Je kan het ook zonder VBA doen hoor, zelf een matrixje maken met dagnummers in kolom A en dagnamen in kolom Bquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:01 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dan zal hij dat bij een donderdag ook wel niet doen. Niets aan te doen tenzij je zelf een ingewikkelde functie wilt gaan schrijven in vba?
Hmm, grote kans dat het inderdaad niet werkte omdat ie geen versienummers bij aan het houden was. Jouw variatie doet dat idd wel.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:00 schreef Deetch het volgende:
[..]
Onderstaande codes werken in excel 2010 ook (getest een Deetch approved ;-) ). In principe doet jouw workaround hetzelfde alleen hou je het getal bij in de verborgen gegevens van je spreadsheet in plaats van op cel A8.
Als iemand cel A8 verwijderd en dan opslaat wordt het revisienummer gereset naar 1.
[ code verwijderd ]
Als ik het goed begrijp wil je het volgende:quote:Op woensdag 28 november 2012 15:53 schreef Stickers het volgende:
Hier naartoe verwezen door Deetch... Dus kleine copy paste van mijn topic, zodat het oude gesloten kan worden.
De voorwaardelijke opmaak van Excel is voor mij nog een beetje een raadsel... Daarom probeer ik het hier dus ook.
http://img59.imageshack.us/img59/121/voorbeeldn.jpg (copy/paste deze link) (copy/paste deze link)
Iemand ideeën?
als je tabel er zo uitziet:quote:Op woensdag 28 november 2012 15:59 schreef draadstalig het volgende:
Ik heb weer een mooie..
Ik heb een aantal getallen op rij staan als volgt:
Huidige getal: getal x getal y getal z
Bij de getallen horen personen (bv 1, 2 en 3) Ik wil nu een formule uitzetten waarbij hij het huidige getal vergelijkt met de nieuwe getallen. De kleinste daarvan neemt en daarvan aangeeft of het huidig, persoon 1, 2 of 3 is. De formule werkt, behalve dat wanneer persoon 1, 2 EN 3 geen aanbieding hebben (getal hebben) er alsnog persoon 1 uitkomt.
=ALS(L8<MAX($F8);INDEX($H$6:$K$6;VERGELIJKEN(L8;H8:K8;0));"Current") Dit is hem op het moment en ik ga dus ergens de fout in.
1 2 3 4 | A B C D 1 Current Pers1 Pers2 Pers3 2 5 4 6 8 3 9 13 4 6 |
1 | =INDEX($A$1:$D$1;1;VERGELIJKEN(MIN(A2:D2);A2:D2;0)) |
quote:Op woensdag 28 november 2012 16:20 schreef ralfie het volgende:
[..]
als je tabel er zo uitziet:
[ code verwijderd ]
Kun je de volgende formule gebruiken:
[ code verwijderd ]
Waar A2:D2 het bereik van je rij is.
1 2 3 | Huidige A B C D New price Persoon ¤ 20,00 ¤ 15 ¤ 10 ¤ 5 ¤ 8 ¤ 5 C ¤ 10,00 0 0 0 0 0 A |
Ok nu ben ik al een heel eind. Ik wil echter dat het 'van toepassing op'-bereik zich aanpast aan de hand van de huidige maand. De vorige maanden(gerealiseerde cijfers dus) moeten dus niet opgemaakt worden. alleen vanaf de huidige maand en verderquote:Op woensdag 28 november 2012 16:04 schreef ralfie het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wil je het volgende:
alle maanden kolommen muv eerste selecteren
Daarna, voorwaardelijke opmaak, 'celwaarde niet gelijk aan' en dan vul je als waarde in de verwijzing naar de eerste cel van de eerste maand.
c'est tout.
Dit gaat het makkelijkste als je twee voorwaardelijke opmaak regels gebruikt.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:01 schreef Stickers het volgende:
[..]
Ok nu ben ik al een heel eind. Ik wil echter dat het 'van toepassing op'-bereik zich aanpast aan de hand van de huidige maand. De vorige maanden(gerealiseerde cijfers dus) moeten dus niet opgemaakt worden. alleen vanaf de huidige maand en verder
Of vraag ik nu te veel?
Zelf heb ik al geprobeerd te kloten met adres en index, maar dat wordt een beetje erg complex.
=ADRES(6;VERGELIJKEN(INDEX($A$13:$B$24;VERGELIJKEN($J$1;$B$13:$B$24;0);1);D5:H5;0)+3)
Resultaat = $G$6
Hier heb ik november gebruikt als huidige maand
Waarom moet er B uitkomen? Omdat A3=C2? Ik volg je logica niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:35 schreef draadstalig het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
`
Korte toelichting. Bij 10 euro huidig en A t.m D hebben geen prijs geeft hij alsnog A aan, en niet B. Formule is momenteel zo opgesteld: =ALS(L8<MAX($F8);INDEX($H$6:$K$6;VERGELIJKEN(L8;H8:L8;0));"Current")
=A1*indirect("Z"&A1)quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:37 schreef xyntarsus het volgende:
Goeiemorgen allemaal,
ik heb een (denk ik) vrij simpele vraag, maar ik kom er even niet uit.
ik heb een variabele (7 mogelijkheden) en per mogelijkheid moet de variabele met de waarde uit een cel vermenigvuldigd worden.
Ik kan dit wel in een "als" functie stoppen, maar dat wordt zo onoverzichtelijk.
(als(A1="1";A1*Z1;(als(A1="2";A1*Z2;(als.....)
Kunnen jullie me op weg helpen met een macro'tje hiervoor?
Alvast bedankt
je omshcrijving is niet helemaal duidelijk maar kan het zijn dat de waarde die niet gevonden wordt misschien net iets anders geschreven wordt in de regel waar je hem zou willen vinden?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:28 schreef marcb1974 het volgende:
Ik moet een grote zoekactie houden in excel. Omdat dit met 2 voorwaarden moet viel verticaal zoeken af en gebruik ik nu index met vergelijken. Hiermee gaat het zoeken goed.
Echter stopt hij op een bepaald moment en vindt dan niets meer. De waarde die een regel eerder nog gevonden werd is dan ineens niet meer te vinden, aan het eind van het bestand ziet hij ze dan wel weer. Iemand enig idee hoe dat kan? Het is nu een bestand van ruim 16.000 regels, maar dat gaan er meer worden.
Ik werk in excel 2007.
AHA! Dan heb je vert.zoeken nodigquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:30 schreef xyntarsus het volgende:
die begrijp ik niet helemaal, wellicht ook dat ik mijn voorbeeld achteraf gezien verkeerd geformuleerd heb.
de waardes die ik in een cel invul (niet persé A1 dus) zijn vooraf vastgestelde lengtes
(600-900-1250-1600-1800-2400-3000) en hier moet uit een andere cel een prijs aangehangen worden.
(die weer uit een extern bestand komt)
das wat ik eigenlijk probeer te maken is iets dat kijkt welke lengte er ingevoerd is, vervolgens in een lijstje kijkt welke prijs erbij hoort en tot slot vermenigvuldigd met een in een andere cel vaststaand (niet variabel) aantal
ja hoor een pulldown menu is ook maar gewoon een getalquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:46 schreef xyntarsus het volgende:
thx dit lijkt het idd te zijn.
werkt dit overigens ook met een pulldown menu?
(dan kan ik voorkomen dat mensen de verkeerde waarde invullen)
1 | [ss].000 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |