deze man weetquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:32 schreef SuperwormJim het volgende:
Inderdaad, beter gebruiken ze curry!
[ afbeelding ]
Curryquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:32 schreef SuperwormJim het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dat is lekker! Ik doe wat ketchup en sambal, en ook wat tomatenpuree. En dan Chili vlokken of hoe jullie dat ook noemen. heerlijk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:32 schreef Jaapo het volgende:
Waar ging het mis? In plaats van een overheerlijke saus die bedoeld is voor pasta of een zelfgemaakte saus kiezen ze voor...ketchup?
Thug lifequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:54 schreef dude1960 het volgende:
ik stopte toen ik nog studeerde altijd een volle hand macaroni uit het pak in mn mond en liet dan dan in mn mond weken, 10 minuten later kun je het dan kauwen
Daar weet Nestalgie alles van.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:32 schreef SuperwormJim het volgende:
[ afbeelding ]
Dat doet jouw vriendin toch, mag ik hopen?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:17 schreef Gummiebeer het volgende:
Lekker! Gehakt in de pan gooien, een paar teentjes knoflook, meestal een hele. Uien erbij, stuk of 2, en daarna een fles Heinz. Zo alles erin. Even een paar keer schudden met de Italiaanse kruidenmix van de super en daarna een pond kaas erbij. Smullen maar!
je vrouw laten koken, wil je dood?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:23 schreef Compliment het volgende:
[..]
Dat doet jouw vriendin toch, mag ik hopen?
Vrijgezelquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:23 schreef Compliment het volgende:
[..]
Dat doet jouw vriendin toch, mag ik hopen?
deze man weetquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:47 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Ketchup op je pasta![]()
Echte bolognese saus maken met parmezaanse kaas en verse basilicum
Er zit iets meer werk aan. Echte bolognese saus kost 2uur om te maken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:50 schreef Matty___ het volgende:
man trek een blik gepelde tomaten open en flikker dat bij de sauce. beetje Italiaanse kruiden erbij en klaar..
doe het altijd zonder becon en in minder dan een uur.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:01 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Er zit iets meer werk aan. Echte bolognese saus kost 2uur om te maken.
Basilicum bladeren apart leggen.
Bacon (pakje goede bacon)+ui+selderie steel + een wortel snipperen en bakken
Gehakt erbij (+/- 300g).
Blik Tomatenblokkjes erbij.
Helft van blik vullen met water en erbij.
Blikje tomatenpuree concentraat erbij.
Oregano erbij (2 eetlepels).
Basilicum steeltjes snipperen en erbij.
Laten pruttelen voor >1uur
Deel van parmezaan er doorheen roeren.
Grof snipperen basilicum en er doorheen.
Serveren met spagetti en rest parmezaanse kaas eroverheen.
Smullen maar![]()
(op recept fouten voorbehouden)
Op basis van een Jamie Oliver recept. Moet de zilveren lepel recept nog eens testen...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef Matty___ het volgende:
[..]
doe het altijd zonder becon en in minder dan een uur.
Maar zo is die zeker lekker
doe altijd nog het kookvocht (2 eetlepels) van de spaghetti erbij..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:08 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Op basis van een Jamie Oliver recept. Moet de zilveren lepel recept nog eens testen...
Minder dan een uur kan wel maar de smaak wordt beter als het langer op staat.
Bacon zorgt voor smaak en zoutgehalte. Was het eens vergeten en dat was een aardig verschil.
Beter dan ketchup in ieder geval.
Wie zegt dat die ketchup niet zelfgemaakt is?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:32 schreef Jaapo het volgende:
Waar ging het mis? In plaats van een overheerlijke saus die bedoeld is voor pasta of een zelfgemaakte saus kiezen ze voor...ketchup?
Half blikje vocht kan ook van de spagetti pakken is zekers een optie.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef Matty___ het volgende:
[..]
doe altijd nog het kookvocht (2 eetlepels) van de spaghetti erbij..
pataks curryquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:10 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Half blikje vocht kan ook van de spagetti pakken is zekers een optie.
Gelukkig heb ik net home-made indiaase korma op anders had ik nu keiharde honger gehad
Kom maar op met het home-made ketchup recept nu wil ik het horen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wie zegt dat die ketchup niet zelfgemaakt is?
hmm eens proberen. Waar krijg je dat? Toko?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:12 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Ben zelf een Sharwoods fan als het uit een potje komt
Ik eet het vaak als ik in engeland ben daar ligt het standaard in de supermarkt. Hier heb ik het niet vaak gezien. Een toko zou kunnen...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:14 schreef Matty___ het volgende:
[..]
hmm eens proberen. Waar krijg je dat? Toko?
Er zijn legio recepten, maar het lekkerste vind ik op basis van mini-romatomaten. Wel ontvellen, de pulp meekoken voor extra umamiquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:11 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Kom maar op met het home-made ketchup recept nu wil ik het horen.
Ik gok de volgende ingredienten
- Azijn
- Tomatenpure concentraat
- Suiker
En toen dacht je bij jezelf dan post ik toch gewoon een plaatje van ketchup?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:32 schreef SuperwormJim het volgende:
[ afbeelding ]
lees het 1e woord op de fles nog eensquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:19 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
En toen dacht je bij jezelf dan post ik toch gewoon een plaatje van ketchup?
Lees het laatste woordquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:20 schreef Doodloper het volgende:
[..]
lees het 1e woord op de fles nog eens
Het is ook curry-ketchupquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:19 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Je kunt toch lezen he. Er staat vrij duidelijk 'curry'.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:19 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
ik heb die fles gewoon thuis staanquote:
er staat ook vrij duidelijk ketchupquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:22 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Je kunt toch lezen he. Er staat vrij duidelijk 'curry'.
hommo misschien is dat veranderd ofzoquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:23 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
ik heb die fles gewoon thuis staan
[..]
er staat ook vrij duidelijk ketchup
Dat is slechts een ondertitel, een subtitel. De hoofdnaam is nog steeds Curry.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:23 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
ik heb die fles gewoon thuis staan
[..]
er staat ook vrij duidelijk ketchup
Nou, als student...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Maar je snapt zelf toch wel dat het niet te vreten is?
curry is een variant van ketchupquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:24 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat is slechts een ondertitel, een subtitel. De hoofdnaam is nog steeds Curry.
En diarree een variant van stront.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:25 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
curry is een variant van ketchup
maar dat blijft ook schijtquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:25 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
En diarree een variant van stront.
Curry komt van het woord kari (கறி) af uit Tamilquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:25 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
curry is een variant van ketchup
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:28 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Curry komt van het woord kari (கறி) af uit Tamil
Ketchup komt van het woord kôe-chiap, kê-chiap uit China of van het woord kĕchap af uit Malay
Ja dat is een variant van elkaarWij zijn ook een variant van Belgie
check wikipedia dan over currySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |