En een geaard stopcontact bij de douche. Manlief kan daar niet eens elektrisch scheren! En ik niet fohnen! Moet er een verlengsnoer bij van 4 meter!quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:15 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het draaft ook te veel door als je wasapperaten geaard zijn is voldoende.
Eigenlijk is het precies andersom.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:09 schreef Rucky het volgende:
[..]
Die leidingen lopen al de grond in of worden geaard met een aardingspen. Dus meestal worden die leidingen gebruikt om juist aarde te maken.
Maar even een andere vraag, waar komt dat draadje vandaan?
Dat is balen, ik hoop dat je woningbouwvereniging wat kan doen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:16 schreef Ireth het volgende:
[..]
En een geaard stopcontact bij de douche. Manlief kan daar niet eens elektrisch scheren! En ik niet fohnen! Moet er een verlengsnoer bij van 4 meter!
Zo'n flauwekul is dat niet, denk eens aan kleine kinderen, kinderslaapkamer, mooi metalen lampje in een ongeaard stopcontact, even een moment niet je kinderen in de gaten houden, ik wil de gevolgen dat het mis kan gaan nooit meemaken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:10 schreef Pulver het volgende:
[..]
Dat tegenwoordig elke wcd geaard moet worden.
Ik weet niet of je dat eerder heb meegekregen, maar ik heb het nieuwbouw huis van me zus volledig bedraad.
Wat vroeger over 8 groepen ging (is al veel) gaat nu over 16 groepen.
[ afbeelding ]
16 groepen, 4 keer aardlek en 3 hoofdschakelaars....
Voor ÉÉN huis!!!
Dat noem ik volledig overdreven.
En voor het geval dat, mijn 'werk' is gecontroleerd en gewoon goedgekeurd.
Want ik breng het wel alsof ik een beetje loop aan te knutselen, maar ik weet wel wat ik doe.
Maar het is je reinste flauwekul om de woonkamer of slaapkamers te aarden. Alleen is het tegenwoordig verplicht.
Vroeger (hoe de NEN daar nu weer anders over denkt weet ik niet), had je deze wcd's daarvoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:16 schreef Ireth het volgende:
[..]
En een geaard stopcontact bij de douche. Manlief kan daar niet eens elektrisch scheren! En ik niet fohnen! Moet er een verlengsnoer bij van 4 meter!
Ik had begrepen dat er bij de douche altijd een geaard exemplaar moest? Of je er nu een scheerapparaat of nachtlampje inpropt. Douche = geaard?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:24 schreef Pulver het volgende:
[..]
Vroeger (hoe de NEN daar nu weer anders over denkt weet ik niet), had je deze wcd's daarvoor.
[ afbeelding ]
Dat werkt met twee spoelen waardoor het circuit gescheiden is.
Maar heeft totaal niets te maken met aarding, want ik heb nog nooit een scheer apparaat gezien, die geaard was.
Kom maar op dan met een mooi metalen lampje waar een geaarde stekker aan zit.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:23 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zo'n flauwekul is dat niet, denk eens aan kleine kinderen, kinderslaapkamer, mooi metalen lampje in een ongeaard stopcontact, even een moment niet je kinderen in de gaten houden, ik wil de gevolgen dat het mis kan gaan nooit meemaken.
16 groepen, valt mee als het een grote woning betreft. alles gelijk aan of boven de 2000 watt heeft een eigen groep. Meerdere aardlekschakelaars? handig, zit je niet gelijk in het donker als je enige aardlek aanspreekt. Hoofdschakelaar is ook normaal, als er is gebeurt kan je met 1 beweging als uitdoen.
Die mogen nog steeds gebruikt worden. Alleen vanwege de kosten worden ze niet meer toegepast, een geaarde wcd is goedkoper. En op een scheerstopcontact kun je geen föhn aansluiten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:24 schreef Pulver het volgende:
[..]
Vroeger (hoe de NEN daar nu weer anders over denkt weet ik niet), had je deze wcd's daarvoor.
[ afbeelding ]
Dat werkt met twee spoelen waardoor het circuit gescheiden is.
Maar heeft totaal niets te maken met aarding, want ik heb nog nooit een scheer apparaat gezien, die geaard was.
Laat me dan maar een foto zien van een scheer apparaat of een föhn met aarde.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:27 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die mogen nog steeds gebruikt worden. Alleen vanwege de kosten worden ze niet meer toegepast, een geaarde wcd is goedkoper. En op een scheerstopcontact kun je geen föhn aansluiten.
Voila:quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:27 schreef Pulver het volgende:
[..]
Kom maar op dan met een mooi metalen lampje waar een geaarde stekker aan zit.
Ik wacht 'met spanning' op een foto daarvan
Een wcd in de badkamer hoort geaard te zijn, ik heb nergens gezegd dat een föhn of scheerapparaat geaard moet zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:33 schreef Pulver het volgende:
[..]
Laat me dan maar een foto zien van een scheer apparaat of een föhn met aarde.
Ik wens je een prettige wedstrijd met zoeken, want die zijn er niet!
Die horen namelijk allemaal dit teken te hebben:
[ afbeelding ]
en die MOGEN niet eens geaard worden.
Dat is dus ook volgens de regels.
Ik zou een scheerstekker aan de fohn maken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een wcd in de badkamer hoort geaard te zijn, ik heb nergens gezegd dat een föhn of scheerapparaat geaard moet zijn.
Probeer jij maar eens een föhn aan de praat te krijgen terwijl de stekker in een scheerstopcontact zit.
Nogmaals, dat komt omdat een scheerstopcontact met spoelen werkt (inductiespanning spanning, geloof ik) Is eigenlijk achterhaalde techniek. Maar het is onzinnig om je wcd die je gebruikt in de badkamer voor een scheerapparaat, of een elec. tandenborstel, of een föhn te aarden.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een wcd in de badkamer hoort geaard te zijn, ik heb nergens gezegd dat een föhn of scheerapparaat geaard moet zijn.
Probeer jij maar eens een föhn aan de praat te krijgen terwijl de stekker in een scheerstopcontact zit.
Dat zou gaaf voor je zijn Dolfie!quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:47 schreef dolfina-chica het volgende:
oe oe.. die maat van mijn in australië is aan het kijken of ie het voor elkaar kan krijgen dat ik op kosten van zijn werk naar australië kan
![]()
![]()
over 5wkn komt ie terug naar nl. dan is ie 6 wkn in nl.. en hij wil kijken of ik dan die 6 wkn mee kanquote:
halloquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:47 schreef dolfina-chica het volgende:
oe oe.. die maat van mijn in australië is aan het kijken of ie het voor elkaar kan krijgen dat ik op kosten van zijn werk naar australië kan
![]()
![]()
Het is geen onzin, een badkamer is een natte ruimte en daar dient alles geaard te zijn, dus ook je wcd. Dat jij er alleen dubbel geisoleerde apparaten op aansluit doet niet ter zake.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:47 schreef Pulver het volgende:
[..]
Nogmaals, dat komt omdat een scheerstopcontact met spoelen werkt (inductiespanning spanning, geloof ik) Is eigenlijk achterhaalde techniek. Maar het is onzinnig om je wcd die je gebruikt in de badkamer voor een scheerapparaat, of een elec. tandenborstel, of een föhn te aarden.
Want al die apparaten (nogmaals) MOGEN niet geaard zijn.
En dit is ook weer totale flauwekul.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Voila:
[ afbeelding ]
Normaal gesproken monteer je dingen aan het plafond, echter ook zat mensen die ze aan de muur monteren en hoort er een stekker aan met randaarde.
En dan heb je de halogeen bouwlampen nog, daar zit een stekker aan met randaarde.
als troostquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:53 schreef kwiebuske het volgende:
[..]
hallo
6 weken
pffffff
hou ik niet vol hoor
Volgens mij zei ik dat al een paar keerquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die scheerstopcontacten zijn voorzien van dubbele spoelen, 230 volt in, 230 volt eruit, zo heb je een zwevend net en dus geen kans op elektrocutie.
Maar waarom kan er dan geen fohn op?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:53 schreef cvboer het volgende:
Die scheerstopcontacten zijn voorzien van dubbele spoelen, 230 volt in, 230 volt eruit, zo heb je een zwevend net en dus geen kans op elektrocutie.
Die stopcontacten leveren te weinig vermogen. Maximaal 15 of 20 watt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar waarom kan er dan geen fohn op?
Werkgever zou wel gek zijn dus daar hoop ik dan maar op.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:47 schreef dolfina-chica het volgende:
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal duimen voor je.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:51 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
over 5wkn komt ie terug naar nl. dan is ie 6 wkn in nl.. en hij wil kijken of ik dan die 6 wkn mee kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |