abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117664254
Beste,

Ik heb een tijdje geleden een boete gekregen voor openbare dronkenschap. Dit was in rotterdam, bij stadhuisplein. Me maten waren nog ergens binnen en ik had veel gedronken en ging ff buiten zitten ( op een trapje, wat over het hele plein loopt in het midden ). Ik voelde dat ik moest overgeven en ik deed dat dus daarna ook. Toen opeens stonden me blauwe vrienden achter me, met de vraag of ik mee wilde komen. Als ik heb gedronken ben ik altijd wel gewillig ( absoluut niet agressief ofso ) en ik ging dus mee. Afijn, fouilleren etc en in de auto maar het bureau. In de cel gezet en sochtends gewoon weer naar huis gestuurd. Ik vroeg nog, zit er een boete aan vast? Ja zei de agent. Dus ik had zitten kijken op internet en dacht dat het wel iets rond de 100 euro zou worden. 340 euro dus :S ( ik schrok me dood )
Het kotsen was niet echt in het midden ofso, beetje in een hoekje en ik zat helemaal alleen opzich. Dus ik heb geen mens lastig gevallen, verkeer niet lastig gevallen, naar mijn mening heb ik echt totaal niks ergs gedaan. Ik had wel gedronken natuurlijk, maar je ziet er wel meer zwieren op dat stadhuisplein, zeker rond 4 uur 's nachts.

mijn vraag nu:
Maak ik een kans om een goed gegrond bezwaar aan te tekenen? En kan ik ergens mijn proces verbaal opvragen? Zodat ik kan inzien of ik nog dingen heb gedaan die ik niet meer weet, ik kan nogal sarcastische opmerkingen maken en zeker met een biertje op en dan nog helemaal in zn situatie :').

alvast bedankt voor jullie hulp !!

gr

arwin
pi_117664301
Kans, ja. Grote kans, nee.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_117664316
Bezwaar lijkt me nutteloos. Je geeft zelf al aan dat je teveel hebt gedronken. Het maakt niet uit of je mensen lastig valt of niet, alleen dronken zijn is al genoeg voor een boete.
pi_117664396
ja een boete oke, maar waarom dan gelijk die volle 340.
Ik lees op internet mensen die allemaal dingen vernielen en mensen lastig vallen en dan ook een boete van 340 euro krijgen...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:52:39 #5
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_117664442
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Bezwaar lijkt me nutteloos. Je geeft zelf al aan dat je teveel hebt gedronken. Het maakt niet uit of je mensen lastig valt of niet, alleen dronken zijn is al genoeg voor een boete.
Mwah, volgens mij is de reden voor een boete vaak dronkenschap in combinatie met gedrag waarbij je mensen of omgeving stoort, dat doet TS op zich niet. Dus ik vind het al gek dat hij is meegenomen voor een nacht zitten. Als 'dronken zijn' genoeg is voor een boete kun je dus niet eens meer naar huis fietsen na een avond in de kroeg.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_117664469
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Mwah, volgens mij is de reden voor een boete vaak dronkenschap in combinatie met gedrag waarbij je mensen of omgeving stoort, dat doet TS op zich niet. Dus ik vind het al gek dat hij is meegenomen voor een nacht zitten. Als 'dronken zijn' genoeg is voor een boete kun je dus niet eens meer naar huis fietsen na een avond in de kroeg.
Er is een verschil tussen dronken op de fiets zitten en kotsen op een trap he.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:54:26 #7
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_117664488
Wees een vent en betaal gewoon.
pi_117664494
Lekker voor je :')

Je gaat toch niet zomaar kotsen in mijn stad :N :')
I want some NASTY !!!
pi_117664546
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Heb het eventjes opgezocht.

quote:
Artikel 453 Wetboek van Strafrecht
Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie.
Vind het ook wel gek dat ze je een nacht hebben laten zitten.
pi_117664790
quote:
18s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:54 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb het geld ook niet momenteel, dat is het probleem.

Weet iemand ook hoe je je PV kan opvragen, of inzien?

mvg
pi_117664834
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:06 schreef arwinotrino het volgende:

[..]

Ik heb het geld ook niet momenteel, dat is het probleem.

