abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117673899
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_117673924
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef -Spring het volgende:
Same here, Mef, met dat gestom.

Ik moet nog even goed bedenken hoe ik daarmee omga. Vanmiddag bijv had ik bij de voorstelling van Bumba een kleurplaat voor r meegenomen. Dat was de verkeerde uiteraard. :') Dus die was stom en die wilde ze niet. Ik negeer het maar een beetje of zeg dat ze hem dan maar weg moet geven of zo. Vraag me af wat nou een goed pedagogische reactie zou zijn.

Mss ben ik er ook wel extra gevoelig voor omdat het dochtertje van vier van een vriendin ook nog steeds álles en iedereen stom vindt. Dat kind is zo vreselijk verbitterd dat ik er naar van ben. Dus als ik ook maar íets van haar in L denk te herkennen, voel ik al een bepaalde allergie opkomen. :@ Ook als mss wel erg normaal peutergedrag is.
pi_117675504
Bij S is niet alles stom, maar als ze soms iets stom vindt, kijk ik een naar de situatie. Toen we op vakantie waren en vertrokken, haalde ik haar op bij een groepje vriendinnetjes waarmee ze aan het spelen was. Ze wilde niet mee, en vond me 'stomme mama'. Nou, dat begrijp ik wel, dus dat heb ik ook gezegd. Ze moeten toch ook kunnen uiten dat ze iets niet leuk vinden, en soms is 'vind ik niet leuk' niet krachtig genoeg.

Als ze het naar mijn mening onnodig gebruikt, negeer ik het.

Maar zoals gezegd: ze gebruikt het niet heel erg vaak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_117682974
Sinterklaas... hier mogen ze een paar keer de schoen zetten en daar blijft het wat mij betreft bij.
Het hele gebeuren op school en alles is al spannend genoeg...
Wat mij betreft geen cadeautjes festijn dus...
Fake it till you make it...
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:46:38 #5
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_117706359
Wij "vieren"sinterklaas lekker met zijn 3tjes thuis. Niks geen gekkigheid. Daarnaast vind ik sinterklaas ook een gezinsfeest, daar hoeven voor ons geen opa's oma's e.d. bij te zijn.
Op de dagopvang word het uitgebreid gevierd.
En op beide werk doen ze er niet aan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:18:47 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117727161
Vorig jaar hebben we een poging gedaan met schoonouders te vieren, maar die vonden het geldverspilling en een stom commercieel feest, ik had er geen zin in weer tegen de bierkaai op te boksen dus wilde dat eigenlijk nooit weer. Maar nu is schoonvader er niet meer en is het toch ook wel sneu als wij niets doen met schoonmoeder. Vrees dus dat ik weer een jaar kan gaan proberen er iets van te maken... We hebben in ieder geval al wel een paar cadeautjes voor Nathan gekocht.
Ik zou liever thuis blijven en dan leuke dingen voor elkaar bedenken :') dan hoef ik maar 1 iemand te motiveren ipv een hele familie.
pi_117727297
Maar waarom moet je het vieren als iemand dat eigenlijk niet wilt. als zij het onzin vind is het toch niet sneu om het niet met haar te vieren?

Wij vieren het thuis met mijn ouders. in de toekomst denk ik meer met andere kinderen erbij.

En ik kan niet wachten op zijn reactie als hij een kado in zijn schoenen vind.
pi_117727429
ik heb hele mooie jeugdherinneringen aan elke sinterklaas met alle neefjes en nichtjes sinterklaasmiddag bij oma. met een oudoom als sint en een oom als piet en dolle pret :) we kregen allemaal alleen een kleinigheidje qua kado, het was echt om het samen vieren. dat vind ik dus wel erg jammer, dat wij dat niet zo kunnen vieren.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_117731578
Ohja ivm de scheiding moeten we maar eens bespreken hoe we dat gaan doen met de sint.
Rond die tijd gaat Tyler wennen bij de basisschool. Hoop dat hij het sintgebeuren goed meekrijgt. Blijf het een gedoe vinden met de verjaardag (6 en 8 dec) er zo vlak achteraan.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:02:59 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_117732508
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:27 schreef simmu het volgende:
ik heb hele mooie jeugdherinneringen aan elke sinterklaas met alle neefjes en nichtjes sinterklaasmiddag bij oma. met een oudoom als sint en een oom als piet en dolle pret :) we kregen allemaal alleen een kleinigheidje qua kado, het was echt om het samen vieren. dat vind ik dus wel erg jammer, dat wij dat niet zo kunnen vieren.
dat kan toch ook, alleen misschien ietwat andere manier, maak er wat gezelligs van, desnoods laat je eens sinterklaas of zwarte piet langskomen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_117734080
Mex is 2, dus ik kom nu hier kletsen :+
We hebben zijn verjaardag 2x gevierd en hij vond het echt super! Hij voelde zich echt helemaal jarig en de slingers, zijn loopfiets en het chocopastaontbijt vond ie helemaal wauwwwwww, hij bleef het zeggen!
Dat ie kleertjes kreeg vond ie maar stom, maar al het speelgoed echt geweldig!!
pi_117734265
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:45 schreef Troeta het volgende:
Mex is 2, dus ik kom nu hier kletsen :+
We hebben zijn verjaardag 2x gevierd en hij vond het echt super! Hij voelde zich echt helemaal jarig en de slingers, zijn loopfiets en het chocopastaontbijt vond ie helemaal wauwwwwww, hij bleef het zeggen!
Dat ie kleertjes kreeg vond ie maar stom, maar al het speelgoed echt geweldig!!
[ afbeelding ]
gefeliciteerd jullie *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_117741223
dank je wel!!
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:37:53 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_117741465
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:38:49 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117741502
Troeta gefeliciteerd met je peuter! Welkom!

Ook hier super herinneringen aan Sinterklaas, mijn ouders maakten er echt een enorm feest van. We zijn met 7 kinderen en ze deden altijd ontzettend hun best om iedereen weer leuk te verrassen. Echt een sfeervolle avond.
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:42:08 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117741634
troeta gefeliciteerd! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117741912
Gefeliciteerd!
pi_117742610
Troeta, gefeliciteerd! En wat heb je een leuk kereltje! O+
pi_117744046
Troeta, gefeliciteerd met Mex! Leuk dat je hier nu ook komt meekletsen! :)
pi_117744191
Welkom Troeta! Gefeliciteerd!!

Mijn dame is vandaag recalcitrant! Bohh..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117744344
Dank jullie!!!

Kan ik het maken om wat speelgoed wat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen weer in te pakken voor sinterklaas?
Hij heeft de doos heel even gezien, maar nog niet open gemaakt.
Hij heeft zo veel gekregen en ik zie al op tegen de berg speelgoed van sinterklaas.
Wat een stom luxeprobleem he, maar het blijft hier maar zo'n bende in huis.
pi_117744579
Hihi Troeta, ik dnk dat hij het nog niet door zal hebben. Zeker niet als je het hem in de tussentijd niet laat zien
Je kunt hem met sinterklaas eventueel ook wat praktische dingetjes geven, kleertjes, kleurboekje e.d. het gaat denk ik op deze leeftijd nog meer om het idee van iets krijgen, nog niet zozeer wát.
pi_117747569
Ik zou dat ook doen, Troeta. Hij is nog te klein om dat te beseffen en zoveel speelgoed op tijd van 2, 3 maanden. Wat moet hij er ook mee.

Ik heb dat met Leah ook wel gedaan.
Eerst Sinterklaas en dan haar verjaardag op 22 december. Ik heb toen wat spul op zolder gezet wat ze wel had uitgepakt. In de loop van het jaar gaf ik haar wat als het zo uitkwam.
Had ze totaal niet door.
pi_117747656
Oh, en gefeliciteerd nog :)
pi_117747841
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:36 schreef Lamb29 het volgende:

Mijn dame is vandaag recalcitrant! Bohh..
Leah zit ook wel weer in zo'n fase. Beetje diva gedrag en brullen als ze haar zin niet krijgt en als een van haar broers een vinger naar haar wijst.

Maar.....net na het instoppen roept ze nog even voor een knuffel, ik loop haar kamer in en knuffel haar even, zegt ze; ik hou van jou, mam

Oh my :'( O+

En je bent een lekker ding riep ze nog :D
(Dat zegt haar vader altijd tegen haar)
(En tegen mij O-) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')