quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
Waar? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
Wat een kansloze Eriksen-verheerlijking hier. Hebben jullie echt niets beters?
2 plaatjes van Eriksen in de OP waarvan de 2e slaat op de wedstrijd tegen 1. Fc twentequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
Wat een kansloze Eriksen-verheerlijking hier. Hebben jullie echt niets beters?
Voor mij wel hoor, hij is de nieuwe eindbaas van Ajaxquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:15 schreef heracles het volgende:
Als Toby als de nieuwe jan gezien wordt dan zijn ze bij Ajax elk gevoel voor de realiteit kwijt geraakt.
Enoh kwam ik tegen laatst. Ook een eindbaas inderdaadquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:29 schreef tammepiet het volgende:
Toby, Eriksen en Fischer zijn pas bazen als ze verlengen.
Tot die tijd hou ik het bij Enoh.
Gigantisch wisselvallig in mijn opinie..quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:31 schreef KingRoland het volgende:
Wat ik echt niet snap is dat mensen nog steeds niet snappen dat Vermeer goed is. Hij keepte toch zeer uitstekend tegen Twente , Dortmund en Real Madrid?
Echt een Ajax keeperquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:35 schreef GieJay het volgende:
[..]
Gigantisch wisselvallig in mijn opinie..
Maar blundert tegen bv. Utrecht. Als lijnkeeper hoort hij bij de top 10 van de wereld, maar als meevoetballende keeper is hij matig.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:31 schreef KingRoland het volgende:
Wat ik echt niet snap is dat mensen nog steeds niet snappen dat Vermeer goed is. Hij keepte toch zeer uitstekend tegen Twente , Dortmund en Real Madrid?
tuurlijkquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Maar blundert tegen bv. Utrecht. Als lijnkeeper hoort hij bij de top 10 van de wereld, maar als meevoetballende keeper is hij matig.
Hands down. Zijn katachtige reflexen zijn indrukwekkend. Ik ben zelf ook keeper en daarom let ik extra op keepers.quote:
Had toch wel meer van je verwacht foxy...een pijlsnelle rechtsback ofzo...:)quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:08 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hands down. Zijn katachtige reflexen zijn indrukwekkend. Ik ben zelf ook keeper en daarom let ik extra op keepers.
reserve 5e klasse, maar dan toch![]()
Ik ben een rechtsback in ruste. Dankzij mijn rotte knieën ben ik 4 jaar geleden maar gaan keepenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:55 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Had toch wel meer van je verwacht foxy...een pijlsnelle rechtsback ofzo...:)
You must be joking right? Denk je dat de keepers van de overige Europese competities net zulke grabbelaars zijn als in de eredivisie? Vermeer is een matige keeper, die, moet ik toegeven op de lijn zeer goed keept, maar voor de rest zeer beperkt is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Maar blundert tegen bv. Utrecht. Als lijnkeeper hoort hij bij de top 10 van de wereld, maar als meevoetballende keeper is hij matig.
Meer geschikt voor handbal inderdaad, maar blijkbaar is er in NL niet veel beterquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:05 schreef J2T het volgende:
[..]
You must be joking right? Denk je dat de keepers van de overige Europese competities net zulke grabbelaars zijn als in de eredivisie? Vermeer is een matige keeper, die, moet ik toegeven op de lijn zeer goed keept, maar voor de rest zeer beperkt is.
1. Voetbalt slecht mee (vereiste voor een Ajax 1 keeper).
2. Slecht in hoge voorzetten en corners.
3. Schat situaties meestal slecht in.
Steek kan al helemaal niet voetballen. Klein beetje druk en de bal wordt naar voren geschotenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:10 schreef J2T het volgende:
Ik hou ervan als keepers zoals Steek destijds bij Ajax of van der Sar in zijn prime bij United de bal in de ploeg probeert te houden. Dus niet alle ballen naar voren rossen, maar gewoon met rust in je lijf zoeken naar de vrije man en vanaf daar proberen op te bouwen. Vermeer probeert dat ook, alleen kan die man het spelletje niet lezen ofzo. Kiest altijd de verkeerde man uit om de bal naar toe te passen. Van der Sar wachtte altijd rustig af en bracht nooit zijn medespelers in de problemen. Ik zou dan tegen zo'n keeper als Vermeer zeggen dat hij gewoon de ballen naar voren moet rossen als hij het even niet meer weet. Scheelt je een hoop problemen.
Ik vond hem in zijn laatste 2 seizoenen bij Ajax en in de kwalificatie periode met Oranje en het WK'10 anders aardig meevoetballen. Nu hij in de Serie A zit peert hij de ballen wel wat vaker blind naar voren. Erg jammer.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:15 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Steek kan al helemaal niet voetballen. Klein beetje druk en de bal wordt naar voren geschoten
Absoluut. Regelmatig zie ik bij Real, Casillas hetzelfde doen, om over Valdes nog maar te zwijgenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:18 schreef J2T het volgende:
[..]
Ik vond hem in zijn laatste 2 seizoenen bij Ajax en in de kwalificatie periode met Oranje en het WK'10 anders aardig meevoetballen. Nu hij in de Serie A zit peert hij de ballen wel wat vaker blind naar voren. Erg jammer.
Die is er zeker niet beter op geworden, benieuwd of hij nog naar het v/d Sar niveau toe kan groeien, moet hij Shitaly wel verlatenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:18 schreef J2T het volgende:
[..]
Ik vond hem in zijn laatste 2 seizoenen bij Ajax en in de kwalificatie periode met Oranje en het WK'10 anders aardig meevoetballen. Nu hij in de Serie A zit peert hij de ballen wel wat vaker blind naar voren. Erg jammer.
Ik weet niet wat ze bij die man hebben gedaan in het ziekenhuis maar was het echt alleen voor z'n heup?twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op zaterdag 06-10-2012 om 08:37:21Louis Van Gaal: "Na de goal van Moisander was Real Madrid rijp voor de slacht" #AJAX reageer retweet
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:39 schreef Tarado het volgende:
Ik weet niet wat ze bij die man hebben gedaan in het ziekenhuis maar was het echt alleen voor z'n heup?twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op zaterdag 06-10-2012 om 08:37:21Louis Van Gaal: "Na de goal van Moisander was Real Madrid rijp voor de slacht" #AJAX reageer retweet
Hij heeft gelijk hoor...na de 2-1 was Ajax tot de 3-1 de veel beter voetballende ploeg en hadden ze er gewoon overheen moeten gaan. Helaas mis je dan echt coole afmakersquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:39 schreef Tarado het volgende:
Tuurlijk, real liet zich als een mak lammetje naar de slachtbank leiden, dat de bal er dan 2x in waait is zo ongelofelijk slecht van Ajax..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
En wat bedoel je daarmee? Heeft Van Gaal gelijk volgens jou?
is dat "rijp voor de slacht"? Tuurlijk had Ajax beter moeten voetballen, maar Real win je niet zomaar hoorquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 09:35 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk hoor...na de 2-1 was Ajax tot de 3-1 de veel beter voetballende ploeg en hadden ze er gewoon overheen moeten gaan. Helaas mis je dan echt coole afmakers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:46 schreef DonRaja het volgende:
Wie moeten we nou haten nu Vertonghen weg is? Er lopen nu 11 ideale schoonzonen rond, gewoon lieve kereltjes.
PSV heeft nu een overschot aan karakterspelers (Bommel, Strootman, Toivonen, Waterman) en wie moet de Amsterdamse bluf en bravoure in dit Ajax uitstralen?Dat jullie Vertonghen haten had meer met zijn zangtalent te maken dan hoe hij in het veld bezig wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft het inderdaad versterkt. Maar uiteindelijk straalde hij wel de bij Ajax passende arrogantie uit in het veld.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat jullie Vertonghen haten had meer met zijn zangtalent te maken dan hoe hij in het veld bezig was
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:46 schreef DonRaja het volgende:
Wie moeten we nou haten nu Vertonghen weg is? Er lopen nu 11 ideale schoonzonen rond, gewoon lieve kereltjes.
PSV heeft nu een overschot aan karakterspelers (Bommel, Strootman, Toivonen, Waterman) en wie moet de Amsterdamse bluf en bravoure in dit Ajax uitstralen?Alderweireld is wel een baas:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richting vak P na van der Wiel de 1-2 maakte. Vlak daarvoor gooide vak P een muntje tegen zijn kop.
![]()
Alsof PSV en Twente zo geweldig zijn, ik zeg niet dat Ajax kampioen wordt maar we doen gewoon mee om het kampioenschap.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Alderweireld probeert het wel. Ik vind trouwens dat een echt goed ajax geen types als strootman en van bommel nodig heeft. Maar dit ajax is zeker niet echt goed, en er is inderdaad ook nog een gebrek aan karakters.
Ik snap het optimisme en de verwachtingen van velen hier niet. Ajax van vorig jaar was goed, maar als je de twee spelers die er met kop en schouders bovenuit steken verliest, en er komt niets voor terug, dan maakt dat echt een enorm verschil. Ik verwacht zelf niet meer dan 1 resultaatje in de CL en een derde plaats in de competitie -een gigantische faal van twente of psv daargelaten.
Eens met het eerste deel, maar over de CL vind ik toch best negatief.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof PSV en Twente zo geweldig zijn, ik zeg niet dat Ajax kampioen wordt maar we doen gewoon mee om het kampioenschap.
CL is gewoon te hoog gegrepen, misschien een winst of punt als de groep al beslist is
Ik vind het objectief, tegen Dortmund waren er mogelijkheden maar dan moet je er wel staan, zelfs tegen Real waren er even mogelijkheden maar dan moet je de klasse hebben om die te benutten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Eens met het eerste deel, maar over de CL vind ik toch best negatief.
CL in deze groep is te hoog gegrepen. Celtic heeft verdorie al 4 punten ofzo.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het objectief, tegen Dortmund waren er mogelijkheden maar dan moet je er wel staan, zelfs tegen Real waren er even mogelijkheden maar dan moet je de klasse hebben om die te benutten.
City heeft ook spelers die de kansen benutten, maar ik heb graag ongelijk hoor.
Terwijl ik voor de loting zei dat we wel weer eens mazzel mogen hebben met de lotingquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:07 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
CL in deze groep is te hoog gegrepen. Celtic heeft verdorie al 4 punten ofzo.
Vorig jaar was echt een prima loting, Ajax was ook echt beter dan Lyon, maar maakte het niet af. The rest is history.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Terwijl ik voor de loting zei dat we wel weer eens mazzel mogen hebben met de lotingjinx jinx
Tuurlijk, al had je ook beter kunnen loten hoor, en hadden we ook man united ipv een random europa league teamquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vorig jaar was echt een prima loting, Ajax was ook echt beter dan Lyon, maar maakte het niet af. The rest is history.
Klopt inderdaad maar de beste oplossing is het niveau opkrikken, om in de CL de eerste ronde te overleven mag je in de huidige eredivisie misschien 1 wedstrijd verliezen en 2 keer gelijk spelen, dus met een punt of 95 kampioen worden en een ruime voorsprong op de rest.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:41 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Tuurlijk, al had je ook beter kunnen loten hoor, en hadden we ook man united ipv een random europa league team
+ jaar ervoor real + ac
Dat is toch niet relevant?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt inderdaad maar de beste oplossing is het niveau opkrikken, om in de CL de eerste ronde te overleven mag je in de huidige eredivisie misschien 1 wedstrijd verliezen en 2 keer gelijk spelen, dus met een punt of 95 kampioen worden en een ruime voorsprong op de rest.
Speelt toch altijd sterk bij Jong Ajax/A1quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:51 schreef tammepiet het volgende:
Ligeon toegevoegd, 19e speler voor Utrecht thuis.
Het team van vorig jaar was gewoon echt tweede rondewaardig, een niveau hoger dan Lyon. Lyon had een enorme hoop 'geluk' nodig om door te kunnen gaan. Maar voetbal blijft ook een kansspel; Ajax heeft ook best 5% kans om van City te winnen (niet dat de verhoudingen tussen Lyon en Ajax hetzelfde lagen natuurlijkquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt inderdaad maar de beste oplossing is het niveau opkrikken, om in de CL de eerste ronde te overleven mag je in de huidige eredivisie misschien 1 wedstrijd verliezen en 2 keer gelijk spelen, dus met een punt of 95 kampioen worden en een ruime voorsprong op de rest.
Sorry hoor maar ik vond het team van vorig jaar geen niveau hoger dan Lyon, dan had je van ze moeten winnen en dat is niet gebeurd, dat je daarna lullig uitgeschakeld wordt ok, maar ligt uiteindelijk aan jezelf.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het team van vorig jaar was gewoon echt tweede rondewaardig, een niveau hoger dan Lyon. Lyon had een enorme hoop 'geluk' nodig om door te kunnen gaan. Maar voetbal blijft ook een kansspel; Ajax heeft ook best 5% kans om van City te winnen (niet dat de verhoudingen tussen Lyon en Ajax hetzelfde lagen natuurlijk). Het jaar daarvoor eigenlijk ook wel, alleen toen hadden we een slechte loting en was het wat wisselvallig, mede door de trainer.
Ik vind Ajax dit jaar gewoon een matig team hebben. Wat je dan nodig hebt is dat er minimaal twee spelers, liefst in de as, een enorme ontwikkeling doormaken -zoals Vertonghen en Anita vorig seizoen. Dat zou dan van Siem, Eriksen of Alderweireld moeten komen (twee van deze drie). Maar Siem en Eriksen lijken wat minder dan vorig jaar, dus die lijken juist mensen nodig te hebben om zich aan op te trekken in plaats van dat ze zelf de kar kunnen trekken. Op Alderweireld heb ik eigenlijk weinig aan te merken, voorbeeldige Ajax-instelling wat mij betreft. Ben alleen bang dat hij net een stukje kwaliteit mist.
Maar ik laat me graag verrassen, en ben een stuk positiever over de toekomst op de korte termijn. Kan een heel erg mooi team ontstaan de komende jaren, mits alle talenten lang gebonden kunnen worden. Vind het erg goed dat de CL-miljoenen daarin geïnvesteerd zijn. Het is voor het eerst sinds héél lang dat er geen echt domme aankoop is gedaan in de zomer.
Ajax was zelfs in Lyon de betere ploeg. Maar ook als je beter speelt, win je niet altijd. Kwam ook doordat Ajax toen niet doordrukte, niet het besef had dat er gewonnen móest worden, of een gebrek aan lef. En de kansen werden niet afgemaakt. Uiteraard ligt het ook gewoon aan jezelf, maar Ajax had er iig een stuk meer recht op dan Lyon.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vond het team van vorig jaar geen niveau hoger dan Lyon, dan had je van ze moeten winnen en dat is niet gebeurd, dat je daarna lullig uitgeschakeld wordt ok, maar ligt uiteindelijk aan jezelf.
quote:De Boer: ‘Je kunt ook gewoon een bruine boterham eten, hoor’
Vorig seizoen kwam het plotseling ter sprake: de vele ‘halfeenwedstrijden’ die Ajax had in de competitie. Vanuit verschillende hoeken klonk commentaar op het ongelukkige tijdstip van 12.30 uur voor een voetbalwedstrijd op zondagmiddag. Er werd zelfs gekeken naar het puntverlies dat Ajax in dergelijke duels incasseerde en inderdaad: de Amsterdammers hadden het rond die tijd lastig.
Een veelgehoord argument van de Ajax-spelers tégen een wedstrijd op dat tijdstip was het ontbreken van een goede maaltijd. Als er om 14.30 uur werd gespeeld, kon er voor het middaguur nog gegeten worden en startte daarna de laatste fase van voorbereiding. Bij een wedstrijd om 12.30 uur was de vraag of er stevig ontbeten moest worden, of een paar uur voor de wedstrijd ook nog ‘iets’.
Derk Boerrigter zei recent nog geen zin te hebben in spaghetti, vroeg op de dag. De Boer denkt dat het allemaal wel meevalt. “FC Utrecht heeft ook last van half één. Als ik mag kiezen, zou ik ook liever half drie of half vijf doen als begintijd. Maar het is nou eenmaal zo. Je hoeft niet verplicht pasta te nemen. Je kunt ook gewoon een bruine boterham eten, hoor. Of je eet cornflakes met melk. Dat deed ik vaak vroeger”, herinnert hij zich nog
Jong Ajax al een aardige tijd, speelt dit seizoen heel sterk. Aanvoerder en elke week heel goed, aanvallend en verdedigend.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Speelt toch altijd sterk bij Jong Ajax/A1
Twee of 3x in Ajax 1 gezien en was allemaal om te huilen, maar goed. Hij stond ook in de pikorde voor V. Rhijn toentertijd. Laten we het er maar op houden dat het snel kan gaanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:56 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Jong Ajax al een aardige tijd, speelt dit seizoen heel sterk. Aanvoerder en elke week heel goed, aanvallend en verdedigend.
Lullig hè als je alleen van Ajax winnen belangrijk vindt, zit ff niet mee nu, maar 6-1 verwacht ik eerlijk gezegd niet.quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lullig hè als je alleen van Ajax winnen belangrijk vindt, zit ff niet mee nu, maar 6-1 verwacht ik eerlijk gezegd niet.
Trek er een paar uur vanaf en je hebt de werkelijke tijdquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:14 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik heb een keer voor een toernooi waar ik om 12u moest ballen spaghetti gegeten om 'ns te kijken waar het nu allemaal om te doen was. Prima ontbijtje hoor
Gezeik altijd. Ik speelde altijd om 10:30. Hoorde je mij ook niet over zeiken.quote:
Tegenstand is natuurlijk veel groter in de Eredivisie maar gezien het nieuwe beleid verdiend Ligeon ook gewoon weer een kans in Ajax 1.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:50 schreef CaasS het volgende:
[..]
Twee of 3x in Ajax 1 gezien en was allemaal om te huilen, maar goed. Hij stond ook in de pikorde voor V. Rhijn toentertijd. Laten we het er maar op houden dat het snel kan gaan![]()
Is btw al bekend of dat de Jong en Eriksen meedoen morgen? Las dat Ligeon er daarom bij de wedstrijdselectie is gehaald.
Rustig, rustig niet iedereen heeft de kwaliteiten van Messi.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:09 schreef Smoofie het volgende:
Boerrigter moet eens optyfen zelfs ik heb nog meer techniek.
Ik zou eerder Enoh linksbuiten zetten dan Boerrigter.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Rustig, rustig niet iedereen heeft de kwaliteiten van Messi.
Morgen maar even aan het doelsaldo werken, 5-0quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
vitesse gelijk vanavond, dus morgen een plaatsje naar boven opschuiven.
quote:Zo Johan, dat ging lekker hè, met dat Hollandse schooltje van je?
Johan zelf betoogt steeds dat de uitwerking van zijn beleid pas over een jaar of vijf zichtbaar zal zijn. De gezworen Cruijffiaan vindt dat heel logisch en verstandig, de scepticus vindt dat laf en armoedig. En wat te doen met het eerstvolgende supertalent dat doorbreekt bij Ajax? Is dat automatisch een geesteskind van Cruijff, of wordt een supertalent gewoon eens in de zoveel jaar geboren?
Het meest vernederende aan woensdagavond was dat anderhalve zinnetje van José Mourinho, na afloop van Ajax-Real Madrid. Hij zei het quasi-achteloos, in de perszaal van de Arena: 'Ajax heeft goed partij geboden, vond ik, en ze speelden een stuk compacter dan de vorige paar keer.'
Welja.
Je kunt zoiets afdoen als beleefd, obligaat trainersgebabbel, maar het punt is: daar is Mourinho veel te intelligent voor. Dit was overduidelijk. Hij deed het erom.
Mourinho die Ajax complimenteert omdat ze zo lekker 'compact' gespeeld hebben, kort na een ontluisterende veegpartij. Je kunt er weinig anders van maken dan een steek onder water, recht in de rug van Johan Cruijff vooral, Mourinho's gezworen vijand. 'Zo Johan', bedoelde José eigenlijk te zeggen. 'Dat ging lekker hè, met dat Hollandse schooltje van je.'
Zelf ben ik behoorlijk in verwarring, sinds woensdag.
Twee jaar geleden ontketende Cruijff zijn bloederige opstand, weet u nog, na een afgang in Bernabéu (2-0). Niet alleen de voorzitter moest opzouten, maar ook de trainer, en de directeur, en de koffiejuffrouw, en de materiaalman, en de spits. Iedereen. Oprotten. En snel een beetje.
Maar woensdag, dik twee jaar later, was het verschil tussen Ajax en Real minstens zo groot, en vermoedelijk nóg groter. Dus ja, wat moet je daar nou mee, als eenvoudige stukjesschrijver? Bewijst zoiets de onbedaarlijke flauwekul van die revolutie, of betekent het juist het Grote Gelijk van Johan Cruijff?
Net zo gemakkelijk als dat je kunt beweren dat deze spelers niet goed genoeg zijn opgeleid, kun je betogen dat het uiteindelijk allemaal geen ruk uitmaakt, omdat de huidige voetbaleconomie ons altijd zal beroven van onze beste spelers. En de Hollandse school of de Martin Jol-school, woensdag bleek het lood om oud ijzer, maar misschien helpt het wanneer je op de Toekomst wat vaker individueel traint.
Het is een voortdurende worsteling, met dat gelijk van Cruijff. Neem alleen al die laatste twee landskampioenschappen: bewijzen die nu juist het gelijk van Cruijff, of juist zijn ongelijk?
Bij de titel van 2011 leek dat nog heel overzichtelijk. Ajax werd kampioen met een team dat was vormgegeven en opgeleid door de oude macht. Maar ook toen waren er mensen die heel ernstig betoogden dat het allemaal te danken was aan Johan Cruijff, want diens herrijzenis had Ajax het laatste duwtje in de goede richting gegeven.
Het gelijk van Cruijff is overal en nergens. Deze zomer gingen zo'n beetje alle spelers die Ajax wilde kopen naar een andere club, behalve Moisander. De één weet dat aan de grote onervarenheid van het zogenoemde 'technisch hart', dat zich voortdurend liet aftroeven in het hele transfercircus. De ander vond het juist oneindig verstandig van het vercruijffte Ajax, want er was in het verleden al genoeg met geld gesmeten.
Johan zelf betoogt steeds dat de uitwerking van zijn beleid pas over een jaar of vijf zichtbaar zal zijn. De gezworen Cruijffiaan vindt dat heel logisch en verstandig, de scepticus vindt dat laf en armoedig. En wat te doen met het eerstvolgende supertalent dat doorbreekt bij Ajax? Is dat automatisch een geesteskind van Cruijff, of wordt een supertalent gewoon eens in de zoveel jaar geboren?
Ik weet niet hoe de wereld er over vijf jaar uitziet, maar vermoedelijk is het gelijk van Cruijff dan nog steeds een erg ingewikkelde kwestie, tenzij Ajax tegen die tijd de Champions League heeft gewonnen.
Gelukkig heeft Ajax een coach die zelf op topniveau heeft gespeeld, die weet even net wat beter hoe je er mee moet om gaan.quote:
Hoe kun je daar nou nog benieuwd naar zijn. Hij zal nooit in de buurt komen van Sar, simpel as that.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die is er zeker niet beter op geworden, benieuwd of hij nog naar het v/d Sar niveau toe kan groeien, moet hij Shitaly wel verlaten
Hij heeft toch gewoon gelijk, dat het afrekenen van Cruijff's beleid een vrij onmogelijke zaak is. Voorstanders zullen altijd voorstanders blijven, tegenstanders worden ook pas overtuigd als ajax hele hoge ogen gaat gooien in de CL, wat praktisch onmogelijk is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:44 schreef Adames het volgende:
[..]
de tering, welke journalistiek student heeft dit leuke hippe tegendraadse stukje geschreven
niet per se, een stabielere club (dus niet elk jaar een andere trainer), een beter werkend scoutingapparaat, meer winst en daarbij minstens dezelfde prestaties neerleggen is ook prima. En dat lijkt nu al op deze korte termijn redelijk volbracht.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:53 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk, dat het afrekenen van Cruijff's beleid een vrij onmogelijke zaak is. Voorstanders zullen altijd voorstanders blijven, tegenstanders worden ook pas overtuigd als ajax hele hoge ogen gaat gooien in de CL, wat praktisch onmogelijk is.
Ik ben er geenszins van overtuigd dat dit allemaal Cruijffs verdienste is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:56 schreef Adames het volgende:
[..]
niet per se, een stabielere club (dus niet elk jaar een andere trainer), een beter werkend scoutingapparaat, meer winst en daarbij minstens dezelfde prestaties neerleggen is ook prima. En dat lijkt nu al op deze korte termijn redelijk volbracht.
Nee, Cruijff heeft inderdaad niet bepaald alles in zijn eentje gedaan. Hij heeft alleen een succesvol idee over hoe een voetbalclub moet worden geleid en dat is eindelijk eens een keer ondersteund door een groep capabele mensen. Die hebben de rest gedaan en het resultaat is dan ook afhankelijk van die groep.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:08 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik ben er geenszins van overtuigd dat dit allemaal Cruijffs verdienste is.
Daarbij merk ik nog weinig van een beter scoutingsapparaat in een zomer waarin je alleen de bekende namen uit de eredivisie wilt halen, in combinatie met huurlingen van barcelona. Die met z'n funky kapsel is ook gescout door iemand die er al jaren zit en voor Cruijff al veel betere spelers heeft binnengehaald. Poulsen lijkt me weinig spannends.
De financiele huishouding is wel verbeterd uiteraaard, al was dat gezien de prutserij die er lag niet zo moeilijk.
Boccara, Andersen, Hoesen en Meleg kende je natuurlijk ook allang. Verder is het in zoverre de verdienste van Cruijff dat dankzij hem al die mensen nu de macht hebben.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:08 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik ben er geenszins van overtuigd dat dit allemaal Cruijffs verdienste is.
Daarbij merk ik nog weinig van een beter scoutingsapparaat in een zomer waarin je alleen de bekende namen uit de eredivisie wilt halen, in combinatie met huurlingen van barcelona. Die met z'n funky kapsel is ook gescout door iemand die er al jaren zit en voor Cruijff al veel betere spelers heeft binnengehaald. Poulsen lijkt me weinig spannends.
De financiele huishouding is wel verbeterd uiteraaard, al was dat gezien de prutserij die er lag niet zo moeilijk.
Het gelijk van Johan staat al een poosje in de OP:quote:
Voor het eerst zit er een idee achter het selectiebeleid. In plaats van carte blanche voor iedere nieuwe trainer, niet eens altijd een echte clubman, waarbij waanzinnige bedragen neergelegd worden voor het snoepje van de week zit er nu een viertal echte Ajax-jongens die aan de lange termijn denken, die niet bezwijken onder de sportieve druk en de club niet verder in financieel verderf storten.quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
Dit iddquote:Op zondag 7 oktober 2012 00:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Het gelijk van Johan staat al een poosje in de OP:
[..]
Voor het eerst zit er een idee achter het selectiebeleid. In plaats van carte blanche voor iedere nieuwe trainer, niet eens altijd een echte clubman, waarbij waanzinnige bedragen neergelegd worden voor het snoepje van de week zit er nu een viertal echte Ajax-jongens die aan de lange termijn denken, die niet bezwijken onder de sportieve druk en de club niet verder in financieel verderf storten.
Cruyff, Bergkamp, Overmars, De Boer, Jonk![]()
![]()
Dit dus. Daarnaast is het spel zoveel beter/verzorger dan onder Martin Jol (kijk maar eens wat beelden uit die tijd terug). Jammer genoeg is de gemiddelde Ajax-supporter al snel gewend aan dit verzorgder voetbal en moet het al snel weer een stuk beter (niveautje Barca)quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Het gelijk van Johan staat al een poosje in de OP:
[..]
Voor het eerst zit er een idee achter het selectiebeleid. In plaats van carte blanche voor iedere nieuwe trainer, niet eens altijd een echte clubman, waarbij waanzinnige bedragen neergelegd worden voor het snoepje van de week zit er nu een viertal echte Ajax-jongens die aan de lange termijn denken, die niet bezwijken onder de sportieve druk en de club niet verder in financieel verderf storten.
Cruyff, Bergkamp, Overmars, De Boer, Jonk![]()
![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2012 10:04 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit dus. Daarnaast is het spel zoveel beter/verzorger dan onder Martin Jol (kijk maar eens wat beelden uit die tijd terug). Jammer genoeg is de gemiddelde Ajax-supporter al snel gewend aan dit verzorgder voetbal en moet het al snel weer een stuk beter (niveautje Barca)
Niks mis met Poulsen.quote:
Poulsen is juist gehaald voor de grote wedstrijdenquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niks mis met Poulsen.
Tegen kleinere clubs
Zonder Poulsen is de gemiddelde leeftijd 14 ofzoquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:10 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Poulsen is juist gehaald voor de grote wedstrijdenZulke wedstrijden moet je gewoon lekker met Sporkslede/Boccara ballen. Poulsen hoef ik nooit meer in een Ajax-shirt te zien.
Kan me niks schelen. Ik verlies liever met eigen jeugd dan met prutsers die totaal niet in het systeem passen. Dit is gewoon een speler die door Martin Jol gehaald zou kunnen zijnquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zonder Poulsen is de gemiddelde leeftijd 14 ofzo
quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Truequote:Op zondag 7 oktober 2012 12:12 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Kan me niks schelen. Ik verlies liever met eigen jeugd dan met prutsers die totaal niet in het systeem passen. Dit is gewoon een speler die door Martin Jol gehaald zou kunnen zijn
En zonder hem is het middenveld te klein en de licht zeker.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Teemu Taino? ofzo?quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:13 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
True
Net als die ervaren middenvelder die ze 3 jaar geleden uit Engeland hadden gehaald. Kan zijn naam niet eens meer voor de geest halen.
Geef hem de tijd. Anita speelde al een stuk langer op die positiequote:Op zondag 7 oktober 2012 12:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
En zonder hem is het middenveld te klein en de licht zeker.![]()
Hij speelt veel te dicht tegen de verdediging, als hij nou eens begint met 10 meter naar voren te lopen en door te dekken.
Oh en de bal over de grond passen, niet alles lang.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Geef hem de tijd. Anita speelde al een stuk langer op die positie
Ja, maar niet bij Ajax pipo.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:16 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]Poulsen is 32 en speelt daar al zijn hele carrière.
Pleur er dan meteen eigen jeugd in, die weten hoe ze op die positie moeten spelen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Geef hem de tijd. Anita speelde al een stuk langer op die positie
Anita stond 80% van de tijd op een andere positie (linksback, rechtsback)quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ja, maar niet bij Ajax pipo.
Anita heeft er 6 jaar over gedaan om die positie onder de knie te krijgen.
Dit dus, toen hij er stond heeft hij eigenlijk vrijwel altijd goed gespeeld.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:19 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Anita stond 80% van de tijd op een andere positie (linksback, rechtsback)
quote:@frenkdeboer: Ajax in laatste 2 seizoenen met @Vurnon Anita als CVM: 43 uit 15 (2,87ppw). Zonder: 82 uit 45 (1,82ppw). #vurnonator (@bartschotten)
Kijk tegenwoordig liever naar coolsport dot tv. Iets mindere kwaliteit maar loopt altijd goed en Engels commentaarquote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:23 schreef Pedroso het volgende:
Jammer dat Serero geblesseerd is. Dat type speler mis je wel op het middenveld.
De Jong en Poulsen wordt je niet warm van en wat meer creativiteit naast Eriksen zou een grote verbetering zijn voor het spel van Ajax.
zette zonet sana alleen voor de goalquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef Wessiej het volgende:
De Jong is de laatste weken trouwens, uhh *niemand*. Die guy doet letterlijk niks op het middenveld. Leuk dat hij daar wil spelen, maar het werkt niet.
Ik blijf erbij dat ze Janssen hadden moeten houden. Siem lekker op bank.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef Wessiej het volgende:
De Jong is de laatste weken trouwens, uhh *niemand*. Die guy doet letterlijk niks op het middenveld. Leuk dat hij daar wil spelen, maar het werkt niet.
Oke, een leuk passje. Kijk is naar de hele wedstrijd. Net zoals Eriksen 2 goede passes had, maar in de kleine momenten bijzonder erg faalt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
zette zonet sana alleen voor de goal
Met Serero in de basis had Utrecht nog 10 keer vaker er gevaarlijk uit kunnen komen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:23 schreef Pedroso het volgende:
Jammer dat Serero geblesseerd is. Dat type speler mis je wel op het middenveld.
Van De Jong en Poulsen wordt je niet warm van en wat meer creativiteit naast Eriksen zou een grote verbetering zijn voor het spel van Ajax.
Tevreden?quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:10 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Poulsen is juist gehaald voor de grote wedstrijdenZulke wedstrijden moet je gewoon lekker met Sporkslede/Boccara ballen. Poulsen hoef ik nooit meer in een Ajax-shirt te zien.
Hij had twee leuke steekballetjes. Maar als hij de wedstrijd kan beslissen faalt hij.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:18 schreef Adames het volgende:
Ik heb straks wel weer zin in een goede Eriksen discussie
Ja die eigen goal van hemquote:
Ik ook wel. Babel en Vermeer zijn de enige normale spelers in de selectie. Siem bakt er op de eerste 4/5 wedstrijden na ook helemaal niks meer van.quote:
Komt omdat siem niet in de spits speeltquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Babel en Vermeer zijn de enige normale spelers in de selectie. Siem bakt er op de eerste 4/5 wedstrijden na ook helemaal niks meer van.
Hou toch op, VdV en Sneijder zijn werkelijk 4 klassen beter. Overzicht, techniek, trap, kracht..quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:26 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
nee want hij heeft betere statistieken dan vd vaart en sneijderrr![]()
Ik vond hem ook slecht hoor maar Eriksen heeft wel goede medespelers om hem heen nodig, wat wij vandaag op de flanken hadden was echt slecht.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:26 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
nee want hij heeft betere statistieken dan vd vaart en sneijderrr![]()
Eriksen komt nog niet eens voor de goal met vrijeballen en corners, is gewoon elke wedstrijd hetzelfde.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:27 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik vond hem ook slecht hoor maar Eriksen heeft wel goede medespelers om hem heen nodig, wat wij vandaag op de flanken hadden was echt slecht.
ben ik wel met je eens. Tis kwalitatief erg zwakquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:27 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik vond hem ook slecht hoor maar Eriksen heeft wel goede medespelers om hem heen nodig, wat wij vandaag op de flanken hadden was echt slecht.
Flikker daar nou ook eens mee op, als je 2 benen hebt moet die bal erin. Mag je van mij de hele wedstrijd op de lat gaan zitten maar als je die bal niet eens tussen de palen krijgt ben je echt ons shirt niet waard.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:27 schreef Tyron het volgende:
[..]
Eriksen speelt al weken slecht. 8 van de 10 corners en vrije trappen komen de eerste man niet eens over.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:28 schreef Tyron het volgende:
Maar laten we het over Eriksen hebben na een wedstrijd waar het gehele team compleet gefaald heeft
Ik snap er ook geen reet van. Als Eriksen nou een 27 jarige speler was die gekocht was voor 10 miljoen, oke maar blijkbaar is het altijd zijn schuld als we slecht presteren en als het goed gaat dan hoor je niks.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:27 schreef CaasS het volgende:
Tering wat slecht. Haten op Eriksen, en ondertussen niet inzien dat deze selectie kwalitatief zo fuckin middelmatig is he, tering.
En wie is volgens jou ons shirt wel waard? Het is allemaal kut.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:28 schreef TJV het volgende:
[..]
Flikker daar nou ook eens mee op, als je 2 benen hebt moet die bal erin. Mag je van mij de hele wedstrijd op de lat gaan zitten maar als je die bal niet eens tussen de palen krijgt ben je echt ons shirt niet waard.
Frankie.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:29 schreef CaasS het volgende:
[..]
En wie is volgens jou ons shirt wel waard? Het is allemaal kut.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:28 schreef TJV het volgende:
[..]
Flikker daar nou ook eens mee op, als je 2 benen hebt moet die bal erin. Mag je van mij de hele wedstrijd op de lat gaan zitten maar als je die bal niet eens tussen de palen krijgt ben je echt ons shirt niet waard.
Speel vorige wedstrijden gewoon goed met goals en assists, laatste slechte wedstrijd was tegen ADO.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:28 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Eriksen speelt al weken slecht. 8 van de 10 corners en vrije trappen komen de eerste man niet eens over.
ja maar wel terechtquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik vond Babel de uitblinker aan jullie kant, fysiek sterk en de enige met de wil om te winnen.
Voor ons een winstpunt, voor jullie 2 verliespunten.
Het is gewoon frustrerend dat corners en vrije trappen de eerste man niet overkomen en er niks aan gedaan wordt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Speel vorige wedstrijden gewoon goed met goals en assists, laatste slechte wedstrijd was tegen ADO.
Maar vriend, IEDEREEN speelde slecht en Eriksen was zeker niet de slechtste.
Tjah, wij zijn Utreg en de beste.quote:
Net zo zwaar als vorig jaar en dat jaar ervoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:31 schreef CaasS het volgende:
Wat heerlijk ook. Keihard bezuinigen maar ondertussen een elftal op het veld brengen dat op deze manier never nooit champions league gaat halen. Daar gaat je winst.![]()
Ik hoop echt dat er wat Jong Ajax spelers gaan doorbreken, anders wordt dit een zwaaaar seizoen.
Babel is ook gewoon beter dan de rest, verschil lijkt wel heel groot.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik vond Babel de uitblinker aan jullie kant, fysiek sterk en de enige met de wil om te winnen.
Voor ons een winstpunt, voor jullie 2 verliespunten.
Sowieso respect voor Utrecht dat ze kwamen om te voetballen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Tjah, wij zijn Utreg en de beste.
Maar natuurlijk was het terecht, eerste helft was voor jullie tweede voor ons. Leo Driessen zei het wel treffend, dit is het best haalbare met onze ploeg. Tegen psv leverde dat 3 punten op, nu 1.
Andersen en consorten erin gooien en dan maar hopen dat ze beter zijn dan deze ellendequote:Op zondag 7 oktober 2012 14:31 schreef CaasS het volgende:
Wat heerlijk ook. Keihard bezuinigen maar ondertussen een elftal op het veld brengen dat op deze manier never nooit champions league gaat halen. Daar gaat je winst.![]()
Ik hoop echt dat er wat Jong Ajax spelers gaan doorbreken, anders wordt dit een zwaaaar seizoen.
Eerste helft heb ik niet gezien maar op basis van de 2e was het wel terecht, alleen had Eriksen gewoon moeten scoren en Sana eigenlijk ookquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Tjah, wij zijn Utreg en de beste.
Maar natuurlijk was het terecht, eerste helft was voor jullie tweede voor ons. Leo Driessen zei het wel treffend, dit is het best haalbare met onze ploeg. Tegen psv leverde dat 3 punten op, nu 1.
De bal is zwaarder dan hun bij elkaar.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eerste helft heb ik niet gezien maar op basis van de 2e was het wel terecht, alleen had Eriksen gewoon moeten scoren en Sana eigenlijk ook
Het verbaasde mij enigszins. Wat dat betreft was de 1-0 wel goed, hadden we niks meer te verliezen. Als het lang 0-0 blijft dan wordt het een stuk saaier.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:32 schreef CaasS het volgende:
[..]
Sowieso respect voor Utrecht dat ze kwamen om te voetballen.
Dit heeft niets met de kwaliteit van de selectie te maken. Dit Ajax moet gewoon makkelijk kunnen winnen van Utrecht, net zoals in de beker.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:31 schreef CaasS het volgende:
Ook met deze selectie doen we gewoon mee om het kampioenschap, zegt wel wat over de competitiequote:Op zondag 7 oktober 2012 14:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de kwaliteit van de selectie te maken. Dit Ajax moet gewoon makkelijk kunnen winnen van Utrecht, net zoals in de beker.
Bovendien, niemand bezuinigd voor zijn plezier, ook Ajax niet. Maar het was gewoon nodig. Bedenk wel dat we geen Pim Blokland of Gemeente Eindhoven hebben die even 35 miljoen euro voor ons regelt.
Jouw negatievisme ook, en elk jaar werden ze weer kampioen. Ik hoop gewoon voor jou dat het dit jaar niet lukt zodat je niet geheel voor lul staat.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De bal is zwaarder dan hun bij elkaar.
Hoohoo, fysiek is niet belangrijk! In het Ajax spelletje heb je geen fysieke kracht nodig. Als je zo goed kunt voetballen als deze selectie is dat overbodig. Je tikt de tegenstander scheel en gaat alle duels uit de weg.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De bal is zwaarder dan hun bij elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik het ook een keer met je eensquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:36 schreef bianconeri het volgende:
Wat een schandalige vertoning trouwens van Ajax.
Ja leuk, en nou weer weg trollquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:36 schreef bianconeri het volgende:
Wat een schandalige vertoning trouwens van Ajax.
Meedoen is dan ook alles mee gezegd.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:35 schreef Tarado het volgende:
Ook met deze selectie doen we gewoon mee om het kampioenschap, zegt wel wat over de competitie
quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:36 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hoohoo, fysiek is niet belangrijk! In het Ajax spelletje heb je geen fysieke kracht nodig. Als je zo goed kunt voetballen als deze selectie is dat overbodig.Poulsen, wat een geweldenaar, ervaring en fysiek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah, bianconeri.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:36 schreef bianconeri het volgende:
Eindelijk zien zelfs arrogantie Ajacieden (allemaal dus) in te zien dat Eriksen een schande is.
Wat een vreselijk mannetje zeg, speelt al heel lang echt dramatisch slecht.
Hopelijk durf Frank de Boer wat en zet hij die prutser aan de kant.
Of niet als hij wil verliezen natuurlijk.
Ook aan jou de vraag; wie dan? Er is geen alternatief.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:36 schreef bianconeri het volgende:
Eindelijk zien zelfs arrogantie Ajacieden (allemaal dus) in te zien dat Eriksen een schande is.
Wat een vreselijk mannetje zeg, speelt al heel lang echt dramatisch slecht.
Hopelijk durf Frank de Boer wat en zet hij die prutser aan de kant.
Of niet als hij wil verliezen natuurlijk.
Awwhhhh gefrustreerd Ajaciedje.quote:
Dat was vorige twee seizoenen ook zo en toch werd Ajax twee maal kampioen. Zelfs in het seizoen dat we 5 basisspelers voor zo een 8-9 wedstrijden hebben moeten missen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Psv en Twente hebben kwalitatief een beter elftal, dan pas Ajax.
Omdat je hier puur komt om te trollenquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Awwhhhh gefrustreerd Ajaciedje.
Zielig voor je!!!
En jij bent mod? Wrm zou je niet mogen zeggen dat het een dramatische vertoning was?
Tis de waarheid en on-topic
Weet ik veel wie bij Ajax spelen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:37 schreef CaasS het volgende:
Ook aan jou de vraag; wie dan? Er is geen alternatief.
Ah domme jordiiii allemaal even happen.quote:
Boerrigter zijn dieptepunt was nog wel toen hij boos op Eriksen werd voor het te laten spelen van de bal, wat stond hij als een achtelijke mongool buitenspel daarquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:38 schreef Smoofie het volgende:
Pure aids dit. Boerrigter kun je beter buiten de selectie laten want die doet ook echt alles fout. Eriksen in de 2e helft was echt. Echt ongelofelijk dit
Eriksen speelde goede eerste helft, maar was fucking slecht tweede heflt, dat klopt. Vorige wedstrijden was hij goed, tegen ADO was hij enorm slecht. En nu?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Weet ik veel wie bij Ajax spelen.
Maar gewoon de 1e de beste speler die in aanmerking komt voor die positie.
Alles is beter dan Eriksen als je hem ziet spelen.
[..]
Ah domme jordiiii allemaal even happen.
Durf me over Eriksen maar eens ongelijk te geven kerel.
Eriksen is ook echtquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:40 schreef Bieks het volgende:
ik zie dat eriksen ook op dit forum een beschermde status geniet, mag ik niet zeggen dat ik hem echt super kut vind?
Jawel hoor, maar zonder gekanker graag.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:40 schreef Bieks het volgende:
ik zie dat eriksen ook op dit forum een beschermde status geniet, mag ik niet zeggen dat ik hem echt super kut vind?
Heeft geen nut, je snapt niet zoveel van voetbal.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Weet ik veel wie bij Ajax spelen.
Maar gewoon de 1e de beste speler die in aanmerking komt voor die positie.
Alles is beter dan Eriksen als je hem ziet spelen.
[..]
Ah domme jordiiii allemaal even happen.
Durf me over Eriksen maar eens ongelijk te geven kerel.
Ik roep al weken dat die Eriksen echt een overgehypte gemakzuchtig lopende speler is die een elftal niet kan dragen. En toch wordt hij elke keer opgesteld in de hoop op betere tijden en heel af en toe komt er wat uit, maar meestal is het sjokken over het veld,balletje aannemen rondkijken en weer breed spelen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:38 schreef Smoofie het volgende:
Pure aids dit. Boerrigter kun je beter buiten de selectie laten want die doet ook echt alles fout. Eriksen in de 2e helft was echt. Echt ongelofelijk dit
Waarvan 9x Lukoki. Sana en Boerrigter zijn ook niets.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:40 schreef CaasS het volgende:
Ik vind buitenspelers best leuk he, maar hoeveel keer zijn Lukoki, Boerrigter en Sana opgeteld hun man voorbij gekomen? 10x? Dat schiet toch ook niet op
derkie brengt sana nog in 100% scoringspositiequote:Op zondag 7 oktober 2012 14:38 schreef Smoofie het volgende:
okee okee my badquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:40 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar zonder gekanker graag.
Eriksen verwijten dat hij alles breed speelt, het gaat steeds debieler worden hier. Eriksen is de enige middenvelder van Ajax met een steekpass in huis.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik roep al weken dat die Eriksen echt een overgehypte gemakzuchtig lopende speler is die een elftal niet kan dragen. En toch wordt hij elke keer opgesteld in de hoop op betere tijden en heel af en toe komt er wat uit, maar meestal is het sjokken over het veld,balletje aannemen rondkijken en weer breed spelen.
Wat?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:40 schreef Bieks het volgende:
En nu?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:41 schreef Bieks het volgende:
oh trouwens ik hoop ook dat iedereen gezien heeft dat siem de jong wederom 2 mannen (okee 2 jongens) 1 op 1 voor de keeper zet? is eriksen niet gelukt deze wedstrijd.
Wat een slechte modquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:38 schreef stevenmac26 het volgende:
Omdat je hier puur komt om te trollen
Ajax was slecht idd
Maar jij komt dit wekelijks vermelden
Daar heb je gelijk in. Daarom zeg ik ook alleen dat die 2 ploegen kwalitatief beter zijnquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:38 schreef Shreyas het volgende:
Dat was vorige twee seizoenen ook zo en toch werd Ajax twee maal kampioen. Zelfs in het seizoen dat we 5 basisspelers voor zo een 8-9 wedstrijden hebben moeten missen.
haha ik maakte een furieuze 2 woordenpost over eriksen die niet in dank werd afgenomen en daarom was verwijderdquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:42 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wat?Juist niet, iedereen zeikt hem hier wekelijks af terwijl Poulsen de meeste ervaring heeft, Babel moet het eigenlijk nu laten zien, de Jong is aanvoerder, zelfs onze talent van Rhijn is ouder dan Eriksen. Maar blijkbaar was ook de eigen goal van sporkslede de schuld van Eriksen ofzo, want zo lijkt het.
Maar idd Eriksen was enorm slecht de tweede helft.
Je komt hier puur om reacties uit te lokkenquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een slechte mod
Stel dat ik heb zitten trollen afgelopen weken, maar als ik nu dan iets compleet relevants en inhoudelijks post. Dan kun je als mod toch niet zeggen: Oh je trolt steeds dus dit hoe relevant ook is ook trollen?
Dus als ajacied zegt: Wanvertoning is het geen trollen natuurlijk.
Maar je pikt er random iemand uit die precies hetzelfde zegt maar geen ajacied: Ja troll!!!
Serieus......
[..]
Daar heb je gelijk in. Daarom zeg ik ook alleen dat die 2 ploegen kwalitatief beter zijn
en dat Ajax toch nog enigszins meedoet voor de titel.
Ff steekpassje terug kijken die hij gaf bij de 1-0?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:41 schreef Bieks het volgende:
oh trouwens ik hoop ook dat iedereen gezien heeft dat siem de jong wederom 2 mannen (okee 2 jongens) 1 op 1 voor de keeper zet? is eriksen niet gelukt deze wedstrijd.
Dus hiermee ontkracht je je eigen stelling die een minuut eerder maakte? Nee geheel logisch.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:42 schreef Bieks het volgende:
[..]
haha ik maakte een furieuze 2 woordenpost over eriksen die niet in dank werd afgenomen en daarom was verwijderdik weet dat men (terecht) kritisch op 'm is hier.
Je moet je sowieso afvragen waarom sommige spelers bij Ajax zo vaak geblesseerd zijn. Hetzelfde verhaal bij Boerrigter. Ik heb voortduren het idee dat hij op 50% speelt omdat hij doodsbang is dat hij er weer 5 maanden uit ligt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:42 schreef Smoofie het volgende:
In dit soort wedstrijden wordt topspits Siggy echt gemist.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:40 schreef Tyron het volgende:
Eriksen speelde goede eerste helft, maar was fucking slecht tweede heflt, dat klopt. Vorige wedstrijden was hij goed, tegen ADO was hij enorm slecht. En nu?
gewoon het idee dat als eriksen een assist geeft er meerdere onderbroeken verwisseld moeten worden maar als de jong hetzelfde doet is het 'nog steeds een beperkte voetballer'quote:
Beste en jongste, al is Lukoki jonger maar die speelde alleen vandaag.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:43 schreef CaasS het volgende:
Het meest lamme is ook dat ze Eriksen afzeiken, maar niet met alternatieven komen.
En waarom niet? Omdat die er niet zijn. Eriksen is het beste wat we hebben. Haten op het beste wat je hebt is dom.
emotie tochquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:43 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dus hiermee ontkracht je je eigen stelling die een minuut eerder maakte? Nee geheel logisch.
Een mod die met een vreselijke ziekte aan komt zettenquote:
Hoezo ben je terecht kritisch op Eriksen? Ik snap het nog steeds niet aangezien er veel meer spelers zijn die het moeten laten zien.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:42 schreef Bieks het volgende:
[..]
haha ik maakte een furieuze 2 woordenpost over eriksen die niet in dank werd afgenomen en daarom was verwijderdik weet dat men (terecht) kritisch op 'm is hier.
Ik ben verstandig genoeg om jou niet serieus te nemen, sorry man.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De man van Eriksen die iets negatiefs zegt over Eriksen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eriksen was hele wedstrijd slecht. Al vele vele wedstrijden achter elkaar mega slecht.
Hij laat het hooguit 5 wedstrijden per jaar zien, de rest van de wedstrijden heb je geen ene reet aan hem.
Dat is hij ook niet, het viel mij al mee dat hij 1x een voorzet gaf.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Lukoki had 2 goede acties waarvan 1 een assist werd. Vond hem voor de rest niet sterk.
ik was degene die met die ziekte kwam aanzetten en hij wijst mij terecht.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een mod die met een vreselijke ziekte aan komt zetten
Nieuwe mods zijn hard nodig op het forum zeg....
Pardon? Hij gebruikte 'kanker', ik zeg dat hij dat niet moet doen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heb jij de Jong tegen Madrid gezien? Ik niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:43 schreef Bieks het volgende:
[..]
gewoon het idee dat als eriksen een assist geeft er meerdere onderbroeken verwisseld moeten worden maar als de jong hetzelfde doet is het 'nog steeds een beperkte voetballer'
ik heb heel ajax niet tegen madrid gezien. De wedstrijd zelf dan weer wel. Ronaldoquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:45 schreef Tyron het volgende:
[..]
Heb jij de Jong tegen Madrid gezien? Ik niet.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben er ook maar mee gestopt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:46 schreef 16meter het volgende:
Reageren op een zestienjarige troll.![]()
Ik weet niet wat triester is, dat ventje of de gasten die erop ingaan.
Daarom, Eriksen is de beste middenvelder van Ajax. 20 jaar, met de Jong en Poulsen naast hem moet alles van hem komen. Helaas is hij nog niet zo constant dat hem dat ook elke wedstrijd lukt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:43 schreef CaasS het volgende:
Het meest lamme is ook dat ze Eriksen afzeiken, maar niet met alternatieven komen.
En waarom niet? Omdat die er niet zijn. Eriksen is het beste wat we hebben. Haten op het beste wat je hebt is dom.
Ik ben hier niet om reacties uit te lokken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:43 schreef stevenmac26 het volgende:
Je komt hier puur om reacties uit te lokken
Blijf dan gewoon weg
En dan maar een slechte mod
oh nee ik bedoelde dat men hier kritisch is op eriksen, en dat ik dat terecht vind. Die jongen kan zoveel beter maar door zijn gigantisch slappe instelling komt het er maar niet uit. Dat vind ik zonde, en is 100% een mentale kwestie. Als het nou iemand is die er gewoon niets van kan, dan ben je ook minder kritisch.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hoezo ben je terecht kritisch op Eriksen? Ik snap het nog steeds niet aangezien er veel meer spelers zijn die het moeten laten zien.
Oke, als jij het zegt dan geloof ik je bij dezequote:Op zondag 7 oktober 2012 14:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben hier niet om reacties uit te lokken.
Het enige wat ik zei was: Een schandalige vertoning van Ajax.
Daar is niets onjuist aan, niets provocerends aan, geen trol post, niets.
Een mod hoort onpartijdig te zijn. Zelfs als iemand nog zo vaak heeft zitten trollen je kunt niet iets aanvallen als er niets verkeerds aan is.
De Jong doet bijna niets verkeerd man. Eriksen faalt meer.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:46 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Daarom, Eriksen is de beste middenvelder van Ajax. 20 jaar, met de Jong en Poulsen naast hem moet alles van hem komen. Helaas is hij nog niet zo constant dat hem dat ook elke wedstrijd lukt.
Eriksen doet mij denken aan Vanenburg indertijd bij Ajax onder Cruijff.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:43 schreef CaasS het volgende:
Het lag zeker niet alleen aan hem, alleen Babel scoort een voldoende en Vermeer misschien, de rest nietquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:47 schreef Piye het volgende:
Zomaar die haat voor Eriksen.Geen goede wedstrijd gespeeld vandaag, maar hij was zeker niet de enige. Volgende keer beter. Ik vind het nog steeds een goede speler.
Frankie zou je kop zo hard verbouwen dat zelfs Adje geen vrienden meer met je wil zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:47 schreef Piye het volgende:
Zomaar die haat voor Eriksen.Geen goede wedstrijd gespeeld vandaag, maar hij was zeker niet de enige. Volgende keer beter. Ik vind het nog steeds een goede speler.
Maar we verwachten veel van Eriksen, maar er moet toch veel meer verwacht worden van De Jong, Poulsen, Alderweireld, Moisander en Babel (die wel goed was) etc? Die zijn ouder en moeten het laten zien, het is niet logisch dat alle ogen op een 20 jarig ventje gericht zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:46 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Daarom, Eriksen is de beste middenvelder van Ajax. 20 jaar, met de Jong en Poulsen naast hem moet alles van hem komen. Helaas is hij nog niet zo constant dat hem dat ook elke wedstrijd lukt.
Ja maar dit:quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:47 schreef Bieks het volgende:
[..]
oh nee ik bedoelde dat men hier kritisch is op eriksen, en dat ik dat terecht vind. Die jongen kan zoveel beter maar door zijn gigantisch slappe instelling komt het er maar niet uit. Dat vind ik zonde, en is 100% een mentale kwestie. Als het nou iemand is die er gewoon niets van kan, dan ben je ook minder kritisch.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Maar we verwachten veel van Eriksen, maar er moet toch veel meer verwacht worden van De Jong, Poulsen, Alderweireld, Moisander en Babel (die wel goed was) etc? Die zijn ouder en moeten het laten zien, het is niet logisch dat alle ogen op een 20 jarig ventje gericht zijn.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De Jong doet bijna niets verkeerd man.
Blind? is toch niks manquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:48 schreef TIM-846 het volgende:
Blind. Beste man van het veld. Snel contract verlengen en een standbeeld bouwen!
Daarom denk ik aan de andere kant ook dat iedereen zo kritisch is op Eriksen. De rest is zooo kut dat je er niet eens kritisch op kan zijn, omdat je weet dat ze nooit beter gaan zijn dan wat ze nu laten zien.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:46 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nee daar moet niet meer verwacht van worden. Eriksen is het het grote talent, de nieuwe Messi, misschien nog beter!quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Maar we verwachten veel van Eriksen, maar er moet toch veel meer verwacht worden van De Jong, Poulsen, Alderweireld, Moisander en Babel (die wel goed was) etc? Die zijn ouder en moeten het laten zien, het is niet logisch dat alle ogen op een 20 jarig ventje gericht zijn.
Siem zet 2x iemand 1 op 1 deze wedstrijd. Is normaal gesproken genoeg om hem te winnen, maarja eriksen kan niet scoren. Is toch wel het belangrijkste in voetbal.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:46 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Als je helemaal niks doet dan kun je weinig verkeerd doen inderdaad.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De Jong doet bijna niets verkeerd man. Eriksen faalt meer.
Omdat de Jong niets doet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De Jong doet bijna niets verkeerd man. Eriksen faalt meer.
Ja, maar mogen we geen kritiek hebben omdat er andere jongens zijn die ook op moeten staan? Ik vind kritiek terecht als je per wedstrijd 3 balletjes geeft, alle vrije trappen en corners te laag schiet(waarom neemt hij ze überhaupt) en nog meer sjokt dan de Zeeuw. En natuurlijk speelt hij bij vlagen ook goed, maar als hij opgejaagd wordt is het zo vaak ronduit kut.quote:
Ah, daar komt 'de nieuwe Messi' weer. Niemand heeft dit ooit gezegd, een verzonnen verhaaltje van de mensen die zijn voetbalkwaliteiten niet inzien.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:49 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Nee daar moet niet meer verwacht van worden. Eriksen is het het grote talent, de nieuwe Messi, misschien nog beter!
De Jong, Moisander en Poulsen zijn pure middelmaat. Wat je vandaag zag is hun top. Zij kunnen niet beter. Accept that.
Nee, dat komt omdat Siem de Jong niveau tekort komt. Het is echt een hele matige en onzichtbare voetballer, is al tijden zo.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Komt ook omdat de buitenspelers zo falen.
Nou ik vind gewoon dat je niet gelijk alle spelers hoeft te gaan afkatten en roepen dat ze allemaal maar kut zijn en eigenlijk in de jupiler league horen als het een keer tegenzit.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:48 schreef TJV het volgende:
[..]
Frankie zou je kop zo hard verbouwen dat zelfs Adje geen vrienden meer met je wil zijn.
Op het middenveld, ja. In de spits niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:50 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat Siem de Jong niveau tekort komt. Het is echt een hele matige en onzichtbare voetballer, is al tijden zo.
ook vandaag weer, in een collectieve off-day, 2 ballen die normaal gesproken assists zijn. Maarja alles moet van eriksen komen dus daarom maakte hij dat schot vanaf 6 meter niet af toch? lastige bal wel hoorquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:50 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat Siem de Jong niveau tekort komt. Het is echt een hele matige en onzichtbare voetballer, is al tijden zo.
Ik wilde alleen duiden dat Eriksen volgens velen hier veel meer in zijn mars heeft. Moisander, Poulsen en De Jong niet. Die kunnen nou eenmaal niet beter.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:50 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ah, daar komt 'de nieuwe Messi' weer. Niemand heeft dit ooit gezegd, een verzonnen verhaaltje van de mensen die zijn voetbalkwaliteiten niet inzien.
Leuk.
Goede toevoeging.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Op het middenveld, ja. In de spits niet.
En inderdaad dit. Als iemand een beetje druk op hem zet is hij binnen no-time de bal kwijt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:50 schreef TJV het volgende:
[..]
Ja, maar mogen we geen kritiek hebben omdat er andere jongens zijn die ook op moeten staan? Ik vind kritiek terecht als je per wedstrijd 3 balletjes geeft, alle vrije trappen en corners te laag schiet(waarom neemt hij ze überhaupt) en nog meer sjokt dan de Zeeuw. En natuurlijk speelt hij bij vlagen ook goed, maar als hij opgejaagd wordt is het zo vaak ronduit kut.
Wat, je moet echt langer over je posts gaan nadenken hoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:51 schreef Bieks het volgende:
[..]
ook vandaag weer, in een collectieve off-day, 2 ballen die normaal gesproken assists zijn. Maarja alles moet van eriksen komen dus daarom maakte hij dat schot vanaf 6 meter niet af toch? lastige bal wel hoor
En jij denkt dat dat niet zo is?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:51 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ik wilde alleen duiden dat Eriksen volgens velen hier veel meer in zijn mars heeft. Moisander, Poulsen en De Jong niet. Die kunnen nou eenmaal niet beter.
Dat is het verschil.
Inderdaad, in ieder geval niet met de punt naar achterenquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:52 schreef Smoofie het volgende:
Eigenlijk hebben we nu gewoon niet de spelers om 4-4-3 te spelen.
of jij moet de wedstrijd gaan kijkenquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wat, je moet echt langer over je posts gaan nadenken hoor.
Daar gaat het mij niet eens om. Iedere modale voetballer zet weleens iemand voor de keeper. Het gaat er mij om dat De Jong op het middenveld structureel onzichtbaar is, wat erg vreemd is aangezien hij tevens onze aanvoerder is. Hij is totaal ongeschikt voor die taak, maak dan Vermeer aanvoerder.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:51 schreef Bieks het volgende:
[..]
ook vandaag weer, in een collectieve off-day, 2 ballen die normaal gesproken assists zijn. Maarja alles moet van eriksen komen dus daarom maakte hij dat schot vanaf 6 meter niet af toch? lastige bal wel hoor
Ik moet ook alles uitleggen. Ik denk juist dat dat wel zo is. Daarom mag er ook zo kritisch worden gekeken naar Eriksen.quote:
ook vandaag weer genoeg ballen veroverd en duels gewonnen. En dus 2 ballen die normaal assists zijn, maar kennelijk moet je opvallen? wat een kolder.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:53 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet eens om. Iedere modale voetballer zet weleens iemand voor de keeper. Het gaat er mij om dat De Jong op het middenveld structureel onzichtbaar is, wat erg vreemd is aangezien hij tevens onze aanvoerder is. Hij is totaal ongeschikt voor die taak, maak dan Vermeer aanvoerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |