Nee, je moet in je beforesafe zoiets doenquote:Op maandag 3 december 2012 18:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die staat in ThisWorkbook, niet onder modules.
Verder geen verwijzing naar die sub, dacht dat ie op dezelde manier zou werken als Workbook_BeforeSafe()
1 2 3 4 5 6 | sub Workbook_BeforeSafe( blah blah) application.enableevents = false cancel=true workbook.saveas naamvanjewerkboek.xls application.enableevents = true end sub |
Nee natuurlijk niet, het is nu gewoon een macro. Die moet je wel aanroepen.quote:Op maandag 3 december 2012 18:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die staat in ThisWorkbook, niet onder modules.
Verder geen verwijzing naar die sub, dacht dat ie op dezelde manier zou werken als Workbook_BeforeSafe()
Top, die werktquote:Op maandag 3 december 2012 19:24 schreef ralfie het volgende:
[..]
Nee, je moet in je beforesafe zoiets doen
[ code verwijderd ]
Waarom werkte Private Sub Workbook_BeforeSave() dan welquote:Op maandag 3 december 2012 19:24 schreef DaFan het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het is nu gewoon een macro. Die moet je wel aanroepen.
bepaalde events in vba worden automatisch aangeroepen. Workbook_open wordt aangeroepen wanneer het object Workbook het 'open' event triggered. Je kunt niet zomaar subs toevoegen en verwachten dat excel/vba zomaar weet wanneer die het moet runnen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
Waarom werkte Private Sub Workbook_BeforeSave() dan welDeze werd nergens aanders aangeroepen..
Ik vond die safe_file() code ergens en ging er van uit dat die op dezelfde manier werkte als Workbook_BeforeSafe()quote:Op maandag 3 december 2012 19:51 schreef ralfie het volgende:
[..]
bepaalde events in vba worden automatisch aangeroepen. Workbook_open wordt aangeroepen wanneer het object Workbook het 'open' event triggered. Je kunt niet zomaar subs toevoegen en verwachten dat excel/vba zomaar weet wanneer die het moet runnen.
bovenaan de code editor staan van die leuke dropdown menuutjes die je altijd per ongeluk indrukt, maar die eigenlijk WEL handig zijn als je een event nodig hebt.quote:Op maandag 3 december 2012 19:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik vond die safe_file() code ergens en ging er van uit dat die op dezelfde manier werkte als Workbook_BeforeSafe()
My bad
Sven tochquote:Op maandag 3 december 2012 19:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik vond die safe_file() code ergens en ging er van uit dat die op dezelfde manier werkte als Workbook_BeforeSafe()
My bad
Sorry... Lui hequote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Public Function FileFolderExists(strFullPath As String) As Boolean On Error GoTo EarlyExit If Not Dir(strFullPath, vbDirectory) = vbNullString Then FileFolderExists = True EarlyExit: On Error GoTo 0 End Function Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean) Range("IN1") = Range("IN1") + 0.1 Application.EnableEvents = False Cancel = True If FileFolderExists("C:\Users\Sven\School\Hoofdfase\Afstuderen") Then ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Sven\School\Hoofdfase\Afstuderen\Planning\Planning Afstuderen - " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " - " & Format(TimeSerial(Hour(Now()), Minute(Now()), Second(Now())), "hh-mm-ss") & ".xlsm" Application.DisplayAlerts = False ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Sven\School\Hoofdfase\Afstuderen\Planning Afstuderen.xlsm" Application.DisplayAlerts = True Application.EnableEvents = True Else Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show Application.EnableEvents = True End If End Sub |
quote:Op woensdag 5 december 2012 14:22 schreef marcb1974 het volgende:
Ik wil de functie =lengte() gebruiken in een =als(). Dit lukt niet omdat excel dat blijkbaar niet kan. Weet iemand waarom dit is? Is dit een bekend probleem?
1 | =ALS(LENGTE(A1)>4;"meer dan vier tekens";"vier tekens of minder") |
In C1 de volgende formule: =ALS(B1<>0;1;"") en dan doortrekken naar beneden.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:49 schreef draadstalig het volgende:
ik heb de volgende gegevens:
1: 2:
5¤ 7¤
10¤ 0¤
8¤ 3¤
Nu wil ik indien in 2 een getal voorkomt (dus niet 0) 1 meenemen en in totaal optellen. Ik heb het al geprobeerd via sommen.als( maar dit is nog niet gelukt.
Iemand?
1 = A1:A20quote:Op donderdag 6 december 2012 10:49 schreef draadstalig het volgende:
ik heb de volgende gegevens:
1: 2:
5¤ 7¤
10¤ 0¤
8¤ 3¤
Nu wil ik indien in 2 een getal voorkomt (dus niet 0) 1 meenemen en in totaal optellen. Ik heb het al geprobeerd via sommen.als( maar dit is nog niet gelukt.
Iemand?
Werkt! Thnxquote:Op donderdag 6 december 2012 15:52 schreef Deetch het volgende:
[..]
1 = A1:A20
2 = B1:B20
=SOMPRODUCT(--(B1:B20<>0);A1:A20)
De functie kijkt of de waarde in B1 tm B20 niet 0 is en maakt er dan een 1 van als die voorwaarde klopt en een 0 als de voorwaarde niet klopt (lege cel of waarde = 0). Deze enen en nullen worden vermenigvuildigd met hert bijbehorende getal in kolom A en dan opgeteld.
Nee dat is niet juist. Hij moet dus 2 en 3 vergelijken met 1 en indien één van deze lager is kwa aantal (in euro's) dan moet hij deze pakken. Echter rekent hij ook de 0 als getal en eigenlijk moet hij 0 dus overslaan. Ik had hem zo:quote:Op donderdag 6 december 2012 18:43 schreef ralfie het volgende:
als A1:C1 je cellen zijn
[ code verwijderd ]
enteren met ctr+shift+enter
Nvm.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Nee dat is niet juist. Hij moet dus 2 en 3 vergelijken met 1 en indien één van deze lager is kwa aantal (in euro's) dan moet hij deze pakken. Echter rekent hij ook de 0 als getal en eigenlijk moet hij 0 dus overslaan. Ik had hem zo:
=ALS(I4+S4=0;F4;MIN(I4;S4))
I4 = 2
S4 = 3
F4 = 1
Dus 2+3 = 0 geef me dan 1 (huidig), zo niet geef me dan minimale van 2 of 3
Bij die laatste moet hij 0 dus overslaan.
Sorry ik lees het net terug en ben het veels te moeilijk aan het maken.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:21 schreef DaFan het volgende:
[..]
Nvm.
Wat moet je output zijn dan in je eerste voorbeeld want je praat wel een beetje vaag.
Ralfie zijn oplossing had ik ook gezegd.
Kolom 1 is leeftijden (horizontale as), de andere 2 zijn absolute en relatieve aantallen?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:34 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb nu nog steeds problemen met het volgende
<25 17 7%
25-30 45 17%
30-35 49 19%
35-40 34 13%
40-45 35 14%
45-50 30 12%
>50 48 19%
Ik wil dat de gegevens in een staafgrafiek worden weergegeven startend bij de -25-jarigen.
Dat lukt me dus niet!
Ik moet de taak maandag indienen.
Kolom 1 zijn inderdaad leeftijden, kolom 2 zijn het aantal deelnemers en kolom 3 is het percentage.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:13 schreef qu63 het volgende:
[..]
Kolom 1 is leeftijden (horizontale as), de andere 2 zijn absolute en relatieve aantallen?
Even snel in elkaar gezet: klikquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:24 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Kolom 1 zijn inderdaad leeftijden, kolom 2 zijn het aantal deelnemers en kolom 3 is het percentage.
Nu wil ik uiteraard ook de gegevens logisch ordenen en daar loopt het mis.
Je wil de kleur van de staafdiagram af laten hangen van het percentage?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:55 schreef einzeinz het volgende:
Ik zat persoonlijk meer te denken aan zoiets.
[ afbeelding ]
In een staafdiagram dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |