abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117621347
Initiatief van Spees_Eend: een centraal topic met algemene vragen voor aankomende ouders.
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!

Benieuwd naar de vorige vragen en antwoorden?
Deel 1

[ Bericht 15% gewijzigd door Suikertante op 07-10-2012 10:01:17 ]
pi_117621842
Nou, laat ik dan ook maar aftrappen. Ik heb telkens een leuk idee en dan blijkt het ongezond te zijn. Bijvoorbeeld een seventies kinderbedje zonder spijlen (kan kind stikken als hij met z'n mond tegen de zijkant gaat liggen), een deurbouncer (krijgen ze kromme beentjes van) en bepaalde draagzakken.

Zijn jullie ook al tegen dit soort dingen aangelopen, oftewel hebben jullie nog waarschuwingen voor mijn hormonen allemaal ongezonde spullen gaan kopen?
pi_117622169
Ja, ik heb ook weer vragen *O*

Hoeveel geboortekaartjes extra heb je ongeveer nodig?
Paar voor jezelf en baby, paar voor oma's en opa's, maar verder, wie moeten er nog meer eentje waar je niet direct aan denkt? Ik heb nu verloskundige en werk, maar ik mis er vast nog een aantal!

Wat was het allerleukste kraamcadeau dat je gekregen hebt?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:02:39 #4
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117622333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:57 schreef Mineola het volgende:

Paar voor jezelf en baby, paar voor oma's en opa's, maar verder, wie moeten er nog meer eentje waar je niet direct aan denkt? Ik heb nu verloskundige en werk, maar ik mis er vast nog een aantal!

Ik heb als extra: 1 om in te lijsten, 1 voor in het 1e fotoalbum, paar om bij de buren in de bus te gooien, werk, verloskundige, 1 extra voor mijn vader om op zijn werk mee te pronken :+ en dat was het volgens mij....
pi_117622582
Ik heb om gezeur bij mijn ouders/schoonouders te vookomen, zo van tante cornelia van de kerk moet er ook een, ieder stel 10 kaartjes gegeven, en deel ze zelf maar lekker uit. Doen we dit keer weer.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:10:48 #6
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117622606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:10 schreef kaatjejannie het volgende:
tante cornelia van de kerk
:D
pi_117622948
Suikertante zo'n bouncer zou ik wel kopen hoor. We hebben er geen ruimte voor en overal kunststof kozijnen maar anders hadden we er wel een gehad. Je laat je kind er toch niet de hele dag inzitten? Loopstoeltje hebben we bij alle 3 ook veel gebruikt. Maar daarin denk ik misschien anders dan anderen. Je hebt die bouncers ook van fisher price geloof ik. Kun je op de grond zetten met een speeltafel ervoor. Gewoon af en toe paar minuten moet kunnen vind ik!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117622997
Ik zou niet teveel extra kaarten laten drukken. Had ik wel gedaan en heb er echt nog een zooi over. Zonde van het geld. Denk dat ik dit jaar maar 5 extra doe ofzo. Voor het geval er bij iemand een kaart niet aankomt of we p.o. iemand zijn vergeten.
pi_117623242
quote:

Wij hebben ook gestuurd aan sport- en dansschool, ex-collega's, huisarts en inderdaad een stuk of 5 extra voor "je weet maar nooit wie je bent vergeten".

Leuke cadeau vond ik handbeschilderde klompjes met het beertje van het geboortekaartje, naam en geboortedatum. Meest praktische waren de prenatal cadeaubonnen.

Suiker, ik heb dit soort aankopen pas achteraf gedaan. Wipstoeltje, babyfoon etc. Was ook handig om daar de hiervoor genoemde prenatal cadeaubonnen voor te gebruiken ;)

Hier nog een tip: als je een voedingskussen hebt, koop dat ook zo'n hoes om er een soort poef van te maken. Midas heeft daar de 1e weken echt heerlijk op geslapen.
pi_117623359
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier nog een tip: als je een voedingskussen hebt, koop dat ook zo'n hoes om er een soort poef van te maken. Midas heeft daar de 1e weken echt heerlijk op geslapen.
Je kan daarvoor ook de hoes van een aankleedkussen gebruiken. Zo hebben wij dat gedaan!
pi_117623366
MeNicole, mocht ik er eentje tegenkomen dan ga ik het zeker proberen, want ik herinner me dat k er enorme pret mee heb gehad toen mijn broertje erin kon.

Kyara, ik ben nogal van het marktplaatsen, en dat is heel gevaarlijk want dan denk je "tja, nú staat er een mooie op, maar strahaks...." O-) Tot nu toe gaat het heel goed trouwens, ik weet mezelf te beheersen :)
Wat een leuk ding zeg die hoes voor een voedingskussenpoef! Is een voedingskussen ook handig als je geen borstvoeding geeft? Het lijkt me ook al zo fijn gewoon als kussen :@

Mijn beste vriendin kreeg wel wat kaarten van mensen die ze dan toch maar een (door mij ontworpen O+) geboortekaartje heeft teruggestuurd. Het lijkt me toch wel balen als je kaartjes te weinig hebt.. Maar goed, ik geef dan ook érg veel om het geboortekaartje. Ik ben er nu al mee bezig, tis m'n werk dus wil het allermooiste beste kaartje evah!
pi_117623390
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:34 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Je kan daarvoor ook de hoes van een aankleedkussen gebruiken. Zo hebben wij dat gedaan!
Oh dat kan ook. In elk geval een hoes om van het voedingskussen een poef te maken ;)
pi_117623480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:35 schreef Suikertante het volgende:

Wat een leuk ding zeg die hoes voor een voedingskussenpoef! Is een voedingskussen ook handig als je geen borstvoeding geeft? Het lijkt me ook al zo fijn gewoon als kussen :@
Ja! Sowieso om mee te slapen. Slaap er nu al mee :@ En als je een flesje geeft is het ook fijn om je kindje op te leggen (ik heb altijd een flesje gegeven de madonnahouding beetje zelfde houding als met bv dus, dan is zo'n kussen ook wel fijn). En de 1e weken om er een poef van te maken en een tijd geleden heb ik hem gebruik om Midas te leren zitten (om hem heen gedrappeerd zodat hij zachtjes kon vallen). En nu ligt ie dus weer in bed. Ding is dus al dik een jaar fulltime in gebruik.
pi_117623487
Qua geboortekaartjes heb ik er 20 extra genomen. Idd voor de vergeten mensen, maar ook voor de Plus en C1000 voor het geboortepakket. Die zijn wel de moeite waard vind ik. En mijn moeder wil graag 3 kaartjes extra voor de scrapbook. Ik wil er zelf 2 in de geboortedoos van kleine zelf doen. En 1 inlijsten voor op de slaapkamer. Hier heeft elke kraamhulp ook graag een geboortekaartje gehad. Dus zo kom je snel aan extra kaarten die je eigenlijk niet meteen aan denkt. Nu hebben we ze door ervaring :P meegerekend!
pi_117623568
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:35 schreef Suikertante het volgende:
MeNicole, mocht ik er eentje tegenkomen dan ga ik het zeker proberen, want ik herinner me dat k er enorme pret mee heb gehad toen mijn broertje erin kon.

Kyara, ik ben nogal van het marktplaatsen, en dat is heel gevaarlijk want dan denk je "tja, nú staat er een mooie op, maar strahaks...." O-) Tot nu toe gaat het heel goed trouwens, ik weet mezelf te beheersen :)

Mijn beste vriendin kreeg wel wat kaarten van mensen die ze dan toch maar een (door mij ontworpen O+) geboortekaartje heeft teruggestuurd. Het lijkt me toch wel balen als je kaartjes te weinig hebt.. Maar goed, ik geef dan ook érg veel om het geboortekaartje. Ik ben er nu al mee bezig, tis m'n werk dus wil het allermooiste beste kaartje evah!
Ik slaap er nu mee, heerlijk! En idd, later na da bv (6 wkn gegeven) nog gebruikt met een hoes van het aankleedkussen erom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna als afscheiding met het rollen van Sofie in de kamer. Nu gebruikt Sofie hem als ze even bij ons in bed zit. Het is haar loungestoeltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_117623698
Haha oke ik hoor het al, een voedingskussen gaat hier zeker komen!
Zijn er nog perfecte prijskwaliteitsverhouding voedingskussens of zijn ze eigenlijk allemaal prima?
En twee hoezen is dat praktisch, of kun je hem gewoon in de droger gooien?

(en waarom wil ik dit nu al weten met 10 weken? :') )

Hebben jullie mannen ook nesteldrang? Dat ze ineens van alles willen timmeren en opbergruimtes willen creëren?
pi_117623744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef Suikertante het volgende:

Hebben jullie mannen ook nesteldrang? Dat ze ineens van alles willen timmeren en opbergruimtes willen creëren?
Haha die van mij wel. Nu nog niet hoor maar rond de 30 weken dan moet er ineens van alles gebeuren. Hij heeft daarom over 3 weken maar een week vrij genomen. Kan ie alles klaarmaken.
pi_117623772
Ik vind het wel heel leuk eigenlijk! Ik moet zelfs mee naar Ikea, he wat naar! ;)

En als ik dan zeg: wat moet er dan allemaal in dat kastje? Dan zegt hij "euh.. spenen ofzo?" *;
pi_117623794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:49 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind het wel heel leuk eigenlijk! Ik moet zelfs mee naar Ikea, he wat naar! ;)
Ja dat zijn vervelende dingen altijd :P
pi_117623972
quote:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar!
pi_117624043
Allerleukste weet ik zo niet. Ik vond het wel fijn als ik kadobonnen kreeg. Kleren liever niet want of verkeerde maat bij seizoen of helemaal niet mijn smaak.
pi_117624103
Dat kan ik me dus best voorstellen..
Ik verheug me zelf op prentenboeken.. :)
pi_117624139
Ik was vooral blij met (heel saai) bonnen. Heb van de prenatal bonnen later een kinderstoel gekocht. Boekjes ook leuk. Ik heb wel voorin geschreven van wie ze kwamen en wanneer. (oom.. okt 2010)

Ik had 1 hoes om het voedingskussen. Met borstvoeden legde ik er nog een hydrofiel dubbel tussen. Nu wel een nieuwe hoes erbij gekocht. Mijn hormonen vonden roze niet leuk bij een jongen. Ik had wel veel meer hoezen om het verschoningskussen.
Ik heb gewoon het hema voedingskussen. Voldoet voor mij prima.

Mijn man heeft ook nesteldrang. Veel meer dan ik heb eigenlijk. Van hem moest alles af af af, bij mij is dat niet zo eigenlijk.
*poef* nu is het weg
pi_117624162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke ik hoor het al, een voedingskussen gaat hier zeker komen!
Zijn er nog perfecte prijskwaliteitsverhouding voedingskussens of zijn ze eigenlijk allemaal prima?
En twee hoezen is dat praktisch, of kun je hem gewoon in de droger gooien?

(en waarom wil ik dit nu al weten met 10 weken? :') )

Ik zou vooral op de vulling letten. Ik had eerst een goedkopere met een "vaste" vulling (soort kussenvulling of zo) maar die was heel snel in het midden plat. Nu heb ik er een met een soort bolletjes er in en die blijft veel langer goed. Ik heb er 1 van prenatal.

Gewoon in de wasmachine gooien. En een extra hoes is nooit weg. Je hebt immers ook extra hoezen voor de verschoningskussen neem ik aan.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:08:02 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117624345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Suikertante zo'n bouncer zou ik wel kopen hoor. We hebben er geen ruimte voor en overal kunststof kozijnen maar anders hadden we er wel een gehad. Je laat je kind er toch niet de hele dag inzitten? Loopstoeltje hebben we bij alle 3 ook veel gebruikt. Maar daarin denk ik misschien anders dan anderen. Je hebt die bouncers ook van fisher price geloof ik. Kun je op de grond zetten met een speeltafel ervoor. Gewoon af en toe paar minuten moet kunnen vind ik!!
Al even afgezien van het wel of niet verstandig zijn van zo'n bouncer, is het iig nonsens om zo'n ding te kopen voor je kind er aan toe is, hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een kinderstoel, die staat het eerste half jaar toch alleen maar in de weg.

Wacht met dat soort dingen tot je ze nodig hebt, grote kans dat je die bouncer dan helemaal niet koopt, en dus een hoop geld bespaart, en het staat niet ongebruikt in de weg en tot het vorige model te verworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117624430
Het is geen eigen topic waard, maar ik ben toch wel nieuwsgierig dus dit lijkt me wel de goede plaats.

Onze dochter van bijna een jaar kruipt rond en is gek op de kat. Ze geven elkaar kopjes en sinds een tijdje geeft ze mensen ook kopjes.

Komt dat vaker voor? :D
pi_117624449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al even afgezien van het wel of niet verstandig zijn van zo'n bouncer, is het iig nonsens om zo'n ding te kopen voor je kind er aan toe is, hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een kinderstoel, die staat het eerste half jaar toch alleen maar in de weg.

Wacht met dat soort dingen tot je ze nodig hebt, grote kans dat je die bouncer dan helemaal niet koopt, en dus een hoop geld bespaart, en het staat niet ongebruikt in de weg en tot het vorige model te verworden.
Ja ik zou het idd niet nu al kopen. Pas als je het nodig hebt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:16:18 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624584
Tip: zorg ook voor een geboortekaartje voor het kindje zelf en stuur het op. De eerste post voor je kindje! En vergeet niet voor broertjes/zusjes ook een kaartje voor in het album!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:18:48 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:10 schreef CafeRoker het volgende:
Het is geen eigen topic waard, maar ik ben toch wel nieuwsgierig dus dit lijkt me wel de goede plaats.

Onze dochter van bijna een jaar kruipt rond en is gek op de kat. Ze geven elkaar kopjes en sinds een tijdje geeft ze mensen ook kopjes.

Komt dat vaker voor? :D
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 118
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117624769
quote:
Da's een reeks. Dit is toch voor losse vragen? :)
pi_117624799
in een reeks kan je ook vragen stellen hoor ;)

Dit topics is meer bedoeld voor aanstaande ouders die vragen hebben.
pi_117624809
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:16 schreef Troel het volgende:
Tip: zorg ook voor een geboortekaartje voor het kindje zelf en stuur het op. De eerste post voor je kindje! En vergeet niet voor broertjes/zusjes ook een kaartje voor in het album!
Waarom opsturen?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:23:10 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Da's een reeks. Dit is toch voor losse vragen? :)
Dat is een reeks die al 118 delen lang gaat over babietjes en daarbij behorende zaken.

Dit is ook een reeks, want er zijn inmiddels twee topics en dit gaat meer over tips en tricks voor zwangeren en mensen zonder baby, tenminste, ik geloof dat dat een beetje de insteek is als je het topic doorleest :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:23:30 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624833
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:22 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom opsturen?
Vanwege de stempel en omdat het dan de eerste post is voor je kindje :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117624869
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is een reeks die al 118 delen lang gaat over babietjes en daarbij behorende zaken.

Dit is ook een reeks, want er zijn inmiddels twee topics en dit gaat meer over tips en tricks voor zwangeren en mensen zonder baby, tenminste, ik geloof dat dat een beetje de insteek is als je het topic doorleest :)
oh, nu zie ik het pas. aankomend :@
pi_117624873
Haha dat klopt, maar ik hou van de voorpret Leandra!
Had hem gister bijna tweedehands voor een vriendin gekocht. Iedereen om me heen loopt met dikke buiken of koters, vandaar toch wel handig om vast te orienteren.
Verder is mijn huis zo klein dat ik nog niet echt de neiging heb om veel onzin te kopen.

Kyara, heb nog geen verschoningskussen dus ook geen hoezen.. maar dank voor de tip !

Ik geloof dat ik dat ook deed caféroker..
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:27:41 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_117624981
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

oh, nu zie ik het pas. aankomend :@
En ik denk echt dat je daar dus een beter antwoord zult krijgen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117625006
Nou Suiker, als je dan toch wat wil komen dan is dat in elk geval iets dat zeker nuttig is! ;)

(ik ben trouwens erg lang zoet geweest met het zoeken naar de juiste kleur accessoires voor de babykamer..... is misschien ook een idee voor als je per se wil shoppen...en het is (meestal) ook wat goedkoper)
pi_117625121
Oh my, aan de ene kant schaam ik me een beetje voor mezelf. Maar als ik bij mijn zwangere vriendinnen kom blijk ik nog aardig relaxed te zijn! Ik ben vooral aan het windowshoppen op het interweb, zij hebben al hele dozen vol meuk staan.
Ik stel ook hele serieuze vragen hier waar ik dan niks mee doe, maar het is wel goed voor mijn gemoedsrust. :)
pi_117626754
Ik ben geloof ik de enige die het voedingskussen misschien net twee keer gebruikt heeft. Daarna is het een poef geworden die ook nooit gebruikt wordt. Vond het een onhandig groot ding en borstvoeding ging prima zonder. Ik zou het in ieder geval niet nog een keer kopen.

Leukste cadeau vond ik de badcape met geborduurde naam. Gebruiken we na twee jaar nog steeds veel.
pi_117627071
Ja, persoonlijke cadeaus zijn ook altijd O+
Heb toen ik het nieuws net had verteld al snel van mijn broertje en schoonzusje een zelfbedrukt rompertje gekregen, vind ik ook helemaal geweldig!
pi_117627175
Ah, ik bedenk net weer twee vragen.

1.
De mensen om mij heen maken hun baby 's nachts telkens wakker voor de voedingen. Mijn ouders deden dat nooit, en wij sliepen al snel de hele nacht door. Aan de andere kant zorgt mijn vriendin ervoor dat haar kind om 22:00 eet, want dan slaapt ze tot 9:00 door en als ze niet om 22:00 voeden wordt ze eerder wakker.
Is dit iets om zelf uit te vogelen of is het wachten tot je baby het zelf aangeeft iets prehistorisch/onhandigs/ongezonds?

2.
Ik zie steeds meer helmpjes. Is het een kwestie van óf kans op wiegedood óf kans op een plat achterhoofd, of is een plat hoofdje te voorkomen?
pi_117627297
1. Je moet zelf uitvogelen wat jij en je kind het fijnst vinden. Wij hebben de kinderen nooit wakker gemaakt voor een voeding. Bij Leander diirde het een eeuwigheid voordat ie doorsliep bij Matthias was het al heel snel. Die sliep al snel van 19:00 tot 07:00.

2. Kinderen met een helm hebben een ernstige afplatting. Helm zorgt ervoor dat hoofdje weer mooi rond word.
Plat hoofd ie te voorkomen maar baby's krijgen soms zo'n erge voorkeurshouding dat een hoofdje snel afplat!
pi_117627348
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:29 schreef Suikertante het volgende:

1.
De mensen om mij heen maken hun baby 's nachts telkens wakker voor de voedingen. Mijn ouders deden dat nooit, en wij sliepen al snel de hele nacht door. Aan de andere kant zorgt mijn vriendin ervoor dat haar kind om 22:00 eet, want dan slaapt ze tot 9:00 door en als ze niet om 22:00 voeden wordt ze eerder wakker.
Is dit iets om zelf uit te vogelen of is het wachten tot je baby het zelf aangeeft iets prehistorisch/onhandigs/ongezonds?

2.
Ik zie steeds meer helmpjes. Is het een kwestie van óf kans op wiegedood óf kans op een plat achterhoofd, of is een plat hoofdje te voorkomen?
1. dat heel erg afhankelijk van je kindje. Ik weet dat er veel ouders op verzoek voeden. Wij hebben dat in het begin ook gedaan maar hebben al snel gemerkt dat Midas regelmaat en routine veel prettiger vindt. Babies 's nachts wakker maken hangt ook heel erg af van de leeftijd en zo. Soms hebben ze die voeding 's nachts nog gewoon nodig. Maar dat zijn dingen waar ik me nu nog niet druk over zou maken hoor. Als je je kindje beter leert kennen weet je vanzelf wat het beste voor hem/haar is. :*

2. Als je kind een helmpje nodig heeft ben je al te laat. Het is niet iets preventiefs wat je zelf kunt aanschaffen. Als er een vervorming of afplatting van het hoofdje is dan wordt je daarvoor doorverwezen naar een specialist. Ook niet iets om je nu al druk om te maken dus. ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:35:02 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117627371
1. Trek je om te beginnen maar zo min mogelijk aan van wat je (schoon)moeder vroeger "nooit" deed.
Al even afgezien van het feit dat men tegenwoordig beter weet dan er zo snel mogelijk een fles kunstvoeding inproppen en het kind zo rap mogelijk te laten doorslapen (met alle risico's van dien), vervaagt het geheugen met de jaren ook nogal eens.
Doorslapen met 3 maanden is iets anders dan doorslapen met 3 dagen, het laatste is echt niet iets om trots op te zijn of blij mee te zijn, maar als het 30 jaar geleden is dat je een baby had kan het zomaar zijn dat je die slapeloze nachten van de eerste 3 maanden al zo ongeveer vergeten bent.

2. Het huidige protocol ter voorkoming van wiegendood veroorzaakt idd wat meer afgeplatte hoofdjes....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:36:31 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:35 schreef Leandra het volgende:
...maar als het 30 jaar geleden is dat je een baby had kan het zomaar zijn dat je die slapeloze nachten van de eerste 3 maanden al zo ongeveer vergeten bent.
DAT! Volgens mij vergeten mensen dat zo snel. Net zoals dat kleine baby's gewoon huilen en bij mama willen zijn.

Overigens maken wij E. nu wakker rond half 11 voor een voeding. Dan slaap ze soms tot 5, soms tot 6 en soms tot 7. Doen we 't niet dan komt ze rond 2 en dat trek ik heel slecht. Ze wordt trouwens niet eens echt wakker en houdt haar ogen dicht terwijl wij verschonen en voeden :)
pi_117627443
Baby's mogen trouwens ook niet te snel al doorslapen. Ze hebben in het begin nog om de paar uur voeding nodig om het suikerpeil (geloof ik) goed te houden.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:38:19 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117627500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

DAT! Volgens mij vergeten mensen dat zo snel. Net zoals dat kleine baby's gewoon huilen en bij mama willen zijn.
Ik weet het van mijn oudste ook alleen maar omdat het met kerst was.... dat hij toen 6 weken was is makkelijk terug te rekenen, week te laat geboren en dan hebben we mijn jongste die met 8 weken doorsliep, week te vroeg geboren, dus als je uitgaat van de uitgerekende datum sliepen ze tegelijk door.

Als de oudste niet met kerst was gaan doorslapen had ik nu (21 jaar later) geen flauw idee meer gehad en had ik dus niet meer kunnen vergelijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117627580
En dan nog de vraag: wat is doorslapen. Ik lees soms ook dat babies doorslapen met 1 of 2 voedingen tussendoor. Dat vind ik dan weer niet doorslapen. Maar misschien is dat met bv weer anders omdat je dan je bed niet uithoeft en het dan ook niet zo voelt of zo.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:40:45 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627599
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet het van mijn oudste ook alleen maar omdat het met kerst was.... dat hij toen 6 weken was is makkelijk terug te rekenen, week te laat geboren en dan hebben we mijn jongste die met 8 weken doorsliep, week te vroeg geboren, dus als je uitgaat van de uitgerekende datum sliepen ze tegelijk door.

Als de oudste niet met kerst was gaan doorslapen had ik nu (21 jaar later) geen flauw idee meer gehad en had ik dus niet meer kunnen vergelijken.
Ja, dan onthoud je het idd wel. Fijn kerstcadeautje toen ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:41:35 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627638
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Kyara het volgende:
En dan nog de vraag: wat is doorslapen. Ik lees soms ook dat babies doorslapen met 1 of 2 voedingen tussendoor. Dat vind ik dan weer niet doorslapen. Maar misschien is dat met bv weer anders omdat je dan je bed niet uithoeft en het dan ook niet zo voelt of zo.
Ik heb gelezen en gehoord dat 5 uur onafgebroken slaap 'doorslapen' heet.

Fijn om dan gewoon 'ja' te kunnen zeggen als mensen weer eens vragen of ze al doorslaapt. Iedereen schijnt dat belangrijker te vinden dan wij..
pi_117627693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb gelezen en gehoord dat 5 uur onafgebroken slaap ´doorslapen´ heet
Ja idd bij cb zeggen ze 5 uur achter elkaar in de nacht dan ook he!!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:43:23 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_117627708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:29 schreef Suikertante het volgende:

1.

2.
Allereerst: het gaat om jou, je partner en je kindje en de rest heeft zich er niet mee te bemoeien.
Mocht je toch nog antwoord op de vraag willen: ik ben van mening dat als een kindje huilt, dat het dan iets nodig heeft. Schone luier, drinken, aandacht, of nog iets anders.

Ik heb zoveel mogelijk op verzoek proberen te voeden. Soms was dat op MIJN verzoek, maar in de meeste gevallen op verzoek van het kind zelf :)

Op vraag 2 weet ik geen antwoord, ik heb me daar nooit echt in verdiept.

[ Bericht 2% gewijzigd door Troel op 05-10-2012 15:11:59 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:44:22 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:42 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja idd bij cb zeggen ze 5 uur achter elkaar in de nacht dan ook he!!
Idd, in de nacht bedoel ik.
pi_117627789
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Kyara het volgende:
Doorslapen is toch als.ze 5 uur ofzo achter elkaar slapen. Althans zoiets staat me bij. Ik vind doorslapen als ze rond 5 uur komt :P Maar hier slaapt ze dan om 8 uur zo'n beetje.
Als ik tussen 8 en 8 1x moet voeden vind ik het ook wel doorslapen trouwens, want dan maakt ze wel lange rukken. Met 2x vind ik t wat minder doorslapen :')

Oh ik was spuit 11 :')
pi_117627799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb gelezen en gehoord dat 5 uur onafgebroken slaap 'doorslapen' heet.

Fijn om dan gewoon 'ja' te kunnen zeggen als mensen weer eens vragen of ze al doorslaapt. Iedereen schijnt dat belangrijker te vinden dan wij..
Oh, dat wist ik niet eens. Het boeide mij inderdaad ook weinig of hij nou wel of niet door sliep.

Nou ja, nu vind ik het wel handig natuurlijk.
pi_117627849
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:45 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Doorslapen is toch als.ze 5 uur ofzo achter elkaar slapen. Althans zoiets staat me bij. Ik vind doorslapen als ze rond 5 uur komt :P Maar hier slaapt ze dan om 8 uur zo'n beetje.
Als ik tussen 8 en 8 1x moet voeden vind ik het ook wel doorslapen trouwens, want dan maakt ze wel lange rukken. Met 2x vind ik t wat minder doorslapen :')
en de volgende vraag is wie er doorslaapt: jij of de kleine :p

(slaapt je kindje, lig je zelf wakker :') )
pi_117627888
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Allereerst: het gaat om jou, je partner en je kindje en de rest heeft zich er niet mee te bemoeien.
Mocht je toch nog antwoord op de vraag willen: ik ben van mening dat als een kindje huilt, dat het dan iets nodig heeft. Ik heb dus zoveel mogelijk op verzoek proberen te voeden. Soms was dat op MIJN verzoek, maar in de meeste gevallen op verzoek van het kind zelf :)

Op vraag 2 weet ik geen antwoord, ik heb me daar nooit echt in verdiept.
Dit ben ik met je eens. Maar als je met regelmaat voedt, wil dat niet zeggen dat je dus je kindje laat huilen. Dwz. ik zie nergens iets terug van laten huilen :@
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:48:47 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117627899
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

en de volgende vraag is wie er doorslaapt: jij of de kleine :p

(slaapt je kindje, lig je zelf wakker :') )
Ja, dat ja :'). Stom is dat. Had ik de eerste nacht dat ze van 11 tot 7 sliep :')
pi_117627947
Nou dat valt gelukkig mee :D
Maar hier had ik laatst dat ik om 10 uur gevoed had en zij om 7 uur wakker werd. Dat ik er alsnog uit moest voor de peuter (was toch wakker en om dan vriend wakker te maken). En hij de volgende ochtend: Floris heeft ook lekker doorgeslapen he :') (mooiste, ik had nog tegen m gepraat)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:56:25 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117628168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, dan onthoud je het idd wel. Fijn kerstcadeautje toen ;)
Ja idd, helemaal omdat ik er alleen voorstond :)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:10:22 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_117628668
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit ben ik met je eens. Maar als je met regelmaat voedt, wil dat niet zeggen dat je dus je kindje laat huilen. Dwz. ik zie nergens iets terug van laten huilen :@
Het kan best zijn dat als je met regelmaat voedt, dat je kindje niet eens huilt natuurlijk :) Maar het staat er inderdaad wat korter door de bocht dan de bedoeling is :) Heb er nu nog even wat tussengezet ;)

Overigens had mijn jongste een paar minuutjes huilen echt nodig om zijn dag te verwerken :) Het maakte niet uit of je er naast zat of niet naast zat en of je hem bij je had of niet, paar minuutjes en dan was het stil :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117628759
Ja, hier ook hoor. Als je de huiltjes goed leert kennen dan weet je ook wat er aan de hand is en of je moet reageren of niet. Midas' heeft ook een periode gehad dat hij zichzelf eventjes in slaap moest huilen. En oppakken of erbij blijven dat werke alleen maar averechts. Is toch een kwestie van zelf uitvogelen inderdaad. :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:14:16 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_117628808
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:12 schreef Kyara het volgende:
Ja, hier ook hoor. Als je de huiltjes goed leert kennen dan weet je ook wat er aan de hand is en of je moet reageren of niet. Midas' heeft ook een periode gehad dat hij zichzelf eventjes in slaap moest huilen. En oppakken of erbij blijven dat werke alleen maar averechts. Is toch een kwestie van zelf uitvogelen inderdaad. :)
Hoe dan ook blijft het: je eigen gevoel, dat van je partner en dat van je baby en de rest rot maar lekker op :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:16:08 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117628864
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:12 schreef Kyara het volgende:
Weet je dat ik dat met de jongste veel moeilijker vond dan met de oudste?
De oudste was vanaf de eerste seconde echt mijn en ik kan me niet herinneren dat ik vaak of soms moeite had te begrijpen wat hij bedoelde (maar daar komt misschien die 21 jaar weer om de hoek), terwijl ik dat met de jongste veel moeilijker vind, die moest ik echt leren kennen en nu (hij is bijna 2) is het soms nog lastig.

Je doet wel op gevoel wat je moet doen omdat het is wat je denkt dat hij nodig heeft of bedoelt, maar de oudste en ik spraken veel meer dezelfde taal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:17:29 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117628903
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Hoe dan ook blijft het: je eigen gevoel, dat van je partner en dat van je baby en de rest rot maar lekker op :+
Dat is in essentie het antwoord op heel veel vragen uit dit topic ja :). Veel is goed als je je gevoel maar volgt en de veiligheid en gezondheid vd baby (en uiteraard de ouders) maar voorop staan.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:21:55 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_117629026
Ow en het is ook helemaal niet raar als je na tig jaar ouder zijn nog steeds twijfelt aan jezelf als je ergens commentaar op krijgt :+

toch ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:32:20 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117629340
Nee, daarbij doe je het na tig jaar ook misschien gewoon anders omdat na tig jaar zelf ook gegroeid bent en andere inzichten hebt.
Je bent niet verplicht om vast te houden aan de opvoedstijl van toen je je eerste kind kreeg :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117629927
Wat een geweldige antwoorden op vraag 1.
Ik krijg soms het idee dat ik me de hele tijd aan protocollen moet houden, maar ik mag dus ook verwachten dat ik wat moedergevoelens krijg waar ik gewoon naar kan luisteren! Ik houd verder niet krampachtig vast aan wat mijn moeder vertelt, maar er zijn wel echt enórme verschillen in opvattingen in 29 jaar. Twijfel ik telkens of we nu een beetje doordraaien, of dat er gewoon meer kennis is. De waarheid ligt er vast tussenin..

Wat betreft vraag 2, ik vind het gewoon opvallend dat meerdere baby's om me heen die helmpjes nodig hebben, het lijkt dan toch alsof het kind niet echt een ideale slaaphouding heeft gehad. Maar liever kans op een plat hoofdje dan op wiegendood natuurlijk.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:57:47 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117630203
De verschillen in opvatting en richtlijnen zijn idd een enorm verschil met 30 jaar geleden, al was het bijvoorbeeld alleen al omdat men toen nog oprecht dacht dat kunstvoeding net zo goed of zelfs beter was dan borstvoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117630384
Toch word ik er gestoord van dat iedereen denkt dat ik moet worden overgehaald borstvoeding te geven. Ik vind nog steeds dat iedereen dat zelf moet weten (en mijn verloskundige godzijdank ook).
pi_117630426
Onlangs zag ik een item bij RTL4 over helmpjes. Er zijn tegenwoordig mensen die hun baby's puur om esthetische redenen een helmpje laten dragen.
pi_117630499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:02 schreef Suikertante het volgende:
Toch word ik er gestoord van dat iedereen denkt dat ik moet worden overgehaald borstvoeding te geven. Ik vind nog steeds dat iedereen dat zelf moet weten (en mijn verloskundige godzijdank ook).
Dat mag toch ook :)
Maar Leandra heeft wel gelijk, en dit is ook goed te merken aan de adviezen van ouders etc :)
pi_117630503
Nouuuu mijn kleine nichtje heeft zo'n ongelooflijk plat hoofd dat het écht niet mooi meer is.
Er zit een grens aan hoor, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb bijvoorbeeld ook mijn oren recht laten zetten en een beugel gehad om esthetische redenen en daar ben ik nog steeds heel blij mee.

Oh en Leandra, ik vind het ook heel plausibel klinken hoor wat je allemaal vertelt :) Ik heb al weken geleden gemerkt dat ik maar beter niet van mijn eigen jeugdherinneringen uit kan gaan..
pi_117630530
En veel van houding veranderen als het slaapt, overdag in de draagdoek geeft nooit platte hoofdjes :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:12:44 #76
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117630835
Draag jij je baby dan echt de hele dag Pvoes (als in aaneengesloten)? Gewoon interesse hoor, maar wat betekent 'overdag in de draagdoek'?
3!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:14:17 #77
95408 Incantrix
pi_117630894
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:03 schreef mootie het volgende:
Onlangs zag ik een item bij RTL4 over helmpjes. Er zijn tegenwoordig mensen die hun baby's puur om esthetische redenen een helmpje laten dragen.
Jij zou je kind liever met een vervormd hoofd/gezicht laten lopen?
3!
pi_117630974
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:14 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jij zou je kind liever met een vervormd hoofd/gezicht laten lopen?
Een kind vanaf de geboorte meteen een helmpje laten dragen omdat er eventueel, heel misschien, per ongeluk iets zou kunnen gebeuren, lijkt me schromelijk overdreven.

Dus puur alleen om esthetische redenen, er is nog geen sprake van een plat hoofdje.

En als geen helmpje gelijk stond aan een misvormd hoofd zou het gros van de nederlanders met een misvormd hoofd rondlopen. :D
pi_117631066
Oh bij voorbaat al een helmpje opdoen, dat zou ik niet snel doen nee. Ik dacht meer aan oplossingen als een draagdoek of het hoofdje draaien in de slaap. Of misschien is er al een slim matrasje met een heel licht kuiltje ofzo.. had gekund!

quote:
En als geen helmpje gelijk stond aan een misvormd hoofd zou het gros van de nederlanders met een misvormd hoofd rondlopen. :D
Haha, nouhou..... ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:18:52 #80
95408 Incantrix
pi_117631073
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Een kind vanaf de geboorte meteen een helmpje laten dragen omdat er eventueel, heel misschien, per ongeluk iets zou kunnen gebeuren, lijkt me schromelijk overdreven.

Dus puur alleen om esthetische redenen, er is nog geen sprake van een plat hoofdje.

Oh, ja, vanaf de geboorte, da's anders als zoals ik het ken. Als je via het ziekenhuis gaat krijgen ze de helm pas bij een bepaald percentage vervorming en vanaf een leeftijd van 6 maanden.
3!
pi_117631118
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:18 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Oh, ja, vanaf de geboorte, da's anders als zoals ik het ken. Als je via het ziekenhuis gaat krijgen ze de helm pas bij een bepaald percentage vervorming en vanaf een leeftijd van 6 maanden.
Nee nee, dit was echt een modegril. Gewoon meteen een helmpje op voor het geval dat, het kind moest en zou een perfect rond hoofdje krijgen.
pi_117631165
Dat heeft mijn nichtje dus ook, ze is nu iets ouder dan een half jaar en is "te plat". Maar ik schrok echt een beetje toen ze opzij keek. Ik dacht ook: dit zie je toch aankomen? Mij lijkt ook dat het dan steeds vaker zo gaat liggen want het ligt natuurlijk wel lekker op zo'n afgeplat koppie. :D
Maar goed, ik snap ook wel dat ze niet bij het minste of geringste een helm gaan aanmeten.
pi_117631177
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:12 schreef Incantrix het volgende:
Draag jij je baby dan echt de hele dag Pvoes (als in aaneengesloten)? Gewoon interesse hoor, maar wat betekent 'overdag in de draagdoek'?
Ja eigenlijk best wel veel :) er uit voor schone luier, autoritjes, douchen en als ik het borstvoeding geef,
Veel slapen in de doek eigenlijk :Y en ik heb als wippertje deze

Die vormt ook naar een klein babytje en is ook niet zo hard als sommige andere wippertjes
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:22:18 #84
95408 Incantrix
pi_117631203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:18 schreef Suikertante het volgende:
Oh bij voorbaat al een helmpje opdoen, dat zou ik niet snel doen nee. Ik dacht meer aan oplossingen als een draagdoek of het hoofdje draaien in de slaap. Of misschien is er al een slim matrasje met een heel licht kuiltje ofzo.. had gekund!

[..]

Haha, nouhou..... ;)
Overdag kun je je kind op de zij leggen (vinden ze vaak niet leuk), je kunt veel met de draagdoek doen en er is een bepaald kussentje waarn ze iets op hun zij worden gedraaid tijdens het slapen, maar eigenlijk mag je die niet tijdens de nacht gebruiken i.v.m. wiegendood. Als de afplatting er eenmaal zit is het, begreep ik, vaak moeilijk het weer weg te krijgen met deze middelen alleen. Ons is het niet gelukt en Stefheeft een half jaar een helm gedragen. Hij was heel erg plat (wel symmetrisch), maar had met name fikse vervormingen aan de zijkant en bovenop zijn kruin. Alsof de bolling die elders miste daarnaartoe verplaatst was.
3!
pi_117631205
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:21 schreef Suikertante het volgende:
Dat heeft mijn nichtje dus ook, ze is nu iets ouder dan een half jaar en is "te plat". Maar ik schrok echt een beetje toen ze opzij keek. Ik dacht ook: dit zie je toch aankomen? Mij lijkt ook dat het dan steeds vaker zo gaat liggen want het ligt natuurlijk wel lekker op zo'n afgeplat koppie. :D
Maar goed, ik snap ook wel dat ze niet bij het minste of geringste een helm gaan aanmeten.
Kan het bij je nichtje nog 'bijgevormd' worden?
pi_117631301
En met samenslapen vind ik het ook wat makkelijker om goed te letten op hoe ze liggen.
Bij beide is er wel ietsjes plat maar niet echt genoeg voor een helmpje :Y
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:24:50 #87
95408 Incantrix
pi_117631305
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee nee, dit was echt een modegril. Gewoon meteen een helmpje op voor het geval dat, het kind moest en zou een perfect rond hoofdje krijgen.
Dat begreep ik niet uit je eerdere post, dus ik voelde me aangesproken :) bij Stef was het uiteindelijk ook esthetisch, als je het goed bekijkt, maar ik had hem niet graag zo door laten lopen de rest van zijn leven.

Pvoesss, dat is interessant, dankje. Ik zou met onze komende baby graag niet nog eens dat helmpje moeten (al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
3!
pi_117631360
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:24 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat begreep ik niet uit je eerdere post, dus ik voelde me aangesproken :) bij Stef was het uiteindelijk ook esthetisch, als je het goed bekijkt, maar ik had hem niet graag zo door laten lopen de rest van zijn leven.

Pcoes, dat is interessant, dankje. Ik zou met onze koende baby graag niet nog eens dat helmpje moeten (al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
Ik had het misschien ook niet zo goed uitgelegd. ;)
pi_117631363
quote:

(al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
Crap, kan dat ook nog? Mijn mini was voor de 34 weken al ingedaald en is niet echt meer van houding veranderd sindsdien :X
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:27:28 #90
95408 Incantrix
pi_117631418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:21 schreef Suikertante het volgende:
Ja, dat zie je aankomen. Bij Stef vond het CB het allemaal wel meevallen, dus ben ik op eigen initiatief naar een fysio gegaan met hem, daar heet o.a. Ook de manueel therapeut dingen voor hem gedaan (door een blokkade in zijn nekje kon hij niet goed naar rechts kijken). Alleen ondanks maanden alle zeilen bij, fysio etc. is het ons niet gelukt het helmpje te voorkomen.
3!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:28:53 #91
95408 Incantrix
pi_117631473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik had het misschien ook niet zo goed uitgelegd. ;)
Komen we wel weer uit :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:26 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Crap, kan dat ook nog? Mijn mini was voor de 34 weken al ingedaald en is niet echt meer van houding veranderd sindsdien :X
Stef daalde volgens mij (maar ik weet het niet heel zeker meer) al rond de 31 weken in. Maar dat kan dus ja -O-
3!
pi_117631558
quote:

[..]

Pvoesss, dat is interessant, dankje. Ik zou met onze komende baby graag niet nog eens dat helmpje moeten (al zat Stef's afplatting er waarschijnlijk al bij de geboorte, door zijn houding in mijn buik en vroeg indalen).
Het wippertje is heel fijn, het heeft 3 standen De knietjes zitten er hoger in dan de billetjes en het is soepele stof dus het ruggetje vomt net zo mooi als in een doek *O* *O*
Het merk is babybjorn (erg grappig gezien hun totaal niet ergonomische drager haha)

pi_117631566
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Kan het bij je nichtje nog 'bijgevormd' worden?
Daar gaan ze wel vanuit ja, geloof dat ze tot haar eerste het helmpje moet dragen 23 uur per dag, na de eerste verjaardag is de schedel dan uitgevormd en heeft het helmpje geen zin meer.
Echt sneu, ze hadden foto's genomen van het aanmeten. Zit ze daar met cellofaan om haar hoofd keihard te brullen :o
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:32:57 #94
95408 Incantrix
pi_117631643
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:31 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het wippertje is heel fijn, het heeft 3 standen De knietjes zitten er hoger in dan de billetjes en het is soepele stof dus het ruggetje vomt net zo mooi als in een doek *O* *O*
Het merk is babybjorn (erg grappig gezien hun totaal niet ergonomische drager haha)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik schrik een beetje van het merk ja, haha! Maar dat vind ik echt een hele fijne tip, dankjewel :) we hoeven helemaal niet veel te kopen voor deze baby, dus een goede wipper vind ik eigenlijk wel de investering waard :Y
3!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:35:53 #95
95408 Incantrix
pi_117631743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:31 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Daar gaan ze wel vanuit ja, geloof dat ze tot haar eerste het helmpje moet dragen 23 uur per dag, na de eerste verjaardag is de schedel dan uitgevormd en heeft het helmpje geen zin meer.
Echt sneu, ze hadden foto's genomen van het aanmeten. Zit ze daar met cellofaan om haar hoofd keihard te brullen :o
Stef kreeg de helm precíes aan het begin van een hittegolf en ze raken de meeste warmte kwijt via hun hoofdje. Ooit een baby met straaltjes zien zweten? Het was zo zielig dat ik er wel van kon huilen -O-
3!
pi_117631780
Ach gossie dat is inderdaad erg sneu...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:39:09 #97
95408 Incantrix
pi_117631869
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:36 schreef Suikertante het volgende:
Ach gossie dat is inderdaad erg sneu...
Behoorlijk ja -O- ik hoop dat bij je nichtje de helm een goed resultaat zal geven! Heeft ze echt alleen een afplatting, of is er ook sprake van een vervorming?
3!
pi_117632038
Dat weet ik eigenlijk niet precies, haar vader ziet een soort asymmetrie ontstaan, dat zie ik zelf niet, maar dit was de tweede controle en de vorige keer zat ze net onder de grens en nu zat ze er ruim overheen.

Jouw kleine is toch een enorme knapperd geworden? ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:12:13 #99
95408 Incantrix
pi_117632926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:43 schreef Suikertante het volgende:
Dat weet ik eigenlijk niet precies, haar vader ziet een soort asymmetrie ontstaan, dat zie ik zelf niet, maar dit was de tweede controle en de vorige keer zat ze net onder de grens en nu zat ze er ruim overheen.

Jouw kleine is toch een enorme knapperd geworden? ;)
Daar kiijk je denk ik als ouder ook heel anders naar. Ik hoop dat ze er later niks meer van zal hebben :)

:D haha, ik vind van wel ja ;) overigens is zijn hoofdje nog steeds platter als normaal, maar dat vind ik niet zo erg. Het ergste vond ik de misvormingen aan zijkanten en bovenkant en die zijn wel helemaal weggegaan :)
3!
pi_117633010
Ah fijn, en het is sowieso heel anders met een bos haar. Mijn nichtje is nog vrij kaal, dan valt elk bobbeltje erg op..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')