abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2012 @ 01:02:58 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117802002
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ik jou mijn woning wil verhuren (dat wordt dan dus vrij sector :P) dan mag ik jou 800,- vragen, 900,- vragen, of 1500,- vragen. Zolang wij het samen daarmee eens zijn, heb ik een huurder en jij een verhuurder. Hoe vrij wil je het hebben?
ja als ik een kever heb en ik vraag 30.000 euro voor dat ding dan ga ik geen koper vinden

En ergste voor een verhuurder is dat hij drie keer per jaar een nieuwe huurder moet vinden of huurders die overal uitgezet zijn omdat ze na vier maand stoppen met betalen.
Twee maand leegstand per jaar is een ramp voor de jaaropbrengst, telkens moet er een bemiddelaar mee om de woning te laten zien
kleine reparaties laten doen tussentijds

Dus er zit wel wat mee aan vast
De huurwoningen die nu te huur staan die zijn te duur voor de vraagprijs
Ik denk dat het maximum van de Soc huurprijs momenteel het maximum is, ik betaal slechts een paar tientjes meer voor een drie verdiep grote woning met tuin en een park voor de deur
En een heel goede service
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117802359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:02 schreef michaelmoore het volgende:
ja als ik een kever heb en ik vraag 30.000 euro voor dat ding dan ga ik geen koper vinden
Je lult erover heen. Vrije sector is al vrij. (Whats in a name?)

quote:
En ergste voor een verhuurder is dat hij drie keer per jaar een nieuwe huurder moet vinden of huurders die overal uitgezet zijn omdat ze na vier maand stoppen met betalen.
Ik zie de relevantie niet met al VRIJ zijn, en het volgens jou VRIJ moeten gaan worden?

quote:
Twee maand leegstand per jaar is een ramp voor de jaaropbrengst, telkens moet er een bemiddelaar mee om de woning te laten zien
kleine reparaties laten doen tussentijds
Idem als boven.

quote:
Ik denk dat het maximum van de Soc huurprijs momenteel het maximum is, ik betaal slechts een paar tientjes meer voor een drie verdiep grote woning met tuin en een park voor de deur
En een heel goede service
En ik betaal een paar honderd minder. Voor minimaal dezelfde woning. En nu?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 07:40:16 #253
323876 michaelmoore
pi_117803493
Hoog tijd dat dit potje opgeheven gaat worden
http://www.telegraaf.nl/o(...)rdt_misbruikt__.html
quote:
wo 10 okt 2012, 05:30
Hypotheekgarantie misbruikt
AMSTERDAM - Makelaars moedigen huizenverkopers aan hun huis ook van de hand te doen als de verkoopprijs lager is dan de hypotheek en het waarborgfonds NHG voor het verschil te laten opdraaien.

Soms adviseren makelaars zelfs te gaan scheiden om meer kans te maken dat het fonds de restschuld voor zijn rekening neemt.
De makelaar wint bij verkoop altijd: als het fonds er niet intrapt, strijkt de makelaar in ieder geval de courtage van de woningverkoop op. De huiseigenaren blijven dan wel met een schuld achter.

[ Bericht 38% gewijzigd door michaelmoore op 10-10-2012 07:46:08 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 10 oktober 2012 @ 07:55:05 #254
323876 michaelmoore
pi_117803591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kijk hier maar even naar lieve kijkbuiskinderkes:

Dit is er enkel en alleen maar op gericht om de geesten rijp te maken voor de exit van de HRA.

Jullie geliefde koopdoossubsidie doet heel binnenkrot R.I.P. *O*
klopt HRA is een doelloze opklopsubsidie, loonheffingstarieven verlagen is veel beter
  woensdag 10 oktober 2012 @ 07:57:14 #255
323876 michaelmoore
pi_117803604
Banksters gaan voortaan de bak in
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_de_bak_in___.html

quote:
wo 10 okt 2012, 06:43
|
lees voor
'Bankiers moeten de bak in'
AMSTERDAM - Het Europees Parlement heeft dinsdag een voorstel om foute bankiers en handelaren zwaarder te straffen, unaniem aangenomen.

Het blijkt een Nederlands succes, want het voorstel komt van PvdA-Europarlementariër Emine Bozkurt. In een speciale vergadering werd de stemming 39 tegen 0, meldt Sp!ts.

Als het aan 'Brussel' ligt is de maximumstraf voor marktmanipulatie en -misbruik voortaan zeker 5 jaar.
pi_117804220
In het Europees Parlement en dan in totaal slechts 39 stemmen???
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:02:46 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117804330
Het IMF vind dat NL en DUI hun lonen moeten laten stijgen en de inflatie tot 4% moet laten oplopen, om zo de posities binnen europa meer in evenwicht te brengen.
Vertaald naar de huizenmarkt: we inflateren mijn hypotheek weg ten koste van huurders (huurstijging van inflatie+5% was het toch?). Ik zeg DOEN! ^O^

;)

Babyboomers zoals MichaelMoore moeten hier uiteraard van uitgezonderd worden. In plaats daarvan laten we die voortaan onder de pluk-ze-wetgeving vallen. Criminele graaierts als ze zijn. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_117804369
quote:
Forse stijging NHG-declaraties
Het aantal keren dat wordt aangeklopt bij het Waarborgfonds Eigen Woningen (NHG) neemt fors toe.

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen. In het eerste kwartaal werd 765 maal een beroep gedaan op de NHG, dat is een toename van 56% in vergelijking met dezelfde periode van een jaar eerder. In het tweede kwartaal steeg dat naar 783 (+68%). In het derde kwartaal werd de NHG 1013 maal aangesproken, een toename van maar liefst 110%.

Iets minder uitgekeerd
Het bedrag dat wordt uitgekeerd ligt onder dat van vorig jaar. In het derde kwartaal ging het om gemiddeld 30.956 euro per afgehandelde declaratie, tegen 32.921 euro in dezelfde periode van een jaar eerder. In de eerste negen maanden werd er gemiddeld 32.791 euro uitbetaald, tegen 34.018 euro in 2011.

Vanaf 2003 meer NHG's
De Stichting Waarborgfonds Eigen Woning schrijft de toename van het aantal malen dat beroep wordt gedaan op de garantie aan zowel de voortdurende prijsdaling van woningen als ook aan de toename van het aantal NHG's dat is verstrekt sinds 2003.

Kapitaalratio =0,53%
Op 30 september zat er 770 miljoen euro in het Waarborgfonds. Op basis van een gemiddeld uitbetaald bedrag van 32.800 euro per uitbetaalde declaratie (in de eerste drie kwartalen) kunnen er 23.475 declaraties worden uitbetaald. Eind september stond het waarborgfonds garant voor bijna 1 miljoen woningen.

De 770 miljoen aan garantievermogen in het fonds is slechts 0,53% van het bedrag van ruim 145 miljard euro aan gegarandeerd vermogen. Met andere woorden, het bedrag aan hypotheken waarvoor het Waarborgfonds garant staat is het 188-voudige van het garantievermogen dat hier tegenover staat.
http://www.rtl.nl/compone(...)-nhg-declaraties.xml
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:31:08 #259
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117804812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Alleen al de titel... 'Hypotheekrente-aftrek heeft niet geleid tot meer eigenwoningbezit'...

Alsof dat de bedoeling is van de HRA. :')
Mee eens... maar probeer dat Betty de Boer maar eens aan het verstand te peuteren :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:32:40 #260
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117804852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat is de bedoeling dat zegt de VVD ook als voordeel, terwijl het dus niet waar is
Precies.... Betty komt telkens weer met als reden dat we van de HRA moeten afblijven omdat het bezitsvorming stimuleert :')

Dat het in feite het bezit van schuld stimuleert omdat de stimulans om af te lossen volledig weg is, dat wil ze maar niet inzien :{w
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:41:04 #261
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805035
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

De HRA is gewoon een volstrekt logische belastingmaatregel. Over vermogen (bv spaargeld) moet je belasting betalen, dus dan is het niet meer dan normaal dat schuld aftrekbaar is.
Logisch? Stel nu dat dit zo zou zijn? Waarom betaal je dan geen vermogensbelasting over het bezit van je woning en over het eventuele vermogen in je spaarpotje van je spaarhypotheek?

Nee... het is helemaal niet logisch dat je belasting betaald over vermogen en mag aftrekken over schuld. Sterker nog.... je mag niet eens aftrekken over je schuld, je krijgt een subsidie over de betaalde rente. Zoiets is natuurlijk gewoon een dikke premie voor de banksters :7

quote:
Bedrijven hebben dat ook, over de winst betaal je belasting, de kosten (of verliezen) mag je aftrekken.
Dus je mag als consument ook eerst al je kosten voor levensonderhoud aftrekken voor het betalen van belasting? Je haalt dingen nu wel heel erg door de war BVZ :D

quote:
De HRA heeft dus wel degelijk een doel, namelijk het eerlijk houden van het belastingstelsel. En daar is het in 1893 ook voor ingevoerd. (Die 'eigenwoningbezitbevordering' is slechts barpraat van de laatste jaren)
Het huurwaarde forfait werd toen ingevoerd om meer doekoes op te halen door de fiscus. In die tijd waren huizen veel vaker gefinancierd met eigen geld. Die stakker die toch nog wat schuld op zijn pandje had kreeg als zakdoekje tegen het bloeden de renteaftrek cadeau.

Zelfs de fiscus vond het namelijk oneerlijk dat sommige mensen belasting moesten betalen over een eigendom dat eigenlijk nog niet helemaal 'eigendom' was.

Tegenwoordig word de HRA vooral misbruikt om zo min mogelijk bij te hoeven dragen aan de schatkist, wel de lusten maar niet de lasten. Feitelijk zouden HRA lurkers verplicht een Griekse vlag op hun kleding horen te stikken :D
pi_117805080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

Tegenwoordig word de HRA vooral misbruikt om zo min mogelijk bij te hoeven dragen aan de schatkist, wel de lusten maar niet de lasten.
Ja dat riedeltje weten we nu wel, maar laten we nu gewoon eens afwachten met welke maatregelen pvda en vvd komen, ik kan me niet voorstellen dat ze niets gaan doen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:44:21 #263
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 07:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die WEW gaat pas actie ondernemen als hun eigen voortbestaan in het geding komt, persoonlijk denk ik dat dit niet heel lang meer gaat duren.

Er zit vast wel een clausule in die bij verdenking van misbruik of bij verdenking van nalatigheid (what's in a name) elke garantie of aanspraak op de regeling doet vervallen :Y
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:45:56 #264
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 07:57 schreef michaelmoore het volgende:
Banksters gaan voortaan de bak in
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_de_bak_in___.html

[..]

De maximumstraf 5 jaar :?

Laten we 5 jaar als minimum nemen.... deze failbanksters zijn gewoon hele gevaarlijke criminelen die miljoenen levens vernietigen. Ik vind het nog te mild om ze levenslang te geven :7
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:48:46 #265
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805202
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:02 schreef Whuzz het volgende:
Het IMF vind dat NL en DUI hun lonen moeten laten stijgen en de inflatie tot 4% moet laten oplopen, om zo de posities binnen europa meer in evenwicht te brengen.
Vertaald naar de huizenmarkt: we inflateren mijn hypotheek weg ten koste van huurders (huurstijging van inflatie+5% was het toch?). Ik zeg DOEN! ^O^

;)

Babyboomers zoals MichaelMoore moeten hier uiteraard van uitgezonderd worden. In plaats daarvan laten we die voortaan onder de pluk-ze-wetgeving vallen. Criminele graaierts als ze zijn. ;)
Bij het IMF leeft men natuurlijk in een andere realiteit, die mensen moeten snel stoppen met het nemen van geestverruimende middel :|W
pi_117805312
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 07:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zo ken ik een geval waarvan onlangs het huis een slordige 40k onder de huidige marktwaarde verkocht werd aan een makelaar en de NHG vrolijk het verschil bijlapte. Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn geweest lijkt me dan...

Maar goed, een verrassing is het niet dat dit soort fondsen misbruikt worden natuurlijk. Wel zuur dat de belastingbetaler uiteindelijk garant staat voor de NHG.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:54:04 #267
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805314
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja dat riedeltje weten we nu wel, maar laten we nu gewoon eens afwachten met welke maatregelen pvda en vvd komen, ik kan me niet voorstellen dat ze niets gaan doen.
Ik reageerde even op het standaard riedeltje van BVZ O+

Maar goed.... je hebt gelijk, we kennen het. Ben inderdaad heel benieuwd, persoonlijk zou ik heel blij zijn met HRA + lagere belastingen. Dat is veel eerlijker voor alle belastingplichtigen. Als ze dat doen dan ga ik ook weer eens aan de slag om de Nederlandse economie er bovenop te helpen :Y
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:58:20 #268
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zo ken ik een geval waarvan onlangs het huis een slordige 40k onder de huidige marktwaarde verkocht werd aan een makelaar en de NHG vrolijk het verschil bijlapte. Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn geweest lijkt me dan...

Maar goed, een verrassing is het niet dat dit soort fondsen misbruikt worden natuurlijk. Wel zuur dat de belastingbetaler uiteindelijk garant staat voor de NHG.
Nu kan dat nog, maar hoe sneller het aantal claims oploopt hoe kritischer men gaat kijken.
Als je flink wat geld in je zak hebt geef je het ook makkelijk uit, pas als je doorkrijgt dat het toch wel hard gaat dan ga je er ineens anders mee om.

Heb ik wel geleerd in de tijd dat ik moet leven van een uitkering, vroeger liet ik mij ook bestelen door banksters en andere aasgieren :@
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 10:07:27 #269
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117805628
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nu kan dat nog, maar hoe sneller het aantal claims oploopt hoe kritischer men gaat kijken.
Als je flink wat geld in je zak hebt geef je het ook makkelijk uit, pas als je doorkrijgt dat het toch wel hard gaat dan ga je er ineens anders mee om.

Heb ik wel geleerd in de tijd dat ik moet leven van een uitkering, vroeger liet ik mij ook bestelen door banksters en andere aasgieren :@
"laten bestelen" ja? Dus je stond er bij en je keek er naar, maar je deed niks? W.s. omdat je zelf eerst acties moest doen om je uberhaupt te 'laten bestelen' maar zodra je dat doet is het met toestemming, dus eigenlijk geen stelen meer he.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:08:45 #270
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805653
quote:
Rabo ziet allereerste krimp in mkb-krediet

door Jarco de Swart

UTRECHT - Voor het eerst in de geschiedenis van de bank ziet Rabobank het totale kredietvolume van mkb-bedrijven in het derde kwartaal van dit jaar dalen. Dat zei directeur bedrijven Paul Dirken van de coöperatieve bank gisteren op een seminar voor ondernemers in Utrecht.

Dirken weet nog niet precies met hoeveel het mkb-krediet van de bank is gedaald. „Die cijfers zijn er nog niet, maar we zien het in het aantal aanvragen en aflossingen. Het is ook niet heel veel, maar er is wel een krimp te zien, en dat is historisch uniek.”
Dirken wijt de terugval aan de aanhoudende onzekerheid bij ondernemers over toekomstige beslissingen op grote onderwerpen als de bouw- en woningmarkt. Ook onzekerheid onder consumenten draagt stevig bij aan de afname in vraag, aldus Dirken.

bron: Telegraaf
Onzin, dit is helemaal niet uniek, meneer Dirken heeft echter nooit de geschiedenisboeken gelezen gedurende zijn studie.

We komen nu simpelweg aan in de 3e fase, de zogenaamde Kondratieff Winter, beter bekend als 'de liquidatie fase'.

‘De economie krimpt opnieuw, de werkeloosheid stijgt verder. Krediet wordt niet meer gecreëerd en consumenten zijn niet langer in staat geld uit te geven.
Het vertrouwen in de economie daalt verder. Huizen dalen in waarde.’

Uit het boek Eric Mecking, deflatie in aantocht.

De zeepbelblazers zullen hun creatie zien imploderen en er is simpelweg geen middel ter beschikking om de deflatie tegen te gaan. Kijk maar eens naar wat de centrale banken doen, ze printen geld alsof hun leven ervan afhangt. En wat levert het op? Juist.... vertraagde economische krimp. Kan men dit proces tot stand brengen? Nee... want hoe sneller men print om de deflatie te beteugelen hoe eerder de hyperinflatie en dus de totale implosie van het systeem zich aandient.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:10:45 #271
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805693
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

"laten bestelen" ja? Dus je stond er bij en je keek er naar, maar je deed niks? W.s. omdat je zelf eerst acties moest doen om je uberhaupt te 'laten bestelen' maar zodra je dat doet is het met toestemming, dus eigenlijk geen stelen meer he.
Het was niet met toestemming, ik werd gewoon belazert. Als mensen tegen je liegen wil dat niet zeggen dat je daarvoor gekozen hebt hè. Je kan mij hooguit naiviteit verwijten :)
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 10:12:35 #272
16180 crew  CoolGuy
pi_117805732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het was niet met toestemming, ik werd gewoon belazert. Als mensen tegen je liegen wil dat niet zeggen dat je daarvoor gekozen hebt hè. Je kan mij hooguit naiviteit verwijten :)
Hoe werd jij belazerd dan? Het was een beleggingsproduct ofzo?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:14:58 #273
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117805781
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe werd jij belazerd dan? Het was een beleggingsproduct ofzo?
Er werd gelogen over de kosten en de rendementen, uiteraard had ik meer geweten over de ware aard van de producten als ik de voorwaarden van A tot Z had gelezen en helemaal niets van de tussenpersoon had aangenomen :D
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 10:17:22 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_117805850
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er werd gelogen over de kosten en de rendementen, uiteraard had ik meer geweten over de ware aard van de producten als ik de voorwaarden van A tot Z had gelezen en helemaal niets van de tussenpersoon had aangenomen :D
Dat laatste stuk is inderdaad volledig waar, maar je hebt het over rendementen, en dus werd er w.s. geschermd met allerlei geweldige bedragen die (in het gunstigste geval) het zou gaan opleveren. Alleen dat al triggert bij jou toch een vraag 'en wat nou als dat niet gebeurd?' Maar dat deed jij dus niet? Jij zag alleen gouden bergen en ging erin mee zonder acht te slaan op het 'wat als' scenario?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:31:30 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117806240
We weten toch al zo'n 150+4 topics dat Xeno verbitterd is doordat hij zelf het schip in is gegaan met een simpel beleggingsproductje... oude koeien enzo.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')