abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117678129
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:17 schreef FF het volgende:

[..]

Naaktlopen ook. En dat is echt puur natuur (behalve als je Marijke Helwegen heet natuurlijk ;))
Mee eens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:19:32 #62
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117678136
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je gewoon een bron hebt vind ik het ook goed.
Bron is iemand die jaren bij die divisie gewerkt heeft en dat zelf meerdere malen aan de betreffende mensen heeft moeten uitleggen ;)

Er zal vast wel ergens regelgeving over te vinden zijn, maar ik weet niet of je dat bij het CBR moet zoeken of in de wetgeving. Regelgeving van het CBR is volgens mij niet even makkelijk te vinden als de wetgeving. Zo kan je ook niet precies alle eisen voor het halen van een rijbewijs vinden?
pi_117678167
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:19 schreef FF het volgende:

[..]

Bron is iemand die jaren bij die divisie gewerkt heeft en dat zelf meerdere malen aan de betreffende mensen heeft moeten uitleggen ;)

Er zal vast wel ergens regelgeving over te vinden zijn, maar ik weet niet of je dat bij het CBR moet zoeken of in de wetgeving. Regelgeving van het CBR is volgens mij niet even makkelijk te vinden als de wetgeving. Zo kan je ook niet precies alle eisen voor het halen van een rijbewijs vinden?
Een theorie- en praktijkexamen met goed gevolg afleggen? ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:20:43 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117678168
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, zeer waarschijnlijk heeft hij te veel gedronken. Maar dat is iets anders dan drankmisbruik in de zin van een verslaving.

Als je buikpijn hebt van te veel drop eten heb je toch ook geen eetstoornis. Waar gaat het over?

Ik vind het geen enkel probleem alls mensen onder invloed zijn zo lang ze mij niet lastig vallen. :)
Misbruik staat gelijk aan verslaving, doe eens uitleggen
pi_117678193
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:20 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Misbruik staat gelijk aan verslaving, doe eens uitleggen
Wat bedoel je? We zijn hier niet op geenstijl, dus schrijf eens normaal.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:21:38 #66
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117678197
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is sowieso krankzinnig dat openbare dronkenschap op zichzelf strafbaar is. :)
Gekken lopen ook niet zomaar los rond, dronken mensen zijn hetzelfde.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:22:27 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117678217
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat bedoel je? We zijn hier niet op geenstijl, dus schrijf eens normaal.
dat is foks man, moet jij weten
pi_117678224
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gekken lopen ook niet zomaar los rond, dronken mensen zijn hetzelfde.
Bij nader inzien, ga maar gewoon terug naar geenstijl of naar detelegraaf.nl :')
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:23:41 #69
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117678246
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een theorie- en praktijkexamen met goed gevolg afleggen? ;)
Viel me mee:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_07-10-2012
"
1. Indien bij de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen personen een vermoeden bestaat dat de houder van een rijbewijs niet langer beschikt over de rijvaardigheid dan wel over de lichamelijke of geestelijke geschiktheid, vereist voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor dat rijbewijs is afgegeven, doen zij daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan het CBR onder vermelding van de feiten en omstandigheden die aan het vermoeden ten grondslag liggen. Bij ministeriële regeling worden de feiten en omstandigheden aangewezen die aan het vermoeden ten grondslag dienen te liggen en worden ter zake van de uitoefening van deze bevoegdheid nadere regels vastgesteld.
"

Hier staat dus niet 'de bestuurder'.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:24:44 #70
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117678276
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bij nader inzien, ga maar gewoon terug naar geenstijl of naar detelegraaf.nl :')
KJOET hij is boos omdat ik alcholisten afkraak _O-
pi_117679849
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

KJOET hij is boos omdat ik alcholisten afkraak _O-
KJOET? :?

Ik erger me gewoon aan je domme gelul en je slechte taalbeheersing.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:23 schreef FF het volgende:

[..]

Viel me mee:
"
1. Indien bij de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen personen een vermoeden bestaat dat de houder van een rijbewijs niet langer beschikt over de rijvaardigheid dan wel over de lichamelijke of geestelijke geschiktheid, vereist voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor dat rijbewijs is afgegeven, doen zij daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan het CBR onder vermelding van de feiten en omstandigheden die aan het vermoeden ten grondslag liggen. Bij ministeriële regeling worden de feiten en omstandigheden aangewezen die aan het vermoeden ten grondslag dienen te liggen en worden ter zake van de uitoefening van deze bevoegdheid nadere regels vastgesteld.
"

Kan ik me voorstellen, maar ik denk dat dat toch meer gaat over mensen die in een psychose raken, of verslaafd zijn. Lijkt me niet relevant voor deze situatie.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:10:23 #72
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117679879
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

KJOET? :?

Ik erger me gewoon aan je domme gelul en je slechte taalbeheersing.

[..]

Kan ik me voorstellen, maar ik denk dat dat toch meer gaat over mensen die in een psychose raken, of verslaafd zijn. Lijkt me niet relevant voor deze situatie.
of hun drankgebruik niet onder controle hebben
pi_117679924
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

of hun drankgebruik niet onder controle hebben
Verslaafd dus, dat zeg ik.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:12:41 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117679955
Nogmaals:

Je heoft niet verslaafd te zijn om drank te misbruiken.
pi_117680034
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:12 schreef Life2.0 het volgende:
Nogmaals:

Je heoft niet verslaafd te zijn om drank te misbruiken.
Nee, maar als je eenmalig dronken bent slaat het nergens op om je rijbewijs in te nemen en dat gebeurt ook niet. :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:25:00 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117680255
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, maar als je eenmalig dronken bent slaat het nergens op om je rijbewijs in te nemen en dat gebeurt ook niet. :)
Dat doen ze wel, of wij het er mee eens zijn doet er niet toe.
pi_117680298
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat doen ze wel, of wij het er mee eens zijn doet er niet toe.
Ik geloof dat echt niet zomaar. :)
pi_117680664
Wat heeft een onderzoek bij het CBR er bij te maken? Naar mijn weten wordt zo'n onderzoek alleen ingesteld als je daadwerkelijk met drank achter het stuur wordt gepakt.
pi_117683337
Dat gezeik over je rijbewijs invorderen is gigantisch getroll, gewoon niet op ingaan.

Zelfde broodje aap als dat je je rijbewijs kwijtraakt als je dronken op je fiets zit.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_117683398
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 09:51 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat gezeik over je rijbewijs invorderen is gigantisch getroll, gewoon niet op ingaan.

Zelfde broodje aap als dat je je rijbewijs kwijtraakt als je dronken op je fiets zit.
Dat laatste was pas nog in t nieuws, sommige regio's doen dat! Ook al mag t niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_117683438
Klopt. http://mobiel.nu.nl/pda/Algemeen/422909-web.html

Lees ook meteen even de laatste regel. Dus geen invordering als je eenmalig stomdronken gepakt wordt.
'And I called your name,
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 oktober 2012 @ 10:23:08 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117683711
TS, hebben ze ook bloed afgenomen of je laten blazen om aan te tonen dat je te veel gedronken had? Drank is niet de enige oorzaak voor kotsen natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_117683732
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:23 schreef Rewimo het volgende:
TS, hebben ze ook bloed afgenomen of je laten blazen om aan te tonen dat je te veel gedronken had? Drank is niet de enige oorzaak voor kotsen natuurlijk.
Kennelijke staat is genoeg en mogen agenten zonder blaastest concluderen.
'And I called your name,
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:44:23 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117685092
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:23 schreef FF het volgende:

[..]

Viel me mee:
"
"

Dit is de grondslag van de zogenaamde invorderingsprocedure. De AMVB waar naar toe verwezen wordt is:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0030613/geldigheidsdatum_07-10-2012

Maar er moeten een paar dingen niet met elkaar verward worden. Dit gaat om de bestuursrechtelijke invordering van het rijbewijs door het CBR en niet om de strafrechtelijke inbeslagname door de politie/OvJ.

Zoals je ziet in Artikel 2 lid 2 van de genoemde AMVB moet als het gaat om een vermoeden van alcoholbedwelming de betrokkene bij een feit bestuurder zijn van een voertuig met een rijbewijs verplichting. Dit betekent dat de melding en de procedure dus niet wordt gestart in het geval van TS. Je hoeft niet bang te zijn dat je al een melding krijgt na een avondje flink te hebben doorgezakt. Dat zou ook onbetaalbaar zijn, aangezien het CBR na elk weekend dan overspoeld wordt met meldingen die behandeld moeten worden.

Zou TS een aantal keer achter het stuur hebben gezeten met drank op en ook daarbuiten opgepakt worden met een flinke dosis alcohol dan kan dat (na melding) een aangelegenheid zijn voor het CBR om naast de strafrechterlijke vervolging (een flinke boete en inbeslagname) ook een onderzoek te starten (a 960 euro) en eventueel zijn rijbewijs invorderen of een maatregel op te leggen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:14:35 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117695420
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:43 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Wat heeft een onderzoek bij het CBR er bij te maken? Naar mijn weten wordt zo'n onderzoek alleen ingesteld als je daadwerkelijk met drank achter het stuur wordt gepakt.
Naar mijn kennis niet.
pi_117697075
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Naar mijn kennis niet.
Bron?
pi_117697675
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:45 schreef arwinotrino het volgende:Afijn, fouilleren etc en in de auto maar het bureau. In de cel gezet en sochtends gewoon weer naar huis gestuurd. Ik vroeg nog, zit er een boete aan vast? Ja zei de agent. Dus ik had zitten kijken op internet en dacht dat het wel iets rond de 100 euro zou worden. 340 euro dus :S ( ik schrok me dood )
Nog altijd goedkoper dan als je door een ambulance was gehaald. >:)
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:28:58 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117698122
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Bron?
cbr
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:47:08 #89
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117698824
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

cbr
Dan klopt je kennis niet of de bron die je hebt bij het cbr. Je moet een keer betrapt worden met drank op achter het stuur voordat men die procedure ingaat. Alleen een boete voor openbaar dronkenschap is niet genoeg. Zie mijn bovenstaande post.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:52:03 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117699018
ik zeg ook niet dat hij hem kwijt is, wel dat zijn naar bij het cbr kan komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')