Weet iemand ook hoe je je PV kan opvragen, of inzien?

mvg
Je krijgt gewoon een acceptgiro thuis met daarop alle info.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:10:24 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117664872
Op welke gronden wil je dan bezwaar aantekenen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_117664877
jij krijg over een paar weken een acceptgiro thuis. Als je dat in huis hebt, kun je bezwaar indien. In jouw bezwaar vraag je op basis van de Wet van Mulder ofzo, naar alle gegevens omtrent jouw overtreding. Die krijg je thuisgestuurd. Hierna stuur jij weer een brief met redenen van bezwaar, hierop zal 99% zeker een afwijzing volgen, waardoor jij dus de stap naar de rechter kan maken.
pi_117664887
Oh en als je geen geld hebt.. Bezwaar indienen.. Ben je zeker weer 8 weken verder :p
pi_117665881
hahaha bedankt voor die tip !
Ik heb de acceptgiro al binnen, ik ga ook een brief sturen!

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:10 schreef Lienekien het volgende:
Op welke gronden wil je dan bezwaar aantekenen?
Dat ik gewoon niks ergs heb gedaan, op het drinken van alcohol na.En dat is niet gek, in het uigaanscentrum van rdam.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:52:40 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117665922
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef arwinotrino het volgende:

[..]

Dat ik gewoon niks ergs heb gedaan, op het drinken van alcohol na.En dat is niet gek, in het uigaanscentrum van rdam.
Was het geen openbare dronkenschap, dan?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:53:42 #17
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_117665953
quote:

[..]

het boeit geen fuck of jij het erg vindt of niet :') overtreden = overtreden
We zullen zien, zei de blinde.
pi_117666351
quote:

[..]

Wil je een voorbeeldbrief?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:09:57 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117666447
En die kots is daar lekker blijven liggen?
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:45:32 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_117667477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:09 schreef Luxuria het volgende:
En die kots is daar lekker blijven liggen?
Als ze het 'm nog verplicht hadden laten oplikken ipv die boete geven? :r
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_117671426
Hebben ze een blaasproef afgenomen? Want anders staan ze volgens mij helemaal niet sterk dat je dronken was. Dat je moest kotsen kan ook komen als je iets verkeerds gegeten hebt. Lijkt me sterk dat je daar ook 340 euro boete voor krijgt.

Al vermoed ik dat je het halve verhaal vertelt (of niet meer herinnert :')), want kan me niet voorstellen dat ze je zomaar meenemen naar het bureau en je daar een nacht laten zitten.
pi_117675373
340 euro? Tering zeg. Wat belachelijk hoog
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_117675700
Bezwaar aantekenen is zinloos. Het is uiteindelijk jouw woord tegen dat van de agenten. Met andere woorden het woord van een kansloos kutstudentje tegen die van gezagspersonen. Ga je tijd er niet aan verspillen, is kansloos
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:22:22 #24
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_117676085
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen dronken op de fiets zitten en kotsen op een trap he.
Klopt. Kotsen op een trap lijkt me absoluut géén reden om iemand een nacht vast te houden. Boete oké.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_117676170
Gewoon voor laten komen, je bent al meer dan genoeg gestraft voor ergens per ongeluk kotsen (stel dat je heel ziek was had dat ook kunnen gebeuren en je hebt zo te horen geen kans gehad om het op te ruimen/schoon te maken) en hebt verder niets gedaan. Een hele nacht vastgezeten... als je verder geen strafblad hebt kun je er vast wel tot een voorwaardelijke boete reduceren of anders een lager bedrag. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_117676370
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:24 schreef heiden6 het volgende:
Gewoon voor laten komen, je bent al meer dan genoeg gestraft voor ergens per ongeluk kotsen (stel dat je heel ziek was had dat ook kunnen gebeuren en je hebt zo te horen geen kans gehad om het op te ruimen/schoon te maken) en hebt verder niets gedaan. Een hele nacht vastgezeten... als je verder geen strafblad hebt kun je er vast wel tot een voorwaardelijke boete reduceren of anders een lager bedrag. :)
Thx, ik hoopte al zoiets als jouw antwoord. Gewoon vragen voor een lagere boete.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:07 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wil je een voorbeeldbrief?
ja graag, zou je mij een link kunnen sturen of een link in deze post kunnen neerzetten. Ik had al gezocht maar je ziet vooral veel voorbeelden van verkeers overtredingen etc.

quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef Doodloper het volgende:

[..]

het boeit geen fuck of jij het erg vindt of niet :') overtreden = overtreden
Ja, beetje zwart wit is dat he. Voor elke daad is er toch een andere straf. Of wil jij een kind die een snoepje stilt ook 8 jaar opsluiten, net als een moordenaar. Want ja, overtreden is overtreden.
pi_117676397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef Seamonkey- het volgende:
340 euro? Tering zeg. Wat belachelijk hoog
ja, ik schrok me ook werkelijk kapot.
pi_117676410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:29 schreef arwinotrino het volgende:

[..]

