quote:In vervolg op eerdere vragen over mr. Joris Demmink, de voormalige secretaris-generaal van Justitie die beticht wordt van pedofilie, hebben de CDA-Kamerleden Oskam en Omtzigt nieuwe vragen gesteld aan aan de ministers van Veiligheid en Justitie en van Buitenlandse Zaken.
Zij nemen als uitgangspunt resolutie 838 van het Huis van Afgevaardigden van de Verenigde Staten, "die voor een deel gaat over vermeende mensenrechtenschendingen in Turkije en Nederland." Deze resolutie stelt voor Nederland te straffen voor zijn nalatigheid de affaire Demmink goed te onderzoeken.
Peter had helemaal niks. Alleen wat geblaat dat hij onderzoek heeft verricht. Ten eerste zegt dat natuurlijk niet alles. Het is niet zo dat als Peter R. niets vindt, dat er dan ook niets is. Ten tweede bleef het bij roepen dat hij onderzoek heeft verricht en is niet aangetoond dat hij daadwerkelijk onderzoek heeft verricht en hoe gedegen hij dit onderzoek heeft verricht.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vond dat De Vries de zgn bewijsvoering van Voskuil adequaat van tafel veegde. Hearsay, what if's en zeer bedenkelijke 'getuigen' waren het enige wat overbleef. En een Voskuil met zijn mond vol tanden.
Daar ben ik het wel mee eens. Peter R de Vries heeft wel geroepen dat hij onderzoek heeft gedaan, maar naar wat dan? Hij is bijvoorbeeld niet naar Turkije gegaan om te onderzoeken of Demmink daar was geweest zoals Klaas Langendoen wel had gedaan. Hij is niet naar Praag geweest om even een foto onder de neus van de medewerkers van de Pinokkiobar te houden zoals Gay Krant en Panorama wel hebben gedaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:13 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
Peter had helemaal niks. Alleen wat geblaat dat hij onderzoek heeft verricht. Ten eerste zegt dat natuurlijk niet alles. Het is niet zo dat als Peter R. niets vindt, dat er dan ook niets is. Ten tweede bleef het bij roepen dat hij onderzoek heeft verricht en is niet aangetoond dat hij daadwerkelijk onderzoek heeft verricht en hoe gedegen hij dit onderzoek heeft verricht.
Hij gaf voor zijn doen erg weinig (helemaal geen zelfs) details. Normaal zijn zijn uitzendingen een opsomming van allerlei details. Peter R. kiest een bepaalde kant en somt dan eindeloos allerlei bevindingen op die zijn standpunt kracht bij moeten zetten. Hij heeft nu geen enkel detail vermeld over zijn onderzoek. Tja...quote:Op zondag 13 januari 2013 17:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Peter R de Vries heeft wel geroepen dat hij onderzoek heeft gedaan, maar naar wat dan? Hij is bijvoorbeeld niet naar Turkije gegaan om te onderzoeken of Demmink daar was geweest zoals Klaas Langendoen wel had gedaan. Hij is niet naar Praag geweest om even een foto onder de neus van de medewerkers van de Pinokkiobar te houden zoals Gay Krant en Panorama wel hebben gedaan.
Daaropvolgend:quote:@HarryVeenendaal je was voorheen tamelijk skeptisch over de vermeende demmink-doofpot.
Harry Veenendaal @BinnertdeB Ja, tot ik gister met de advocaat sprak.
https://twitter.com/HarryVeenendaalquote:Ik heb de Demminkzaak nooit serieus bekeken. Tot gisteravond onze gezamenlijke gastheer wat interessante info had.
Ik voorspel de val v #Opstelten nav Demmink als uit een nog te verschijnen rapport blijkt dat Joris D. WEL in Turkije is geweest.
Het Min v Jusitie is kennelijk verdeeld in 2 kampen. Pro-contra Demmink. Nu Joris D. weg is, krijgt het contra-Demmink kamp de overhand.
Waarom Demmink t AD niet aanpakt? De 2 getuigen die onder ede willen stellen dat hij contact had met Willard, waren naaste medewerkers.
