Mwah, volgens mij is de reden voor een boete vaak dronkenschap in combinatie met gedrag waarbij je mensen of omgeving stoort, dat doet TS op zich niet. Dus ik vind het al gek dat hij is meegenomen voor een nacht zitten. Als 'dronken zijn' genoeg is voor een boete kun je dus niet eens meer naar huis fietsen na een avond in de kroeg.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Bezwaar lijkt me nutteloos. Je geeft zelf al aan dat je teveel hebt gedronken. Het maakt niet uit of je mensen lastig valt of niet, alleen dronken zijn is al genoeg voor een boete.
Er is een verschil tussen dronken op de fiets zitten en kotsen op een trap he.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij is de reden voor een boete vaak dronkenschap in combinatie met gedrag waarbij je mensen of omgeving stoort, dat doet TS op zich niet. Dus ik vind het al gek dat hij is meegenomen voor een nacht zitten. Als 'dronken zijn' genoeg is voor een boete kun je dus niet eens meer naar huis fietsen na een avond in de kroeg.
Heb het eventjes opgezocht.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij is de reden voor een boete vaak dronkenschap in combinatie met gedrag waarbij je mensen of omgeving stoort, dat doet TS op zich niet. Dus ik vind het al gek dat hij is meegenomen voor een nacht zitten. Als 'dronken zijn' genoeg is voor een boete kun je dus niet eens meer naar huis fietsen na een avond in de kroeg.
Vind het ook wel gek dat ze je een nacht hebben laten zitten.quote:Artikel 453 Wetboek van Strafrecht
Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie.
Ik heb het geld ook niet momenteel, dat is het probleem.quote:
Je krijgt gewoon een acceptgiro thuis met daarop alle info.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:06 schreef arwinotrino het volgende:
[..]
Ik heb het geld ook niet momenteel, dat is het probleem.
Weet iemand ook hoe je je PV kan opvragen, of inzien?
mvg
Dat ik gewoon niks ergs heb gedaan, op het drinken van alcohol na.En dat is niet gek, in het uigaanscentrum van rdam.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:10 schreef Lienekien het volgende:
Op welke gronden wil je dan bezwaar aantekenen?
Was het geen openbare dronkenschap, dan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef arwinotrino het volgende:
hahaha bedankt voor die tip !
Ik heb de acceptgiro al binnen, ik ga ook een brief sturen!
[..]
Dat ik gewoon niks ergs heb gedaan, op het drinken van alcohol na.En dat is niet gek, in het uigaanscentrum van rdam.
het boeit geen fuck of jij het erg vindt of nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef arwinotrino het volgende:
[..]
Dat ik gewoon niks ergs heb gedaan, op het drinken van alcohol na.En dat is niet gek, in het uigaanscentrum van rdam.
Wil je een voorbeeldbrief?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef arwinotrino het volgende:
[..]
Als ze het 'm nog verplicht hadden laten oplikken ipv die boete geven?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:09 schreef Luxuria het volgende:
En die kots is daar lekker blijven liggen?
Klopt. Kotsen op een trap lijkt me absoluut géén reden om iemand een nacht vast te houden. Boete oké.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dronken op de fiets zitten en kotsen op een trap he.
Thx, ik hoopte al zoiets als jouw antwoord. Gewoon vragen voor een lagere boete.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:24 schreef heiden6 het volgende:
Gewoon voor laten komen, je bent al meer dan genoeg gestraft voor ergens per ongeluk kotsen (stel dat je heel ziek was had dat ook kunnen gebeuren en je hebt zo te horen geen kans gehad om het op te ruimen/schoon te maken) en hebt verder niets gedaan. Een hele nacht vastgezeten... als je verder geen strafblad hebt kun je er vast wel tot een voorwaardelijke boete reduceren of anders een lager bedrag.
ja graag, zou je mij een link kunnen sturen of een link in deze post kunnen neerzetten. Ik had al gezocht maar je ziet vooral veel voorbeelden van verkeers overtredingen etc.quote:
Ja, beetje zwart wit is dat he. Voor elke daad is er toch een andere straf. Of wil jij een kind die een snoepje stilt ook 8 jaar opsluiten, net als een moordenaar. Want ja, overtreden is overtreden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef Doodloper het volgende:
[..]
het boeit geen fuck of jij het erg vindt of nietovertreden = overtreden
ja, ik schrok me ook werkelijk kapot.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef Seamonkey- het volgende:
340 euro? Tering zeg. Wat belachelijk hoog
Ik zou benadrukken dat je al gestraft bent met een nachtje cel, en dat je geen overlast hebt veroorzaakt of wat dan ook.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:29 schreef arwinotrino het volgende:
[..]
Thx, ik hoopte al zoiets als jouw antwoord. Gewoon vragen voor een lagere boete.
[..]
ja graag, zou je mij een link kunnen sturen of een link in deze post kunnen neerzetten. Ik had al gezocht maar je ziet vooral veel voorbeelden van verkeers overtredingen etc.
[..]
Ja, beetje zwart wit is dat he. Voor elke daad is er toch een andere straf. Of wil jij een kind die een snoepje stilt ook 8 jaar opsluiten, net als een moordenaar. Want ja, overtreden is overtreden.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:29 schreef arwinotrino het volgende:
[..]
Ja, beetje zwart wit is dat he. Voor elke daad is er toch een andere straf. Of wil jij een kind die een snoepje stilt ook 8 jaar opsluiten, net als een moordenaar. Want ja, overtreden is overtreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |