vertellen dat ze de strijd met het luik aangaat als ze ff beneden moet blijven met verschonen! ze gooit zich er dan head first tegenaan! :D
S. 2014
J. 2016
pi_118114297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
das een villa! en ik zie nu ook dat dit het hok is wat ze nu ook heeft alleen in veel betere staat ;)
Grappig! :D En ik ben wel benieuwd hoe lang dit hok er goed uit blijft zien hoor, het hout is nu ook weer niet heel dik en ook wel zacht. (Dat laatste wist ik al wel). Maar goed, elk jaar even de beits ertegenaan (en die hoekprofielen), en misschien dat ik nog zo'n hoes voor over het hok koop (die is er voor dit type hok en je kunt dan verschillende delen ook gewoon openzetten voor de ventilatie), die beschermt het hok dan een beetje tegen het weer :)

quote:
kan ik je ook gelijk vertellen dat ze de strijd met het luik aangaat als ze ff beneden moet blijven met verschonen! ze gooit zich er dan head first tegenaan! :D
Een levende stormram dus :D :P

Oh, en ik heb even Zooplus gemaild. Er zit namelijk een scheurtje in de kunststof mestlade en het is nu nog klein, maar dat gaat geheid verder scheuren. }:| (Dat scheurtje zat er al, ik heb niks geks met die lade gedaan.) Ik heb gevraagd of die lade omgeruild kan worden, dat scheelt weer een middagje schroeven :+
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:21:52 #72
176471 oh-oh
pi_118115302
:') Oh boy, dat had ik met een vogelkooi, ik wens je er veel succes mee :X
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118120658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:21 schreef oh-oh het volgende:
:') Oh boy, dat had ik met een vogelkooi, ik wens je er veel succes mee :X
Drama om geregeld te krijgen?

Ik ben wel benieuwd wat ik voor reactie krijg ja.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:16:10 #74
176471 oh-oh
pi_118120769
Ik zeg nog ff niks, mss lukt het bij jou wel goed _O-
( Groucho Marx )
pi_118170108
Yay, net een reactie terug gehad, met bedankjes en excuses. Ze bestellen een nieuwe lade en zodra die bij hun binnen is (bij Zooplus dus), sturen ze hem op!

*O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')