Het is toch ongelofelijk dat vieze pedo Demmink nog steeds beschermd wordt. Donner en Opstelten zijn medeverantwoordelijk voor kinderverkrachting.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:25 schreef Dvm86 het volgende:
Peter R. de Vries is een arrogante kwal en waarom hij zo fel is in deze zaak is mij een raadsel. Waar rook is, maar ik heb het idee dat dit schandaal veel groter is dan alleen de persoon Demmink.
Ik kwam wat interessante tweets tegen:
[..]
Daaropvolgend:
[..]
https://twitter.com/HarryVeenendaal
Van 15 januari.
Dat rapport zal volgens hem op korte termijn verschijnen.
Als mensen fel zijn en niet met inhoudelijke argumenten komen, duidt dat er doorgaans op dat ze iets te verbergen hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:25 schreef Dvm86 het volgende:
Peter R. de Vries is een arrogante kwal en waarom hij zo fel is in deze zaak is mij een raadsel.
Bron: Katholiek Nieuwsbladquote:'Demmink dagvaardt AD'
Marcel Haenen, redacteur van NRC Handelsblad, heeft via Twitter laten weten dat mr. Joris Demmink, de voormalige secretaris-generaal van Justitie, die onder vuur ligt wegens aantijgingen van kindermisbruik, het Algemeen Dagblad heeft gedagvaard.
Getuigen
De dagvaarding voor de rechtbank Rotterdam lijkt een reactie op de uitdaging die de nieuwe stichting voor onderzoeksjournalistiek De Roestige Spijker, vrijdag neerlegde bij de advocaat van Demmink, mr. Harro Knijff. De stichting wil de artikelen herpubliceren die onderzoeksjournalist Koen Voskuil in oktober in het AD publiceerde. Daarin werden getuigen aangevoerd die Demmink in de jaren tachtig in contact hadden gezien met een beruchte jongenspooier. Volgens het AD zijn de getuigen bereid hun verklaringen over Demmink onder ede te herhalen. De Roestige Spijker wilde van Knijff de zekerheid hebben dat hij niet namens zijn cliënt tegen herpublicatie zou optreden.
Stilzwijgen
Dat doet Knijff nu dus wel. Daarmee is de affaire Demmink in een nieuw hoofdstuk aangeland. Tot nu toe zocht Demmink zijn verdediging vooral in stilzwijgen, zelfs toen op 4 oktober in het Amerikaanse congres een hoorzitting over de beschuldigingen tegen hem werd gehouden. Overigens kiest Demmink voor een langdurige bodemprocedure. Zijn tegenzet kan dus ook een vorm van tijd winnen zijn. Bovendien zullen de getuigen zich nu bekend moeten maken, wat ze wellicht niet graag doen.
Gebluft?
Overigens meldde NRC al eerder dat Demmink een bodemprocedure tegen het AD zou opstarten. Maar daar werd tot dusver geen invulling aan gegeven, waardoor het vermoeden was ontstaan dat Demminks advocaat had gebluft. Mogelijk was dit ook zo, maar was deze houding na de uitdaging van De Roestige Spijker niet meer vol te houden.
'Agendatechnisch'
Advocaat Knijff laat evenwel weten via een bericht in het Nederlands Dagblad dat de enige reden voor de late dagvaarding op maandag jl. is “dat ik daar agendatechnisch niet eerder aan toe ben gekomen”.
Dit lijkt me een geval van 'niet geschoten is altijd mis'.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 09:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om Barracuda aan te halen; weer een gevalletje van te vroeg vanuit de heup geschoten door de complotteurs....
Precies ja, waarom wordt er hier überhaupt over P.R. de Vries gesproken?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:13 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
[..]
Peter had helemaal niks. Alleen wat geblaat dat hij onderzoek heeft verricht. Ten eerste zegt dat natuurlijk niet alles. Het is niet zo dat als Peter R. niets vindt, dat er dan ook niets is. Ten tweede bleef het bij roepen dat hij onderzoek heeft verricht en is niet aangetoond dat hij daadwerkelijk onderzoek heeft verricht en hoe gedegen hij dit onderzoek heeft verricht.
Heb ik iets gemist en is Ernest Louwes vrijgesproken?quote:Op zondag 10 maart 2013 19:51 schreef LostInYourEyes het volgende:
[..]
Precies ja, waarom wordt er hier überhaupt over P.R. de Vries gesproken?
Dat was toch die loser die zo overtuigd was van de schuld van Ernest Louwes?
http://www.peterrdevries.(...)elijk-de-moordenaar/
Ben benieuwd wat voor belastend materiaal ze eigenlijk hebben over petertje, want die laat zich echt niet voor de lol voor het karretje van de pedokliek spannen.
bronquote:Heeft de regering of hebben de Nederlandse autoriteiten contact gehad met de Turkse autoriteiten over de mannen die aangifte gedaan hebben tegen een voormalig Nederlandse topambtenaar wegens pedofilie en die nu in een safehouse zitten? Zo ja, wat is er besproken en afgesproken en op welke wijze werken Nederland en Turkije samen in deze zaak?"
Pedofilie-beschuldigingen
Deze vragen heeft de fractie van 50Plus via de vaste commissie voor Buitenlandse Zaken voorgelegd aan premier Rutte, in verband met het bezoek volgende week donderdag van de Turkse premier Erdogan. Dit blijkt uit de laatste alinea van een verslag van de Kamercommissie. De vragen zijn opmerkelijk omdat 50Plusleider Henk Krol degene was die in 2003 als hoofdredacteur van de Gay Krant verantwoordelijk was voor het naar buiten brengen van de pedofilie-beschuldigingen aan het adres van Joris Demmink, de toenmalige secretaris-generaal van Justitie. Later zou Demmink er ook nog van beschuldigd worden Turkse jongens te hebben verkracht en zo bij een chantagekwestie betrokken zijn geraakt. De Turkse president Gül heeft vorige week op aandrang van de VS een speciale aanklager aangewezen om dit te onderzoeken.
Nooit gerectificeerd
In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd (onder andere door het Amerikaanse State Department), heeft de Gay Krant nooit over Demmink gerectificeerd. Wel werd een overeenkomst bereikt de zaak te laten rusten. De vraag van 50Plus zou erop kunnen duiden dat Pieter Omtzigt (CDA) die al enkele malen Kamervragen stelde over de affaire Demmink, er een goed geïnformeerde bondgenoot bij heeft.
Ik heb zomaar het idee dat de kamer is ingelicht over de zaak Demmink; niet in detail, maar iets in de zin van te grote gevolgen als deze beerput wordt opengetrokken. Ik heb meerdere filmpjes gezien waarin kamerleden ontzettend angstig overkomen als de zaak Demmink aangekaart wordt.quote:Plasterk is duidelijk niet happy dat (via een omweg) de affaire Demmink ter sprake komt. Tekenend is ook het stukje waarin hij zegt als minister duidelijk minder makkelijk zijn mening te kunnen ventileren.
Dat zou best eens kunnen wat je daar zegt. Henk Krol is bijvoorbeeld een kamerlid met verschrikkelijk veel kennis over de zaak Joris Demmink, aangezien hij met Gay Krant en Panorama in 2003 onderzoek heeft gedaan naar Demmink over het Anne Frank Plantsoen, waar Fons Spooren werd geslachtofferd omdat een zekere hoge ambtenaar van justitie volgens de verhalen daar zich liet verwennen door minderjarigen. Zo zijn ze toen destijds op het spoor van Demmink gekomen. Gay Krant en Panorama zijn zelfs in Praag geweest in de homoclub Pinokkio waar kinderprostitutie plaats vond om het personeel daar een foto te tonen van Demmink. Demmink werd daar door een paar man herkend.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat de kamer is ingelicht over de zaak Demmink; niet in detail, maar iets in de zin van te grote gevolgen als deze beerput wordt opengetrokken. Ik heb meerdere filmpjes gezien waarin kamerleden ontzettend angstig overkomen als de zaak Demmink aangekaart wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |