abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 13:57:58 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117730184
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:14 schreef Basp1 het volgende:
Kom CG, jij bent financieel een stuk meer onderlegd als de henk en ingrid die ik als voorbeeld gebruik en die waarschijnlijk het merendeel van de problemen gevallen zullen gaan zijn.

Alhoewel er natuurlijk ook bij de rabobank mensen genoeg waren die rotzooi van hun eigen bank gekocht hebben en gecompenseerd zijn door hun werkgever, die werkgever had eigenlijk die klant ook maar in de stront moeten laten zakken (ja ja de zogenaamde eigen verantwoordelijkheid waar er hier wat mensen zo op geilen) want juist die mensen hadden veel beter moeten weten dan de henk en ingrids.
Ik ben benieuwd hoe je daarbij komt. Ik heb geen opleiding ook maar enigzins in die richting gedaan, heb nooit voor een bank gewerkt of zelfs ook maar iets dat er bij in de buurt komt, en ik heb er ookgeen cursussen voor gevolgd.

Ik heb gewoon gezond verstand, en mijn ouders, die beiden ook niet in de financiële wereld hebben gezeten, hebben mij goed bij gebracht hoe je met geld om moet gaan. Maar ook dat is geen rocket science. Als je 10 euro hebt, kun je er geen 11 uitgeven. Hoe moeilijk kan 't zijn?

Dus hoe ben ik volgens jou financieel dan meer onderlegd dan iemand anders? De redenering die ik in mijn vorige post schreef kan iedereen volgen, daar hoef je echt niet voor financieel onderlegd te zijn. Waarom is dat dan blijkbaar een verschil? En alle andere mensen dan, die zo'n wanproduct ook niet hebben, zijn die ook allemaal financieel onderlegd of gebruiken die stiekem gewoon hun gezonde verstand?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 13:59:27 #102
16180 crew  CoolGuy
pi_117730231
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zo.... dat was dan weer je dagelijkse portie narcisme :7
Hoe is dat narcism, malloot? :') Die gast wil een hele hoop, en heeft daar het geld niet voor, en dan toch roepen dat ie vanalles wil. Ja euhh...moet je je uitgavenpatroon aanpassen, en als je het dan nog niet kunt, dan zul je moeten accepteren dat wat je wil niet voor jou is weg gelegd.

Maar dat laatste, dat is moeilijk voor de meeste mensen he. Niet kunnen hebben dat ze iets niet kunnen hebben, en anderen wel. Vooral dat laatste is wat steekt.
pi_117730396
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe je daarbij komt. Ik heb geen opleiding ook maar enigzins in die richting gedaan, heb nooit voor een bank gewerkt of zelfs ook maar iets dat er bij in de buurt komt, en ik heb er ookgeen cursussen voor gevolgd.

Ik heb gewoon gezond verstand, en mijn ouders, die beiden ook niet in de financiële wereld hebben gezeten, hebben mij goed bij gebracht hoe je met geld om moet gaan. Maar ook dat is geen rocket science. Als je 10 euro hebt, kun je er geen 11 uitgeven. Hoe moeilijk kan 't zijn?

Dus hoe ben ik volgens jou financieel dan meer onderlegd dan iemand anders? De redenering die ik in mijn vorige post schreef kan iedereen volgen, daar hoef je echt niet voor financieel onderlegd te zijn. Waarom is dat dan blijkbaar een verschil? En alle andere mensen dan, die zo'n wanproduct ook niet hebben, zijn die ook allemaal financieel onderlegd of gebruiken die stiekem gewoon hun gezonde verstand?
Blijkbaar ben je op de een of andere manier toch meer onderlegd daarin dan de henk en ingrids die wel hypotheken met vreemde voorwaarden hebben afgesloten. Dat er gewoon mensen zijn die complexere producten niet begrijpen daarin moet je me toch gelijk geven? Dat er banken zijn geweest die deze complexe producten toch verkocht hebben aan mensen die het niet helemaal snapten is gewoon verwerpelijk te noemen.

En zoals ik ook al eerder stelde zouden in mijn ideale wereld nooit moelijkere hypotheken als linieare of annuitaire hypotheken in aanmerking gekomen mogen zijn voor HRA. Dan hadden we veel van deze huidige problemen totaal niet gehad, het is wel opvallend dat je daar niet op in wil gaan.
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:09:17 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117730547
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar ben je op de een of andere manier toch meer onderlegd daarin dan de henk en ingrids die wel hypotheken met vreemde voorwaarden hebben afgesloten.

Dat er gewoon mensen zijn die complexere producten niet begrijpen daarin moet je me toch gelijk geven?
Vroeger waren banken te vertrouwen , die hadden geen complexe produkten

Als ik 30 jaar terug een hypotheek afsloot bij de bank dan hoefde ik niet de kleine lettertjes te lezen, banken waren zo betrouwbaar als de Nederlandsche Bank, maar zelfs die lijkt me niet meer betrouwbaar

Vroeger sloten banken geen hypotheken met je, als je niet zelf 30% eigen geld had
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:14:11 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117730706
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
Dat zou je zeggen... Toch hebben heel veel mensen daar wat moeite mee (gehad)!
Want als je 10 euro (of helemaal geen enkele euro) hebt, en je komt bij de bank met je salarisstrookje, blijkt (bleek) dat je opeens niet 11 maar honderdduizenden euro's kon uitgeven!

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:09 schreef michaelmoore het volgende:
Als ik 30 jaar terug een hypotheek afsloot bij de bank dan hoefde ik niet de kleine lettertjes te lezen, banken waren zo betrouwbaar als de Nederlandsche Bank, maar zelfs die lijkt me niet meer betrouwbaar
Zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar dat doen ze niet zolang de overheid ze toestaat om het anders te doen, en zolang de overheid ze uit de stront trekt als het mis gaat.
Eigenlijk zouden hypotheken (en zorgverzekeringen) hooguit 1 pagina voorwaarden moeten mogen hebben. Dat maakt vergelijken aanzienlijk eenvoudiger, en zorgt ervoor dat mensen het daadwerkelijk kunnen begrijpen.

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen "voorwaarden" daadwerkelijk doorlezen! Bij een spaarrekening krijg je al snel 10+ pagina's PDF, bij een zorgverzekering 60 pagina's, bij een hypotheek gaat het ook hard die kant op, en als je een lullig stuk software installeert ga je ook akkoord met vele pagina's! Deze overdosis aan voorwaarden maakt het logisch dat mensen niet altijd alles maar kunnen doorlezen.
censuur :O
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:15:29 #106
16180 crew  CoolGuy
pi_117730741
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar ben je op de een of andere manier toch meer onderlegd daarin dan de henk en ingrids die wel hypotheken met vreemde voorwaarden hebben afgesloten. Dat er gewoon mensen zijn die complexere producten niet begrijpen daarin moet je me toch gelijk geven? Dat er banken zijn geweest die deze complexe producten toch verkocht hebben aan mensen die het niet helemaal snapten is gewoon verwerpelijk te noemen.

En zoals ik ook al eerder stelde zouden in mijn ideale wereld nooit moelijkere hypotheken als linieare of annuitaire hypotheken in aanmerking gekomen mogen zijn voor HRA. Dan hadden we veel van deze huidige problemen totaal niet gehad, het is wel opvallend dat je daar niet op in wil gaan.
Ja dag, als jij gezond verstand als 'meer onderlegd' wil benoemen vind ik dat prima, maar ik ben het daar niet mee eens. Die Henks & Ingrids wilden gewoon niets wat niet mogelijk was, en in plaats van dat te accepteren en op zoek te gaan wat ze wel konden betalen deden ze dat gewoon niet. Het is gewoon ordinaire hebberigheid/geen nee kunnen accepteren.

Als ik een bank ben, of wat voor bedrijf dan ook dat winst wil maken, en ik krijg een hoop mensen over de vloer die aangeven een hele hoop te willen, maar dat niet kunnen betalen, dan snap ik dat er een groot stuk van de markt ligt dat aan mijn neus voorbij gaat. Dus wat doe ik? Ik ga bedenken hoe ik toch die markt kan bedienen. En wat doe ik dan? Dan ga ik acties in het leven roepen als 'nu halen, pas in 2014 betalen'. Want daarmee verzeker ik me van inkomsten van mensen, die anders weer de winkel uit zouden lopen omdat ze het geld niet hebben.

Ik bied het aan, niemand die verplicht is dat product te nemen. Ik kan ze niet dwingen en ik wil ze niet dwingen, maar als mensen dat doen, is dat voor mij goed, want ik ben verzekerd van de inkomsten van die klanten.

Of die klanten vervolgens een maand lang de hond niet meer te eten kunnen geven of hun kind geen nieuwe kleren kunnen kopen is NIET MIJN verantwoordelijkheid. Ik hoef die mensen niet bij het handje te pakken van zou je dit nou wel doen? We zijn allemaal volwassen. Als je een dergelijke eigen verantwoordelijkheid niet kunt handelen moet je lekker een of andere woonvorm opzoeken en op de sociale werkplaats gaan werken, maar dan moet je niet bezig zijn met geld besteden aan iets, want daar kun je duidelijk niet mee omgaan. Maar linksom of rechtsom, het is niet mijn verantwoordelijkheid.

Waar moet ik op ingaan? Op jouw ideale wereld? Jouw ideale wereld is niet echt, net als dat mijn ideale wereld niet echt is. Ik ben het met je eens wat je daar zegt hoor, over die hypotheken, maar wat hebben we daar aan? Het is niet de realiteit. Er wordt mensen een mogelijkheid geboden om iets te doen wat ze eigenlijk niet kunnen betalen. Elk verstandig iemand denkt dan 'niet doen, te groot risico', maar volksstammen mensen die niet zo snugger zijn en dat toch doen.

Tja, als het dan mis gaat voor je persoonlijke situatie, dan moet je niet raar opkijken als de bank je aan je verplichtingen houdt, immers, daar heb je voor getekend. Want toen die ene bank je WEL het geld wilde geven onder allerlei mitsen, maren en voorbehouden, toen was het je grootste vriend, maar nu kun je het niet meer betalen, en dan ineens is de bank de boeman? Kom op nou :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:15:36 #107
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117730742
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is niet waar? Het is helemaal niet mijn vakgebied? Van Scorpie weet ik 't niet maar het is niet mijn vakgebied, ook niet semi. Gewoon niet.

Ik ben ook maar gewoon een consument die daar een gesprekje komt houden. Alsof je in dat vakgebied moet zitten om tebeseffen dat degene tegenover je preekt voor eigen parochie. Hij zit daar niet om jou een plezier te doen, hij zit daar om jou als klant binnen te hengelen omdat ie dan aan je kan verdienen, en het liefst op een manier waarmee hji zoveel mogelijk aan je verdiend.

Ben het altijd wel met jou eens, als ik jouw posts lees hier, maar met het dikgedrukte niet.

Wellicht dat het voor sommige adviseurs zo gaat, maar je hoort een advies te geven dat aansluit op de mogelijkheden, wensen, behoeften en eventueel doelstellingen van de client in plaats van een advies te geven waarbij gestuurd wordt naar een product waar de grootste (winst)marge mee gemoeid gaat.

Ongetwijfeld zullen er adviseurs zijn die producten proberen aan te smeren waar het meeste geld aan wordt verdiend, maar goed, zo hoort het niet te gaan natuurlijk. Dat zijn de rotte appels.

Neemt niet weg dat consumenten uiteraard zichzelf moeten inlezen in wat geadviseerd wordt, dus al met al blijft de consument "dom" als ze een verplichting aangaat waar men niet geheel achterstaat c.q. geen fuck van begrijpt.
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:17:21 #108
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117730780
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Banksters zouden hun eigen moeder nog een giflening aansmeren :7
Kan je niet stoppen met dat woord? :')
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:19:54 #109
16180 crew  CoolGuy
pi_117730864
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:15 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ben het altijd wel met jou eens, als ik jouw posts lees hier, maar met het dikgedrukte niet.

Wellicht dat het voor sommige adviseurs zo gaat, maar je hoort een advies te geven dat aansluit op de mogelijkheden, wensen, behoeften en eventueel doelstellingen van de client in plaats van een advies te geven waarbij gestuurd wordt naar een product waar de grootste (winst)marge mee gemoeid gaat.

Ongetwijfeld zullen er adviseurs zijn die producten proberen aan te smeren waar het meeste geld aan wordt verdiend, maar goed, zo hoort het niet te gaan natuurlijk. Dat zijn de rotte appels.

Neemt niet weg dat consumenten uiteraard zichzelf moeten inlezen in wat geadviseerd wordt, dus al met al blijft de consument "dom" als ze een verplichting aangaat waar men niet geheel achterstaat c.q. geen fuck van begrijpt.
Daarom zeg ik 'het liefst'. Banken zijn niet heilig hoor. Als er geld te verdienen valt, dan doen ze dat graag, maar dat is net als alle andere bedrijven. Alsof een electronica zaak je per toeval een bepaald merk/type tv aanraadt. Nee hoor, dat is 9 van de 10 keer een tv waar hij de meeste marge op heeft. Dat is toch niet zo moeilijk?

Op het moment dat je zo'n product aangeboden krijgt, dan KUN je dat ook betalen...ALS alles goed blijft gaan. Dwz, als je niet je baan kwijt raakt, niet minder gaat verdienen, niets van dat al. Dan kun je dat betalen ja. Dat klopt. Maar dat is het risico wat je neemt. Als je met 2 salarissen all-in gaat, dan is het niet zo moeilijjk te beredeneren dat je daar een enorm risico loopt.

Die mensen zitten er allemaal niet om jou een plezier te doen, ze zitten er om geld aan je te verdienen. Als ze je een product kunnen aansmeren dat goed bij je wensen aansluit, tof, heelmaal te gek, maar liever smeren ze je iets aan waarbij ze het MEEST aan je verdienen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:28:40 #110
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117731185
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daarom zeg ik 'het liefst'. Banken zijn niet heilig hoor. Als er geld te verdienen valt, dan doen ze dat graag, maar dat is net als alle andere bedrijven. Alsof een electronica zaak je per toeval een bepaald merk/type tv aanraadt. Nee hoor, dat is 9 van de 10 keer een tv waar hij de meeste marge op heeft. Dat is toch niet zo moeilijk?

Op het moment dat je zo'n product aangeboden krijgt, dan KUN je dat ook betalen...ALS alles goed blijft gaan. Dwz, als je niet je baan kwijt raakt, niet minder gaat verdienen, niets van dat al. Dan kun je dat betalen ja. Dat klopt. Maar dat is het risico wat je neemt. Als je met 2 salarissen all-in gaat, dan is het niet zo moeilijjk te beredeneren dat je daar een enorm risico loopt.

Die mensen zitten er allemaal niet om jou een plezier te doen, ze zitten er om geld aan je te verdienen. Als ze je een product kunnen aansmeren dat goed bij je wensen aansluit, tof, heelmaal te gek, maar liever smeren ze je iets aan waarbij ze het MEEST aan je verdienen.
Ik lees het nu inderdaad. Begrijpend lezen gaat me blijkbaar lastig af. ;(

Het is inderdaad sowieso niet slim om een hypotheek te nemen op basis van 2 salarisjes, voor mezelf wil ik ook in het huis blijven wonen als mijn partner ervandoor wil gaan bijvoorbeeld.

Ben het wel met je eens voor de rest maar gelukkig zijn er ook nog (integere) adviseurs die niet per se het het duurste en (op het 1e gezicht) meest winstgevende product willen aansmeren. Sowieso blijkt nu wel dat sommigen de verplichtingen niet meer kunnen voldoen als gevolg van een te hoge financiering. Het was wellicht beter (voor de bank) om 'nee' te verkopen aan Henk en Ingrid die een superdeluxe villa wilden kopen maar waar men vooraf van wist dat dit wel eens voor problemen kon gaan zorgen en in plaats daarvan te zeggen dat ze maar een goedkopere optie moesten gaan zoeken waarbij de verplichtingen wel (makkelijk) voldaan konden worden. Nu zit men beiden met de gebakken peren.

Maar goed, ddat is altijd achteraf.

Mijn punt was/is dat er ook nog een hoop goede betrouwbare adviseurs zijn die dan liever niets aansmeren in plaats van iets 'onhaalbaars'.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:29:35 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_117731209
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zou je zeggen... Toch hebben heel veel mensen daar wat moeite mee (gehad)!
Want als je 10 euro (of helemaal geen enkele euro) hebt, en je komt bij de bank met je salarisstrookje, blijkt (bleek) dat je opeens niet 11 maar honderdduizenden euro's kon uitgeven!

[..]

Zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar dat doen ze niet zolang de overheid ze toestaat om het anders te doen, en zolang de overheid ze uit de stront trekt als het mis gaat.
Eigenlijk zouden hypotheken (en zorgverzekeringen) hooguit 1 pagina voorwaarden moeten mogen hebben. Dat maakt vergelijken aanzienlijk eenvoudiger, en zorgt ervoor dat mensen het daadwerkelijk kunnen begrijpen.

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen "voorwaarden" daadwerkelijk doorlezen! Bij een spaarrekening krijg je al snel 10+ pagina's PDF, bij een zorgverzekering 60 pagina's, bij een hypotheek gaat het ook hard die kant op, en als je een lullig stuk software installeert ga je ook akkoord met vele pagina's! Deze overdosis aan voorwaarden maakt het logisch dat mensen niet altijd alles maar kunnen doorlezen.
niet KUNNEN doorlezen? Je bedoelt denk ik niet WILLEN doorlezen. Dat is een groot verschil. Ja joh, omdat je een lullig stuk software installeert moet je veel paginaś aan voorwaarden doorlezen, en daardoor is het gerechtvaardigd om als je 2 ton gaat lenen bij een bank, die voorwaarden (ook) niet leest want hallo, hey, je moet al zo veel lezen, nietwaar 8)7

Als je een stuk software installeert gebeurd er verder niks. Je leven verandert niet ingrijpend. Je kunt gewoon nog eten en zo, en in het ergste geval deinstalleer je de software weer, of, als je PC vernacheld is, installeer je Windows opnieuw.

Maar bij een hypotheek zijn de gevolgen wel een stukje ingrijpender dacht je niet? Als je huis verkocht moet worden en je, als je pech hebt, met een schuld blijft zitten waardoor je de komende jaren in de sanering zit en vrijwel alleen maar droog brood kunt vreten, mwah...kweenie, ik denk dat als ik moest kiezen wat ik zou lezen, dat ik dat geintje van die hypotheek toch wel effies zou lezen, en me niet zou verschuilen achter 'ja maar meester we hebben al zoveel huiswerk op!'
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:35:07 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_117731413
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:28 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik lees het nu inderdaad. Begrijpend lezen gaat me blijkbaar lastig af. ;(

Het is inderdaad sowieso niet slim om een hypotheek te nemen op basis van 2 salarisjes, voor mezelf wil ik ook in het huis blijven wonen als mijn partner ervandoor wil gaan bijvoorbeeld.

Ben het wel met je eens voor de rest maar gelukkig zijn er ook nog (integere) adviseurs die niet per se het het duurste en (op het 1e gezicht) meest winstgevende product willen aansmeren. Sowieso blijkt nu wel dat sommigen de verplichtingen niet meer kunnen voldoen als gevolg van een te hoge financiering. Het was wellicht beter (voor de bank) om 'nee' te verkopen aan Henk en Ingrid die een superdeluxe villa wilden kopen maar waar men vooraf van wist dat dit wel eens voor problemen kon gaan zorgen en in plaats daarvan te zeggen dat ze maar een goedkopere optie moesten gaan zoeken waarbij de verplichtingen wel (makkelijk) voldaan konden worden. Nu zit men beiden met de gebakken peren.

Maar goed, ddat is altijd achteraf.

Mijn punt was/is dat er ook nog een hoop goede betrouwbare adviseurs zijn die dan liever niets aansmeren in plaats van iets 'onhaalbaars'.
En met jouw punt onderschrijf je mijn punt. Als je als klant daar zit en de adviseur tegenover je heeft een walhalla verhaal zonder in te gaan op de risico's, en hij stuurt je steeds dezelfde kant op, dan moeten dat signalen zijn voor jou als consument om NIET met die persoon in zee te gaan.

Maar de meeste consumenten doen dat toch wel, want hey, wat is er nou verstandiger dan je krabbel te zetten onder iets waar je de ballen van snapt, nietwaar? Als je maar dat enee huis kunt kopen. Ik kreeg ook zo'n aanbieding hoor, een van de. Beleggingshypotheek, waarbij het rendement wel tig tienduizenden euro's waren in situatie X.

Situatie X was dan de meest gunstige situatie. Maar over situatie Y, wat er gebeurde als het allemaal niet zo rooskleurig ging, daar stond niks over geschreven, maar die vraag had ik me wel bedacht. Ik snap echt echt echt niet dat er mensen zijn die zich die vraag niet bedenken. Als je zoiets leest, dan is toch je eerste gedachte van 'en wat dan als het niet zo loopt, wat gebeurd er dan?'. Dat is toch hele simpele logica?
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:41:08 #113
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117731665
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En met jouw punt onderschrijf je mijn punt. Als je als klant daar zit en de adviseur tegenover je heeft een walhalla verhaal zonder in te gaan op de risico's, en hij stuurt je steeds dezelfde kant op, dan moeten dat signalen zijn voor jou als consument om NIET met die persoon in zee te gaan.

Indeed.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
Maar de meeste consumenten doen dat toch wel, want hey, wat is er nou verstandiger dan je krabbel te zetten onder iets waar je de ballen van snapt, nietwaar? Als je maar dat enee huis kunt kopen. Ik kreeg ook zo'n aanbieding hoor, een van de. Beleggingshypotheek, waarbij het rendement wel tig tienduizenden euro's waren in situatie X.

Situatie X was dan de meest gunstige situatie. Maar over situatie Y, wat er gebeurde als het allemaal niet zo rooskleurig ging, daar stond niks over geschreven, maar die vraag had ik me wel bedacht. Ik snap echt echt echt niet dat er mensen zijn die zich die vraag niet bedenken. Als je zoiets leest, dan is toch je eerste gedachte van 'en wat dan als het niet zo loopt, wat gebeurd er dan?'. Dat is toch hele simpele logica?
Precies, daarom vind ik het nergens op slaan dat iedereen de schuld aan het bankwezen geeft. De consument denkt nergens over na en zegt maar ja en amen. Daarbij hebben ze een mond, dus als ze het niet snappen kunnen ze dit toch aangeven? Maar nee hoor, hyptheekje ondertekenen en gaan maar. :')

Jammerlijk trouwens dat er zulke adviseurs zijn, die niet over de risico's praten. Dan zit je simpelweg (ook) niet op de juiste plek. :r Aan zulke types dankt het bankwezen o.a. het huidige imago. Maar dat terzijde.

Simpele logica inderdaad, maar blijkbaar te lastig voor velen. "Het zal wel goed zijn!"
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:47:26 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_117731907
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:41 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Indeed.

[..]

Precies, daarom vind ik het nergens op slaan dat iedereen de schuld aan het bankwezen geeft. De consument denkt nergens over na en zegt maar ja en amen. Daarbij hebben ze een mond, dus als ze het niet snappen kunnen ze dit toch aangeven? Maar nee hoor, hyptheekje ondertekenen en gaan maar. :')

Jammerlijk trouwens dat er zulke adviseurs zijn, die niet over de risico's praten. Dan zit je simpelweg (ook) niet op de juiste plek. :r Aan zulke types dankt het bankwezen o.a. het huidige imago. Maar dat terzijde.

Simpele logica inderdaad, maar blijkbaar te lastig voor velen. "Het zal wel goed zijn!"
Nou, weet je wat ik stiekem denk dat het is? Ik denk dat de meeste Henk & Ingrids dat niet WILLEN lezen. Want ze snappen het toch niet, en het gaat hun er ook niet om dat ze het snappen. Nee, zij willen dat ene huis dat net iets te duur is eigenlijk, en er zijn natuurlijk een aantal banken die zeggen 'nee, dat gaan we niet doen'. Dat is vervelend, als dat niet de reactie is waar je naar op zoek bent. Dus shop je verder, tot er een bank is die zegt 'ok, we doen dit!'. Jeeeeej, denken Henk & Ingrid, want ze hebben wat ze willen.

Dat die hypotheek vervolgens wordt afgesloten op 2 volle salarissen, tegen allerlei voorwaarden, dat is allemaal niet interessant want nee, ze kunnen naar de Ikea rennen om de inboedel aan te schaffen. Dát is wel leuk.

Het is gewoon een kwestie van leuren tot ze het antwoord krijgen dat ze willen horen, en vervolgens niet bezig zijn met de gevolgen als het mis gaat (wat ALTIJD een reeel risico is!). Maar dan, als die risico's zich aandienen, verongelijkt boos wijzen naar de bank want die hadden hun immers moeten vertellen wat de risico's waren. Tja, als ze dat in het begin niet verteld hebben, dan had je het OF moeten vragen, OF niet moeten tekenen daar. Niet achteraf huilen en de eigen verantwoordelijkheid van de hand wijzen.
pi_117731964
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
dan heb je dit topic helemaal niet nodig.
_O- _O-

je hebt verder wel gelijk natuurlijk, maar je foutieve aanname is dat ik daar dit topic voor gebruik.

zijn er denk je mensen die dit topic 'nodig' hebben? :)

alhoewel, mn dagelijkse portie xeno... waar zit je man! ik begin helemaal te trillen...
pi_117732147
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Artimunor het volgende:
[quote]0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Artimunor het volgende:
'Nodig hebben' niet. Maar het is toch wel interessant om de verschillende invalshoeken te lezen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:54:11 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_117732172
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Artimunor het volgende:

[..]

_O- _O-

je hebt verder wel gelijk natuurlijk, maar je foutieve aanname is dat ik daar dit topic voor gebruik.

alhoewel, mn dagelijkse portie xeno... waar zit je man! ik begin helemaal te trillen...
Nee, ik doe helemaal de aanname niet dat JIJ dit topic daarvoor gebruikt. Jij haalt het echter aan, en ik zeg dan dat ik denk dat als je dergelijke objectieve informatie wil, je door teveel shit in deze topicreeks moet doorworstelen. Dan kun je beter een andere bron aanboren.

Nodig hebben? Op welke manier? Voor informatie? De mensen in dit topic in ieder geval niet. Andere mensen, tja, ik hoop dat die gauw verder gaan zoeken dan :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:13:20 #118
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735176
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:17 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Kan je niet stoppen met dat woord? :')
Nope :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:16:25 #119
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735305
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

Toch raar dat er aan elektronische apparaten wel allerlei wettelijke regels worden opgelegd m.b.t. de veiligheid voor dummies.

Je hoeft niet de interne werking van een wasmachine te begrijpen om niet geëlektrocuteerd te worden. Toch raar dat dit voor financiële producten niet geldt?

Het geeft heel goed weer hoe slecht de overheid voor haar schaapjes zorgt en ze gewoon laat opvreten door banksters en andere stropdas dragende wolven -O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:17:46 #120
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735383
Banksters -O-
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:18:42 #121
16180 crew  CoolGuy
pi_117735429
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Toch raar dat er aan elektronische apparaten wel allerlei wettelijke regels worden opgelegd m.b.t. de veiligheid voor dummies.

Je hoeft niet de interne werking van een wasmachine te begrijpen om niet geëlektrocuteerd te worden. Toch raar dat dit voor financiële producten niet geldt?

Het geeft heel goed weer hoe slecht de overheid voor haar schaapjes zorgt en ze gewoon laat opvreten door banksters en andere stropdas dragende wolven -O-
Toch apart dat ik, samen met heel veel mensen, die WEL hun verstand gebruiken, los van wat de bank wel of niet doet of wil, niet worden opgevreten, en geen wanproducten hebben.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:19:09 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_117735446
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nope :7
Oh maar natuurlijk kun je dat wel, dat WIL je gewoon niet. Die frustratie moet er toch uit he :7
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:20:19 #123
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735495
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Toch apart dat ik, samen met heel veel mensen, die WEL hun verstand gebruiken, los van wat de bank wel of niet doet of wil, niet worden opgevreten, en geen wanproducten hebben.
Ik zou ook niet geëlektrocuteerd worden door een onveilige wasmachine.... jij echter wel :7

CG gaat natuurlijk nu als drogredenatie geven dat hij nooit de was doet :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:20:55 #124
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735524
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh maar natuurlijk kun je dat wel, dat WIL je gewoon niet. Die frustratie moet er toch uit he :7
Waarom zou ik het beest niet noemen naar wat het is :?
pi_117735547
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
En toch is het, tenzij je gezond verstand gebruikt, nog steeds een kleine moeite om een paar vingers af te zagen met een afkortzaag.
pi_117735559
O ja natuurlijk, financiele producten vergelijken met electrische apparaten. Logisch.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:22:48 #127
16180 crew  CoolGuy
pi_117735622
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik zou ook niet geëlektrocuteerd worden door een onveilige wasmachine.... jij echter wel :7

CG gaat natuurlijk nu als drogredenatie geven dat hij nooit de was doet :')
Natuurlijk doe ik de was wel, doh :') Ik wel? Ik denk 't niet :) Over drogredeneringen gesproken :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:25:12 #128
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735716
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En toch is het, tenzij je gezond verstand gebruikt, nog steeds een kleine moeite om een paar vingers af te zagen met een afkortzaag.
Ja... dat lukt ook met een keukenmes.

Toch gelden voor zulke triviale zaken weinig tot geen regels, simpelweg omdat de werking zo bekend is bij mensen dat een handleiding niet noodzakelijk is. Iedereen die ouders is als 4 jaar weet dat een mes gevaarlijk is bij verkeerd gebruik.

Financiële producten worden echter zo ondoorzichtig mogelijk gemaakt zodat slechts een enkeling nog volledig kan doorgronden wat het product nu werkelijk inhoud.

De overheid verwacht geen expert kennis van consumenten en daarom eist zij garanties m.b.t. de veiligheid van producenten. Echter niet bij de aanbieders van financiële producten daar hebben ze enkel te maken met een hele vage 'zorgplicht' en een instituut dat zijn eigen vlees moet keuren (Kifid).
Nou dan snap jij ook wel dat hier dankbaar misbruik van gemaakt wordt.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:25:59 #129
16180 crew  CoolGuy
pi_117735753
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:21 schreef Scorpie het volgende:
O ja natuurlijk, financiele producten vergelijken met electrische apparaten. Logisch.
Let op, hij gaat nu natuurlijk komen dat ik begon over TV's en zo, terwijl het heel duidelijk is wat en hoe ik dat beoelde, maar ja, je moet toch iets aangrijpen om op te reageren he.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:26:18 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735768
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk doe ik de was wel, doh :') Ik wel? Ik denk 't niet :) Over drogredeneringen gesproken :')
Dus dan mag jij blij zijn dat de wetgevers duidelijke veiligheidseisen heeft gesteld. Of ga je eerst volledig de werking van de machine proberen te doorgronden alvorens deze in gebruik te nemen?
pi_117735786
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja... dat lukt ook met een keukenmes.

Toch gelden voor zulke triviale zaken weinig tot geen regels, simpelweg omdat de werking zo bekend is bij mensen dat een handleiding niet noodzakelijk is. Iedereen die ouders is als 4 jaar weet dat een mes gevaarlijk is bij verkeerd gebruik.

Financiële producten worden echter zo ondoorzichtig mogelijk gemaakt zodat slechts een enkeling nog volledig kan doorgronden wat het product nu werkelijk inhoud.

De overheid verwacht geen expert kennis van consumenten en daarom eist zij garanties m.b.t. de veiligheid van producenten. Echter niet bij de aanbieders van financiële producten daar hebben ze enkel te maken met een hele vage 'zorgplicht' en een instituut dat zijn eigen vlees moet keuren (Kifid).
Nou dan snap jij ook wel dat hier dankbaar misbruik van gemaakt wordt.
Is die tekort schietende intelligentie de reden dat je zo het schip in bent gegaan?
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:28:02 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735843
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is die tekort schietende intelligentie de reden dat je zo het schip in bent gegaan?
Ik had toch de boot gemist? :')
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:28:07 #133
16180 crew  CoolGuy
pi_117735849
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus dan mag jij blij zijn dat de wetgevers duidelijke veiligheidseisen heeft gesteld. Of ga je eerst volledig de werking van de machine proberen te doorgronden alvorens deze in gebruik te nemen?
Ik lees de instructies en de veiligheidsvoorschriften ja. Maar je snapt zelf ook wel dat die vergelijking niet op gaat toch? Dat snap je heel goed zelfs.
pi_117735873
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik had toch de boot gemist? :')
Dat sowieso, maar geef eens antwoord op de vraag.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:30:27 #135
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117735973
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik lees de instructies en de veiligheidsvoorschriften ja. Maar je snapt zelf ook wel dat die vergelijking niet op gaat toch? Dat snap je heel goed zelfs.
Nee... jij maakt gewoon graag scheiding tussen deze twee. Waarom kunnen fabrikanten van wasmachines niet gewoon hele listige contracten opstellen waar zij zichzelf kunnen vrijpleiten van enige verantwoording?

De wetgever neemt er in ieder geval geen genoegen mee.... behalve als je financiële fragmentatiebommen verkoopt aan schapen... dan mag je ineens bijna alles.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:30:31 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117735981
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
censuur :O
pi_117736099
quote:
Die had ik al een keer op Discovery gezien. Geniaal bedacht. ^O^

Een dergelijke uitvinding hebben we voor huizen overigens ook. Noemen we huren. :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:33:20 #138
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117736103
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Banksters zouden nooit zo'n product introduceren zonder je eerst de kosten van het aanzetten van 5 vingers in rekening te brengen. Just in case our product fails :')
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:33:42 #139
16180 crew  CoolGuy
pi_117736127
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee... jij maakt gewoon graag scheiding tussen deze twee. Waarom kunnen fabrikanten van wasmachines niet gewoon hele listige contracten opstellen waar zij zichzelf kunnen vrijpleiten van enige verantwoording?

De wetgever neemt er in ieder geval geen genoegen mee.... behalve als je financiële fragmentatiebommen verkoopt aan schapen... dan mag je ineens bijna alles.
Euh nee, als ik een hypotheek afsluit tegen bepaalde regels, dan is er niks aan de hand zolang ik me aan die regels hou. Als ik een wasmachine koop, dan is er niks aan de hand, zolang ik me aan de veiligheidsvoorschriften hou. Het verschil tussen een hypotheek en een apparaat is dat een apparaat stuk kan gaan, waardoor het andersniet meer functioneert. Een hypotheek blijft geldig voor de duur van de looptijd en daar verandert niks aan.

Wat bij een hypotheek wel kan veranderen is de situatie waarin je ZELF verkeerd. En dat is als je je baan kwijt raakt bv, maar dat is een risico wat bij jou ligt, niet bij de bank.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:34:52 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_117736175
quote:
0s.gif [b]Op maandag 8 oktober 2012 16:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:[/b

Een dergelijke uitvinding hebben we voor huizen overigens ook. Noemen we huren. :+
:D _! :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:38:33 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117736371
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:33 schreef CoolGuy het volgende:

Euh nee, als ik een hypotheek afsluit tegen bepaalde regels, dan is er niks aan de hand zolang ik me aan die regels hou. Als ik een wasmachine koop, dan is er niks aan de hand, zolang ik me aan de veiligheidsvoorschriften hou. Het verschil tussen een hypotheek en een apparaat is dat een apparaat stuk kan gaan, waardoor het andersniet meer functioneert. Een hypotheek blijft geldig voor de duur van de looptijd en daar verandert niks aan.
De veiligheidsvoorschriften zijn er enkel en alleen maar om te voorkomen dat je hele domme fouten maakt m.b.t. het in gebruik stellen van het product. Het product zelfs is inherent veilig, dit in tegenstelling tot veel financiele producten.

quote:
Wat bij een hypotheek wel kan veranderen is de situatie waarin je ZELF verkeerd. En dat is als je je baan kwijt raakt bv, maar dat is een risico wat bij jou ligt, niet bij de bank.
Vaak is het niet eens het risico voor de bank, denk maar eens aan NHG.
Zo'n pervers instrument maakt dat banken geld geven aan mensen die amper in staat zijn om zelfstandig te kunnen beslissen over hun financiele beslissingen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:40:48 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117736481
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die had ik al een keer op Discovery gezien. Geniaal bedacht. ^O^

Op de woningmarkt zijn het nu vooral de starters die wel ingestapt zijn die nu hun poten afgezaagd worden :X

En boomers die niet meer kunnen verkopen tegen de prijs die de buurman in 2007 nog kon krijgen :'(
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:41:19 #143
16180 crew  CoolGuy
pi_117736512
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De veiligheidsvoorschriften zijn er enkel en alleen maar om te voorkomen dat je hele domme fouten maakt m.b.t. het in gebruik stellen van het product. Het product zelfs is inherent veilig, dit in tegenstelling tot veel financiele producten.

[..]

Vaak is het niet eens het risico voor de bank, denk maar eens aan NHG.
Zo'n pervers instrument maakt dat banken geld geven aan mensen die amper in staat zijn om zelfstandig te kunnen beslissen over hun financiele beslissingen.
En die mensen die daar amper toe in staat zijn, doen dat toch. Dat mogen ze. Hoort bij volwassen zijn. Dat je niet snugger genoeg bent om 1 en 1 op te tellen doet daar niks aan af. Als ik jou in de winkel een hogedrukreiniger verkoop dan verkoop ik je die, dan ga ik die niet niet verkopen, alleen maar omdat er eventueel het risico is dat jij dat ding op je oog richt. Daar ben je zelf bij.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:44:50 #144
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117736705
ComplexConjugate.. de vrouw die continu bijzaken aanhaalt omdat ze het maar niet kan accepteren dat ze zelf heeft gefaald met een huis ofzo. Zo kom jij op mij over.
pi_117736812
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En die mensen die daar amper toe in staat zijn, doen dat toch. Dat mogen ze. Hoort bij volwassen zijn. Dat je niet snugger genoeg bent om 1 en 1 op te tellen doet daar niks aan af. Als ik jou in de winkel een hogedrukreiniger verkoop dan verkoop ik je die, dan ga ik die niet niet verkopen, alleen maar omdat er eventueel het risico is dat jij dat ding op je oog richt. Daar ben je zelf bij.
Maar die hogedrukreiniger zal niet zomaar onder stroom komen te staan vanwege het geval water en stroom bij elkaar, daar kijkt de fabrikant vanwegen CE wel mee uit. De complexe hypotheken die adviseurs niet eens in jip en janneke taal konden uitleggen waren gewoon chinese kopieen van je hogedrukreiniger en konden wel zomaar eens onder stroom komen te staan. :D
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:47:19 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_117736822
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:44 schreef ikjijallebei het volgende:
ComplexConjugate.. de vrouw die continu bijzaken aanhaalt omdat ze het maar niet kan accepteren dat ze zelf heeft gefaald met een huis ofzo. Zo kom jij op mij over.
CC is een kloon van Xeno, en Xeno is volgens mij een mannetje. Voor de rest...in de buurt, maar toch niet helemaal ;)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:49:23 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_117736917
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die hogedrukreiniger zal niet zomaar onder stroom komen te staan vanwege het geval water en stroom bij elkaar, daar kijkt de fabrikant vanwegen CE wel mee uit. De complexe hypotheken die adviseurs niet eens in jip en janneke taal konden uitleggen waren gewoon chinese kopieen van je hogedrukreiniger en konden wel zomaar eens onder stroom komen te staan. :D
En toen jij de verkoper sprak, en die kwam met een vaag verhaal, toen dacht jij, dit product koop ik niet. Toen je dat wel deed, en de papieren las, en die waren vaag en kwam je niet wijs uit, toen dacht je, dit product gebruik ik niet.

Maar toen je een hypotheek kreeg, waarvan de verkoper een vaag verhaal ophing waar je de kriebels van kreeg, envervolgens de papieren las, waar je geen jota van snapte, toen was de conclusie ineens "hey, ik snap er geen kut van, laat ik dit tekenen en me voor 2 ton risico op de nek halen!" :D

:')
pi_117736941
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

CC is een kloon van Xeno, en Xeno is volgens mij een mannetje. Voor de rest...in de buurt, maar toch niet helemaal ;)
Idd dan moet hij maar 716 voorgaande delen doorworstelen om de aversie van xeno tegen bankiers tegen te komen. 8-)

En ik geef xeno op sommige punten wel gelijk dat banken ook niet altijd helemaal netjes zijn geweest omtrent het voorspeiegel van de risico's aan hun hypotheekgevers. Dat banken zelf ook de risico's van sommige producten fout inschatten is natuurlijk helemaal schandalig te noemen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:52:29 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117737086
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd dan moet hij maar 716 voorgaande delen doorworstelen om de aversie van xeno tegen bankiers tegen te komen. 8-)

En ik geef xeno op sommige punten wel gelijk dat banken ook niet altijd helemaal netjes zijn geweest omtrent het voorspeiegel van de risico's aan hun hypotheekgevers. Dat banken zelf ook de risico's van sommige producten fout inschatten is natuurlijk helemaal schandalig te noemen.
Er zat vorig jaar zo'n bankster bij een talk show haast te huilen dat zij dit ook niet gewild hadden, het koste hun nu immers ook veel geld :')

Ze hadden het volgens hem niet aan kunnen zien komen _O-
Nou dan moet je je toch echt heel erg veel zorgen gaan maken over de mensen die ons monetaire beleid maken :|W
pi_117737096
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En toen jij de verkoper sprak, en die kwam met een vaag verhaal, toen dacht jij, dit product koop ik niet. Toen je dat wel deed, en de papieren las, en die waren vaag en kwam je niet wijs uit, toen dacht je, dit product gebruik ik niet.

Maar toen je een hypotheek kreeg, waarvan de verkoper een vaag verhaal ophing waar je de kriebels van kreeg, envervolgens de papieren las, waar je geen jota van snapte, toen was de conclusie ineens "hey, ik snap er geen kut van, laat ik dit tekenen en me voor 2 risico op de nek halen!" :D

:')
Ik niet, maar henk en ingrid die de probleem gevallen zullen zijn waar we het over hebben zie ik daar wel toe in staat ja. En die mensen daar gaat het om, het gaat niet om jou of mij, het gaat om 700.000 mensen die hun hypotheek onder water hebben staan, dat komt echt niet omdat ze structureel aan het aflossen waren, dat komt ook niet omdat ze een veilige hypotheeksom hebben afgesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')