abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117653967
Ik ben nu al zenuwachtig ervoor, straks ga ik het weer niet halen. :(
Ben nu bijna 19 en bijna al m'n vrienden hebben hun rijbewijs al. Soms ook meisjes van 17 door die gekke wetgeving, waar ik net buiten viel waardoor ik op mn 18de pas mocht beginnen.
Ik kan goed rijden, de laatste rijlessen gingen ook bijna perfect, maar dan bij zo'n examen ben ik veel te zenuwachtig waardoor ik me niet goed focus ofzo en dan op een paar kleine rotfoutjes zak.

Klacht: TS rijdt prima maar bij zo'n rijexamen zuig ik ineens.
Wie heeft er nog tips voor mij?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:22:53 #2
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_117654003
Gewoon faalangst denk ik.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_117654008
Flauwe moppen vertellen aan de examinator, gegarandeerd succes. ^O^
pi_117654025
Ik ben de eerste keer ook gezakt door faalangst. De tweede keer had ik daar net zo goed last van, maar toen heb ik er toevallig geen achterlijke foutjes door gemaakt en ben ik wel gewoon geslaagd.

Als het ook deze keer niet lukt kun je misschien zo'n speciaal faalangstexamen doen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:24:07 #5
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_117654026
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:22 schreef Jussi het volgende:
Flauwe moppen vertellen aan de examinator, gegarandeerd succes. ^O^
Of een gemeenschappelijke deler zoeken, als je eenzelfde interesse hebt waar je enthousiast over kunt praten wordt ook een hoop door de vingers gezien.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:24:11 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_117654027
Trek een strak truitje aan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_117654044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:24 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Of een gemeenschappelijke deler zoeken, als je eenzelfde interesse hebt waar je enthousiast over kunt praten wordt ook een hoop door de vingers gezien.
Ik probeer me wel gewoon op de weg te concentreren ;)
pi_117654095
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:24 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Je moet sowieso een beetje geluk hebben. Bij mijn eerste examen had ik zo'n stijve kerel, die zei de hele weg niks behalve links, rechts, ...borden volgen
pi_117654113
Ik heb het ook pas in 3 keer gehaald en nu ben ik een fantastische chauffeur dus er is niks aan de hand.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:29:49 #10
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117654130
Three strikes and you're out. Eigenlijk zou het voor de veiligheid op de weg beter zijn om na 2 keer gezakt helemaal nooit meer rij examen te mogen doen. Want uiteindelijk ontstijg je dan nooit meer het nivo van een Skoda Fabia of een Suzuki Swift. In het beste geval wordt het nog een Prius rijder.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117654152
Ik zie op de weg soms de grootste mongolen rijden die waarschijnlijk op een of andere manier hun rijbewijs hebben gehaald, dus kan ik het vast ook wel :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:33:24 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117654190
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb het ook pas in 3 keer gehaald en nu ben ik een fantastische chauffeur dus er is niks aan de hand.
Een brommobiel telt niet.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_117654204
Ik kan je wel een hart onder de riem steken, mijn zusje heeft het vorige week ook gehaald. En als zij dat kan halen, dan kan jij dat ook.

Groetjes van iemand die zelf 4x over zijn theorie gedaan heeft. :@
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:34:34 #14
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117654211
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:31 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik zie op de weg soms de grootste mongolen rijden die waarschijnlijk op een of andere manier hun rijbewijs hebben gehaald, dus kan ik het vast ook wel :P
Je kan ook niet rijden als je net je rijbewijs hebt hoor. Dat duurt jaren. En zelfs dan heb je idd mongolen die er na 10 jaar nog steeds niks van bakken.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_117654212
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:33 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Een brommobiel telt niet.
Eigenlijk was het mijn fietsbewijs in groep 8 :@
pi_117654230
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:34 schreef VMSDKR het volgende:
Ik kan je wel een hart onder de riem steken, mijn zusje heeft het vorige week ook gehaald. En als zij dat kan halen, dan kan jij dat ook.

Groetjes van iemand die zelf 4x over zijn theorie gedaan heeft. :@
Ik had m'n theorie gelukkig in 1 keer :)
Is je zusje zo slecht dan?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:36:20 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117654237
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:20 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik kan goed rijden,
Hier gaat het mis! De examinator wil niet zien dat jij denkt goed te kunnen rijden. De examinator ziet veel liever dat je weet wat je fout doet, zodat je er nog wat van kan leren en het zelfstandig kan verbeteren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:29 schreef buzz1291 het volgende:
Three strikes and you're out. Eigenlijk zou het voor de veiligheid op de weg beter zijn om na 2 keer gezakt helemaal nooit meer rij examen te mogen doen.
Ik zou graag zien dat je 1 keer vaker moet slagen dan zakken. Dus 2 keer gezakt? Dan 3 keer slagen voor je je rijbewijs krijgt! Dit voorkmot de idioten die na vele malen "proberen" een keer geluk hebben.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:31 schreef LeaderRoel het volgende:
En hiervoor: verplicht herexamens invoeren. Ik kwam pas een idioot (met petje) tegen, in een 30-wijk, zat met z'n hoofd tegen de zijruit (!) onderuitgezakt, reed zonder te knipperen en zonder te kijken een zijstraat in, en eindigde op de weghelft van de tegenligger... En dat rijdt gewoon rond :N :N

En voor TS: ga er nou maar gewoon vanuit dat je zakt, hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. En kan je gewoon relaxt rijden :)
Als je al zenuwachtig wordt en fouten maakt als er een examinator naast je zit hoor je niet in het verkeer thuis.
censuur :O
pi_117654254
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:36 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Ik had m'n theorie gelukkig in 1 keer :)
Is je zusje zo slecht dan?
Nou, blijkbaar niet. Maar ik had het niet van haar verwacht. Ze heeft twee keer over haar theorie gedaan en haar TTT ook in één keer.

Laten we eerlijk zijn, gewoon een beetje rijden, lekker overdreven kijken, en dan haal je dat wel. Zo moeilijk is het niet. Gogogo
pi_117654268
Ajoh, eerste gedeelte lekker op het tom tommetje rijden, dan misschien naar een punt die je uit je hoofd weet, en dan dirigeer de examinator je weer terug naar het cbr. Ik ben ook 3x gezakt toen ik 18-19 was. Daarna tijdje gestopt en heb dit jaar mn rijbewijs gehaald (ben 23). Je hoeft je nergens voor te schamen. Je weet dat je kan rijden, rij gewoon zoals je ook zou doen als je alleen in de auto zit. Zelfverzekerd dus! Ook al ben je nu zenuwachtig, dat moet je gewoon van je af laten vallen als je de auto in stap en rijden alsof je het al jaren doet.

Oja, en als je iets fout doet en de examinator vraagt of je aan de kant wil gaan staan en vraagt wat je in zo een situatie zou MOETEN doen. Gewoon rustig uitleggen hoe je het anders had moeten doen. Als je dicht slaat ben je wel de sjaak.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:41:06 #20
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117654318
Hier een paar tips van Biobips met een maat die examinator is:

Doe je een stuk snelweg en je hangt achter auto's die 90 rijden en je mag er 100, haal ze dan in. Denk om de dode hoek! Scoor je punten mee.

Hou goed het verkeer van rechts in de gaten. Ook al heb je voorrang, stoppen doe je niet natuurlijk, maar laat wel zien dat je niet zomaar kruispunten overklapt omdat je voorrang hebt.

Let op zijstraten (verkeer van rechts heeft voorrang (mits natuurlijk uitritten etc etc). Ook heb je voorrang, laat zien dat je niet alleen naar voren kijkt.

Ze doen weleens instinkers. Dan sturen ze je een wijk in met eenrichtingsstraten. Let je niet op, rij je er zo in :')

Rij lekker vlot, ga mee met de stroom. Bij stoplichten lekker vlot met de flow mee.

Doe alsof het je eigen auto is en zie de mensen die erbij zitten (examinator en eventueel rijschoolhouder) als je vrienden. Jullie gaan naar de Efteling en jij moet rijden, maar eerst wat mensen oppikken (zogenaamd, omdat je door wijken en over rondwegen moet rijden).
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:43:44 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117654371
En ze testen vaak je scherpte door over een weg te rijden waar het eerst binnen bebouwde kom is en ineens buiten (die wegen heb je hier in Utrecht ook plentie) of andersom. Rij je 50 terwijl je er 70 mag omdat er halverwege een bord stond.
pi_117654434
Ik heb als tijd 9:50 uitgekozen, is dat ook een beetje gunstig?
  Redactie Frontpage zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:46:43 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_117654436
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:34 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Je kan ook niet rijden als je net je rijbewijs hebt hoor. Dat duurt jaren. .
Even nuanceren? Je kunt nog niet 'zo goed' rijden als je net je rijbewijs hebt. Een hoop dingen zijn gebaseerd op ervaring, met name het inschatten van bepaalde situaties.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:47:13 #24
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117654448
En verder blijft het de waan van de dag. Heb je een oldskool examinator, dan is dat 9 van de 10 keer een regelneuker. Ik trof toentertijd een jonge dude die maar bleef lullen tegen mij en de rijschoolhouder over vliegeren met z'n zoontje. Na drie kwartier zat ik onderhand in A'dam en moest ik plankgas terug naar Utrecht omdat hij om 9 uur de volgende had.

Zo, Fred (rijschoolhouder) weet wel waar je je rijbewijs kunt ophalen en nu plankgas naar Utrecht over de A2. Ik mocht 150 rijden :')
pi_117654487
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:47 schreef Biogarde het volgende:
En verder blijft het de waan van de dag. Heb je een oldskool examinator, dan is dat 9 van de 10 keer een regelneuker. Ik trof toentertijd een jonge dude die maar bleef lullen tegen mij en de rijschoolhouder over vliegeren met z'n zoontje. Na drie kwartier zat ik onderhand in A'dam en moest ik plankgas terug naar Utrecht omdat hij om 9 uur de volgende had.

Zo, Fred (rijschoolhouder) weet wel waar je je rijbewijs kunt ophalen en nu plankgas naar Utrecht over de A2. Ik mocht 150 rijden :')
Haha chille examinator man :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')