Thx, ik hoopte al zoiets als jouw antwoord. Gewoon vragen voor een lagere boete.

[..]

ja graag, zou je mij een link kunnen sturen of een link in deze post kunnen neerzetten. Ik had al gezocht maar je ziet vooral veel voorbeelden van verkeers overtredingen etc.

[..]

Ja, beetje zwart wit is dat he. Voor elke daad is er toch een andere straf. Of wil jij een kind die een snoepje stilt ook 8 jaar opsluiten, net als een moordenaar. Want ja, overtreden is overtreden.
Ik zou benadrukken dat je al gestraft bent met een nachtje cel, en dat je geen overlast hebt veroorzaakt of wat dan ook.

Een voorwaardelijke boete er bovenop zou toch meer dan voldoende zijn. Maar ik ben geen strafrechtadvocaat ofzo hoor. :D

Je hoeft ook niet te bevestigen dat je dronken was, je kunt gewoon zeggen dat je misselijk was. Want zo te horen is de constatering van de agent dat je dronken was alleen gebaseerd op het kotsen. :?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:44:47 #30
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_117676880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:29 schreef arwinotrino het volgende:
[..]

:')

Daar is het Wetboek van Strafrecht en andere wetboeken voor. Die bepalen de maximumstraf, en de rechter (of een richtlijn) bepaalt de daadwerkelijke straf die je krijgt.
Een argument als 'ja maar die daad dat was helemaal niet errug' dat slaat natuurlijk nergens op. Het is strafbaar, en daarmee fout.
pi_117677037
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:44 schreef Doodloper het volgende:

[..]

:')

Daar is het Wetboek van Strafrecht en andere wetboeken voor. Die bepalen de maximumstraf, en de rechter (of een richtlijn) bepaalt de daadwerkelijke straf die je krijgt.
Een argument als 'ja maar die daad dat was helemaal niet errug' dat slaat natuurlijk nergens op. Het is strafbaar, en daarmee fout.
dan nog is de maximale straf wel veel, of TS moet niet alles hebben verteld (maar dat is natuurlijk ongebruikelijk op fok)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:51:36 #32
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_117677143
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:48 schreef Adames het volgende:

[..]

dan nog is de maximale straf wel veel, of TS moet niet alles hebben verteld (maar dat is natuurlijk ongebruikelijk op fok)
Als je gewoon voor de tent waar je de hele avond bent geweest op straat zit en je moet kotsen dan betaal je daar echt geen 340 euro boete voor, en dan hoef je ook niet een nachtje de cel in.

Denk dus dat er wat meer is gebeurd dan TS ons wil voorhouden.

Wat wel ¤ 340,- boete is, is "Dronken orde/veiligheid verstoren op openbare weg" [ http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=3152,3111#keuzes ], dus ik denk dat TS een beetje lallend en kotsend over straat is gaan wandelen ofzo.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:59:36 #33
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117677452
Heb je een rijbewijs?
Je hebt nu namelijk grote kans dat je aangemeld bent bij het CBR voor een onderzoek.
pi_117677518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:59 schreef FF het volgende:
Heb je een rijbewijs?
Je hebt nu namelijk grote kans dat je aangemeld bent bij het CBR voor een onderzoek.
is dat dan veranderd?
pi_117677558
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:59 schreef FF het volgende:
Heb je een rijbewijs?
WTF?
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:03:55 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677623
quote:
18s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:54 schreef mime_negert het volgende:
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:04:48 #37
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677658
Beetje jezelf helemaal vol gieten met goedkope zooi

daarna de straat vervuilen met je lichaamssappen

niets op hoeven ruimen

gratis overnachting

en je wou nog een excuses hebben zeker ook? :{w
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:05:15 #38
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677668
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:01 schreef Adames het volgende:

[..]

is dat dan veranderd?
Ja, bij grote hoeveelheden wel
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:05:31 #39
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117677678
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:01 schreef Adames het volgende:

[..]

is dat dan veranderd?
Hoe bedoel je veranderd?

Je hebt een rijvaardigheidsbewijs en dient altijd in staat te zijn een voertuig te kunnen besturen.
Kan je dat niet, dan ben je niet rijvaardig en mag je geen rijvaardigheidsbewijs hebben.

Vaak gebeurd het niet (is niet verplicht) maar de politie kan je gegevens aan het CBR doorgeven.
Als het CBR de gegevens heeft ontvangen ga je vervolgens de hele mallemolen in m.b.t. alcoholgebruik.

Je rijbewijs wordt dus niet door de politie ingenomen, maar je kan uiteindelijk door het CBR wel je rijbewijs kwijt raken. Dat zijn twee verschillende trajecten.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:06:37 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677717
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:22 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Klopt. Kotsen op een trap lijkt me absoluut géén reden om iemand een nacht vast te houden. Boete oké.
Misschien als ie het ter plekke opruimt, anders mag ie best zitten, tokkies :r
pi_117677725
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:05 schreef FF het volgende:

[..]

Hoe bedoel je veranderd?

Je hebt een rijvaardigheidsbewijs en dient altijd in staat te zijn een voertuig te kunnen besturen.
Kan je dat niet, dan ben je niet rijvaardig en mag je geen rijvaardigheidsbewijs hebben.

Vaak gebeurd het niet (is niet verplicht) maar de politie kan je gegevens aan het CBR doorgeven.
Als het CBR de gegevens heeft ontvangen ga je vervolgens de hele mallemolen in m.b.t. alcoholgebruik.

Je rijbewijs wordt dus niet door de politie ingenomen, maar je kan uiteindelijk door het CBR wel je rijbewijs kwijt raken. Dat zijn twee verschillende trajecten.
Say what? :')

Dus je mag nooit alcohol drinken, niet slapen etc. :')

Misschien heeft TS wel niet eens een auto. :')
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:07:38 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677740
quote:

[..]

Hoe bedoel je veranderd?

Net zoals dat je na je rbw kwijt te zijn geraakt, uitgenodigd kan worden voor een random bloedproef; alcholol = papiertje weer weg
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:08:08 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677759
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Thuis mag je je helemaal lazerus drinken en alles onderkotsen, niet in het openbaar.
pi_117677790
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Thuis mag je je helemaal lazerus drinken en alles onderkotsen, niet in het openbaar.
En wat heeft je rijbewijs/brommercertificaat/vliegbrevet daarmee te maken? :?
pi_117677822
quote:

[..]

Hoe bedoel je veranderd?

Ik heb ook een paar jaar geleden zo'n boete gehad. Ladderzat over de weg gefietst en aantal keren gevallen in de berm. Agenten hebben me toen een boete van 65 euro gegeven, maar toen heb ik zelf ook datgene wat jij zegt opgezocht.
Toen bleek het ook wel eens voor te komen, maar was echt sporadisch en heel veel tegenstrijdige verhalen waaruit ook bleek dat het weer niet kon. Omdat jij zegt dat er nu een grote kans is, vraag ik dus of het dus is veranderd. Qua alcohol in het verkeer is sowieso veel veranderd pas geleden.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:09:44 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677823
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En wat heeft je rijbewijs/brommercertificaat/vliegbrevet daarmee te maken? :?
Die geldt voor de openbare weg

drankmisbruik is tegenwoordig gewoon een argument om de rijvaardigheid te ontnemen, ook buiten het moment dat je dronken in de auto zit
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:10:54 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117677861
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:09 schreef Adames het volgende:

[..]
Qua alcohol in het verkeer is sowieso veel veranderd pas geleden.
Niet zonder reden natuurlijk, mensen stappen rustig in de auto met een biertje.. of twee.. of die..
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:11:05 #48
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117677865
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Openbare dronkenschap is verboden.
Theoretisch voorbeeld.
Jij bent een notoire alcomobilist.
De politie heeft je nooit kunnen betrappen (zoals een bekende NLse presentator die regelmatig met zijn auto in de plomp lag ;)).
Je gaat met de auto naar de kroeg.
Je giet je vol met alcohol.
Kroegbaas pakt je sleutels af en belt een taxi voor je.
Je loopt strontlazerus over de stoep naar de taxi.

In die paar meter zouden ze je dan alsnog kunnen pakken.

Maar ik denk dat je hierniet zo bang voor hoeft te zijn ;)
pi_117677883
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Die geldt voor de openbare weg

drankmisbruik is tegenwoordig gewoon een argument om de rijvaardigheid te ontnemen, ook buiten het moment dat je dronken in de auto zit
TS zat op een plein. Drankmisbruik omdat je een keer dronken bent en moet overgeven? En dan je rijbewijs kwijt zijn, ook al je auto thuis voor de deur staat en jij met het OV bent gekomen? :')

Ik ga er vanuit dat je uit je nek lult.
pi_117677935
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Niet zonder reden natuurlijk, mensen stappen rustig in de auto met een biertje.. of twee.. of die..
dat is een andere discussie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')